مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنای با برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا BCPNP

آشنای با برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا BCPNP

بریتیش کلمبیا،‌ غربی‌ترین استان کانادا، قطب تنوع فرهنگی و رشد اقتصادی است. 

این استان که سومین شهر بزرگ کانادا یعنی ونکوور در آن قرار دارد، از متنوع ‌ترین استان‌ها در این کشور است. اقتصاد بریتیش کلمبیا متکی بر بخش منابع طبیعی و به خصوص جنگل ‌داری (forestry) و معدن ‌کاری است. محیط طبیعی آن با جنگل‌هایی وسیع و آب و هوای ساحلی منحصر به ‌فرد، در کانادا و حتی جهان مشهور است.

مهاجران احتمالی که دارای مهارت‌ها و تجربه مورد نظر این استان هستند می‌توانند با شرکت در برنامه British Columbia’s Provincial Nominee Program یا به اختصار PNP، گواهی British Columbia Provincial Nomination Certificate را دریافت کنند که با استفاده از می‌توانند برای اخذ اقامت دائم در کانادا اپلای کنند.

PNP در چهارچوب دو گروه مهاجرتی اصلی متقاضی می‌پذیرد:

  • مهاجرت بر اساس مهارت (Skills Immigration) (شامل Express Entry British Columbia)
  • مهاجرت سرمایه‌ گذاری (Entrepreneur Immigration)

این گروه‌ها خودشان به چند دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از آن ها را در اختیارتان می‌گذاریم تا ببینید BC PNP برای شما مناسب است یا نه.

مهاجرت بر اساس مهارت

مهاجرت بر اساس مهارت در BC PNP به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • دسته کارگر ماهر - این دسته مخصوص افرادی است که یک پیشنهاد کاری واجد شرایط در یک شغل مهارتی را دریافت کرده است. از کارگرها انتظار می‌رود که چند سال در شغل خود تجربه داشته باشند.
  • دسته مشاغل حوزه بهداشت و درمان - در چهارچوب این دسته، افراد دارای تجربه و پیشنهاد کاری واجد شرایط، به عنوان پزشک، پرستار، پرستار روان‌پزشکی (psychiatric nurse) یا مشاغل وابسته به بهداشت و درمان، می‌توانند اپلای کنند. باید برای یک شغل از ۱۱ شغل واجد شرایط در بخش بهداشت پیشنهاد کاری دریافت شود.
  • دسته فارغ‌التحصیل بین‌المللی دانشگاه - این دسته برای افرادی است که طی سه سال گذشته از یک دانشگاه کانادایی واجد شرایط فارغ ‌التحصیل شده‌اند. برای واجد شرایط شدن در این دسته باید یک پیشنهاد کاری ارائه شود.
  • دسته فارغ‌التحصیل تحصیلات تکمیلی - این دسته برای فارغ‌التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری از یک مؤسسه آموزشی واجد شرایط در بریتیش کلمبیا در برنامه‌های تحصیلی در حوزه علوم طبیعی، کاربردی و بهداشت است. برای اپلای کردن در این دسته نیازی به پیشنهاد کاری نیست. 
  • دسته کارگر غیرمتخصص و نیمه‌ متخصص - کارگران مشاغل غیرتخصصی و نیمه ‌تخصصی خاص در بخش توریسم/هتل‌داری، فرآوری غذا، یا باربری مسیرهای طولانی، یا کارگران مشاغل غیرتخصصی و نیمه‌تخصصی که در منطقه صنعتی شمال شرقی (Northeast Development Region) بریتیش کلمبیا مشغول کار هستند، ممکن است از طریق این برنامه واجد شرایط مهاجرت باشند.


روش Express Entry (ورود سریع) در بریتیش کلمبیا

روش Express Entry بریتیش کلمبیا در راستای سیستم گزینش مهاجرتی Express Entry دولت کانادا به متقاضیان واجد شرایط امکان می‌دهد تا رسیدگی به درخواست PNP و، در صورت معرفی شدن، درخواست اقامت دائم آن ها در اولویت قرار بگیرد.

دسته‌های مهاجرت بر اساس مهارت که از طریق Express Entry British Columbia قابل رسیدگی هستند:

  • دسته کارگر ماهر
  • دسته مشاغل حوزه بهداشت و درمان
  • دسته فارغ ‌التحصیل بین ‌المللی دانشگاه
  • دسته فارغ ‌التحصیل تحصیلات تکمیلی

سیستم ثبت ‌نام مهاجرت بر اساس مهارت

در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۶ دولت بریتیش کلمبیا یک سیستم جدید ثبت ‌نام مهاجرت بر اساس مهارت برای PNP را معرفی کرد. این سیستم که بر پایه امتیاز عمل می‌کند به متقاضیان یک نمره ثبت ‌نام می‌دهد که مشخص می‌کند آیا از آن ها خواسته می‌شود تا اپلای کنند یا نه. این نمره بستگی به چند عامل دارد - مثل سطح تحصیلات، تعداد سال‌های تجربه مستقیم و یک پیشنهاد کاری از طرف بریتیش کلمبیا - که نشان دهنده توانایی فرد برای موفقیت در بازار کار و داشتن نقشی سازنده در اقتصاد استانی است. 

مهاجرت سرمایه ‌گذار 

افرادی که می‌خواهند در بریتیش کلمبیا سکونت و در آنجا سرمایه ‌گذاری کنند ممکن است در چهارچوب این گروه مهاجرتی، واجد شرایط کسب اقامت دائم در کانادا باشند. این برنامه به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • دسته مهاجرت سرمایه‌ گذار - این دسته برای مدیران ارشد یا صاحبان کسب و کار است که می‌خواهند در یک کسب و کار پیشنهادی در بریتیش کلمبیا سرمایه‌ گذاری کنند.
  • مهاجرت سرمایه ‌گذار - برنامه آزمایشی منطقه‌ای - این برنامه آزمایشی جدید برای سرمایه‌ گذاران بین ‌المللی است که به دنبال ایجاد یک کسب و کار جدید در منطقه‌ای کوچک در بریتیش کلمبیا هستند.
  • دسته پروژه‌های استراتژیک - با استفاده از این دسته، شرکت‌هایی که مدیریت آن ها در خارج قرار دارد می‌توانند یک شرکت را در بریتیش کلمبیا دایر کنند. تا پنج کارمند مدیریتی، اعضای حرفه‌ای یا فنی می‌توانند برای کسب اقامت دائم در این استان اپلای کنند.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: