مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی در اتاوا

زندگی در اتاوا

در این مقاله می خواهیم درباره ی پایتخت کانادا شهر اتاوا صحبت کنیم و ببینیم زندگی در این شهر چگونه است؟

Ottawa در کجا قرار گرفته است؟

شهر اتاوا در بخش شرقی جنوب استان انتاریو، در مرز استان کبک واقع شده است.حدود 5 ساعت از تورنتو فاصله دارد و 2 ساعت با مونترال اگر بخواهید رانندگی کنید، و برروی دهنه ی جنوبی رودخانه اتاوا قرار گرفته است.

اگر از سمت جنوب شهر یک ساعت رانندگی کنید به مرز آمریکا می رسید.

با اتاوا آشنا شوید.

مرزهای اتاوا با شهر Gatineau  و کبک است و در کنار هم ناحیه ی (National Capital Region NCR) را تشکیل داده اند. در سال 1826 میلادی این شهر را bytown نامیدند و در سال 1885  به 'اتاوا' تغییر نام داد، این شهر به مرکز سیاسی و تکنولوژی کانادا تبدیل شده است.

زندگی در اتاوا به این معنی است که در دومین شهر تمیز کانادا زندگی می کنید و سومین شهر تمیز در دنیا!!!!

اتاوا شهری پرجنب و جوش و جوان است، با داشتن دو دانشگاه در مرکز شهر University of Ottawa  و Carleton University. به عنوان پایتخت این شهر معماری زیبا، مرکز شهری فوق العاده و تنوع در همسایگی و محله ها را به نمایش می گذارد.

آب وهوای اتاوا


اذیت شدن یا لذت بردن، آب و هوا بخش مهمی از زندگی در اتاوا است. اتاوا همانند مونترال و تورنتو شهری چهار فصل است. زمستان های این شهر ممکن است شبیه به زمستانی که به آن عادت داشته اید نباشد. هوای سرد از نوامبر شروع می شود و از ماه دسامبر تا مارچ بارش برف انتظار می رود و حتی در آپریل.میانگین دما در ماه ژانویه 14.8- درجه سانتی گراد است، بنابراین پوشیدن لباس مناسب اولین نکته است که باید به آن توجه کنید.

بهار در این شهر کوتاه است باران بهاری و هوایی معتدل که معمولا از آپریل شروع می شود تا ماه می.

تابستان در این شهر سوزاننده است و از جون تا سپتامبر و دما در روز تا 30 درجه سانتی گراد یا بالاتر است و هوایی شرجی خواهد داشت.

پاییز در این شهر از سپتامبر شروع می شود معمولا تا نوامبر ادامه دارد و زیباترین صحنه ها را به وجود می آورد.

یکی از بهترین ویژگی های زندگی در اتاوا این است که در هر فصلی می توانید از نوشیدن یک لیوان چایی لذت ببرید و زندگی چه در سرما و چه گرمای تابستان با شورو هیجان خاص خود ادامه دارد. زمستان ها در اتاوا جذابیت منحصر به فردی دارد با تبدیل شدن Rideau Canal به بلندترین رینگ اسکی دنیا، و ورزش های زمستانی به راحتی در دسترس شما هستند. در اتاوا پارک ها و فضاهای زیادی وجود دارد که می توانید با بودن در آن ها از تابستان لذت ببرید. بهار و پاییز فصل هایی فوق العاده برای پیکنیک ، پیاده روی در پارک های محلی و پارک Gatineau در بخش کبک هستند.


هزینه های زندگی در اتاوا

اتاوا شهری امن، پاکیزه و برای زندگی بسیار مناسب است، اما هزینه های زندگی در این شهر از میانگین هزینه های زندگی در کانادا بالاتر است ولی با توجه به درآمد مردم این شهر مناسب و مقرون به صرفه است. باتوجه به محله ایی که در آن می خواهید زندگی کنید هزینه ی اجاره ی آپارتمان می تواند در حدود 700 تا 1400 دلار یا کمی بالاتر در ماه باشد و بازهم می گوییم این هزینه با توجه به معیارهای شما برای انتخاب و تعداد افراد خانواده تغییر می کند، هرچند با توجه به دانشگاه های این شهر و شرایط زندگی دانشجویی، خانه های ارزان تری را می توان پیدا کرد.هزینه ی موارد مصرفی (آب،برق و...) و اینترنت به طور معمول با اجاره حساب می شود.

هزینه ی غذا خوردن و خرید مواد خوراکی در اتاوا زیاد است و انعام دادن مانند سایر شهرهای کانادا 15 تا 20 درصد هزینه ی غذا است و مالیات برارزش افزوده 13 درصد است.

نکاتی که با زندگی در اتاوا متوجه خواهید شد.

زندگی در اتاوا به این معنی است که در شهری تمیز و سبز متسقر خواهید شد. Rideau Canal از وسط شهر عبور می کند و مسیری زیبا برای پیاده روی و دوچرخه سواری را به شما پیشنهاد می دهد. این کانال شهرتی جهانی دارد زیرا در زمستان ها با کاهش دما تبدیل به طویل ترین پیست اسکی دنیا می شود. این کانال یکی از جاذبه های توریستی و مکانی تفریحی برای ساکنین اتاوا است.

شهری دوست داره سلامتی


اتاوا را می توان شهری نامید که دوست دار دوچرخه است، در جاده ها و خیابان های اصلی این شهری مسیرهایی برای دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است که می توانند از مسیری بدون ترافیک و امن استفاده کنند، مسیر 'Capital Pathway' یکی از این مسیرها است که با طول 220 کیلومتر در اتاوا و Gatineau واقع شده است. بسیاری از افراد ساکن اتاوا از این سبک زندگی لذت می برند و در هر ساعت روز میتوان افرادی را دید که مشغول دوچرخه سواری، پیاده روی و یا اسکیت کردن هستند.

سیاست در پایتخت کانادا


زندگی در اتاوا به معنی زندگی در قلب سیاست کانادا است. اتاوا پایتخت کانادا و مرکز دولت است و بسیاری از شاغلین در این شهر برای دولت و ادارات دولتی کار می کنند و تعداد زیادی از رستوران ها میزبان افراد سیاسی هستند. سیاست کانادا جالب است و صحبت درباره ی آن به راحتی شروع می شود از اینکه درباره ی سیاست صحبت کنید و نظر خودتان را بگویید، واهمه نداشته باشید.

فرانسه در اتاوا

اتاوا به صورت رسمی شهری دو زبانه است، و بسیاری از خدمات از جمله خدمات شهری،مدارس و خدمات توریستی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود و زندگی در این شهر برای انگلیس زبان ها و فرانسوی زبان ها به صورت برابر است.

در خیابان متوجه افرادی می شوید که فرانسوی صحبت می کنند و بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها روح فرانسوی دارند. تقریبا تمام مردم این شهر زبان انگلیسی را متوجه می شوند بنابراین شاید صحبت به زبان فرانسوی خوش آیند باشد ولی لزومی ندارد.

معماری شهر اتاوا


ساختمان های اتاوا جز قدیمی ترین و زیباترین ساختمان ها در کشور کانادا هستند و تعدادی از این ساختمان ها در طراحی masterclass هستند. با قدم زدن در خیابان Spark یا wellington در مقابل ساختمان پارلمان با صحنه ایی نفس گیر روبرو می شوید و تور رایگان پارلمان برای دیدن نمای پانورمای اتاوا و Gatineau (شهری در کبک) را فراموش نکنید.

اتاوا در ابتدا شهری برای اقامت ایرلندی ها و فرانسوی ها بوده است و تاثیر ایرلندی ها را همچنان می توان در این شهر دید.

غذاخوردن در خارج از منزل در اتاوا


اتاوا شهری توریستی است و Byward Market و Elgin Street دو مکانی هستند که برای غذا خوردن همه را به خود جذب می کنند. غدا خوردن در اتاوا را می توانید با هر بودجه و سلیقه ایی در رستوران ها و کافه ها تجربه کنید.

اتاوا نیز ایتالیایی کوچک و Chinatown دارد و اگر می خواهید غذایی از این دوملیت را امتحان کنید به این مناطق بروید.

زندگی شبانه در اتاوا

هرچند اتاوا برای زندگی شبانه اش معروف نیست، ولی بیرون رفتن در شب می تواند آرامبخش بخش و سرگرم کننده باشد.بسیاری از شهروندان اتاوا بعد از پایان کار به کافه می روند و دوستان خود را ملاقات می کنند. یکی از پیشنهادات برای سرگرمی دیدن The Chateau Lafayette در خیابان یورک است، که می توانید از اجرای زنده ی رایگان Lucky Ron لذت ببرید.

فستیوال ها در اتاوا


Winterlude که زمستان را جشن میگیرد در نیمه فوریه برپا می شود. اسکی کردن و مجسمه های یخی و نوشیدنی گرم و هرآنچه زمستان را لذت بخش می کند، در این جشن دیده می شود.

هفته ی ایرلند از روز St.Patrick آغاز می شود و فرهگ ایرلندی جشن گرفته می شود و جامعه ی ایرلندی ها در اتاوا دور هم جمع می شوند. فستیوال Bluesfest در جولای برپا می شود و با هدف آوردن مرم دیگر شهرها به پایتخت برگزار می شود.

هرچند بهترین فستیوال مربوط  به Canada Day است که در اول جولای جشن گرفته می شود بزرگترین جشن کانادا است، روزی که در سال 1867 میلادی کانادا تبدیل به کنفدراسیون و بنابراین یک کشور شد.


سیستم حمل و نقل عمومی در اتاوا

با استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی (اتوبوس) تمامی محله های اتاوا در دسترس هستند. در زمان نوشتن این مقاله هزینه ی شارژ ماهیانه بلیط با توجه به اینکه دانشجو هستید یا نه از 43.25 تا 116.50 دلار تغییر می کند.

درحالی که رانندگی در اتاوا شاید کمی ترسناک باشد ولی با توجه به ترافیک منظمی که دارد نباید سخت باشد، رانندگی در اتاوا در سمت راست است و قوانین رانندگی بسیار دقیقی در این شهر و کشورکانادا وضع شده است و اجرا می شوند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: