مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون MCAT تحصیل در رشته پزشکی

آزمون MCAT تحصیل در رشته پزشکی

آزمون MCAT آزمونی برای شروع دوره ی پزشکی است، این آزمون از سوال های چند گزینه ایی تشکیل شده است که مهارت شما در حل کردن مشکلات (Problem Solving)، تفکر انتقادی (critical thinking) و دانشتان در باره ی طبیعت و رفتار و مفهوم علوم اجتماعی و اصولی که برای شروع تحصیل در گروه پزشکی لازم است را ارزیابی می کند. در آپریل 2015، فرمت جدید آزمون توسط AAMC ارائه شد، و نمرات این آزمون در چهار بخش گزارش می شود:

آزمون MCAT
مفاد آزمون

Biological and Biochemical Foundations of Living Systems

Chemical and Physical Foundations of Biological Systems

Psychological, Social, and Biological Foundations of Behavior

Critical Analysis and Reasoning Skills

می توان گفت تقزیبا تمام مدارس و دانشگاه های پزشکی در آمریکا و کانادا نمره ی این ازمون را برای ارزیابی و دادن پذیرش به دانشجویان می خواهند و جز مدارک لازم است.

آزمون MCAT برای تحصیل پزشکی در کانادا چه نوع آزمونی است؟

آزمون (Medical College Admission Test MCAT) آزمونی استاندارد است و همانطور که گفته شد، چند گزینه ایی و کامپیوتری است و شرکت در این آزمون بخشی از فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی است و این روند بیش از 90 سال است که انجام می شود. هرساله بیش از 85 هزار دانشجو در این آزمون شرکت می کنند، تقریبا تمام دانشگاه و مدارس پزشکی در امریکا و کانادا نتیجه ی این آزمون را از شما می خواهند و تعداد زیادی از مدارس حرفه ایی پزشکی و برنامه های تمکیلی در گروه پزشکی این آزمون را به عنوان جایگزینی برای دیگر آزمون های استاندار پزشکی قبول می کنند. در این ازمون مهارت و دانش که دانشجویان پزشکی، پزشکان، مدرسان گروه پزشکی و رزیدنت ها برای موفقیت در مدارس پزشکی و شروع دوره لازم دارند را ارزیابی می شود. Association of American Medical Colleges AAMC آزمون MCAT را طراحی کرده است و مجری برگزاری این ازمون می باشد، که سالیانه چندین بار این آزمون را از اواخر ژانویه تا سپتامبر در صدها مرکز در امریکا و کانادا و چند کشور مشخص شده ی دیگر برگزار می کند.

چه زمانی برای شرکت در آزمون MCAT باید اقدام کنم؟

این نکته بسیار مهم است که زمانی برای شرکت در آزمون اقدام کنید که کاملا اماده باشید و مطمئن شوید که با محتوای ازمون و مهارت هایی که از شما می خواند آشنایی دارید.

در بسیاری از موارد، داوطلب ها تاریخی را برای شرکت در آزمون انتخاب می کنند که می خواهند در همان سال، تحصیل خود را در مدارس پزشکی آغاز کنند.قبل از مشخص کردن روز آزمون این نکته را در نظر بگیرید که شاید لازم باشد دوباره در آزمون شرکت کنید و مطالعه ی بیشتری بر روی محتوای آزمون داشته باشید. به طور مثال، شاید تصمیم بگیرید در دوره ایی آموزشی در تابستان شرکت کنید که برای آزمون  MCAT آماده تر شوید، بنابراین بهتر است دراواخر تابستان در آزمون شرکت کنید. همچنین این نکته را به خاطر بسپارید که برای شرکت در آزمون MCAT محدودیت هایی وجود دارد، شما در طول یکسال فقط می توانید سه بار در ازمون شرکت کنید و در دو سال فقط چهار بار و در طول زندگی خود فقط هفت بار اجازه ی شرکت در این آزمون را دارید و مدارس پزشکی تمامی نمرات شما را می بینند،بنابراین زمانی در آزمون MCAT شرکت کنید که کاملا آماده باشید.




آیا شرکت در آزمون MCAT مهم است؟

شرکت در آزمون MCAT بسیار مهم و یکی از قدم ها برای تکمیل روند پذیرش در مدارس پزشکی است، کمیته ی پذیرش برای پذیرش یا عدم پذیرش شما ویژگی های دیگری رو نیز در نظر می گیرد از جمله: سوابق تحصیلی شما، تحقیقات شما درباره ی سلامت،تجربیات شخصی و علاقه شما، توانایی شما برای داشتن سهمی در کارهای خیریه و انجمن ها و توانایی شما برای کمک به دیگران.

اگر نتوانم هزینه ی شرکت در آزمون MCAT را پرداخت نمایم؟

AAMC باور دارد که شرایط مالی نباید مانعی برای شما باشد که به مدرسه ی پزشکی بروید، از این رو برنامه ایی به نام Fee Assistance Program وجود دارد که به دانشجویانی که نمی توانند از عهده این هزینه برآیند، کمک می کند. اگر شما شرایطی که برای دریافت این کمک گفته شده باشد را داشته باشید، این برنامه برای شرکت در آزمون و مدرسه ی پزشکی به شما کمک می کند.

آیا برای آمادگی در آزمون MCAT منابعی وجود دارد؟

بله، AAMC تست هایی رسمی برای آمادگی شرکت در آزمون MCAT را به صورت رایگان یا با هزینه ایی اندک ارائه می دهد، تا بتوانید با تمرین و مطالعه برای آزمون آماده شوید و با و نوع سوالات اشنا شوید.

نمره دهی در آزمون MCAT به چه صورت است؟

  • در گزارش نتیجه ی آزمونMCAT، پنج نمره اعلام می شود برای هریک از چهار مهارت یک نمره و نمره ایی کلی براساس چهار بخش آزمون (مشابه با آزمون های زبانی نظیر آیلتس)
  • نمره ی هر بخش(مهارت): هریک از بخش ها در بازه ی 118 تا 132 نمره دهی می شوند. شما برای هر بخش نمره ایی دریافت می کنید.
  • نمره ی کلی: نمره ی هر چهار بخش با هم ترکیب می شود و نمره ی کلی به شما داده می شود، که این نمره در بازه ی 472 تا 528 است.
  • به طور معمول شما نمره ی ازمون خود را ظرف 30 تا 35 روز بعد از شرکت آزمون دریافت خواهید کرد.

اگر نتوانم نمره ی خوبی در آزمون ام کت بگیرم، چه می شود؟

اگر شما از نتیجه ی آزمون MCAT راضی نیستید، مشاور شما می تواند به شما کمک کند که ایا لازم است دوباره در آزمون شرکت کنید یا خیر.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: