مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شهرهای دانشجویی کانادا

شهرهای دانشجویی کانادا

تحقیقات دفتر آموزش‌های بین‌المللی کانادا (CBIE) نشان می‌دهد که کانادا، بدلیل کیفیت آموزشی بالای خود و شهرتش به‌عنوان یک جامعه‌ی صبور و امن، برای دانشجویان خارجی جذاب است. آنچه این تحقیق به آن نمی‌پردازد، تعداد شهرهای دانشجویی مناسب این کشور برای زندگی، تحصیل و کار دانشجویان خارجی است.

بر حسب استان‌ها، داده‌های دولتی حاکی از آن است که استان آنتاریو، تقریباً میزبان 50٪ جمعیت دانشجویان خارجی در کانادا (تقریباً 307000 نفر) است.

استان بریتیش کلمبیا با داشتن 23٪ دانشجویان خارجی در کانادا (حدود 145000 نفر)، در رده‌ی دوم قرار دارد، در حالیکه استان کبک با داشتن 14٪ کل دانشجویان خارجی در کانادا (87000 نفر)، در رتبه‌ی سوم قرار می‌گیرد.

استان‌های مانیتوبا و نوا اسکوشیا، هر کدام با داشتن حدود 19000 دانشجوی خارجی، جمعیت بالایی از دانشجویان خارجی را بر حسب سرانه تشکیل می‌دهند.

در این مقاله، جزئیات بیشتری در مورد بهترین شهرهای دانشجویی در کانادا، در اختیارتان قرار می‌گیرد:

شهرهای دانشجویی کانادا – مونترال

مونترال که به‌عنوان پایتخت فرهنگی کانادا نیز شناخته می‌شود، در رتبه‌ی ششم فهرست بهترین شهرهای دانشجویی سال 2019 QS قرار دارد.

مونترال در استان کبک واقع شده و میزبان چندین دانشگاه برتر این کشور از جمله دانشگاه مک‌گیل (McGill University) و دانشگاه مونترال (University of Montreal) است.

Je Choisis Montréal (من مونترال را انتخاب می‌کنم)، کمپینی ایجاد شده توسط Montréal International، خاطر نشان می‌کند که مونترال بزرگ با هزینه‌ی کم زندگی خود، شناخته می‌شود. مسکن در مونترال، در مقایسه با شهرهای بزرگ اروپا و آمریکای شمالی، دو برابر ارزان‌تر است.




شهرهای دانشجویی کانادا – تورنتو

تورنتو پایتخت استان اُنتاریوست. این شهر رتبه‌ی یازدهم را در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی سال 2019 QS داشته است.

QS در گزارش خود درباره‌ی تورنتو می‌نویسد: 'تورنتو دارای بالاترین امتیاز برای یک شهر بر حسب جذابیت (یکی از شش ناحیه‌ی ارزیابی شده) است که فقط سیدنی و توکیو از آن جلوتر هستند. این نشان‌دهنده‌ی کیفیت بالای زندگی و موقعیت آن به‌عنوان یک مقصد جذاب در بین دانشجویان سراسر جهان است.'

تورنتو، میزبان دانشگاه تورنتوست که بالاترین رتبه را در میان دانشگاه‌های کانادا دارد (در جهان، رتبه‌ی 29 را داراست).

جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله موزه‌ی رویال آنتاریو و برج سی‌ان در این شهر وجود دارد.

شهرهای دانشجویی کانادا – ونکوور

ونکوور در فهرست QS از بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال 2019، در رتبه‌ی شانزدهم قرار دارد. این شهر که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد، بدلیل آب و هوای گرم و هوای بارانی شناخته شده است.

دو دانشگاه مستقر در ونکوور، به فهرست QS از دانشگاه‌های برتر جهان در سال 2020 راه یافته‌اند: دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) و دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University).

برخی از جاذبه‌های گردشگری محبوب ونکوور شامل پُل معلقCapilano ، پارک استنلی و باغ کلاسیک چینی دکتر Sun Sun Yat-Sen است.

شهرهای دانشجویی کانادا – آتاوا

آتاوا در استان آنتاریو واقع شده و پایتخت کاناداست. در فهرست QS از بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال 2019، این شهر در رتبه‌ی 45 قرار دارد.

آتاوا معمولاً به‌عنوان امن‌ترین شهر کانادا شناخته شده است و این موضوع، این شهر را به گزینه‌ی مناسبی برای دانشجویان تبدیل ساخته است. QS در گزارش خود درباره‌ی این شهر می‌گوید که این شهر، یک شهر چند زبانه است و بسیاری از ساکنان آن، به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند.

آتاوا میزبان Rideau Canal Skateway است که بزرگ‌ترین پیست پاتیناژ اسکیت در جهان است. همچنین این شهر میزبان بزرگترین مهمانی روز کاناداست که هر ساله، در تاریخ 1 ژوئیه برگزار می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: