مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

 کانادا دومین کشور وسیع در دنیا بعد از روسیه است و امکانات فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است، دانشجویان بین المللی می توانند همزمان با تحصیل در کانادا تا 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند و همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند همزمان به کانادا بیایند و در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوند، تحصیل در کانادا از انگلستان، آمریکا و استرالیا ارزان تر است و شما با تحصیل در کانادا می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید. دانشگاه های کانادا در رتبه ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند و شما می توانید بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال در این کشور اقامت داشته و کار کنید، با کار در کانادا شما با بازار کار این کشور آشنا شده و شانس خود را برای یافتن کار مناسب و به تبع آن اخذ اقامت دائم کانادا بالا می برید. تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است و البته در استان کبک و انتاریو که جز استان های فرانسوی زبان کانادا هستند، برخی از رشته ها به زبان فرانسوی تدریس می شوند، برای تحصیل در کانادا باید مدرک ایلتس یا تافل ارائه دهید برای تحصیل در مقطع ارشد در کانادا نمره ی آیلتس 6.5 یا معادل تافل آن لازم است و برای مدرک کارشناسی نمره ی 6.0 آیلتس قابل قبول است، معدل شما در آخرین مقطع تحصیلی یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا است. 


رقابت برای اخذ پذیرش از دپارتمان های پزشکی در کانادا در میان دانشجویان و داوطلبین بسیار بالا است و افراد زیادی برای تحصیل در این رشته مشتاق هستند و تلاش می کنند، بنابراین برای اخذ پذیرش در این رشته باید تمامی مدارک لازم را جمع آوری کنید، نه تنها باید به مدارک لازم توجه کنید، بلکه لازم است Deadline ارسال مدارک را نیز در نظر بگیرید که در صورت گذشتن این تاریخ، شانس خود را برای اخذ پذیرش در مدارس پزشکی کانادا از دست داده اید. دوره های پزشکی در کانادا به طور معمول بین 3 تا 5 سال است و این مدت زمان باتوجه به دانشگاه و پیش زمینه ی شما تغییر می کند. برای دوره ی 5 ساله پزشکی در کانادا، سال اول دوره ی آمادگی و برای دانشجویانی طراحی شده است که دوره ی کارشناسی خود را در رشته ایی مناسب نگذرانده اند (بله برای شرکت در دوره ی پزشکی در کانادا در ابتدا باید در دوره ی لیسانس شرکت کنید.). برای شرکت در دوره ی چهار ساله ی پزشکی، دانشجو باید مدرک لیسانس در رشته ی Biology یا رشته هایی مرتبط را داشته باشد. کانادا حتی با داشتن 17 دانشگاه پزشکی که برنامه های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری و...) را به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهند، تحصیل پزشکی در آن سخت و رقابتی است، فقط 15 درصد از دانشجویان کانادایی در مقطع pre-Med می توانند پذیرش تحصیل در مدارس پزشکی کانادا را بگیرند. اکثر کانادایی ها برای پزشک شدن و دنبال کردن هدفشان به کشورهای Caribbean و یا اروپای شرقی می روند.

مباحث زیر در این مقاله بررسی می شوند:

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک کارشناسی

دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را در یکی از رشته های علوم زیستی گذرانده اند، پس از شرکت در آزمون MCAT و کسب نمره ی قبولی می توانند جهت ورود به دانشکده های پزشکی کانادا اقدام نمایند. همانطور که در ابتدا گفتیم، مدت زمان تحصیل در دوره های پزشکی در کانادا باتوجه به زمینه ی تحصیلی دانشجو، تغییر می کند و معمولاً اکثر رشته های پزشکی 3 الی 5 سال به طول می انجامد.

آزمون ورودی MCAT دانشکده های پزشکی کانادا

آزمون (Medical College Admission Test MCAT) آزمونی برای شروع دوره ی پزشکی است، این آزمون از سوال های چند گزینه ایی تشکیل شده است، که مهارت شما در حل کردن مشکلات (Problem Solving)، تفکر انتقادی (critical thinking) و دانستن درباره ی طبیعت و رفتار و مفهوم علوم اجتماعی و اصولی که برای شروع تحصیل در گروه پزشکی لازم است را ارزیابی می کند.

در آپریل 2015، فرمت جدید آزمون توسط AAMC ارائه شد و نمرات این آزمون در چهار بخش گزارش می شود:

  • Biological and Biochemical Foundations of Living Systems
  • Chemical and Physical Foundations of Biological Systems
  • Psychological, Social, and Biological Foundations of Behavior
  • Critical Analysis and Reasoning Skills

می توان گفت تقریبا تمام مدارس و دانشگاه های پزشکی در آمریکا و کانادا نمره ی این آزمون را برای ارزیابی و دادن پذیرش به دانشجویان می خواهند و جز مدارک برای اخذ پذیرش پزشکی در کانادا است.

آزمون MCAT چه نوع آزمونی است؟

آزمون (Medical College Admission Test MCAT) آزمونی استاندارد است و همانطور که گفته شد، چند گزینه ای و کامپیوتری است و شرکت در این آزمون بخشی از فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا است و این روند بیش از 90 سال است که انجام می شود. هرساله بیش از 85 هزار دانشجو در این آزمون شرکت می کنند، تقریبا تمام دانشگاه و مدارس پزشکی در امریکا و کانادا نتیجه ی این آزمون را از شما می خواهند و تعداد زیادی از مدارس حرفه ای پزشکی و برنامه های تکمیلی در گروه پزشکی این آزمون را به عنوان جایگزینی برای دیگر آزمون های استاندارد پزشکی قبول می کنند. در این آزمون مهارت و دانش که دانشجویان پزشکی، پزشکان، مدرسان گروه پزشکی و رزیدنت ها برای موفقیت در مدارس پزشکی و شروع دوره، لازم دارند، ارزیابی می شود. Association of American Medical Colleges AAMC آزمون MCAT را طراحی کرده است و مجری برگزاری این آزمون می باشد، که سالیانه چندین بار این آزمون را از اواخر ژانویه تا سپتامبر در صدها مرکز در امریکا و کانادا و چند کشور مشخص شده ی دیگر برگزار می کند.




دوره های کارآموزی تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

دانشجویانی که تحصیلات پزشکی خود را به اتمام رسانیده اند، ملزم به گذراندن دوره های رزیدنتی در این کشور می باشند. دانشجویان باید در ترم آخر تحصیلی خود درخواست پذیرش در دوره های رزیدنتی خود را به یکی از بیمارستان های کانادا ارائه نماید و قبل از ارسال درخواست پذیرش، دانشجو می بایست اولویت های تخصصی خود را مشخص نموده باشد، دوره ی رزیدنتی معمولاً 2 ساله است که با تأیید دانشجویان، از سوی کالج پزشکان در کانادا به اتمام خواهد رسید.

مجوز تحصیلی پزشکی در کانادا

دانشجویانی که تحصیلات پزشکی خود را در کانادا به اتمام رسانیده اند و قصد انجام کار و فعالیت در این کشور را دارند، ابتدا باید در آزمونی معروف به MCCEE- Medical Council of Canada Evaluating Examination  شرکت و نمره ی قبولی را اخذ نمایند. پس از آن نیز در آزمون دو مرحله ای دیگری موسوم به MCCQE- Medical Council of Canada Qualifying Examination باید شرکت کنند. مرحله ی اول این آزمون بصورت تئوری و مرحله ی دوم بصورت عملی در بیمارستان های کانادا برگزار می شود. افرادی که موفق به اخذ مدارک آزمون های فوق شوند، می توانند به شورای پزشکی کانادا جهت دریافت مجوز اشتغال خود در این کشور مراجعه نمایند. پزشکی از جمله رشته های مورد نیاز در کانادا است که پزشکان با فرصت های شغلی بسیار زیادی در این کشور روبرو هستند. ناگفته نماند میزان حقوق و دستمزدی که در این کشور به پزشکان پرداخت می گردد، در گروه بالاترین دستمزدها است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پزشکی

با تحصیل در رشته ی پزشکی در کانادا، همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجو می توانند همزمان به کانادا بیایند و در کانادا کار و تحصیل کنند. تحصیل در کانادا این شرایط را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند که بتوانند بعد از پایان تحصیلات و فارغ التحصیلی تا سه سال در کانادا کار کنند و در نهایت اقامت دائم کانادا و تابعیت کانادا را اخذ نمایند. البته این نکته را فراموش نکنید که برای اخذ مجوز طبابت شرکت در آزمون های معرفی شده، الزامی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: