مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت به استان کبک کانادا

مهاجرت به استان کبک کانادا

کِبِک یک استان فرانسوی زبان است، اما مهاجرت به این استان فقط به فرانسوی زبانان محدود نیست. کبک چندین برنامه مختلف مهاجرت برای کارگران، دانشجویان و تجار دارد. ما این راهنما را آماده کرده ایم تا به شما نمای کلی از گزینه های مهاجرت به استان کبک در کشور کانادا را ارائه دهیم. در حالی که زبان فرانسه برای کسانی که می خواهند به کبک مهاجرت کنند الزامی نیست اما یک مزیت محسوب می شود. بیشتر برنامه های مهاجرتی کبک کسانیکه به زبان فرانسه تسلط دارند را در اولویت قرار می دهند. 

چرا به کبک مهاجرت کنیم؟

کبک یک مقصد محبوب برای تازه واردان به کانادا است. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، این استان بیش از یک میلیون مهاجر را در خود جای داده است. همچنین کبک دومین شهر بزرگ کانادا، پس از مونترال است که به داشتن تنوع فرهنگی شهرت دارد.

در سالهای اخیر، اقتصاد کبک در حال رونق بوده و باعث ایجاد نیروی کار قوی با فرصت های شغلی فراوان شده است. بازار اجاره مسکن و اجاره در مراکز شهری کبک نیز مقرون به صرفه تر از شهرهای تورنتو و ونکوور است و این باعث می شود که برای بعضی ها مقصد جذاب تری باشد. گرچه این استان اغلب با زمستان های سرد روبرو می شود، اما تابستانهای گرم و سرسبزی را نیز تجربه می کند و مملو از دریاچه ها، اردوگاه های تفریحی، پارک ها و مسیرهای پیاده روی است، که همگی ساکنان این استان را ترغیب می کند طبیعت بکر این منطقه لذت ببرند. مونترال، که به فرهنگ متنوع خود مشهور است، هر ساله میزبان جشنواره های مشهور بین المللی از جمله جشنواره بین المللی جاز (International Jazz Festival)، جشنواره کمدی فقط بخند (Just For Laughs Comedy Festival) و جشنواره موسیقی اوشگا (Osheaga Music Festival) است. 

چگونه می توان به کبک مهاجرت کرد؟

مهاجرت به کبک به روشی منحصر به فرد و جدا از ضوابط انتخابی دولت کانادا انجام می شود. افراد و خانواده هایی که می خواهند در یکی از محله های استان کبک برای اقامت دائم اقتصادی پذیرش کنند، باید از طریق سیستم مهاجرتی کبک اقدام کنند.

متقاضیان مهاجرت در کبک یک فرآیند دو مرحله ای را طی می کنند. در ابتدا، آنها باید بعد از اینکه واجد شرایط مجوز انتخابی کبک (Certificat de sélection du Québec/CSQ) باشند و این مجوز را دریافت کنند. این مجوز مهم بیانگر این است که متقاضی برای سکونت در کبک انتخاب شده است. در مرحله ی دوم، دارندگان این مجوز می توانند برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال مراجعه کنند. دولت فدرال به طور کلی به سوابق بهداشتی و جنایی پرداخته و به مسائلی همچون کمبود نیروی انسانی، مهارت ها و تجربه های کاری متقاضی که قبلاً توسط دولت کبک مورد تأیید قرار گرفته ورود نمی کند. لازم به ذکر است که اگرچه کبک کنترل انتخاب مهاجران اقتصادی به این استان را در دست دارد، متقاضیان کلاس خانواده (کسانیکه تمایل دارند به اعضای خانواده خود در کانادا ملحق شوند) و متقاضیان پناهندگی در کانادا نیز ممکن است به طور مداوم پذیرفته شوند. تسلط به زبان فرانسه برای مهاجران اقتصادی به برنامه مهاجرتی و شرایط شخصی فرد بستگی دارد. برای مهاجران غیر اقتصادی، تسلط به زبان فرانسه در انتخاب تاثیر گذار نیست.

از تاریخ 1 ژانویه سال 2020، کلیه متقاضیان اقامت دائم که مایل به حضور در برنامه های مهاجرت کبک هستند باید نشان دهند که ارزش های سنتی شهر کبک را درک می کنند. این کار را می توان با قبولی در آزمون ارزش های کبک یا تکمیل دوره ای در این زمینه انجام داد. چندین روش برای بدست آوردن مجوز انتخابی کبک (CSQ) از طریق برنامه های اقتصادی که در زیر توضیح داده شده وجود دارد. 

برنامه های مهاجرتی کبک

کبک طیف وسیعی از برنامه های مهاجرتی را ارائه می دهد. 

مهاجرت به کبک: برنامه های مهاجرتی برای کارگران و فارغ التحصیلان دانشگاهی

برنامه کارگر ماهر:

برنامه برنامه کارگر ماهر (Programme régulier des travailleurs qualifiés, or QSW) یک برنامه مهاجرتی برای کارگرانی است که می توانند توانایی خود را برای کمک به نیروی کار کبک نشان دهند. داوطلبان می توانند از هرجای دنیا، با ویا بدون تجربه زندگی در کبک اقدام کنند. با این حال، این برنامه مهاجرتی از یک سیستم رتبه بندی مبتنی بر امتیاز، مشابه سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry)، برای انتخاب بهترین کاندیداها استفاده می کند. این برنامه بر اساس طیف وسیعی از معیارها از جمله سن، مهارت در زبان فرانسه و یا انگلیسی، تجربه کبک (تحصیلات ، پیشنهادات شغلی و غیره) امتیاز کسب می کند. داوطلبان علاقه مند باید توجه داشته باشند که مهارت و تسلط به زبان فرانسه در سیستم امتیازدهی بسیار تاثیرگذار است. برنامه مهاجرتی استان کبک برای جذب کارگر ماهر به منظور مدیریت و انتخاب نامزدها از آریما (Arrima)، پورتال آنلاین مهاجرت کبک استفاده می کند. 




برنامه تجربه ی زندگی کبک

همانطور که از نام این برنامه میتوان حدس زد، برنامه تجربه ی زندگی کبک (Program de l’expérience Québécoise/ PEQ) یک برنامه مهاجرت برای نامزدهایی است که در سابقه ی حضور در کبک، به عنوان کارگر یا دانشجوی بین المللی (یا هر دو) را داشته باشند. این برنامه همچنین داوطلبان را ملزم به داشتن تسلط (گفتار و نگارش) به زبان فرانسه در سطح متوسط می کند. اگر تجربه کار یا تحصیل در کبک را دارید، برنامه تجربه ی زندگی در کبک (PEQ) ممکن است بهترین گزینه برای مهاجرت به این استان باشد.

برنامه ی مهاجرت تجاری، برنامه جذب سرمایه گذاران در کبک

برنامه جذب سرمایه گذاران مهاجر به کبک یکی از تنها برنامه های مهاجرت مبتنی بر سرمایه گذاری در کانادا است. برنامه سرمایه گذاران مهاجر به کبک برای سرمایه گذاران ثروتمندی است که مایل به سرمایه گذاری قابل توجه در این استان هستند. این برنامه به داوطلبانی نیاز دارد که حداقل ارزش خالص شخصی آنها معادل 2 میلیون دلار کانادا بوده و حداقل سرمایه گذاری آنها 1.2 میلیون دلار کانادا باشد. اگر شرایط این برنامه در شما وجود دارد، برای جزئیات بیشتر به راهنمای برنامه سرمایه گذار مهاجر به کبک مراجعه کنید. لطفا توجه داشته باشید که برنامه سرمایه گذاران مهاجر به کبک سهمیه و دوره های محدودی دارد. شما باید در یک دوره مشخص و قبل از پر شدن سهمیه ها اقدام کنید.

برنامه ی مهاجرتی کارآفرینان به کبک

برنامه کارآفرینان کبک برای بازرگانان باتجربه و علاقه مند به راه اندازی مشاغل جدید در کبک یا خرید یک شرکت در این استان موجود است. این برنامه به داوطلبانی نیاز دارد که تجاربی را در مالکیت و یا مدیریت شرکتهای تجاری، به علاوه امور مالی یا منافع خارجی مورد نیاز برای انجام کار کارآفرینی خود در کبک، نشان دهند. اگر شما دارای این شرایط هستید، لطفاً برای اطلاعات بیشتر راجع به این برنامه، راهنمای برنامه کارآفرین کبک بررسی کنید. لطفا توجه داشته باشید که برنامه مهاجرتی کارآفرینان کبک سهمیه و دوره های محدودی دارد. شما باید در یک دوره مشخص و قبل از پر شدن سهمیه ها اقدام کنید.

برنامه خود اشتغالی کبک

برنامه خود اشتغالی کبک برای کارگرانی است که در کبک مشغول به کار هستند. این برنامه الزامات بسیار خاصی دارد، بنابراین همه کارگران خود اشتغالی واجد شرایط نیستند. شما باید حداقل دو سال سابقه کار به عنوان یک فرد مستقل داشته باشید، به علاوه حداقل دارایی خالص معادل 100000 دلار کانادا. اگر خود اشتغالی دارید، در کبک زندگی می کنید و علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید، لطفاً با این راهنمای برنامه ی خوداشتغالی کبک مشورت کنید. لطفا توجه داشته باشید که برنامه خوداشتغالی کبک سهمیه و دوره های محدود دارد. شما باید در یک دوره مشخص و قبل از پر شدن سهمیه اقدام کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: