مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2021

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2021

شما نمی‌خواهید فقط کار پیدا کنید. شما می‌خواهید شغلی پُرتقاضا را در کانادا پیدا کنید که دارای پتانسیل بیشتری برای امنیت شغلی و پرداخت حقوق بالا باشد. خوشبختانه، بسیاری از مشاغل مورد نیاز پنج سال آینده در کانادا، فرصت‌های خوبی برای کسب درآمد فراهم می‌کنند، زیرا کارفرمایان بدلیل کمبود نیروی کار و رشد نرخ بازنشستگی در بین نسلی که بین سال‌های 1946 تا 1965 متولد شده، به نیروی کار باکیفیت نیاز دارند. بنابراین، برای کمک به شناسایی موقعیت‌های شغلی موجود، در این مقاله، در مورد 17 شغل برتر مورد نیاز در کانادا در چند سال آینده، صحبت می‌کنیم و اطلاعات مربوط به حقوق، چشم‌انداز شغلی و سن بازنشستگی این مشاغل را براساس داده‌های بانک کار دولت کانادا، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

17 شغل با نیاز بالا در کانادا در سال 2021

مشاغل مورد نیاز کانادا: پرستار ثبت‌شده (قانونی)

وقتی صحبت از مشاغل مورد نیاز در کانادا می‌شود، پرستاری می‌تواند در بالای فهرست مشاغل پُرتقاضا قرار بگیرد. دو عامل عمده، باعث تقاضای زیاد برای جذب پرستار در کانادا می‌شود. اولین عامل این است که نسل قبلی پرستاران، به‌سن بازنشستگی رسیده‌اند. تقریباً نیمی از نیروی کار پرستاری، بین 42 تا 65 سال سن دارند. علاوه بر این، تعداد قابل‌توجهی از پرستارها قبل از 65 سالگی، بازنشسته می‌شوند. (میانگین سن بازنشستگی در سال 2016 در کانادا، 62 سال بود). دومین عامل مهمی که نیاز به پرستار را در جامعه‌ی کانادا تحریک می‌کند، پیر شدن کلی جمعیت کاناداست. سالمندان و افراد مسن، معمولاً نیازهای بهداشتی و سلامتی بالاتری دارند. بنابراین، با افزایش سن نسل‌های گذشته، انتظار می‌رود تقاضا برای مراقبت‌های پزشکی افزایش یابد و در نتیجه، مشاغل جدیدی ایجاد شود.

انجمن‌های پرستاری آنتاریو گزارش داده‌اند که بیمارستان‌های این استان، با 10 هزار جای خالی برای موقعیت‌های شغلی پرستاری روبرو هستند. نیاز به پرستار در شهرهای کوچک و روستایی و جوامع دوردست کانادا نیز به‌شکل فزاینده‌ای اهمیت پیدا کرده است. در مناطقی که دسترسی یا محدودیت دسترسی به پزشکان عمومی یا پزشکان خانواده وجود ندارد، پرستارها اغلب به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی مراقبت‌های اولیه، وظایف خود را به‌عهده می‌گیرند.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به پرستار دارند: همه‌ی استان‌ها و سرزمین‌ها به‌جز ساسکاچوان و نیوفاندلند و لابرادور که نیاز به پرستار در آن‌ها معقول است.
  • متوسط دستمزد ساعتی: 37.60 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: نوناووت، Northwest Territories و یوکان
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: داشتن مدرک لیسانس و ثبت‌نام در نهادهای نظارتی استانی یا سرزمینی.

مشاغل مورد نیاز کانادا: راننده کامیون

اقتصاد کانادا متکی به رانندگان کامیون است، اما جوانان کافی وارد صنعت حمل و نقل نمی‌شوند تا بتوانند خلا نیروی کار بازنشسته را پُر کنند. تقریباً نیمی از راننده‌های کامیون، بین 46 تا 65 سال سن دارند. بنابراین، بسیاری از نیروی کار موجود در این حرفه، در دهه‌های آینده بازنشسته می‌شوند. رانندگی کامیون در رده‌های بالای لیست مشاغل مورد نیاز در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. WorkBC پیش‌بینی می‌کند که این استان، از سال 2019 تا سال 2029، حدود 13336 فرصت شغلی برای رانندگان کامیون داشته باشد. و این فقط نیاز یکی از استان‌های کاناداست. به رانندگان کامیون، تقریباً در همه‌جای کانادا برای حمل و نقل کالاهای تجاری، از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر نیاز است. این یکی از مهمترین مشاغل مورد نیاز در کاناداست. برخی مناطق بیشتر از مناطق دیگر به رانندگان کامیون وابسته هستند. برای مثال، ساکنان مناطق دوراُفتاده معمولاً برای آوردن محصولات مهمی مانند غذا و لباس، به رانندگان کامیون متکی هستند. 

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به رانندگان کامیون دارند: جزیره‌ی پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، آنتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و یوکان.
  • متوسط دستمزد ساعتی: 21.67 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: یوکان، Northwest Territories و آلبرتا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: پایان دوره‌ی آموزش رانندگی کامیون. همچنین باید مجوزها و تائیدیه‌های مناسب را بدست آورید.




مشاغل مورد نیاز کانادا: مدرس آموزش شغلی یا مدرس کالج

تدریس در کالج و سطح حرفه‌ای، یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز در کاناداست که بخش عمده‌ای از آن، بدلیل رشد نرخ بازنشستگی در این کشور است. بین سال‌های 2017 تا 2026، کانادا احتمالاً با کمبود حدود 3500 مدرس روبرو می‌شود. و این عدد می‌تواند در حالی افزایش یابد که دولت‌های استانی و فدرال، به تقویت سیستم تحصیلات تکمیلی خود ادامه می‌دهند.

مدرسان آموزش شغلی یا مدرسان کالج در موسسات دولتی و خصوصی که دوره‌های دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌دهند، تدریس می‌کنند. شما می‌توانید از رشته‌های زیبایی گرفته تا عدالت کیفری و هنر آشپزی و طراحی را تدریس کنید. شرایط تحصیلی و کاری برای معلم شدن، بسته به محیط کار بسیار متفاوت خواهد بود. یک موسسه‌ی متمرکز آکادمیک، احتمالاً از شما مدرک کارشناسی ارشد را درخواست می‌کند، در حالیکه اگر دارای تجربه‌ی صنعتی گسترده و مرتبط باشید، یک موسسه‌ی متمرکز شغلی، ممکن است دیپلم یا لیسانس شما را بپذیرد.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به مدرس آموزش شغلی یا مدرس کالج دارند: آنتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا.
  • متوسط دستمزد ساعتی: 37.93 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: نوناووت، Northwest Territories و آلبرتا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: از دیپلم (همراه با تجربه‌ی صنعتی مرتبط) گرفته تا مدرک کارشناسی ارشد

مشاغل مورد نیاز کانادا: مشاور مدیریت بازرگانی 

در بازار جهانی در حال گسترش امروز که به‌شکل فزاینده‌ای رقابتی است، داشتن بهره‌وری در کسب و کار، بیش از هر زمان دیگری مهم است. برای دستیابی به این هدف، مشاغل معمولاً از مشاوران مدیریت برای کمک به خود استفاده می‌کنند. با توجه به افزایش قابل‌انتظار نیاز به خدمات مشاوره‌ی شغلی، همراه با بازنشستگی نیروی کار و انتقال به شغل‌های دیگر، مشاوره‌ی مدیریت، یکی از مشاغل برتر در کاناداست. بسیاری از افراد با کسب مدرک مرتبط با حوزه‌ی تجارت، شروع به آماده‌سازی خود می‌کنند و سپس با کار در انواع صنایع و شغل‌های مختلف، تجربه کسب می‌کنند. مشاوران مدیریت می‌توانند در شاخه‌‌هایی مانند فن‌آوری و توریسم و سفر به آموزش مشغول شوند.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به مشاور مدیریت بازرگانی دارند: بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، آنتاریو، جزیره‌ی پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان
  • متوسط دستمزد ساعتی: 36.55 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: آلبرتا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: دیپلم یا لیسانس مرتبط با تجارت، همراه با تجربه‌ی صنعتی مربوطه

مشاغل مورد نیاز کانادا: جوشکار 

جوشکاری یکی از مشاغل مورد نیاز بالا در کاناداست و این امر بیشتر بدلیل رشد شغل‌های جدید و نه بازنشستگی نیروی کار است. نیروی کار جوشکاری کمی جوان‌تر از افراد دیگر است. بنابراین، میزان بازنشستگی فعلی در جوشکاری به اندازه‌ی بسیاری از شغل‌های دیگر نیست. با توجه به پیشرفت‌های مداوم در بخش تولید، جوشکارانی که مهارت بالایی دارند، احتمالاً از فرصت‌های شغلی بهتری نسبت به کسانی که فقط توانایی‌های اولیه دارند، برخوردار می‌شوند. جوشکارانی که مهارت اتصالات دارند، می‌توانند از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنند (مانند FCAW، GMAW، GTAW و SMAW).

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به جوشکار دارند: بریتیش کلمبیا و جزیره‌ی پرنس ادوارد
  • متوسط دستمزد ساعتی: 25.00 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: آلبرتا، نیوفاندلند و لابرادور و بریتیش کلمبیا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: اتمام دوره‌ی آموزش حرفه‌ای یا برنامه‌ی کارآموزی. همچنین ممکن است به مجوز تجارت نیز نیاز باشد




مشاغل مورد نیاز کانادا: پرستار آزمایشگاهی مجوزدار 

به همان دلایل پرستار ثبت‌شده، پرستار آزمایشگاهی مجوزدار در میان مشاغل مورد نیاز در کانادا قرار دارد. جمعیت سالخورده، تقاضای بیشتری به سیستم بهداشت و درمان کانادا تحمیل کرده‌اند و نیروی کار بازنشسته، نیاز به جایگزینی نیروی کار را ایجاد کرده است. اگرچه نیروی کار پرستار آزمایشگاهی مجوزدار، جوان‌تر از پرستاران ثبت‌شده هستند، اما انتظار می‌رود که تعداد بازنشستگی‌ها در این حرفه، در سال‌های آینده بیشتر شود.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به پرستار آزمایشگاهی مجوزدار دارند: بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره‌ی پرنس ادوارد، کبک و آلبرتا
  • متوسط دستمزد ساعتی: 26.30 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: ساسکاچوان، آلبرتا و مانیتوبا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: دیپلم و ثبت‌نام در یک نهاد نظارتی استانی یا سرزمینی

مشاغل مورد نیاز کانادا: دستیار فیزیوتراپی یا کاردرمانی 

در کل، سالمندان و افراد پیر، عمر طولانی‌تری دارند. بسیاری از کانادایی‌ها می‌خواهند تا حد ممکن، از سبک زندگی سالم لذت ببرند. دستیاران کاردرمانی و فیزیوتراپی، غالباً نقش مهمی در تحقق این موضوع دارند. علاوه بر این، بیمارستان‌ها برای آزادسازی تخت‌‌های بیمارستانی، به‌سمت مُدل‌های مراقبت‌های سرپایی حرکت کرده‌اند و بنابراین، اغلب خدمات کاردرمانی و فیزیوتراپی را به‌عنوان بخشی از این استراتژی ارائه می‌دهند.

کاردرمانگرها، فیزیوتراپیست‌ها و دستیاران آن‌ها کارهای مهمی انجام می‌دهند که به افراد کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به تحرک و مهارت‌های زندگی را که ناشی از آسیب‌ها، بیماری‌ها و سایر شرایط جسمی یا روحی است، مدیریت کنند. شما می‌توانید به افراد کمک کنید تا راحت‌تر زندگی کنند، وضعیت تحرک خود را بهبود بخشند و یا حتی زمانی را که می‌توانند مستقل زندگی کنند، افزایش دهید. این یک زمینه‌ی حرفه‌ای خوب است که باید آن را در نظر بگیرید، زیرا کاردرمانی و فیزیوتراپی، به‌عنوان مشاغل آینده‌ی مورد تقاضا در کانادا هستند. با افزایش سن، انتظار می‌رود که نیاز به ارائه‌ی چنین خدماتی، بیشتر شود.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به دستیار فیزیوتراپی یا کاردرمانی دارند: نیوبرانزویک، آنتاریو، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان
  • متوسط دستمزد ساعتی: 23 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: ساسکاچوان، نیوفاندلند و لابرادور و آلبرتا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: دیپلم

مشاغل مورد نیاز کانادا: مهندس یا طراح نرم‌افزار 

مهندسی و طراحی نرم‌افزار از بهترین مشاغل فنی مورد نیاز در کانادا محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تقریباً 21000 شغل در مهندسی نرم‌افزار بین سال‌های 2017 تا 2026 ایجاد شود. برخی از این فرصت‌های شغلی، بدلیل نیاز به جایگزینی با نیروی کاری است که به‌سمت مدیریت، فروش یا شغل‌های مهندسی سطح بالاتر می‌روند. اما بیشتر آن‌ها، بدلیل ایجاد شغل جدید خواهد بود.

انتظار می‌رود رشد پیش‌بینی‌شده در بخش‌های رایانه، ارتباطات از راه دور و فن‌آوری تلفن همراه، نیاز به مهندسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را افزایش دهد. علاوه بر این، رشد در بخش‌هایی مانند تولید ماشین‌آلات و تجهیزات می‌تواند نیاز به این افراد را بیشتر برانگیزد. در نتیجه، شما می‌توانید بسیاری از فرصت‌های شغلی بالقوه را در ارتباط با طراحی و توسعه‌ی سیستم‌های نرم‌افزاری و برنامه‌های کاربردی دنبال کنید.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به مهندس یا طراح نرم‌افزار دارند: ساسکاچوان، جزیره‌ی پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، کبک، نوا اسکوشیا، آنتاریو و بریتیش کلمبیا
  • متوسط دستمزد ساعتی: 43.27 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: آلبرتا، آنتاریو و مانیتوبا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: مدرک لیسانس

مشاغل مورد نیاز کانادا: مهندس هوا فضا 

اگر در جستجوی شغلی پُردرآمد هستید، مهندسی هوافضا می‌تواند همان چیزی باشد که به‌دنبال آن می‌گردید. همزمان با رشد صنعت و بدلیل بازنشستگی کارگران، ارتقای شغلی و رفتن به‌سمت شغل‌های دیگر، ممکن است فرصت‌های شغلی جدیدی گشوده شود.

با ورود ناوگان هوایی به کانادا و مقررات دقیق امنیتی و زیست‌محیطی، انتظار می‌رود تقاضا برای شغل‌های مرتبط با صنعت هواپیما افزایش یابد و این می‌تواند زمان مناسبی برای پیوستن شما به صنعت مهندسی هوافضا باشد. به‌عنوان مغز سیستم‌های هوافضا، وسایل نقلیه و اجزای آن‌ها، می‌توانید مسئولیت‌های مربوط به تحقیق، طراحی، توسعه، نصب، آزمایش و نگهداری را بر عهده داشته باشید.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به مهندس هوافضا دارند: نوا اسکوشیا، آنتاریو و کبک
  • متوسط دستمزد ساعتی: 39.42 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پردرآمد: کبک، آنتاریو و نوا اسکوشیا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: لیسانس و احتمالاً مجوزهای استانی یا سرزمینی




مشاغل مورد نیاز کانادا: برق‌کار صنعتی 

برقکارها از بهترین مشاغل در کانادا بهره‌مند هستند و به‌ویژه، به برقکاران صنعتی نیاز زیادی در کانادا وجود دارد. در واقع، از سال 2017 تا 2026، تا 1200 شغل مرتبط با برقکاری صنعتی، بدلیل کمبود نیروی کار واجد شرایط، وجود خواهد داشت. این بدلیل ترکیبی از نیروی کار بازنشسته، ارتقای شغلی و رفتن به‌سمت دیگر مشاغل است.

با خودکار شدن معدن، عملیات گاز و تولید، صنایع بیشتری به برقکاران صنعتی نیاز دارند. این می‌تواند برای افرادی مانند شما که می‌خواهند شغل برق صنعتی را شروع کنند مفید باشد. شما می‌توانید آماده شوید تا کار مهم نصب، آزمایش، نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی را بر عهده بگیرید.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به برقکار صنعتی دارند: نوا اسکوشیا، جزیره‌ی پرنس ادوارد و آنتاریو
  • میانگین دستمزد ساعتی: 33.19 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پردرآمد: ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: اتمام دوره‌ی آموزش حرفه‌ای یا برنامه‌ی کارآموزی. همچنین ممکن است به مجوز تجارت نیز نیاز باشد.

مشاغل مورد نیاز کانادا: خلبان هواپیما 

خلبانان هوایی در کانادا، جزو مشاغل پُردرآمد در این کشور محسوب می‌شوند. از سال 2017 تا 2026، بدلیل کمبود نیروی کار ماهر، ممکن است 4500 موقعیت شغلی برای این حرفه وجود داشته باشد. (این برآورد شامل خلبانان و همچنین کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی، دریایی و راه‌آهن نیز هست).

فرصت‌های زیادی برای کار خلبانی در کانادا وجود دارد. بسیاری از خلبانان برای شرکت‌های هواپیمایی تجاری کوچک، متوسط و بزرگ کار می‌کنند که به داخل و خارج از کانادا پرواز دارند. برخی دیگر کار به‌عنوان خلبان هلی‌کوپتر را انتخاب می‌کنند. و برخی حمل و نقل مردم و تحویل کالا به دورترین نقاط کانادا را برعهده دارند. بنابراین، به‌غیر از خطوط هوایی خصوصی و تجاری، در بخش‌های سفرهای ماجراجویانه، معدن، آتش‌نشانی و بخش‌های پزشکی نیز فرصت‌های شغلی وجود دارد.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به خلبان هواپیما دارند: کبک، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و یوکان
  • میانگین دستمزد ساعتی: 38.81 دلار
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: گذراندن دوره‌ی آموزش خلبانی. همچنین باید مجوز خلبانی داشته باشید.

مشاغل مورد نیاز کانادا: داروساز 

از آنجایی‌که جمعیت سالخورده برای سالم ماندن، به کمک دارویی بیشتری نیاز دارد و تعداد فزاینده‌ای از فروشگاه‌های عرضه‌ی دارو، خدمات داروسازی ارائه می‌دهند (بسیاری از آن‌ها به‌صورت 24 ساعته)، نیاز به نیروی کار داروساز در کانادا همچنان در حال افزایش است. یکی دیگر از عوامل محرک این نیاز بالا، این واقعیت است که بسیاری از نیروی کار این رشته، قرار است در سال‌های آینده بازنشسته شوند.

داروسازان، متخصصان دارویی هستند که نقشی اساسی در آموزش بیمار دارند. آن‌ها بر توزیع داروها نظارت می‌کنند و در مورد استفاده از هر دارو، به بیماران مشاوره می‌دهند. نقش آن‌ها در سال‌های اخیر گسترش یافته است، به طوری‌که برخی از استان‌ها به داروسازان، اجازه‌ی تجدید نسخه یا حتی تجویز برخی داروهای خاص را می‌دهند. طی چند سال آینده، این رشته با ظرفیت زیادی در کانادا روبرو خواهد شد.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به داروساز دارند: نیوبرانزویک، آنتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا
  • میانگین دستمزد ساعتی: 50.31 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پردرآمد: کبک ، آلبرتا و مانیتوبا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: مدرک لیسانس و ثبت‌نام در یک نهاد نظارتی استانی یا سرزمینی

مشاغل مورد نیاز کانادا: روانشناس 

با توجه بیشتر به مشکلات مربوط به بهداشت روان در تمام بخش‌های جامعه‌ی کانادا، نیاز به روانشناس در پنج سال آینده، به‌شدت وجود خواهد داشت. با ورود به این حرفه، می‌توانید به افرادی که با افسردگی، اضطراب و سایر بیماری‌های عصبی مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشاوره و درمان ارائه دهید. شما همچنین می‌توانید طیف وسیعی از تخصص‌ها را انتخاب کنید، از جمله روانشناسی کودک، روانشناسی رفتاری یا روانشناسی شناختی.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به روانشناس دارند: جزیره‌ی پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، کبک، آنتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا.
  • متوسط دستمزد ساعتی: 40.00 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: ساسکاچوان، آلبرتا و نوا اسکوشیا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: کارشناسی ارشد یا دکترا




مشاغل مورد نیاز کانادا: تعمیرکار لوله 

کارخانه‌ها و سایر تاسیسات صنعتی، سیستم‌های لوله‌کشی خود را به‌روز کرده و بهسازی می‌کنند، پروژه‌های جدید ساخت و ساز صنعتی را شروع می‌کنند و سیستم‌های آب‌پاش خود را به‌روز می‌کنند. این پروژه‌های در حال انجام تضمین می‌کنند که بخاردهی و لوله‌کشی، همچنان مشاغل مورد نیاز در کانادا هستند. برخی از کارفرمایان گزارش می‌دهند که یافتن نیروی کار واجد شرایط در این حوزه، در حال حاضر دشوار است. علاوه بر این، انتظار می‌رود که بازنشستگی مداوم نیروی کار حال حاضر، به مشکلات کمبود شغلی در این حوزه اضافه کند.

اکنون می‌تواند زمان ایده‌آل شما برای یادگیری این حوزه باشد تا بتوانید با سیستم‌های آبپاش و سیستم‌های لوله‌کشی که انواع مواد از جمله مواد شیمیایی، سوخت، بخار و آب را حمل می‌کنند، کار کنید. مسئولیت‌های شما می‌تواند شامل طراحی، ساخت، مونتاژ، نگهداری، عیب‌یابی و تعمیر انواع سیستم‌ها باشد.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به تعمیرکار لوله دارند: آنتاریو
  • متوسط دستمزد ساعتی: 36 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: ساسکاچوان، آلبرتا و جزیره‌ی پرنس ادوارد
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: اتمام دوره‌ی آموزش حرفه‌ای یا برنامه‌ی کارآموزی. همچنین ممکن است به مجوز تجارت نیز نیاز باشد.

مشاغل مورد نیاز کانادا: تحلیل‌گر ساخت و ساز 

BuildForce Canada پیش‌بینی می‌کند که اگرچه ممکن است رشد رکورد سال‌های اخیر در ساخت و ساز کُند شود، اما انتظار می‌رود پروژه‌های ساختمانی جدید در کانادا با سرعتی متوسط در سراسر کشور ادامه یابد. این به‌معنای ادامه‌ی فرصت‌های شغلی برای تحلیل‌گران ساخت و ساز است.

شرکت‌ها در حال درک اهمیت روزافزون داشتن کنترل‌های موثر در انجام هزینه برای مدیریت خطوط اصلی کاری خود هستند. و این همان چیزی است که تحلیل‌گران ساخت و ساز به آن‌ها کمک می‌کنند. با به‌عهده گرفتن یکی از مشاغل پُرنیاز در کانادا، می‌توانید هزینه‌ها را ارزیابی کرده و برای انواع پروژه‌های ساختمانی مربوط به رشته‌هایی مانند مهندسی معماری، برق، مکانیک، سازه و … برآورد و بودجه تهیه کنید.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز به تحلیل‌گر ساخت و ساز دارند: بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، آنتاریو و کبک.
  • میانگین دستمزد ساعتی: 31.25 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: بریتیش کلمبیا، آلبرتا و ساسکاچوان
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: گواهینامه یا دیپلم. ممکن است مجوز موسسه‌ی نقشه‌برداری کانادا (CIQS) نیز نیاز باشد.

مشاغل مورد نیاز کانادا: تکنسین یا دستیار دامپزشک 

نیروی کار مراقبت از حیوانات، کمی جوان‌تر از سایر نیروهای کار است. در سال 2016، متوسط سن نیروی کار مراقبت از حیوانات، 33 سال بود. افزایش اشتغال در این حوزه، بدلیل اشتغال‌زایی جدید خواهد بود. علاوه بر این، تعداد اندکی از نیروی کار در این حوزه بازنشسته می‌شوند و بقیه به شغل‌‌های دیگر می‌روند.

مردم حیوانات خانگی خود را دوست دارند. کانادایی‌ها برای اطمینان از سلامتی و مراقبت از حیوانات‌شان، حاضرند بیش از هر زمان دیگری پول خرج آن‌ها کنند. فقط در سال 2018، کانادایی‌ها در مجموع بیش از 8.8 میلیارد دلار برای حیوانات خانگی خود هزینه کردند. بنابراین، اکنون ممکن است زمان بسیار خوبی برای پیوستن به حوزه‌ی مراقبت از حیوانات و اشتیاق خود به حیوانات باشد.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به تکنسین یا دستیار دامپزشک دارند: کبک، آنتاریو و بریتیش کلمبیا.
  • متوسط دستمزد ساعتی: 18 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: آلبرتا، جزیره‌ی پرنس ادوارد و مانیتوبا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: داشتن دیپلم. ثبت‌نام در یک انجمن ملی، استانی یا سرزمینی ممکن است نیاز باشد.

مشاغل مورد نیاز کانادا: متخصص بینایی‌سنجی

استفاده‌ی فزاینده از محصولات الکتریکی، مستقیماً منجر به افزایش نیاز به متخصص بینایی‌سنجی شده است. علاوه بر این، بازار هم بسیار رقابتی است. بنابراین، متخصصان و کلینیک‌های بینایی‌سنجی، از متخصصان بینایی‌سنجی، برای جذب و حفظ مشتری خود کمک می‌گیرند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بدلیل افزایش و پیر شدن جمعیت، تقاضا برای استفاده از عینک نیز افزایش یابد.

به‌عنوان یک متخصص بینایی‌سنجی، می‌توانید در دفاتر مراقبت از چشم‌ها و کلینیک‌ها کار کنید و در استفاده از عینک‌های طبی و لنزهای تماسی، به مشتریان خود کمک کنید. وظیفه‌ی شما ممکن است شامل انتخاب، سفارش و نصب محصولات و همچنین نصب لنزها باشد. چنین وظایفی غالباً در گذشته به دستیارهای اداری محول می‌شد، اما شناخت روزافزون اهمیت متخصصان بینایی‌سنجی که به‌درستی آموزش دیده‌اند، این مسئله را تغییر داده است و این به افزایش نیاز به این حرفه کمک کرده است.

  • استان‌ها و سرزمین‌هایی که بیشترین نیاز را به متخصصان بینایی‌سنجی دارند: نوا اسکوشیا، کبک، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا.
  • متوسط دستمزد ساعتی: 24.00 دلار
  • استان‌ها و سرزمین‌های پُردرآمد: آنتاریو، نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا
  • تحصیلات مورد نیاز برای ورود به این شغل: دیپلم و مجوز از یک نهاد نظارتی استانی یا سرزمینی

شروع به آماده‌سازی خود برای گرفتن مشاغل پُر نیاز در کانادا کنید. اکنون که با برخی از مشاغل مورد نیاز و پُرتقاضا در پنج سال آینده در کانادا آشنا شدید، ممکن است به این موضوع فکر کنید که برای شروع آمادگی برای شغلی که دوست دارید، به چه نوع آموزشی نیاز دارید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: