مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هر آنچه باید برای زندگی در استان نیوبرانزویک کانادا بدانید

هر آنچه باید برای زندگی در استان نیوبرانزویک کانادا بدانید

بهداشت و درمان در نیوبرانزویک (New Brunswick)

ساکنان دائم نیوبرانزویک، مجاز به دریافت مراقبت‌های بهداشتی اولیه و رایگان هستند. برای دریافت پوشش خدمات درمانی، باید در Medicare نیوبرانزویک ثبت‌نام کنید. مهم است که بعد از ورود به نیوبرانزویک، هرچه سریع‌تر برای این کار اقدام کنید. بعد از ورود به نیوبرانزویک و قبل از دریافت خدمات درمانی Medicare، یک دوره‌ی انتظار سه ماهه وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که بیمه‌ی درمانی خصوصی دارید که در این مدت زمان انتظار سه ماهه و در مواقع اضطراری، شما و خانواده‌ی شما را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

اشتغال در نیوبرانزویک

برای کار قانونی در نیوبرانزویک، باید برای گرفتن شماره‌ی بیمه‌ی تامین اجتماعی خود (SIN)، یک شماره‌ی ثبت‌نام 9 رقمی اقدام کنید که برای کار قانونی خود در هر نقطه از کانادا، به آن نیاز دارید. پس از گرفتن شماره‌ی SIN خود، مهم است که معرفی‌نامه‌های‌تان ارزیابی شود. به این ترتیب، کارفرمایان کانادایی قادر به درک صلاحیت‌ها و تجربه‌ی شما و مقایسه‌ی آن با استانداردهای کانادا خواهند بود. اگر تاجر هستید، برای انجام تجارت خود در نیوبرانزویک باید مجوز بگیرید، در صورت لزوم، در سازمان ناظر استانی برای حرفه‌ی خود ثبت‌نام کنید. شما می‌توانید شماره‌ی آن‌ها را در دفترچه‌ی تلفن محلی خود پیدا کنید.

توانایی‌های زبانی برای زندگی در کانادا

برای بهبود وضعیت اشتغال خود، باید یا به زبان انگلیسی یا به زبان فرانسوی مسلط باشید. ثبت‌نام در کلاس‌های زبان برای بهبود مهارت‌های انگلیسی یا فرانسوی شما می‌تواند کمک‌کننده باشد. بیشتر مراکز انجمن‌های محلی و موسسات آموزشی، کلاس‌های زبان برگزار می‌کنند.

نکته: اگرچه کانادا یک کشور دو زبانه (فرانسوی و انگلیسی) است، نیوبرانزویک تنها استان رسمی دو زبانه‌ی این کشور است. این بدان معناست که هر دو زبان فرانسه و انگلیسی روزانه در مدرسه، روابط خانوادگی و زندگی کاری صحبت و استفاده می‌شود، در حالیکه در استان‌ها و قلمرو‌های دیگر، یک زبان بیش از زبان دیگر استفاده می‌شود. بنابراین، برای هر تازه‌وارد به نیوبرانزویک، داشتن مهارت در هر دو زبان، بسیار مفید خواهد بود.

رزومه‌ی شما برای پیدا کردن کار در کانادا

قبل از شروع به پیدا کردن کار در کانادا، اطمینان حاصل کنید که رزومه‌ی کاری شما به‌روز بوده و رزومه‌ی کاری‌تان و همچنین نامه‌ی ضمیمه‌ی آن را برای عدم وجود خطاهای املایی و گرامری بررسی کرده‌اید. بسیاری از سازمان‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات به مهاجران، در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند.

پیدا کردن شغل در کانادا

چندین موتور جستجوی آنلاین معروف برای مرور فرصت‌‌های شغلی و یافتن کار در کانادا وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها شاملCraigslist ، Monster و بانک شغلی دولت کاناداست. استان نیوبرانزویک همچنین یک منبع شغلی آنلاین خوب را در سایت www.nbjobs.ca در اختیار مهاجران قرار می‌دهد که می‌توانید در آنجا فرصت‌‌های شغلی را پیدا کنید، با کارفرمایان تماس بگیرید و از شرایط زندگی و کار در نیوبرانزویک مطلع شوید.

نکته: یافتن کار ممکن است زمان‌بر باشد. بنابراین، در حالیکه به‌دنبال یافتن شغلی هستید، باید از حمایت مالی برخوردار باشید تا هزینه‌های زندگی خود را تامین کنید. توصیه: در یافتن کار مشکل دارید؟ با کار داوطلبانه، تجربه‌ی کار در کانادا را بدست آورید! کار داوطلبانه، راه مناسبی برای مشارکت در جامعه‌ی جدید خود و بدست آوردن تجربه‌ی کاری در سازمان‌های کانادایی است. فرصت‌های کار داوطلبانه در بیشتر مراکز اجتماعی یا روزنامه‌های محلی، در دسترس شما قرار دارد.

امور مالی در نیوبرانزویک

طی روزهای نخست پس از ورود به نیوبرانزویک، باید در یک بانک محلی یا یک موسسه‌ی مالی، یک حساب بانکی باز کنید. بانک‌های معروف نیوبرانزویک شامل HSBC ،Bank Scotia ،Royal Bank of Canada (RBC) ، Bank of Montreal (BMO) ، TD Canada Trust، Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC)، National Bank of Canada و Desjardins Bank هستند. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت، اطلاعات تماس با این بانک‌ها را پیدا کنید یا حضوراً وارد شعبه‌ی محلی بانک شوید و از آن‌ها کمک بخواهید.

به نفع شماست که با یک مشاور مالی در موسسه‌ی بانکی خود ملاقات کنید که بتواند در ساماندهی امور مالی‌تان در کانادا، به شما کمک کند، اطلاعاتی را در مورد تامین اعتبار و منابع مالی برای خرید خانه و اتومبیل در اختیار شما قرار دهد، در مورد پرداخت هزینه‌های تحصیلی، به شما مشاوره دهد و در مورد مراحل بازنشستگی‌تان، توصیه‌هایی به شما داشته باشد. مهم است بدانید که پول کانادا از سنت و دلار تشکیل شده است. 100 سنت، یک دلار کانادا محسوب می‌شود. واحد پولی کانادا در شکل سکه و اسکناس، به‌شرح زیر است:

  • سکه‌های 1 سنتی (0.01 دلار) به‌نام 'پنی' که دیگر در معاملات تجاری استفاده نمی‌شود
  • سکه‌های 5 سنتی (0.05 دلار) به‌نام 'Nickel'
  • سکه‌های 10 سنتی (0.10 دلار) به‌نام 'Dime'
  • سکه‌های 25 سنتی (0.25 دلار) به‌نام 'Quarter'
  • سکه‌های 1 دلاری (1.00 دلار) به‌نام 'Loonie' چون مرغ غوّاص کانادایی روی سکه نشان داده شده است
  • و یک سکه‌ی دو دلاری (2.00 دلار) به‌نام 'Twoonie'، چون معادل دو Loonie است.
  • اسکناس‌‌های پنج دلاری (5.00 دلار)، ده دلاری (10 دلار)، بیست دلاری (20 دلار)، پنجاه دلاری (50 دلار) و صد دلاری (100.00 دلار) نیز وجود دارد.

پُرکاربردترین اشکال معاملات در نیوبرانزویک، از طریق پول نقد، چک، کارت‌های نقدی بانکی و کارت‌های اعتباری انجام می‌شود.

تحصیل و آموزش در نیوبرانزویک

کودکان زیر 16 سال باید در مدرسه ثبت‌نام کنند. تحصیل غالباً از سن چهار یا پنج سالگی شروع می‌شود. بیشتر بچه‌ها تا پایان دوره‌ی دبیرستان، غالباً در سن 18 سالگی، در مدرسه می‌مانند. سیستم مدارس دولتی کانادا دارای بودجه‌ی دولتی است، به این معنی که هیچ شهریه‌ای از دانش‌آموزان دریافت نمی‌شود. این سیستم عموماً به دو سطح ابتدایی و متوسطه تقسیم می‌شود. فقط بخشی از هزینه‌ی تحصیلات پس از دوره‌ی متوسطه در کالج یا دانشگاه، توسط دولت تامین می‌شود و بقیه‌ی آن نیاز به گرفتن شهریه از دانشجویان دارد. برخی از مدارس خصوصی، ممکن است سطح نمرات خاص خود را داشته باشند، اگرچه استانداردهای آموزشی توسط دولت اُستانی تنظیم می‌شود. سال تحصیلی برای کلیه‌ی مقاطع، از ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تا ماه ژوئن برای دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی و تا ماه آوریل برای دانشجویان کالج یا دانشگاه ادامه دارد. تعطیلات استاندارد برای مدارس شامل تعطیلات کریسمس و سال نو در ماه دسامبر و ژانویه و یک تعطیلات بهاری یا در ماه مارس یا در ماه آوریل است. علاوه بر این، دانشجویان حق دارند تعطیلات مذهبی خود را داشته باشند. نیوبرانزویک میزبان چندین کالج و دانشگاه معتبر در کاناداست.


اخذ گواهینامه‌ی رانندگی در نیوبرانزویک

اگر قصد اجاره یا خرید ماشین را دارید، باید دارای گواهینامه‌ی رسمی رانندگی در استان نیوبرانزویک باشید. برای بدست آوردن مجوز رانندگی در نیوبرانزویک، باید امتحانات کتبی، امتحان سلامت قدرت بینایی و امتحان رانندگی در جاده را انجام دهید تا نشان دهید که از قوانین و مقررات رانندگی در این استان و شیوه‌های رانندگی ایمن آگاهی دارید. نکته: هر وسیله‌ی نقلیه و راننده باید دارای بیمه باشد. قبل از رانندگی، با یک شرکت بیمه‌ی محلی تماس بگیرید تا بیمه‌تان ردیف شود.

مسکن در نیوبرانزویک

گزینه‌های مسکن فراوانی در سراسر کانادا وجود دارد. اگر قبلاً از شهر جدید محل زندگی خود بازدید نکرده‌اید، بهتر است به‌هنگام اولین ورود خود به آنجا، یک آپارتمان را موقتاً اجاره و یا یک نماینده‌ی املاک را استخدام کنید تا شما را در جریان مراحل گرفتن مسکن در این استان راهنمایی کند و مشاوره‌های آگاهانه‌ای درباره‌ی بهترین نواحی زندگی به شما و خانواده‌تان ارائه دهد.

انواع معمول مسکن در نیوبرانزویک

ساختمان‌های آپارتمانی، ساختمان‌های بزرگ و چند واحدی هستند که متعلق به یک شخص یا شرکت می‌باشد که در آن، هر یک از ساکنین، واحدی را اجاره می‌کنند. آپارتمان‌های استودیویی یا مجردی معمولاً دارای یک اتاق با آشپزخانه و دستشویی است و فقط برای یک نفر مناسب است. آپارتمان‌های بزرگ‌تر می‌توانند خانواده‌ها را در خود جای دهند، زیرا دارای اتاق خواب و فضای زندگی بیشتری هستند. یک ساختمان بزرگ چند واحدی که در آن، هر واحد متعلق به یک نفر است، Condominium نامیده می‌شود و به هر واحد، یک Condo گفته می‌شود. غالباً آپارتمان‌ها و Condos در خانه‌هایی وجود دارد که به فضاهای زندگی جداگانه تقسیم شده‌اند.خانه‌ها ممکن است در یک ردیف به هم متصل شده باشند که به آن‌ها، خانه‌های شهری یا خانه‌های ردیفی گفته می‌شود.

در حالیکه متوسط هزینه‌ی زندگی بسته به تعداد اعضای خانواده، مکان زندگی و سطح درآمد، متفاوت است، اما مسکن در شهرها در کل گران‌تر است. در نتیجه، خیلی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند در حومه‌ی شهر زندگی کنند که خارج از محدوده‌ی شهر واقع شده است، جاییکه مسکن مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تر است. حومه‌ی شهرها غالباً دارای محله‌های امن، مدارس، مراکز خرید و مراکز بهداشت و درمان است که همگی در نزدیکی امکانات شهری واقع شده‌اند. مسکن در حومه‌ی شهرها حتی می‌تواند ارزان‌تر باشد و برای بسیاری از خانواده‌ها مطلوب‌تر است، اما ممکن است برای تامین نیازهای اساسی خود از جمله مواد غذایی، رفتن به سر کار، مدرسه یا مراکز بهداشتی، نیاز به استفاده از یک وسیله‌ی نقلیه داشته باشید. حیوانات خانگی: اگر خانه‌ای اجاره کرده‌اید یا در یک آپارتمان زندگی می‌کنید، مهم است که قبل از رفتن به آنجا با حیوان خانگی خود یا حتی قبل از خرید یک حیوان خانگی، اطمینان حاصل کنید که داشتن حیوانات خانگی به طور قانونی در نیوبرانزویک مجاز است. همچنین مهم است که قبل از تصمیم‌گیری درباره‌ی مکان زندگی خود، خانواده، محل کار، محله و شرایط مالی خود را نیز در نظر بگیرید.

آب و هوا در نیوبرانزویک

بیشتر شهرهای کانادا از تابستان‌های بسیار گرمی برخوردار هستند که دمای هوا در این فصل از سال، ممکن است بالاتر از 30 درجه‌ی سانتی‌گراد باشد. با این حال، در فصل زمستان، تقریباً در تمام مناطق کانادا، هوا بسیار سرد است و درجه‌ی حرارت می‌تواند به زیر 20- یا حتی 30- درجه‌ی سانتیگراد برسد. اطمینان از آمادگی برای مواجهه با هوای سرد در کانادا، بسیار مهم است. در فصل سرد سال، باید پوشاک گرم زمستانی همچون ژاکت، کاپشن‌های زمستانی، چکمه، کلاه، روسری و دستکش همراه خود داشته باشید. اگر در زمستان لباس گرم نپوشید، ممکن است مریض یا دچار سرمازدگی شوید. سرمازدگی صدمه‌ی شدیدی به پوست می‌رساند و بر اثر قرار گرفتن در معرض باد زمستانی ایجاد می‌شود.

نکته: کانادایی‌ها در صورت بروز شرایط اضطراری، شمع و کبریت، پتوی گرم، چراغ قوه، کیت کمک‌های اولیه و یک بیل برفی را در اتومبیل و خانه‌های خود نگه می‌دارند. در بیشتر مناطق کانادا، ماشین شما باید لاستیک مخصوص زمستان داشته باشد تا بتوانید قانونی و امن در زمستان رانندگی کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: