مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دوره های وکالت در کانادا

دوره های وکالت در کانادا

 کانادا دومین کشور وسیع در دنیا بعد از روسیه است و امکانات فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است، دانشجویان بین المللی می توانند همزمان با تحصیل در کانادا تا 20 ساعت در هفته کار کنند و همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند همزمان به کانادا بیایند و در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوند، تحصیل در کانادا از انگلستان، آمریکا و استرالیا ارزان تر است و شما با تحصیل در کانادا می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید. دانشگاه های کانادا در رتبه ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند و شما می توانید بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال در این کشور اقامت داشته و کار کنید، با کار در کانادا شما با بازار کار این کشور آشنا شده و شانس خود را برای یافتن کار مناسب و به تبع آن اخذ اقامت دائم کانادا بالا می برید. تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است و البته در استان کبک و انتاریو که جز استان های فرانسوی زبان کانادا هستند، برخی از رشته ها به زبان فرانسوی تدریس می شوند، برای تحصیل در کانادا باید مدرک ایلتس یا تافل ارائه دهید. برای تحصیل در مقطع ارشد در کانادا نمره ی آیلتس 6.5 یا معادل تافل آن لازم است و برای مدرک کارشناسی نمره ی 6.0 آیلتس قابل قبول است، معدل شما در آخرین مقطع تحصیلی یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا است. 

وکلا در تمام دنیا از موقعیت شغلی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند، دوره های وکالت در کانادا نیز در زمره پرطرفدارترین دوره های حقوق در سراسر دنیا بشمار می آید، ذکر این نکته ضروری است که مطالعه ی رشته حقوق با وکیل شدن متفاوت است. در حقیقت پس از تحصیل در رشته ی حقوق، فارغ التحصیلان باید در آزمونی شرکت کنند که موفقیت در آن، وکیل شدن آنها را تضمین می کند، برای اینکه این مفهوم بیشتر قریب به ذهن شود، می توان آزمون وکالت را با آزمون نظام مهندسی برای رشته مهندسی یا آزمون نظام پزشکی برای رشته های پزشکی مقایسه کرد. مطالبی که در این مقاله می خوانید، عبارتند از:

مرحل اخذ مدرک دوره های وکالت در کانادا

برای وکیل شدن، گام هایی باید طی شود که گذراندن هر مرحله در نهایت به متقاضی کمک می کند تا واجد شرایط شرکت در دوره های وکالت باشد، بی شک نخستین گام داشتن مدرک دیپلم و فارغ التحصیل شدن در دوره ی دبیرستان است. متقاضی می تواند دوره ی دبیرستان و مدرک دیپلم خود را از هر کشوری اخذ کرده باشد، تنها نکته ی قابل توجه این است که این مدرک باید رسمی و معتبر بوده و به زبان انگلیسی توسط ادارات معتبر ترجمه شده باشد .دومین گام بعد از گذراندن دوره دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم، گذراندن دوره حقوق در مقطع لیسانس است. متقاضی نمی تواند بلافاصله پس از گذراندن دوره دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم، مستقیم دوره وکالت در کانادا را بگذراند. بلکه نیاز است پس از دوره دبیرستان، تحصیلات عالی دست کم در مقطع لیسانس گذرانده شود. 

مدرک کارشناسی حقوق در کانادا

ممکن است در زمره متقاضیانی باشید که مدارک دانشگاهی همچون مهندسی، بیولوژی، ادبیات، علوم سیاسی، اقتصاد و حتی موسیقی داشته باشید، جای هیچ نگرانی نیست و می توانید با معادل سازی دروس عمومی، درس های تخصصی حقوق در دوره کارشناسی را بگذرانید. بی شک اطلاع از دروس پایه ی رشته حقوق برای گذراندن دوره های وکالت در کانادا الزامی است و دلیل اصلی این امر آن است که وکیلی که از دانش مسائل پایه ای حقوق برخوردار نباشد نمی تواند مراحل دادگاه، دفاعیه، لایحه نویسی و غیره را با موفقیت طی کند. چنانچه خواهان اخذ مدرک کارشناسی در کانادا هستید، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دانشکده های حقوق کانادا در زمره معتبرترین ها در سراسر جهان قرار دارند. برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا چک کردن وب سایت های رسمی دانشکده های حقوق کانادا که تعدادشان کم نیست را پیشنهاد می کنیم. دوره ی کارشناسی در رشته ی حقوق معمولا 4 سال طول می کشد و برای گذراندن دوره ی وکالت در کانادا پس از اخذ مدرک کارشناسی حقوق، باید خود را برای قبولی در آزمون وکالت آماده کنید.




آزمون پذیرش دوره های وکالت در کانادا

تقریبا تمام دانشکده های حقوق کانادا و آمریکا به مدرک پذیرش در آزمون وکالت یا همان LSAT نیاز دارند، ناگفته نماند که این آزمون در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود و در حقیقت مشابه آن چیزی است که به عنوان دوره ی وکالت در کانادا شناخته می شود. تنها نکته ای که متقاضی باید توجه داشته باشد این است که LSAT ویژه ی طراحی شده برای ورود به دانشکده های حقوقی واقع در هند و همینطور LSAT ویژه اسپانیایی زبان ها در دانشکده های حقوق واقع در پورتوریکو، در کانادا معتبر شناخته نمی شود.

آزمون LSAT حداکثر هر شش ماه یکبار در سال برگزار می شود. اما در برخی از کشورها این آزمون بسته به نظام آموزشی در ماه های ژوئیه، سپتامبر، نوامبر، ژانویه، مارس و ژوئن برگزار می گردد. آزمون LSAT شامل چندین بخش سوال و مسئله است که برای تست درک مطلب و توانایی تفکر منطقی و تحلیلی متقاضی طراحی شده است. برای شرکت در این آزمون نمی توان به اطلاعات کسب شده در دوره کارشناسی حقوق بسنده کرد و متقاضی باید قدرت تحلیل حقوقی خود را تقویت نماید، برای متقاضیانی که پتانسیل بالا ولی منابع مالی محدود دارند، برخی دوره های وکالت در این کشور به صورت رایگان نیز برگزار می شود که معمولا توسط دانشکده های حقوق پشتیبانی می شود.

دانشکده دوره های وکالت در کانادا

متقاضی باید در انتخاب بهترین دانشکده حقوق در کانادا وسواس به خرج دهد. در حقیقت انتخاب دانشکده ای که به صورت اساسی و اصولی پایه های حقوقی متقاضی را قوت بخشد، برای گذراندن دوره وکالت در کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی 17 دانشکده ی حقوق در کانادا وجود دارد که 7 دانشکده در انتاریو و باقی در دیگر شهرهای کانادا واقع شده اند. علاوه بر این دانشکده ها صدها دانشکده ی حقوق دیگر نیز توسط اداره آموزش کانادا در دیگر نقاط دنیا تاسیس شده اند. بی شک متقاضی هنگام انتخاب دانشکده ی حقوق موارد زیادی را در نظر خواهد گرفت از جمله آن می توان به امکانات دانشکده، فاصله آن تا محل اقامت، زبان تدریس (که ممکن است انگلیسی یا فرانسوی باشد)، دوره هایی که ارائه می شود اشاره کرد، برای طی دوره های وکالت متقاضی همچنین باید نمره ای که در آزمون LSAT کسب کرده را در نظر بگیرد. در حقیقت باید بررسی کند که آیا دانشکده مورد انتخابش نمره ای که در این آزمون کسب کرده را قبول می کند یا خیر.

شرایط کاری شغل وکالت در کانادا

همانطور که گفته شد، وکالت یکی از مشاغلی است که در سراسر دنیا هم موقعیت اجتماعی و هم موقعیت شغلی بالایی دارد. دارنده ی مدرک حقوق می تواند با گذراندن دوره ی وکالت در کانادا، اشتغال خود را در این کشور تضمین شده بداند. معمولا دارندگان مدرک وکالت در کانادا دارای دفاتر حقوقی شخصی یا گروهی هستند. بعلاوه شرکت های خصوصی بسیاری در کانادا به دنبال مشاور حقوقی خردمند و با تجربه هستند. نمره ای که متقاضی در آزمون وکالت اخذ کرده نیز برای کاریابی در اداره های دولتی کانادا اهمیت می یابد. بنابراین پیشنهاد می شود متقاضی بر اخذ نمره ای حداکثری در آزمون LSAT تمرکز داشته باشد. علاوه بر کار در دفتر شخصی، مشاور حقوقی شرکت های دولتی و خصوصی، برخی از سازمان های بین المللی که در کانادا دارای مقر هستند نیز در پی جذب دانش آموختگان رشته ی حقوق یا دارندگان مدرک وکالت هستند. در پایان باید اشاره داشت افرادی که از طریق تحصیل در کانادا، موفق به اخذ مدرک تحصیلی خود می شوند، شانس بیشتری برای کار در این حوزه خواهند داشت. 

اطلاعات لازم برای تحصیل حقوق در کانادا

  • دانشگاه های برتر حقوق کانادا
  •  دانشگاه تورنتو
  •  دانشگاه مک گیل
  • دانشکده حقوق دانشگاه یورک
  • دانشگاه  Queen
  •  دانشگاه  PETER
  •  دانشگاه Dalhousie 
  • دانشگاه آلبرتا




شرایط تحصیل در رشته حقوق در کانادا

 قبل از ورود به دوره های کارآموزی، فرد باید حتما لیسانس 4 ساله ی حقوق را داشته باشد یا 90 ساعت یعنی 3 سال را در رشته حقوق تحصیل کرده باشد. راهنمای رسمی LSAC یک مرجع معتبر در خصوص ارزشیابی شرایط دانشجویان حقوق برای دوره های وکالت است.

هزینه تحصیل رشته حقوق در کانادا 

براساس آمار کانادا، میانگین شهریه ی دانشجویان بین المللی در سال 2021/2020 برابر با 29159$ دلار کانادا است.

متوسط حقوق وکلا در کانادا 

متوسط حقوق وکلا در کانادا سالانه 135000$ (دلار) یا در هر ساعت 69.23$ (دلار) است. بر اساس سطح علمی هر فرد، درآمد وی از 55000$ (دلار) در سال شروع می شود در حالی که بیشتر کارگران با تجربه سالانه 150000$ (دلار) درآمد دارند.

شرایط مورد نیاز برای پذیرش رشته وکالت در کانادا

 برای ورود به اکثر دانشکده های حقوق یک مدرک لیسانس همراه با سطح زبان انگلیسی بالا در سطح آیلتس 7، دانش حقوق مدنی، دانش آشنایی با قوانین اساسی کانادا، تاریخ، اقتصاد و ریاضیات لازم می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: