مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
10 دانشگاه ارزان در آلبرتا کانادا

10 دانشگاه ارزان در آلبرتا کانادا

آلبرتا یکی از استان‌های غربی کاناداست که آکنده از دشت، جنگل و کوه می‌باشد. با داشتن این ویژگی‌های زیبا، دانشگاه‌های استان آلبرتا به‌ واسطه‌ی کیفیت بالای خود معروف هستند. دانشگاه‌های ارزان‌ قیمت آلبرتا به‌ عنوان سمبل آموزش استاندارد در جهان، می‌توانند راه را برای فرصت‌های شغلی یا مهاجرت به کانادا هموار سازند.

سیستم آموزش عالی در آلبرتا چگونه است؟

موسسات آموزش عالی در آلبرتا به 6 گروه تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • موسسات جامع آموزشی و پژوهشی؛
  • مدارس کارشناسی و مطالعات کاربردی؛
  • موسسه‌های پلی‌تکنیک؛
  • مدارس جامع محلی؛
  • موسسات آکادمیک مستقل؛
  • موسسات تخصصی فرهنگ و هنر؛
  • پذیرش در 26 دانشگاه دولتی آلبرتا از طریق پورتال ApplyAlberta انجام می‌شود؛

به‌ عنوان یک دانشجوی خارجی در آلبرتا، هر ماه چقدر باید هزینه کنید؟

هزینه‌ی زندگی ماهانه در استان آلبرتا می‌تواند از 1255 تا 1505 دلار کانادا (960 تا 1152 دلار آمریکا) متغیّر باشد.

متوسط هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های آلبرتا چقدر است؟

هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های آلبرتا هر ساله حدود 11780 تا 45208 دلار کانادا (9013 تا 34590 دلار آمریکا) است. کالج‌ها با هزینه‌ی تحصیل سالانه‌ی 7221 تا 26560 دلار کانادا (5525 تا 20321 دلار آمریکا) ارزان‌تر هستند.

دانشگاه‌های ارزان‌ قیمت در آلبرتا

کالج Bow Valley

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 7221 تا 9533 دلار کانادا (5525 تا 7294 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی برگزار می‌شود)

کالج Bow Valley، یک موسسه‌ی دولتی جامع محلی است که در سال 1965 تاسیس شد. این کالج دارای چندین پردیس دانشگاهی در Banff ،Airdrie ،Canmore، Okotoks ،High River ،Cochrane و Strathmore است. این کالج، دوره‌های تحصیلی گوناگونی در رشته‌ها‌ی تجارت، آموزش پیوسته، مطالعات اجتماعی، تکنولوژی‌های خلاق، یادگیری بنیادی، دسترسی جهانی و بهداشت و درمان برگزار می‌کند. با هزینه‌ی تحصیل حدود 5500 دلار در سال برای مقطع کارشناسی، کالج Bow Valley ارزان‌ترین دانشگاه در آلبرتا برای برگزاری دوره‌های کارشناسی است. درخواست پذیرش را می‌توان از طریق پورتال آنلاین ApplyAlberta انجام داد. وجود دوره‌های تحصیلی در هر ترم متفاوت است. بنابراین، بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌ سایت کالج مراجعه کنید.




دانشگاه آتاباسکا (Athabasca University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 9786 تا 48930 دلار کانادا (7488 تا 37437 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 26137 تا 29186 دلار کانادا (19998 تا 22330 دلار آمریکا) در سال

دانشگاه آتاباسکا، یک موسسه‌ی دولتی است که بر آموزش و یادگیری از راه دور به‌ شکل آنلاین تمرکز دارد و نخستین دانشگاهی محسوب می‌شود که در آلبرتا این کار را انجام می‌دهد. این دانشگاه در سال 1970 تاسیس شد و یکی از موسسات آموزشی جامع در این استان محسوب می‌شود. مُدل‌های آموزش منحصر به‌ فرد این دانشگاه شامل آموزش حضوری، دوره‌های فردی، دوره‌های آنلاین مشارکتی و دوره‌های گروهی است. این دانشگاه ارزان‌ قیمت در استان آلبرتا، دوره‌های کارشناسی را در رشته‌های تجارت، مدیریت بهداشت و سلامت، مدیریت بازرگانی، مدیریت و هنرهای حرفه‌ای برگزار می‌کند. همچنین دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رشته‌های معماری، هنر، تجارت، سلامت و بهداشت و سیستم‌های اطلاعاتی نیز در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود.

دانشگاه مک‌ ایوان (MacEwan University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 12060 تا 24120 دلار کانادا (9227 تا 18455 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی برگزار می‌شود)

دانشگاه مک‌ایوان، یک موسسه‌ی آموزش عالی است که در دوره‌های تحصیلی مقطع کارشناسی تخصص دارد. این دانشگاه که پیشتر یک کالج 2 ساله بود، در ادمونتون واقع شده و در سال 2009، ششمین دانشگاه برتر آلبرتا شناخته شد.

دانشگاه مک‌ایوان، میزبان 6 دپارتمان است: پرستاری، هنر و علوم، هنرهای زیبا و ارتباطات، تجارت، مطالعات سلامت و جامعه و آموزش پیوسته. از طریق این دپارتمان‌های اجرایی، دانشگاه 10 دوره‌ی کارشناسی و 43 دوره‌‌ی ارائه‌ دهنده‌ی دیپلم و گواهینامه برگزار می‌کند.

جدا از شرایط معمول پذیرش، ممکن است نیاز باشد که دانشجویان خارجی مدارک دیگری از جمله نمونه کار، انگیزه‌نامه و رزومه را نیز بفرستند.

دانشگاه مونت‌ رویال (Mount Royal University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 13152 دلار کانادا (10063 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی برگزار می‌شود)

دانشگاه بعدی در فهرست دانشگاه‌های ارزان‌قیمت ما در استان آلبرتا برای دانشجویان خارجی، دانشگاه مونت رویال، یک موسسه‌ی دولتی واقع در کلگری است. کالج مونت رویال سابق که در سال 1910 تاسیس شد، برای آموزش دانشجویان در مناطق روستایی آلبرتا تاسیس شد. تقریباً یک قرن پس از تاسیس، این دانشگاه در سال 2009 دارای مقام دانشگاه شد.

این دانشگاه دارای دانشکده‌های هنر، تجارت، مطالعات ارتباطات، بهداشت، علم و آموزش پیوسته است و همچنین 5 موسسه، 3 مرکز و 1 استودیو را نیز اداره می‌کند.

برخی از دوره‌های تحصیلی این دانشگاه، دارای قوانین پذیرش رقابتی هستند که متقاضیان را ملزم به داشتن نمره‌ی 90+ می‌کند تا در فهرست (دوره‌های پرستاری، بهداشت، تربیت بدنی و مامایی) قرار بگیرند.

دانشگاه لتبریج (University of Lethbridge)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 17526 دلار کانادا (13410 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 13016 دلار کانادا (9959 دلار آمریکا) در سال

دانشگاه لتبریج، یک دانشگاه دولتی جامع است که در آموزش رشته‌ها‌ی مرتبط با علوم مقدماتی تخصص دارد. پردیس اصلی این دانشگاه، در لتبریج و پردیس دیگر در کلگری قرار دارد.

این دانشگاه بیش از 150 دوره‌ی تحصیلی را از طریق 7 دپارتمان خود، یعنی هنر و علوم، آموزش، هنرهای زیبا، علوم بهداشت، تجارت، تحصیلات تکمیلی و علوم مقدماتی برگزار می‌کند.

جدا از گواهینامه‌ی دبیرستان، متقاضیان پذیرش در دانشگاه لتبریج ممکن است لازم باشد مدارک دیگری همچون نمونه‌ی کار یا بیانیه‌ی شخصی را نیز بفرستند. برخی دوره‌‌ها در این دانشگاه ممکن است نیاز به آزمون داشته باشد. با داشتن هزینه‌ی تحصیل 10000 دلار در سال برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشگاه لتبریج، ارزان‌ترین دانشگاه آلبرتا برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا محسوب می‌شود.

دانشگاه هنر آلبرتا (Alberta University of the Arts)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 15960 دلار کانادا (12211 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 31250 دلار کانادا (23910 دلار آمریکا) در سال

دانشگاه هنر آلبرتا، یک موسسه‌ی آموزشی دولتی است که در حوزه‌ی آموزش هنر و طراحی تخصص دارد. این موسسه‌ی آموزشی که در کالگری واقع شده، در سال 1916 تاسیس شده است.

دوره‌های ارائه شده در این دانشگاه شامل دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد در هنرهای رسانه‌ای، مجسمه‌سازی، الیاف، نقاشی، طراحی، ارتباطات بصری، سرامیک، رسانه‌های چاپی، شیشه، جواهرات و فلزات و عکاسی است.

درخواست پذیرش برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیازمند کارنامه، تسلط به زبان انگلیسی و سایر اسناد تکمیلی از جمله نمونه‌ی کار و انگیزه‌نامه است.

دانشگاه آمبروز (Ambrose University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 19480 دلار کانادا (14903 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی برگزار می‌شود)

دانشگاه آمبروز، یک دانشگاه ارزان‌ قیمت در استان آلبرتا، یک موسسه‌ی دینی سابق در حوزه‌ی انجیل است که به یک دانشگاه خصوصی تبدیل شده که در حال حاضر در کالگری واقع شده و هم‌اکنون دوره‌های کارشناسی هنر، علوم انسانی و آموزش را برگزار می‌کند. این دانشگاه همچنین دارای یک مدرسه‌ی کلیسا برای رهبران مشتاق کلیساست.

دانشجویان خارجی باید کارنامه‌ی سوابق و نتیجه‌ی تافل خود را نیز ارائه دهند. در کنار شرایط دیگری همچون امتحان تئوری و آزمون موسیقی، داشتن نمره‌ی 60%، حداقل شرط لازم برای پذیرش در این دانشگاه است.




دانشگاه کلگری (University of Calgary)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 20170 دلار کانادا (15433 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 8081 تا 29027 دلار کانادا (6183 تا 22209 دلار آمریکا) در سال

دانشگاه کلگری، یک موسسه‌ی تحقیقاتی عمومی واقع در در کلگری در استان آلبرتاست که در سال 1944 به‌عنوان شاخه‌ای از دانشگاه آلبرتا تاسیس شد و سرانجام در سال 1966، به یک موسسه‌ی آموزشی مستقل تبدیل شد. این دانشگاه، میزبان فعلی 14 دانشکده و همچنین 85 مرکز و موسسه‌ی تحقیقاتی است.

دانشگاه کلگری به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا، دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های پزشکی، هنر، معماری، حقوق، پرستاری، جنبش‌ شناسی، علوم، مددکاری اجتماعی، دامپزشکی، تجارت، مهندسی و آموزش برگزار می‌کند.

دانشگاه کینگ (The King’s University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 23021 تا 36068 دلار کانادا (17614 تا 27596 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی برگزار می‌شود)

دانشگاه کینگ در ادمونتون، یک موسسه‌ی خصوصی مسیحی است که در سال 1979 تاسیس شد. این دانشگاه گرچه در علوم مقدماتی تخصص دارد، دوره‌های کارشناسی خود را در رشته‌های آموزش، تجارت، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و موسیقی برگزار می‌کند.

این دانشگاه ارزان‌ قیمت در آلبرتا دارای جامعه‌ی دانشجویی خارجی متنوعی است که دانشجویان آن از حدود 16 کشور جهان آمده‌اند. در نتیجه، خدمات گوناگونی ارائه می‌دهد، خدماتی همچون مشاوره‌ی مهاجرت، برنامه‌ریزی برای دانشجویان خارجی، جلسات قبل از عزیمت و ....

جدا از مدرک دبیرستان، تسلط به زبان انگلیسی نیز برای متقاضیان خارجی الزامی است.

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 29500 دلار کانادا (37437 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 8700 تا 33500 دلار کانادا (19998 تا 22330 دلار) در سال

دانشگاه آلبرتا، آخرین دانشگاه ما در فهرست ارزان‌ترین دانشگاه‌های استان آلبرتا، یک موسسه‌ی تحقیقاتی عمومی است که در ادمونتون واقع شده است. این دانشگاه در سال 1908 تاسیس شد و در ادمونتون و کامروز شعبه دارد.

دانشگاه آلبرتا دارای 18 دانشکده از جمله‌ی دانشکده‌های تجارت، هنر، آموزش، مهندسی، تحصیلات تکمیلی، حقوق، پزشکی و دندانپزشکی، مطالعات بومی، پرستاری، داروسازی و داروهای توانبخشی است.

مدارک مورد نیاز دانشگاه برای پذیرش متقاضی به دوره‌ی دبیرستان بستگی دارد که می‌تواند از مدرک کارشناسی بین‌المللی گرفته تا سیستم‌های آمریکایی و هندی متغیّر باشد. پس از پذیرش، دانشجویان خارجی از چندین رویداد خاص همچون یک سفر تک روزه به دانشگاه آلبرتا و یک سمپوزیوم تحقیقاتی برخوردار می‌شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: