مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه کارلتون کانادا

دانشگاه کارلتون کانادا

کانادا دومین کشور وسیع در دنیا بعد از روسیه است و امکانات فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است، دانشجویان بین المللی می توانند همزمان با تحصیل در کانادا تا 20 ساعت در هفته کار کنند و همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند همزمان به کانادا بیایند و در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوند، تحصیل در کانادا از انگلستان، آمریکا و استرالیا ارزان تر است و شما با تحصیل در کانادا می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید. دانشگاه های کانادا در رتبه ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند و شما می توانید بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال در این کشور اقامت داشته و کار کنید، با کار در کانادا شما با بازار کار این کشور آشنا شده و شانس خود را برای یافتن کار مناسب و به تبع آن اخذ اقامت دائم کانادا بالا می برید. تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است و البته در استان کبک و انتاریو که جز استان های فرانسوی زبان کانادا هستند، برخی از رشته ها به زبان فرانسوی تدریس می شوند، برای تحصیل در کانادا باید مدرک ایلتس یا تافل ارائه دهید برای تحصیل در مقطع ارشد در کانادا نمره ی آیلتس 6.5 یا معادل تافل آن لازم است و برای مدرک کارشناسی نمره ی 6.0 آیلتس قابل قبول است، معدل شما در آخرین مقطع تحصیلی یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا است.




تحصیل در دانشگاه کارلتون در کانادا از مقاصد مورد توجه دانشجویان نقاط مختلف دنیا، به ویژه دانشجویان ایرانی است که باید پیش از اقدام با قوانین آن آشنا شد. از آنجا که کشور ایران از وجود دانشجویان ممتاز و عالی رتبه ای برخوردار است، بنابراین مهاجرت تحصیلی بهترین گزینه مهاجرتی برای ایرانیان می باشد. مباحثی که در این مقاله بررسی می شوند، عبارتند از:

تاریخچه دانشگاه کارلتون در کانادا

دانشگاه کارلتون در کانادا، در شهر اتاوا از استان انتاریو در سال 1942 میلادی تاسیس شده است، این دانشگاه با لقب نخستین دانشگاه خصوصی و غیر انتفاعی در استان انتاریو فعالیت خود را آغاز نمود. پس از پایان جنگ جهانی دوم، به دلیل این که در راستای سیاست های دولتی گام برداشت، بسیار قدرتمند شد و در سال 1952 میلادی با وضع قوانین خاصی مبدل به یک دانشگاه دولتی در این کشور گردید. امروزه شمار زیادی از دانشجویان بومی و بین المللی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که تعداد آنها به 28289 نفر می رسد. از این تعداد دانشجو، 25554 دانشجو در مقطع کارشناسی و 3735 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال ادامه تحصیل می باشند. جالب است بدانید نوعی سیستم گسترده زیرزمینی در این دانشگاه راه اندازی شده است که به صورت تونل بوده و 5 کیلومتر مسافت دارد. به موجب این تونل، پرسنل و دانشجویان این دانشگاه بدون ورود به محوطه خارجی دانشگاه می توانند به سایر ساختمان ها و بخش های این دانشگاه تردد کنند. در واقع تونل 5 کیلومتری پل ارتباطی بین قسمت های مختلف این دانشگاه می باشد.

رتبه ی دانشگاه کارلتون در کانادا

دانشگاه کارلتون در کانادا در طی سالیان طولانی که فعالیت آموزشی و علمی دارد، رتبه های بسیار عالی و جالب توجهی را در سطح جهانی کسب نموده است. در جدول زیر رتبه ی دانشگاه در سال 2021 را مشاهده می کنید:

نظام رتبه بندیرتبه کسب شده توسط دانشگاه کارلتون 2021
QS601-650
Times Higher Education501 - 600

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه کارلتون کانادا

برای اخذ پذیرش از هر دانشکده ی دانشگاه کارلتون کانادا، مدارک مشخص باید ارائه دهید، اما در مجموع مدارکی که بایستی تحویل دانشگاه گردد به شرح زیر است:

  • ارائه ی مدرک تحصیلی 4 ساله لیسانس برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس
  • ارائه انگیزه نامه برای اثبات اهداف دانشجو
  • ارائه 2 توصیه نامه جهت تحصیلات تکمیلی همراه با تکمیل فرم های ارزیابی توسط اساتید مربوطه
  • کسب نمره زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه (آیلتس/تافل/پی تی ای)
  • کلیه ی مدارک تحصیلی اخذ شده همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه رسمی در 2 نسخه کپی برابر اصل
  • ارائه ی رزومه کاری و تحصیلی (CV) 
  • تکمیل و ارائه فرم تقاضای پذیرش تحصیلی در دانشگاه کارلتون در کانادا
  • ارائه شناسنامه به صورت ترجمه رسمی
  • ارائه پاسپورت متقاضی به صورت ترجمه رسمی




مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه کارلتون

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه کارلتون در کانادا

دانشگاه کارلتون در کانادا به منظور جذب دانشجویان ممتاز و ایجاد انگیزه در آنها، اقدام به اعطای بورسیه های تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا نموده است. دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا در صورتی که واجد شرایط باشند، مجاز به استفاده از این بورسیه های تحصیلی هستند. بهره مندی از بورسیه های تحصیلی این امکان را به دانشجو می دهد تا از 90% و حتی 100% هزینه های تحصیلی خود معاف گردد. در اینجا به 2 نوع بورس تحصیلی اشاره می کنیم:

بورس تحصیلی Entrance Scholarships کانادا

بورسیه Entrance Scholarships مختص دانشجویانی است که قصد ورود به مقطع تحصیلی کارشناسی را دارند. در این صورت، چنانچه نمرات دانشجوی متقاضی از 80% به بالا باشد، می تواند از بورس تحصیلی مذکور استفاده نماید. البته روند اعطای بورس تحصیلی بدین گونه است که با توجه به نمره دانشجو، پرونده تحصیلی وی به طور خودکار از سوی دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

بورسیه تحصیلی Scholarships for Current Students کانادا

این نوع بورسیه نیز به دانشجویانی تعلق می گیرد که موفق به پشت سر گذاشتن حداقل یک ترم تحصیلی در دانشگاه کارلتون در کانادا شده باشند و همچنین در طول یک سال تحصیلی نمرات بالایی را به دست آورده باشند. در این صورت واجد شرایط بورسیه ی تحصیلی شناخته شده و مجاز به دریافت بورسیه خواهند بود. اما مبالغ مختلفی برای این بورسیه وجود دارد که بر اساس نوع دانشکده و نیز نمره ای که دانشجو کسب کرده است، مختلف بوده و تغییر می کند. بورسیه دولتی کانادا به نام بورسیه Vanier نیز در صورت واجد شرایط بودن به دانشجو اعطا می گردد.

دانشکده های دانشگاه کارلتون در کانادا

دانشکده ها و بخش های آموزشی که برای دانشگاه کارلتون در کانادا وجود دارد به شرح زیر خواهد بود:

  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  • دانشکده مهندسی و طراحی
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی و مطالعات فوق دکترا
  • دانشکده مطالعات عمومی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده کسب ‌و کار 

رشته های متعددی از سوی این دانشکده ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و افرادی که تمایل به تحصیل پزشکی در کانادا را دارند، انتخاب این دانشگاه، ایده آل ترین تصمیم آنها به حساب می آید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: