مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در کالج زبان کانادا

تحصیل در کالج زبان کانادا

 کانادا دومین کشور وسیع در دنیا بعد از روسیه است و امکانات فوق العاده ای را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است، دانشجویان بین المللی می توانند همزمان با تحصیل در کانادا تا 20 ساعت در هفته کار کنند و همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می توانند همزمان به کانادا بیایند و در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوند، تحصیل در کانادا از انگلستان، آمریکا و استرالیا ارزان تر است و شما با تحصیل در کانادا می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید. دانشگاه های کانادا در رتبه ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند و شما می توانید بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال در این کشور اقامت داشته و کار کنید، با کار در کانادا شما با بازار کار این کشور آشنا شده و شانس خود را برای یافتن کار مناسب و به تبع آن اخذ اقامت دائم کانادا بالا می برید. تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی است و البته در استان کبک و انتاریو که جز استان های فرانسوی زبان کانادا هستند، برخی از رشته ها به زبان فرانسوی تدریس می شوند، برای تحصیل در کانادا باید مدرک ایلتس یا تافل ارائه دهید.برای تحصیل در مقطع ارشد در کانادا نمره ی آیلتس 6.5 یا معادل تافل آن لازم است و برای مدرک کارشناسی نمره ی 6.0 آیلتس قابل قبول است، معدل شما در آخرین مقطع تحصیلی یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا است. می توان گفت بدون دانش زبان انگلیسی و یا فرانسوی نمی توانید در کانادا ادامه تحصیل دهید و تحصیلات آکادمیک داشته باشید، حتی اگر هدف شما مهاجرت به کانادا از طریق کار نیز باشد، شما به دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی احتیاج دارید.

در این مقاله با شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان و معرفی کالج های زبان در کانادا می پردازیم، مباحثی که در این مقاله بررسی می شوند، عبارتند از:

زبان رسمی کانادا

بسیاری از مردم دنیا، گمان می کنند که زبان رسمی کانادا، انگلیسی است، در این حال شاید جالب باشد که بدانید 62 زبان در کشور کانادا رایج است و دو زبان انگلیسی و فرانسوی در کشور کانادا زبان رسمی هستند و مردم شهرهای اتاوا و استان کبک به این زبان صحبت می کنند و شهر مونترال بیشترین تعداد فرانسوی زبان بعد از پاریس را دارد. مردم کانادا بسته به قومیت خود، به یکی از 60 زبان باستانی این کشور نیز توانایی صحبت کردن دارند، استان کبک، تنها استان فرانسوی زبان کشور کانادا است. در سایر استان های این کشور زبان انگلیسی رایج است به طوری که بر اساس آمارهای ارائه شده، 95% مردم کانادا به زبان انگلیسی صحبت می کنند. تحصیل و کار در کشور کانادا نیز به همین دو زبان امکان پذیر است اما امکان پذیری کار و تحصیل به زبان انگلیسی در کشور کانادا به مراتب بیش تر از زبان فرانسوی است.

کالج زبان در کانادا

کالج های زبان در کشور کانادا، این امکان را ایجاد می کنند که علاقمندان به زبان انگلیسی، شانس مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان را بدست آورند. هر فرد با توجه به آزمون ورودی که پس از تکمیل ثبت نام آنلاین خود انجام می دهد، در یکی از رده های تحصیلی هفت گانه زبان آموزی شرکت می کند، هزینه ی این دوره ها همواره ثابت است و تفاوتی میان سطوح مختلف تحصیلی در کشور کانادا وجود ندارد. دانش آموزان برای عبور از هر سطح به طور تقریبی به دو ماه آموزش تمام وقت نیاز خواهند داشت، در صورتی که در دوره های فشرده شرکت کنند، این امکان وجود خواهد داشت که در مدت زمان کوتاه تری این دوره ها را به پایان برسانند.

زبان مورد نیاز برای اقامت در کانادا

برای اینکه از طریق کالج زبان به کانادا مهاجرت کنید، لازم است این نکته را بدانید که برای این امر باید سطح زبانی مشخصی را داشته باشید، شما برای تحصیل در کشور کانادا حداقل به نمره IELTS5.5 نیاز خواهید داشت. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشگاه های با رتبه علمی نه چندان بالا در کشور کانادا با نمره ی آیلتس  5.5 به شما پذیرش می دهند، همچنین باید آگاه باشید که هرچه نمره ی آزمون زبان شما بیش تر باشد، از شانس بیشتری برای اخذ پذیرش برخوردار خواهید بود، حداقل نمره ی قابل قبول برای آزمون تافل نیز 60 است. دانش آموزانی که قصد دارند در دوره های آیلتس یا تافل در کشور کانادا شرکت کنند، باید حداقل نمره ی 4 در آزمون آیلتس را کسب کرده باشند، همچنین حداقل نمره ی مورد نیاز برای آزمون تافل 32 است. برای دریافت پذیرش شغلی در کشور کانادا نیز به همین نمرات نیاز خواهید داشت.




معرفی کالج زبان در کانادا

بسیاری از دوره های زبانی در کالج ها به این منظور است که با کسب دانش زبانی بتوانید از دانشگاهی در کانادا پذیرش بگیرید، افراد برای ورود به مقاطع تحصیلی به غیر از دوره های دبیرستان (برای افراد زیر 18سال)، لازم است مدرک زبان داشته باشند، نکته ی بسیار مهم این است که در ازای هر 0.5 نمره ی آیلتس 3 ماه دوره ی زبان برگزار می شود، که تقریبا بین 3 الی 6 هزار دلار هزینه دارد.

کالج زبان سنت جورج در کانادا

یکی از معتبرترین کالج ها که از سطح پایه دوره ی زبان را برگزار می کند، کالج سنت جورج است. مدت زمان هر ترم در این کالج 12 هفته است، که چهار سطح آن برای دانشجویانی می باشد که سطح تحصیلی آنها متوسط تا پیشرفته باشد. زبان اصلی این کالج زبان انگلیسی می باشد. برای ثبت نام در این کالج تاریخ خاصی مشخص نشده و نحوه ی حق انتخاب مسکن یا خوابگاه در این کالج کاملا آزادانه و به صورت اختیاری می باشد.

کالج بنیاد بین المللی در کانادا

مدت زمان تحصیل در این کالج زبان، 8 ماه است، که مختص فارغ التحصیلان دبیرستانی بین المللی است که از لحاظ تحصیلی برای ورود به دانشکده هنر و علوم، دانشکده علوم کاربردی و مهندسی، دانشکده معماری، دانشکده طراحی و یا دانشکده موسیقی واجد شرایط هستند. دانش آموزان واجد شرایط تحصیلی برای ثبت نام در این کالج می توانند اقدام نمایند. در این کالج حق انتخاب مسکن به صورت کاملا اختیاری می باشد که متقاضیان می توانند پس از پایان رساندن دوران تحصیلی خود اقدام به دریافت گواهی نمایند.

کالج بنیاد بین المللی تابستانی در کانادا

مدت زمان تحصیل 8 هفته می باشد که برای فارغ التحصیلان دبیرستانی که دارای تابعیت بین المللی باشند مناسب هست. از لحاظ تحصیلی برای ورود به دانشکده هنر و علوم (به استثنای تجارت روتمن)، دانشکده معماری، دانشکده طراحی و یا دانشکده موسیقی می تواند کاربردی باشد. کلیه ی دانش آموزان واجد شرایط تحصیلی می توانند برای ثبت نام در این کالج اقدام نمایند. در این کالج حق انتخاب مسکن به صورت کاملا اختیاری می باشد و دانش آموزان پس از دوران تحصیلی خود می توانند برای گواهی بعد از تحصیل اقدام نمایند.

کالج زبان مسیر سبز در کانادا

مدت زمان لازم برای تحصیل در این کالج 12 هفته است، که مختص دانش آموزان چینی می باشد که از مدارس راهنمایی واجد شرایط ورود به برنامه های فوق لیسانس T Scarborough هستند. نحوه ی ثبت نام در این کالج ها از طریق انتخاب در موسسات ثانویه در چین می باشد. بر خلاف کالج های بالا، در این کالج انتخاب مسکن اختیاری نیست و مسکن خاصی مورد نیاز می باشد. دانش آموزان در این کالج به شرط داشتن سطح 60 می توانند برای در یافت گواهی پس از تحصیل اقدام نمایند.

کالج اسکاربورو در کانادا

مدت زمان لازم برای تحصیل در این کالج زبان حداقل 8 هفته می باشد و برای متقاضیانی که به لحاظ تحصیلی واجد شرایط ورود به دانشگاه اسکاربورو هستند اما هنوز مهارت زبان انگلیسی خود را رعایت نکرده اند، مناسب می باشد. حق انتخاب مسکن در این کالج اختیاری می باشد. دانش آموزانی که در سطح 60 مدرک تحصیلی دریافت می کنند می توانند اقدام به دریافت گواهی پس از تحصیل نمایند.

اسامی کالج های زبان در کانادا

شهر نام کالج
بورلینگتون English Encounter
بورنابی Winston College
کلگری Equilibrium School
Global Village English Centres
SC GEOS Languages Plus
کوکوتلام Coquitlam College
ادمنتون English Language Training College
MELI
گوئلف         University of Guelph
هالیفکس         East Coast School of Languages
ILI International Language Institute
مونترال        ALI Montreal
BLI Bouchereau Lingua International
Canada College
Languages Across Borders
Montreal Language Studies
Upper Madison College
اتاوا ABCE Language School
Algonquin College Language Institute
ICL Academia
Interlinguas Language School
NSL Camps
Oxford Station
تورنتو         Archer College Toronto
ATC Canada
Connect School of Languages
Eurocentres
Global Village English Centres
Hansa Language Centre
ILSC Canada
International House Toronto
Kaplan International Colleges
LAL Toronto
LSI Language Studies International
McDonald International Academy
RCIIS
Sprott Shaw Language College
TAIE International Institute
ونکوور Archer College Vancouver
ATC Canada
Canadian College of English Language
Discover English Academy
Eurocentres
GEOS Language Academy
Global Village English Centres
ILSC Canada
International House Vancouver
ISS of BC
Kaplan International Colleges
LAL Vancouver
LSI Language Studies International
Sprott Shaw Language College
St Giles International
Tamwood Language Centres
UBC Camps
VIC Vancouver International College
Zoni Language Centers

مهاجرت به کشور کانادا از طریق کالج زبان

متقاضیان مهاجرت به کانادا که قصد تحصیل در یکی از کالج های زبان در این کشور را دارند، می توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان اقدام نمایند. افرادی که شهروند یکی از کشورهای اروپایی هستند، می توانند به کمک ویزای توریستی راهی کشور کانادا شده و تا 6 ماه در این دوره ها شرکت کنند. سایر افراد برای ورود به کشور کانادا و مهاجرت به این کشور از طریق کالج زبان به ویزای تحصیلی کشور کانادا نیاز خواهند داشت. در بسیاری از موارد برای اینکه فرد موفق شود تا ویزای تحصیلی کانادا را بدست آورد باید در برخی از آزمایشات پزشکی شرکت کنند. هیچ فردی، تحت هیچ شرایطی قادر نخواهد بود که در کشور کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند. ویزای تحصیلی حتما باید از سفارت کشور کانادا در کشور اصلی شما دریافت شود، که برای متقاضیان ایرانی با توجه به اینکه کانادا در ایران سفارت ندارد، مهاجرین می توانند از طریق سفارت کانادا در ترکیه یا سایر کشورهای همسایه اقدام نمایند.




هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان

چنانچه پیش تر نیز اشاره کردیم، امکان شرکت در دوره های زبان آموزی در کشور کانادا در استان های مختلف وجود دارد. هزینه های مربوط به تحصیل در این استان ها نیز طبیعتا متفاوت خواهد بود. میانگین هزینه ها برای شرکت در کالج زبان در کانادا به شرح زیر است:

  • دوره ی تمام وقت (38جلسه/ هفته): 400 $ CAD (دلار کانادا
  • دوره ی تمام وقت (28جلسه/ هفته): 310 $ CAD (دلار کانادا)
  • دوره ی نیمه ‎وقت (18جلسه/ هفته): 260 $ CAD (دلار کانادا)
  • هزینه ی ثبت نام: 150 $ CAD (دلار کانادا)
  • هزینه های جانبی: 10 $ CAD (دلار کانادا) در هفته
  • هزینه ی خوابگاه
  • اتاق انفرادی و آشپرخانه مشترک: 1150 $ CAD (دلار کانادا)
  • اتاق و آشپزخانه مشترک: 850 $ CAD (دلار کانادا)
  • اتاق مجزا/ حمام مشترک: 920 $ CAD (دلار کانادا)
  • اتاق مجزا: 1200 $ CAD (دلار کانادا)
  • آپارتمان دو خوابه: 1800 $ CAD (دلار کانادا)

در این دوره های آموزشی هیچ گونه بورسیه ی تحصیلی برای زبان آموزان وجود ندارد.

شرایط اخذ ویزا برای کالج زبان در کانادا

افرادی که قصد شرکت در کالج زبان در کانادا و همچنین اخذ مدارک زبانی مانند آیلتس و یا تافل را دارند به راحتی میتوانند برای پذیرش دوره های زبان بالاتر از 6 ماه در کانادا درخواست ویزا دهند. دو دسته از افراد میتوانند برای کالج زبان در کانادا اقدام کنند:

دانشجویان کشورهایی که نیازمند اخذ ویزا برای تحصیل در کانادا هستند: این دانشجویان نیازمند اخذ پذیرش از (Temporary Resident Visa (TRV برای دوره های 6 ماه یا کمتر خواهند بود و برای دوره های بلندمدت تر، نیازمند درخواست اخذ ویزای تحصیلی برای اجازه اقامت و تحصیل در کانادا میباشند .

دانشجویان کشورهایی که نیازمند اخذ ویزا برای تحصیل در کانادا نیستند (بطور مثال کشورهای عضو اتحادیه اروپا): این دانشجویان نیازمند ویزای تحصیلی برای گذراندن دوره های زبان 6 ماه یا کمتر نخواهند بود و برای دوره های بلندمدت تر، نیازمند درخواست اخذ ویزای تحصیلی برای اجازه اقامت و تحصیل در کانادا می باشند 

معافیت از ارائه مدرک زبان در کانادا

اگر یکی از موارد زیر را متقاضیان داشته باشند، می توانند بدون ارائه مدرک زبان شرایط تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند:

  • افراد در یک مدرسه شناخته شده کانادایی (در کانادا) که 4 سال یا بیشتر، تحصیل تمام وقت را به پایان می رسانند.
  • افراد در یک مدرسه انگلیسی زبان واقع در کشوری که قالب زبان آن انگلیسی باشد به مدت 4 سال یا بیشتر مشغول تحصیل تمام وقت به زبان انگلیسی باشند.
  • زبان دوم در این کشور زبان فرانسوی است و متقاضیان تحصیل به زبان فرانسوی در کانادا در صورتی که به مدت 4 سال یا بیشتر در کشورهای فرانسوی زبان در دانشگاه و یا مدارس به تحصیل پرداخته باشند نیازمند ارائه مدرک زبان فرانسوی نخواهند بود.

اخذ پذیرش از کالج زبان در کانادا

دوره های زبان در کانادا (The English Language Institute (ELI به دانشجویان بین المللی دوره ی (English as Second language (ESL را برای تقویت زبان انگلیسی ارائه میدهد تا آن ها زبان انگلیسی خود را به دلایل علمی و حرفه ای برای تحصیل و یا کار بهبود دهند. ELI در 8 سطح برای دانشجویان خارجی ارائه میشود:

سطح مدت زمان تحصیل
سطح 1 تا 7 هر کدام 7 هفته زمان میبرد
سطح 8 کوتاه مدت 7 هفته زمان میبرد و در ماه های مارچ، می، جولای یا نوامبر برگزار می شود
سطح 8 بلند مدت 14 هفته زمان میبرد و در ماه های ژانویه، می یا سپتامبر برگزار می شود

دانشجویان میتوانند در ماه می از بین دوره های بلند مدت و یا کوتاه مدت یکی را انتخاب کنند، دوره های کالج زبان در کانادا در ماه های ژانویه، مارس، مه، ژوئیه، سپتامبر و نوامبر شروع می شود. دانشجویان ELI  به عنوان دانشجوی Seneca نیز به حساب می آیند و آن ها میتوانند از تمامی امکانات Seneca استفاده کنند، مانند اینکه:

  • در اردوها و سفرهای علمی شرکت کنند
  • از کتاب های مرجع در کتابخانه ها استفاده نمایند
  • خدمات مشاوره ای تحصیل و اقامت دریافت کنند
  • خدمات شغلی و معرفی به بازار کار
  • خدمات حمل و نقل مانند مترو، اتوبوس شاتل
  • استفاده از ورزشگاه ها و باشگاه های تناسب اندام
  • اقامت در خوابگاه


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: