مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ی دوره های زبان در کانادا

هزینه ی دوره های زبان در کانادا


کانادا دومین کشور وسیع در دنیا بعد از روسیه است و امکانات فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است، دانشجویان بین المللی می توانند همزمان با تحصیل در کانادا تا 20 ساعت در هفته کار کنند و همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند همزمان به کانادا بیایند و در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوند، تحصیل در کانادا از انگلستان، آمریکا و استرالیا ارزان تر است و شما با تحصیل در کانادا می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید. دانشگاه های کانادا در رتبه ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند و شما می توانید بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال در این کشور اقامت داشته و کار کنید، با کار در کانادا شما با بازار کار این کشور آشنا شده و شانس خود را برای یافتن کار مناسب و به تبع آن اخذ اقامت دائم کانادا بالا می برید. تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است و البته در استان کبک و انتاریو که جز استان های فرانسوی زبان کانادا هستند، برخی از رشته ها به زبان فرانسوی تدریس می شوند، برای تحصیل در کانادا باید مدرک ایلتس یا تافل ارائه دهید، برای تحصیل در مقطع ارشد در کانادا نمره ی آیلتس 6.5 یا معادل تافل آن لازم است و برای مدرک کارشناسی نمره ی 6.0 آیلتس قابل قبول است، معدل شما در آخرین مقطع تحصیلی یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا است.

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر موسسات آموزشی کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است و در کجا تحصیلات خود را به پایان رسانده اید. 

تست های زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

دانشگاه ها و کالج های کانادا شرایط متفاوتی را برای پذیرش دانشجو دارند ولی تست های مشخصی در سطح بین المللی وجود دارد که همه ی دانشگاه ها/کالج ها آن ها را می پذیرند. 

Canadian Academic English Language (CAEL) assessment

آزمون CAEL-CE، آزمونی است که معرف زبان استفاده شده در متون آکادمیک کانادا است. کمترین نمره ی قابل قبول برابر با 70 است و هیچ مهارتی نباید کمتر از 60 باشد. این آزمون در کشور کانادا، در سه شهر از کشور چین ( شانگهای،پکن، گوانژو) و به زودی در یکی از شهرهای هند برگزار می شود. (بسته به مقطع و دانشگاه و رشته ی تحصیلی شما این نمره، تغییر می کند.) 

آیلتس : International English Language Testing System (IELTS)-Academic

 کمترین نمره ی قابل قبول برای این آزمون برابر با 6.5 است، که هیچ مهارتی نباید کمتر از 6.0 باشد. (بسته به مقطع و دانشگاه و رشته ی تحصیلی شما این نمره، تغییر می کند.)

تافل : (Test of English as a Foreign Language (TOEFL

آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار نمی شود و در این آزمون می توانید به صورت آنلاین و از طریق کامپیوتر شرکت کنید که به آن (internet-based TOEFL(iBT) می گویند. شما به حداقل نمره ی 90 نیاز دارید و مهارت های شما باید در بازه ی 25-20 باشد. (بسته به مقطع و دانشگاه و رشته ی تحصیلی شما این نمره، تغییر می کند.) 

پی تی ای : Pearson Test of English (PTE)-Academic

حداقل نمره ی مورد نیاز حدود 65-60 می باشد ولی موسسات مختلف نمره ی متفاوتی را اعلام می کنند. (بسته به مقطع و دانشگاه و رشته ی تحصیلی شما این نمره، تغییر می کند.) 

سرفصل هایی که در این مقاله بررسی می شوند، عبارتند از:

در کالج ها، موسسات و دانشگاه های کانادا، دوره های مختلف زبان برگزار می گردد که شامل زبان های انگلیسی و فرانسوی است که مدت زمان آنها بین 1 ماه تا 2 سال است. افرادی که قصد گذراندن دوره ی زبان در مدت کمتر از 6 ماه را دارند، اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای آنان الزامی نبوده و با دریافت ویزای توریستی این کشور می توانند در این دوره ها شرکت نمایند، اما چنانچه قصد گذراندن دوره های زبان که مدت آن ها بیش از 6 ماه است را دارید، باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

شرایط گذراندن دوره های زبان در کانادا

دوره های زبان در دانشگاه های کشور کانادا غالبا به منظور گذراندن دوره های پیش نیاز ارائه می گردد. به عبارت دیگر، در زمان پذیرش دانشجویان، چنانچه وی یکی از مدارک آزمون های زبان را کسب نموده باشد، مجاز به ثبت نام در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و PHD خواهد بود، اما در بعضی مواقع فرد متقاضی هیچ یک از نمره آزمون های زبان را ندارد. در این شرایط چه باید کرد؟ حال دو راه حل وجود دارد:

راه اول: دانشجو با شرکت در دوره های آمادگی و یادگیری زبان، نمره ی موردنظر از سوی دانشگاه را اخذ کرده و مدرک زبان خود را برای پذیرش تحصیلی ارائه می نماید.

راه دوم: برخی از دانشگاه های کانادا نامه پذیرش فرد متقاضی فاقد مدرک زبان را به صورت مشروط، جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا، صادر می نمایند. پس از آن، فرد متقاضی با در دست داشتن گواهی پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر همراه با سایر مدارک درخواستی سفارت، موفق به اخذ ویزا می گردد. پس از این که از طریق ویزای تحصیلی وارد خاک کانادا شد، باید در دوره های یادگیری زبان شرکت نموده و به آمادگی لازم برسد.

روش های یادگیری زبان انگلیسی در کانادا

کانادا یک کشور انگلیسی زبان است و مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند. لذا به مرور زمان قرار گرفتن در این جو، باعث ایجاد توانایی کافی در فرد خارجی می شود که بتواند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کند. از سوی دیگر کالج ها و دانشکده های کانادا این قابلیت و امتیاز را قائل شده اند که دوره های آموزش زبان انگلیسی را در مدت زمان های مختلف، برای دانشجویان ارائه دهند.

هزینه دوره های زبان در کانادا 

هزینه های مربوط به شرکت در دوره های یادگیری زبان در کشور کانادا در مناطق و شهرهای مختلف این کشور، متفاوت است، اما برای این بررسی، میانگین مبالغ در نظر گرفته شده است که طبیعتا در سال های آتی مشمول تغییر می گردد.

دوره های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی در کانادا وجود دارد که به صورت عادی یا فشرده، برای دانشجویان برگزار می گردد. دوره هایی که به صورت فشرده هستند، هزینه ای برابر با 5،900 الی 6،000$ (دلار کانادا) را در بر خواهند داشت. برخی دیگر از موسسات آموزشی این کشور دوره های زبان را به صورت ویژه ای برگزار می نمایند؛ بدین صورت که برای افراد بین المللی مکان هایی را به عنوان خوابگاه در اختیار دارند که مشکل اقامت فرد را حل می نماید. میزان مبلغی که برای گذراندن این دوره ها دریافت می گردد، حدود 300 الی 350$ (دلار کانادا) در طول هر هفته خواهد بود.

هزینه دوره های زبان در کانادا به صورت تخصصی

اکثر دانشجویان و متقاضیان تمایل به گذراندن دوره های تخصصی زبان نظیرTOEFL, Business English, UPC, IELTS را دارند. در این صورت طبیعی است که مبالغ مربوط به هزینه دوره های زبان در کانادا، افزایش یافته و فرد بایستی مبالغ بیشتری را بپردازد که بین 8000 الی 12،000$ (دلار کانادا) تخمین زده شده است. ناگفته نماند که این هزینه ها مختص هزینه ی برگزاری کلاس های زبان در کاناداست و چنانچه هزینه ی زندگی در کانادا نیز مد نظر قرار گیرد، در هر هفته بایستی مبلغ 1000$ (دلار کانادا) از سوی دانشجو پرداخت گردد، دوره ی زبان در کانادا در هر شهر دارای هزینه های مختلف می باشد به عنوان مثال در تورنتو، 12 هفته آموزش زبان انگلیسی CAD $3515، در شهر کبک 12 هفته آموزشگاه زبان فرانسه 3570$ CAD و در شهر ونکوور 12 هفته آموزشگاه زبان انگلیسی CAD $4083 می باشد، بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که دوره های آمادگی را در ایران بگذرانید و مدرک زبان خود را در ایران بگیرید.




انواع دوره های زبان انگلیسی در کانادا

در راستای شفاف سازی هزینه ی دوره های مختلف زبان در کانادا، آشنا شدن با مدارک و دوره ها لازم می باشد، انواع دوره هایی که در مراکز و موسسات آموزشی این کشور ارائه می گردد، عبارتند از:

  • دوره های یادگیری زبان انگلیسی عمومی
  • دوره های آمادگی آزمون کمبریج
  • دوره های مختص آمادگی متقاضیان در آزمون های IELTS و TOEFL 
  • دوره های بین المللی زبان انگلیسی
  • دوره های تخصصی و یا پایه دانشگاه
  • برگزاری دوره های مربوط به تجارت پلاتین و همچنین دوره های زبان انگلیسی عمومی مختص مدیران و کارفرمایان
  • ارائه دوره های انگلیسی عمومی برای دوره های گردشگری
  • برنامه های انگلیسی مربوط به کسب و کار
  • برگزاری دوره های انگلیسی پزشکی که به پزشکان، پرستاران و متخصصین بهدششت اختصاص دارد.
  • برنامه های انگلیسی مربوط به Plus Work Experience
  • دوره های زبان انگلیسی به صورت در ایام تعطیلات تابستانی، ویژه بزرگسالان و کودکان

معرفی مدارس زبان در کانادا

در کشور کانادا مدارس زبان متعددی تاسیس شده است، اسامی تعدادی از این مدارس به شرح زیر است:

  • مدرسه زبان در تورنتو که در شهر نیویورک کانادا واقع است.
  • مدرسه زبان در مونترال و این شهر دو زبانه است.
  • مدرسه زبان در ویکتوریا که لقب قدیمی ترین شهر کانادا را دارا است.
  • مدرسه زبان در کلگری (Calgary)
  • مدرسه زبان در ونکوور
  • مدرسه زبان در اتاوا که در پایتخت کانادا قرار دارد.

شرایط کار معلم زبان در کانادا

 برای تدریس زبان انگلیسی در کانادا، بیشتر معلمان و اساتید باید مدرک آیلتس و گواهینامه مهارت زبان انگلیسی TOEFL داشته باشند. از موارد دیگر مورد نیاز تجربه تدریس در کشور مقصد می باشد که البته در همه ی موارد لازم نیست. در کانادا معلمان محدود به آموزش زبان انگلیسی یا موضوعات مختلف در مدرسه نیستند.

ویزا دوره زبان کانادا

اگر افراد زیر 18 سال باشند به راحتی می توانند برای دوره های زبان به صورت تنها و یا همراه با دوره های دبیرستان و بدون نیاز به مدرک آیلتس شانس ویزا داشته باشند اما افراد بالای 18سال اگر تنها برای دوره ی زبان اقدام کنند شانس ویزا نخواهند داشت و در صورتی می توانند اقدام به این امر کنند که حتما آیلتس در سطح 5.5 یا 6 داشته باشند و برای ارتقاء آیلتس خود، برای دوره های زبان انگلیسی اقدام کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: