مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه برای تحصیل در منیتوبا باید بدانید

هرآنچه برای تحصیل در منیتوبا باید بدانید



فهرست عناوین

دانشگاه‌های برتر مانیتوبا کدام‌ها هستند؟

دانشگاه وینیپگ (University of Winnipeg) از نظر رضایت دانشجویی، به‌ویژه در مقطع کارشناسی، رتبه‌ی بالایی دارد. بسیاری از دوره‌های تحصیلی این دانشگاه که در مرکز شهر وینیپگ واقع شده، دارای پروژه‌هایی در سطح جامعه است. دانشگاه وینیپگ نیز سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه‌ی امکانات پیشرفته برای ورزش و هنر معاصر کرده است.

  • دوره‌های تحصیلی شاخص: تئاتر و فیلم، حرکت‌شناسی، زیست انسانی، ازدواج و خانواده‌درمانی
  • دانشگاه مانیتوبا (University of Manitoba)، در وینیپگ، با پرورش 97 دانشمند، شهرت علمی زیادی دارد. این دانشگاه همچنین به تجربه‌ی دانشجویی اهمیت می‌دهد و بدلیل خدمات برجسته‌ی دانشجویی، در رتبه‌ی یک قرار گرفته است.
  • دوره‌های تحصیلی شاخص: ریاضیات تطبیقی، معماری، مهندسی، حقوق، داروسازی
  • دانشگاه براندون (Brandon University) تنها دانشگاه در مانیتوباست که خارج از وینیپگ، در دومین شهر بزرگ استان، براندون واقع شده است. این دانشگاه همچنین یکی از ارزان‌ترین نرخ‌های تحصیل را برای دانشجویان خارجی در کانادا دارد.
  • دوره‌های تحصیلی شاخص: پرستاری، تدریس، موسیقی

کالج‌های برتر مانیتوبا کدام‌ها هستند؟

دوره‌های تحصیلی شاخص: امنیت شبکه، رستوران و خدمات غذایی، برنامه‌ی دیپلم کارآفرینی، آماده‌سازی دانشگاه

کالج Assiniboine Community بر کارآموزی، ادامه‌ی تحصیل و آموزش قرارداد تاکید دارد. این استان بدلیل ارائه‌ی آموزش‌های عملی پرستاری، بسیار مشهور است. رویکرد عملی کالج برای تدریس، با نتایج خوبی همراه است- طبق گزارشی در سال 2014، 93٪ از فارغ‌التحصیلان، ظرف شش هفته پس از فارغ‌التحصیلی‌شان، شغل برای خود پیدا کردند. در حالیکه تعداد دانشجویان خارجی کم است، این کالج هنوز خدمات و پشتیبانی ویژه‌ای به این دانشجویان ارائه می‌دهد. همراه با دانشگاه براندون، این کالج همچنین برنامه‌ی 2 + 2 را برای گذراندن دو سال در هر موسسه برگزار می‌کند.

دوره‌های تحصیلی شاخص: پرستاری، هنرهای آشپزی، فن‌آوری مدیریت شبکه، مدیریت بازرگانی

کدام رشته‌های تحصیلی در مانیتوبا، محبوبیت خاصی دارند؟

دانشگاه‌ها و کالج‌های مانیتوبا، همچنین طیف گسترده‌ای از دوره‌‌های تحصیلی تخصصی مهندسی را برگزار می‌کنند. از آنجایی‌که بخش‌های مراقبت‌های بهداشت و درمان و منابع طبیعی، هزاران نیروی کار استخدام می‌کند، این رشته‌‌ها نیز جزو رشته‌های تحصیلی محبوب هستند. علاوه بر برنامه‌های فوق‌الذکر، موسسات سراسر استان مانیتوبا، طیف گسترده‌ای از دوره‌‌های تحصیلی را برگزار می‌کنند.

هزینه‌ی شهریه‌ی دانشجویان خارجی در مانیتوبا چقدر است؟

شهریه‌ی دانشجویان خارجی، بسته به موسسه و دوره‌‌ی تحصیلی بسیار متفاوت است. دانشجویان خارجی در مانیتوبا، باید انتظار داشته باشند که بین 11000 تا 13000 دلار در سال در یک کالج و بین 13000 تا 19000 دلار در سال در مقطع کارشناسی یک دانشگاه بپردازند. شهریه‌ی مدرسه‌ی زبان و دوره‌های تحصیلات تکمیلی، ممکن است تفاوت چشمگیری داشته باشد.

گزینه‌های مراقبت‌های بهداشت و درمان و بیمه در مانیتوبا چیست؟

دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند، باید قبل از ورود به کانادا، بیمه‌ی درمانی خریداری کنند. دانشجویان خارجی در مانیتوبا و افراد وابسته‌ی همراه آن‌ها، اگر حداقل شش ماه در حال تحصیل باشند و حداقل شش ماه از سال در این استان زندگی کنند، مجاز به دریافت مراقبت‌های بهداشت و درمان استانی هستند. به دانشجویان توصیه می‌شود در اسرع وقت، برای بیمه‌ی خود اقدام کنند.




متوسط هزینه‌ی ماهانه‌ی زندگی یک دانشجو در مانیتوبا چقدر است؟

برای گرفتن مجوز تحصیل، یک دانشجوی خارجی باید نشان دهد که علاوه بر هزینه‌های تحصیل، 10000 دلار برای تامین هزینه‌های زندگی در مانیتوبا دارد. این مبلغ معادل 833 دلار در ماه است.

در زیر تخمین تقریبی از هزینه‌های زندگی دانشجویان در شهر وینیپگ آورده شده است. هزینه‌ی متوسط زندگی می‌تواند در مناطق روستایی و شهری متفاوت باشد. همچنین ممکن است بسته به نوع محل اقامت و نوع دوره‌ی تحصیلی، برآورد هزینه‌ها متفاوت باشد. دانشگاه مانیتوبا همچنین تخمین زده است که دانشجویان جدید، ممکن است به‌عنوان یک بار هزینه‌ای، 600 تا 1000 دلار برای خرید لباس‌های مناسب زمستانی خود هزینه کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در استان منیتوبا
مورد هزینهماهانه (تقریبی)سالانه (تقریبی)
اقامت (مجرد، خارج از دانشگاه)
700 دلار8،400 دلار
غذا225 دلار2700 دلار
لباس و پوشاک
150 دلار1800 دلار
تفریح و سرگرمی150 دلار1800 دلار
بیمه‌ی درمانی و دندانپزشکی
25 دلار300 دلار
حمل و نقل (قیمت وینیپگ)70 دلار840 دلار
صورتحساب تلفن60 دلار720 دلار
اینترنت50 دلار600 دلار
هزینه‌ی خدمات عمومی80 دلار960 دلار
هزینه زندگی در کل1،510 دلار18،120 دلار

گزینه‌های کمک‌های مالی در استان مانیتوبا چیست؟

دانشجویان خارجی در مانیتوبا، می‌توانند با همان شرایط شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم، به وام‌های خصوصی دسترسی داشته باشند. وام‌ها ممکن است توسط بانک‌ها، تشکل‌های دانشجویی یا گروه‌های دیگر ارائه شود. مهم است که قبل از تعهد به بستن هرگونه قراردادی، به‌درستی در مورد گزینه‌های وام تحقیق کنید. بسیاری از سازمان‌ها و موسسات آموزشی، بورسیه یا کمک هزینه‌ی تحصیلی به دانشجویان خارجی که در مانیتوبا تحصیل می‌کنند، ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، دانشجویان باید با بخش خدمات بین‌الملل موسسه‌ی تحصیلی خود تماس بگیرند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در مانیتوبا، دوره‌‌های تحصیلی رشته‌های مهندسی برگزار می‌کنند؟

رشته‌ی مهندسی، یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کاناداست. در استان مانیتوبا، دانشگاه مانیتوبا و کالج هنر و فن‌آوری کاربردی رد ریور (Red River College of Applied Arts and Technology )، به‌واسطه‌ی دوره‌‌های مهندسی خود شناخته شده‌اند. دانشگاه مانیتوبا، دوره‌‌های تحصیلی را در رشته‌های مهندسی عمران‌، بیوسیستم، کامپیوتر و مکانیک برگزار می‌کند. دانشجویان می‌توانند بیش از 25 تخصص را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انتخاب کنند. کالج رد ریور چندین دوره‌ی تحصیلی در ارتباط با فن‌آوری‌های مهندسی برگزار می‌کند که در رشته‌‌هایی مانند طراحی کامپیوتری، سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی، حفاظت از محیط‌زیست و فن‌آوری‌های هندسی تخصص دارند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌های مانیتوبا، دوره‌های تحصیلی تکنولوژی کامپیوتر برگزار می‌کنند؟

دوره‌های تحصیلی علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر و فن‌آوری کامپیوتر، در کانادا محبوب هستند. موسسات مختلف در مانیتوبا، انواع تخصص‌های لازم را در علوم و فن‌آوری کامپیوتر ارائه می‌دهند. دوره‌ی کارشناسی سیستم‌های کاربردی کامپیوتری دانشگاه وینیپگ، تخصص‌هایی را در رشته‌های انفورماتیک بهداشت و سیستم‌های اطلاعاتی برگزار می‌کند. دانشجویان می‌توانند به‌عنوان پروژه‌ی نهایی، یک پروژه‌ی نرم‌افزاری برای یک سازمان محلی بسازند. موسسه‌ی تجارت و فن‌آوری مانیتوبا، دوره‌های تخصصی را در رشته‌‌ی امنیت شبکه، مدیریت ابر و دفاع سایبری برگزار می‌کند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در مانیتوبا، دوره‌‌های تحصیلی پرستاری برگزار می‌کنند؟

کالج Assiniboine Community برای برگزاری دوره‌‌های پرستاری خود شناخته شده است. شش دوره در رشته‌ی مراقبت‌های بهداشتی از جمله پرستاری عملی و مراقبت تسکینی در این کالج ارائه می‌شود. دانشگاه براندون، دوره‌‌های کارشناسی و گواهینامه‌هایی را در زمینه‌ی بهداشت و درمان ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند لیسانس پرستاری یا لیسانس علوم پرستاری روانپزشکی و همچنین کارشناسی ارشد علوم پرستاری روانپزشکی و دوره‌‌های پیش‌شغلی را در شاخه‌‌های مختلف مربوط به حوزه‌ی سلامت را در این دانشگاه دنبال کنند. دوره‌ی کارشناسی پرستاری دانشگاه مانیتوبا، دوره‌ای با تمرکز بر روی حرفه‌ی پرستاری در جوامع متنوع فرهنگی است که می‌تواند شامل تور به چین باشد.




چشم‌انداز اشتغال دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی در مانیتوبا چیست؟

اشتغال‌زایی در استان مانیتوبا، در حال رشد است: دولت مانیتوبا پیش‌بینی کرده که در مجموع، 177،800 فرصت شغلی جدید بین سال‌های 2015 تا 2021 ایجاد خواهد شد و نرخ بیکاری از 5.5٪ به 4.9٪ در مدت مشابه، قابل‌پیش‌بینی است.

صنعت بهداشت و درمان، بزرگترین کارفرمای مانیتوبا است. همچنین بین ژوئیه‌ی 2015 تا سپتامبر 2016، بخش‌های حرفه‌ای، علمی و فنی و امور مالی، آب و برق و منابع طبیعی نیز به خود رشد دیده است.

آیا تحصیل در مانیتوبا، گزینه‌های مهاجرت دائم به کانادا را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند؟

در برنامه‌ی مهاجرتی MPNP و در زیرگروه نیروی کار ماهر در مانیتوبا، درخواست اقامت دائم نیروی کار خارجی موقت واجد شرایط و فارغ‌التحصیلان خارجی که در حال حاضر در مانیتوبا کار می‌کنند و به آن‌ها کار دائمی توسط یک کارفرمای مانیتوبایی پیشنهاد شده است، پذیرفته می‌شود. این امر همراه با پیش‌بینی مثبت بازار کار، تحصیل در مانیتوبا را به گزینه‌ای جذاب و طولانی‌مدت برای افرادی تبدیل می‌سازد که مایلند کانادا را به خانه‌ی دائمی خود تبدیل کنند.

فارغ‌التحصیلان خارجی می‌توانند درخواست اقامت دائم خود را از طریق سیستم مهاجرت فدرال Express Entry دنبال کنند. به داوطلبان مهاجرت به کانادا که تحصیلات خود را در موسسه‌ای آموزشی در مانیتوبا به‌پایان رسانده‌اند، بدلیل سطح بالای تحصیلات، ممکن است امتیاز قابل‌توجهی داده شود. علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان خارجی موسسات آموزشی در کانادا، می‌توانند تجربه‌ی کاری قابل‌توجهی در این کشور بدست آورند و این یکی دیگر از فاکتورهای بسیار ارزشمند تحت سیستم مهاجرتی Express Entry است.

آب و هوا در مانیتوبا چگونه است؟

مانیتوبا استانی چنان بزرگ است که آب و هوا تفاوت قابل‌توجهی در کل آن دارد. غالباً، زمستان‌های کانادا سرد و تابستان‌های آن گرم است. این استان، برحسب آفتابی‌ترین استان‌های کانادا رتبه‌ی دوم و برحسب پاک‌ترین آسمان‌ها، رتبه‌ی اول را در کانادا دارد.

تحصیل در مانیتوبا چه مزایایی دارد؟

مانیتوبا علاوه بر داشتن شهریه و هزینه‌های زندگی ارزان، برای افرادی که پس از فارغ‌التحصیلی در این استان کار می‌کنند، تخفیف مالیاتی 60 درصدی را برای برخی از هزینه‌های دوره‌ی تحصیلی‌شان در نظر می‌گیرد. مانیتوبا ممکن است انتخاب خوبی برای دانشجویان بین‌المللی دارای خانواده باشد. علاوه بر فرصت استفاده از مراقبت‌های بهداشت و درمان عمومی پس از شش ماه، افرادی که در مانیتوبا تحصیل می‌کنند و مجوز زندگی کودک تحت تکفل خود را دارند، تحت شرایط خاصی می‌توانند از آموزش‌های مدارس دولتی همراه با یارانه برای فرزندان خود بهره‌مند شوند.

هزینه‌های مسکن- از جمله قیمت اجاره- در مانیتوبا، جزو کمترین‌‌ها در کانادا محسوب می‌شود.

بزرگ‌ترین شهرهای مانیتوبا، کدام شهر‌ها هستند؟

وینیپگ، تنها مرکز اصلی شهری استان است و بیش از نیمی از جمعیت این استان، در محدوده‌ی شهری زندگی می‌کنند. اقتصاد این استان، با اشتغال عمده در بخش‌های تجاری، تولیدی، خدمات آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی، یکی از متنوع‌ترین اقتصادها در کانادا به‌حساب می‌آید. براندون دومین شهر بزرگ استان مانیتوباست و بدلیل خدمات آموزشی خود، بیش از پیش شناخته می‌شود. با متوسط سن پایین و متوسط هزینه‌ی مسکنی کمتر از متوسط کل کانادا، این شهر در بین نیروی کار و خانواده‌های جوان مشهور است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: