مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت بعد از فارغ التحصیلی در استان انتاریو

اقامت بعد از فارغ التحصیلی در استان انتاریو

معرفی برنامه های اقامتی دانشجویان بین المللی در استان انتاریو، کانادا

اشخاصی که اخیرا از دانشگاه و یا کالجی در کانادا فارغ التحصیل شده اند و مدرک دیپلم و یا مدارک دانشگاهی خود را دریافت کرده اند، میتوانند برای برنامه های مهاجرتی استانی انتاریو (Ontario Immigration Nominee Program)، تحت عنوان دانشجوی بین المللی-برنامه دانشجویان بین المللی بهمراه پیشنهاد کاری- اقدام کنند. 

بعد از نامزدی در این برنامه، داوطلب می تواند به اداره مهاجرت کانادا (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) مراجعه کرده و برای اقامت دائم درخواست دهد. همسر و یا شریک زندگی فردِ درخواست دهنده و همچنین هر وابسته ی خانوادگی دیگر مانند فرزندان، می بایست در این فرآیند (ارائه درخواست برای اقامت دائم) شرکت کنند.

داوطلب می بایست: 

  • فارغ التحصیل و یا واجد شرایط حضور در یکی از برنامه های تحصیلی تمام وقت در یک کالج و یا دانشگاه رسمی که توسط بودجه عمومی کانادا اداره می شود باشد. این دوره حداقل می بایست دو سالِ باشد، برای تحصیلات ِتکمیلی یکسال کافی است اما در این صورت نیاز به یک مدرکِ قبلی (بطور مثال کارشناسی) برای حضور در این دوره هاست.
  • حداقل، نیمی از تحصیلات خود را در کانادا گذرانده باشند.
  • در کمترِ از دوسال بعد از فارغ التحصیلی برای این منظور اقدام کنند.
  • و دارای یک پیشنهاد شغلی دائم  و تمام وقت با مهارت بالا باشند (سیستم ملی طبقه بندی مشاغل در سطوح صفر، A، و یا B). در تمامی این مشاغل، میزان دستمزد باید با سطح معین ورودی به انتاریو مطابقت داشته باشد. 

نکات دیگری که باید به آن توجه داشت:

  • برنامه ی مهاجرتی دانشجویان بین المللی انتاریو با سیستم فدرال اکسپرس اینتری (Express Entry) مطابقت ندارد. از این رو، درخواست های اقامتِ دائم که پس از نامزدی در این برنامه انجام می شوند کاملاً خارج از سیستم فدرال ورود سریع (Express Entry) بررسی می شود.
  • لازم نیست، از دانشگاهی در انتاریو لزوما فارغ التحصیل شده باشید، فارغ التحصیلان برنامه های تحصیلی در سراسر کانادا ممکن است واجد شرایط درخواست باشند.
  • داشتنِ پیشنهادِ کار از یک کارفرما در انتاریو الزامی است. درخواست موفقیت آمیز در این جریان بدون داشتن پیشنهاد کار امکان پذیر نیست.
  • کارفرمایان انتاریو که می خواهند تحت این برنامه نیروی کار استخدام کنند ابتدا باید یک برنامه شناسایی داوطلبان مناسب (Pre-Screen) را ارائه دهند تا مورد تایید OINP- Ontario Immigrant Nominee Program قرار بگیرند.
  • هزینه درخواست دانشجویان بین المللی که یک پیشنهاد کاری دارند، 1500 دلار است. پرداخت این هزینه می تواند از سوی متقاضی و یا کارفرما انجام شود.

نحوه ی ارائه ی درخواست:

پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما: برنامه ی مهاجرتی دانشجویان بین المللی همیشه باز نیست. این برنامه در دوره های معینی داوطلب می پذیرد تا از این طریق، افرادی که شرایط این برنامه را دارند بتوانند با ارائه ی درخواست خود، در دوره های خاصی اقدام کنند.

برنامه ی مهاجرتی دانشجویان بین المللی انتاریو (کارشناسی ارشد)

فارغ التحصیلان بین المللی با مدرک کارشناسی ارشد در انتاریو کانادا ممکن است از طریق برنامه ی استانی مهاجران داوطلب بین المللی انتاریو (OINP) برای همیشه به انتاریو مهاجرت کنند. متقاضیانی که در برنامه ی کارشناسی ارشد بین المللی مهاجرت به انتاریو (OINP International) درخواست ارائه می دهند، می توانند بدون پیشنهادِ شغلی اقدام کنند. درخواست های انجام شده تحت این برنامه در خارج از سیستم مهاجرت فدرال اکسپرس اینتری (Express Entry) بررسی می شود.

معیارهای برنامه مهاجرتی تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد بین المللی انتاریو

برای داشتن شرایط ارائه ی درخواست در برنامه ی مهاجرتی دانشجویان بین المللی، دوره های کارشناسی ارشد، متقاضیان باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • تحصیلات: متقاضی باید فارغ التحصیل و یا دارای تمام شرایط لازم برای حضور در یک برنامه ی تحصیلاتِ کارشناسی ارشد در یک دانشگاه کانادایی که با بودجه ی عمومی در انتاریو فعالیت می کند، باشد. حداقل یک سال دوره ی تحصیلی الزامی است. (لطفا توجه داشته باشید که این برنامه یکساله تحصیلی می تواند به صورت تمام وقت یا غیرآن گذرانده شود.)
  • توانایی زبانی: حداقل سطح هفت و یا بیشتر از آن در امتحان Canadian Language Benchmark به زبان انگلیسی و یا فرانسه. 
  • سکونت در انتاریو: دوازده و یا بیست و چهار ماه قبل از ارائه ی درخواست برای این برنامه ی مهاجرتی، می بایست در استان انتاریو سکونت داشته باشد. 
  • قصد: قصد داشتن برای کار و زندگی در انتاریو. 
  • سکونت در زمان ارائه درخواست: باید دارای سکونت قانونی در انتاریو (در قالبهایی همچون اجازه ی دانش آموزی، اجازه  یکاری و یا مهمان) و یا خارج از کشور کانادا باشد. لازم به ذکر است که افرادی که در حال حاضر در کانادا زندگی می کنند ولی در جایی غیر از استان انتاریو، شامل این برنامه مهاجرتی نمی شوند. 
  • دوره واجد شرایط بودن: می بایست حداکثر دو سال بعد از تاریخی که مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت می کند، برای این برنامه اقدام کند.
  • هزینه های سکونت: حداقلهای درآمدی و پس انداز. 

نکات دیگری که باید به آن توجه داشت:

هزینه شرکت در این برنامه مهاجرتی (OINP application) نزدیک به 1500 دلار کانادا است. درخواستها باید به صورت آنلاین، از طریق پورتال اینترنتی OINP e-Filling ارسال شوند. 




برنامه مهاجرتی دوره ی دکتری دانشجویان بین المللی در انتاریو 

برای داشتن شرایط ارئه درخواست در برنامه ی دانشجویان دکتری بین المللی (PhD Graduate Stream)، متقاضیان باید معیارهای زیر را داشته باشند:

متقاضیان تنها در صورت داشتنِ یک پیشنهادِ کاری میتوانند در برنامه مهاجرتی دوره ی دکتری دانشجویان بین المللی در انتاریو شرکت کنند. علاوه بر این و به استثنای تعداد کمی از الزامات حاکم بر اکثر برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا، متقاضیان نیازی به اثبات تسلط به زبان ندارند. همچنین نیازی به اثبات داشتن تمکن مالی برای زندگی در کانادا نیست. متقاضیان این برنامه مهاجرتی در چهارچوب سیستم ورود سریع (Express Entry immigration system) گنجانده نمی شود. 

شرایط لازم برای شرکت در برنامه مهاجرتی دوره ی دکتری دانشجویان بین المللی در انتاریو 

برای دارا بودن شرایط شرکت در این برنامه ی مهاجرتی، متقاضیان باید این معیارها را داشته باشند:

  • تحصیلات: متقاضی باید فارغ التحصیل و یا دارای تمام شرایط لازم برای حضور در یک برنامه ی دکتری در یکی از دانشگاههای کانادایی که با بودجه عمومی در انتاریو فعالیت می کنند، باشد. گذراندن حداقل دو سال تحصیلی در انتاریو الزامی است. 
  • سکونت در انتاریو: حداقل یکسال قبل از ارائه درخواست برای این برنامه مهاجرتی، می بایست در استان انتاریو سکونت داشته باشد.
  • هزینه های سکونت: حداقلهای درآمدی و پس انداز برای متقاضی و خانواده ی وی. 
  • قصد: قصد داشتن برای کار و زندگی در انتاریو. 

دوره ی واجد شرایط بودن: می بایست حداکثر دو سال بعد از تاریخی که مدرک دکتری خود را دریافت می کند، برای این برنامه اقدام کند. (تاریخ ذکر شده روی مدرک تحصیلی معیار است)

  • (در صورت نیاز) وضعیت حقوقی در کانادا: اگر در کانادا اقامت دارید باید سکونت قانونی داشته باشد به عنوان مثال، اجازه نامه ی تحصیلی، اجازه نامه ی کاری و غیره. در صورت اقامت در خارج از کانادا، این موارد مورد نیاز نیست.

نکاتی که باید به آن توجه داشت:

  • هزینه شرکت در این برنامه مهاجرتی 1500 دلار است. 
  • درخواست ها به صورت آنلاین و از طریق پورتال OINP e-Filling ارسال می شوند.
  • با توجه به ظرفیت پردازش شرایط متقاضیان، مقامات انتاریو ممکن است برنامه ی مهاجرتی دوره ی دکتری دانشجویان بین المللی در انتاریو را موقتا ببندد. 
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: