مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل پزشکی

برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل پزشکی

با شهرت زیادی که در حوزه‌ی تحقیقات و آموزش دارد، کانادا مکان مناسبی برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی است. چند تا از بهترین دوره‌‌های پزشکی بالینی جهان در کانادا برگزار می‌شود، جایی که می‌توانید برای تحصیل عملی و کارآموزی، به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درجه‌ی یک دسترسی داشته باشید. به‌ عنوان دانشجو در کانادا، شما از سطح زندگی خوب و دسترسی به چند تا از بهترین شهرهای جهان همچون تورنتو و مونترال برخوردار خواهید شد. اگر به فعالیت‌های بیرون از منزل علاقه دارید، مکان بهتری جز کانادا برای تحصیل وجود ندارد، چون برای فعالیت‌های تابستانی یا زمستانی، به برخی از مقاصد کوهستانی شگفت‌انگیز نزدیک خواهید بود. در این مقاله، به بررسی مدارس برتر پزشکی در کانادا خواهیم پرداخت.

آیا تحصیل در رشته‌ی پزشکی در کانادا گران است؟

پزشکی یکی از گران‌ترین دوره‌های تحصیلی در کاناداست. گرچه دانشگاه‌ها معمولاً بورسیه‌های مناسب و امکانات مالی خوبی در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند، رقابت بالایی برای گرفتن این بورسیه‌ها وجود دارد. علاوه بر هزینه‌ی زندگی که در شهرها ممکن است بسیار بالا باشد، متوسط هزینه‌ی تحصیل در کانادا برای رشته‌ی پزشکی، 11000 دلار در سال است.

چگونه می‌توان از یک دانشکده‌ی پزشکی در کانادا پذیرش گرفت؟

برای ارائه‌ی درخواست پذیرش به یک دوره‌‌ی پزشکی در کانادا، باید یک دوره‌ی کارشناسی را گذرانده باشید- معادل یک تحصیل سه ساله در مقطع کارشناسی در کانادا یا یک دوره‌‌ی چهار ساله اگر دانشجوی خارجی هستید. دوره‌های شما باید علوم زیستی و علوم اجتماعی را پوشش داده باشد (این بسته به هر دانشگاه متفاوت است). همچنین باید حداقل معدل را کسب کرده و در آزمون MCAT موفق باشید. اگر زبان اصلی شما انگلیسی نیست، باید بتوانید ثابت کنید که به زبان انگلیسی نیز مسلط هستید.

تحصیل پزشکی در کانادا چند سال طول می‌کشد؟

دوره‌‌ی پزشکی بالینی در کانادا معمولاً چهار سال طول می‌کشد و شما مدرک M.D. (دکترای پزشکی) دریافت خواهید کرد.

برترین دانشکده‌های پزشکی در کانادا

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تورنتو

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تورنتو، بهترین دانشکده‌ی پزشکی در کاناداست. این دانشکده در نزدیکی کوئین پارک تورنتو واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزش پزشکی در کانادا به‌ حساب می‌آید و به‌ واسطه‌ی کشف انسولین، سلول‌های بنیادی و انجام نخستین پیوند ریه در جهان شناخته شده است. دوره‌‌ی دکترای پزشکی در این دانشکده، یک دوره‌‌ی 4 ساله است: دو سال نخست به دوره‌ی 'پیش از ‌کارآموزی' معروف است (دوره‌ای که به شما اصول اولیه‌ی پزشکی و آناتومی بدن انسان آموزش داده می‌شود) و زمان قابل‌ توجهی از دو سال بعد نیز در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به آموزش عملی اختصاص پیدا می‌کند.

گرفتن پذیرش از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تورنتو بسیار رقابتی است. همچنین فرصت گسترش تحصیلات خود در مقطع مشترک MD/PhD و همچنین تحصیل در تعدادی از دوره‌‌های کارشناسی ارشد در رشته‌‌ی بهداشت عمومی و ... نیز برای شما فراهم است.




دانشگاه مک‌ مستر- دانشکده‌ی پزشکی مایکل جی. دی‌گروت

در دانشکده‌ی علوم بهداشت دانشگاه مک‌ مستر، مدرسه‌ی پزشکی این دانشگاه، دومین دانشکده‌ی برتر پزشکی در کاناداست. این مدرسه در همیلتون، آنتاریو واقع شده و برخلاف اکثر دوره‌‌هایی که به چهار سال تحصیل نیاز دارد، دوره‌‌ی پزشکی این دانشکده، 3 ساله است.

دانشگاه مک‌ مستر، روشی برای آموزش به‌ نام یادگیری مبتنی بر مسئله (PBL) ایجاد کرده است- یک برنامه‌ی یادگیری گروهی کوچک و مبتنی بر مورد که در اکثر دوره‌‌های تحصیلی آن‌ها کاربرد دارد. این روش یادگیری در دانشکده‌ی پزشکی نیز مشهود است. آن‌ها همچنین واژه‌ی 'پزشکی مبتنی بر شواهد' را نیز ابداع کردند. دانشگاه مک‌ مستر همچنین نخستین دانشگاه جهان بود که دوره‌ی درسی پزشکی سه ساله را ارائه کرد - به این دلیل که کلاس‌ها در تمام طول سال برگزار می‌شود.

دانشگاه مک‌ مستر دارای دو گروه اصلی آموزش بیمارستانی است:Hamilton Health Sciences (در کانادا، دومین بیمارستان تحقیقاتی برتر است) و St. Joseph’s Healthcare Hamilton. در این دو گروه، موسسات متعددی وجود دارد که در آن‌ها می‌توان آموزش‌های عملی را در تخصص‌های گوناگون انجام داد.

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا 

دوره‌‌ی پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا بسیار محبوب است و دومین دوره‌‌ی بزرگ آموزش پزشکی در کانادا محسوب می‌شود. این دوره معمولاً رتبه‌ی 2 یا 3 کانادا را در اختیار دارد. این دانشکده‌ی پزشکی در سال 1950 در ونکوور تاسیس شد و به‌ تدریج گسترش یافت و امکانات تحقیقاتی و آموزشی را در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های سراسر بریتیش کلمبیا جذب خود کرد. دوره‌ی آموزش پزشکی در این دانشگاه در چهار مکان گوناگون انجام می‌شود: برنامه‌ی پزشکی جزیره، برنامه‌ی پزشکی شمال، برنامه‌ی پزشکی فریزر ونکوور و برنامه‌ی پزشکی جنوب. همچنین امکان دوره‌ی مشترک MD/PhD نیز وجود دارد.

دانشکده‌ی پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه مک‌ گیل

شعار دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه مک‌ گیل این است: 'بیمار در قلب، علم در دست'- آن‌ها بر روی بیمار تمرکز و همیشه از بهترین و جدیدترین فن‌ آوری‌های علمی استفاده می‌کنند. در دانشکده‌ی پزشکی، آن‌ها برنامه‌ی MDCM را ارائه می‌دهند که چهار سال طول می‌کشد و به سه تم اصلی تقسیم شده است:

  • پاسخگویی اجتماعی، سلامت جمعیت و پشتیبانی از سلامت؛
  • هویت و عملکرد حرفه‌ای (پزشکی)؛
  • علوم پایه، تفکر انتقادی و انتقال دانش؛

این برنامه، اصول اولیه‌ی پزشکی را در دو سال نخست پوشش می‌دهد و در دو سال بعد، شما را با عملکردهای بالینی آشنا می‌سازد و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا برای کارآموزی خود آماده شوید.

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال دارای دانشکده‌ی پزشکی است که 170 سال فعال بوده و در توسعه‌ی تحقیقات و خدمات بهداشت و درمان استان کبک موثر بوده است. این دانشکده‌ی پزشکی در کانادا نقش اجتماعی پیشرویی را ایفا می‌کند و اخیراً دپارتمان بهداشت عمومی را نیز افتتاح کرده است. برنامه‌ی پزشکی دانشگاه مونترال براساس شیوه‌ی تحصیل فرانسوی در دانشگاه است و بسته به مطالعات و تجربه‌ی قبلی، می‌تواند چهار یا پنج سال طول بکشد. این دانشکده‌ی پزشکی دارای شبکه‌ی گسترده‌ای از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها برای آموزش عملی است که آن را به مکان مناسبی برای ترکیب آموزش با تجربه‌های عملی در طول تحصیل تبدیل می‌سازد. تعداد دانشجویان خارجی پذیرفته شده در این برنامه از طریق حکم دولتی تنظیم می‌شود و آموزش بیشتر به زبان فرانسه انجام می‌شود.

دانشگاه کلگری- دانشکده‌ی پزشکی کامینگ

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه کلگری در سال 1967 تاسیس شد و یکی از دو دانشکده‌ی پزشکی در استان آلبرتاست. با پیروی از مُدل دانشگاه مک‌مستر، آن‌ها نیز یک دوره‌ی پزشکی سه ساله برگزار می‌کنند. بیانیه‌ی ماموریت این دانشکده، تشکیل یک مدرسه‌ی خلاق پزشکی متعهد به رهبری در عرصه‌ی آموزش، تحقیقات و خدمت به جامعه می‌باشد. بنابراین، در کل، تمرکز بالایی بر چگونگی تعامل حرفه‌ی پزشکی با جامعه وجود دارد. عنصر پیش از ‌کارآموزی این برنامه در طول تمام سال آموزش داده می‌شود تا این امکان برای دانشجویان فراهم شود که در عرض سه سال فارغ‌ التحصیل شوند.




دانشکده‌ی پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آلبرتا

این دانشکده که در سال 1913 تاسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی در کاناداست و دارای بخش‌های تخصصی گوناگون و موسسات تحقیقاتی است. آن‌ها بودجه‌ی تحقیقاتی قابل‌ توجهی دارند و مکان مناسبی برای تحصیل در یکی از 24 مرکز و موسسه‌ی تحقیقاتی یا 9 گروه تحقیقاتی است. دانشگاه آلبرتا یک دوره‌‌ی 4 ساله‌ی دکترای پزشکی و همچنین یک دوره‌ی دکترای دندانپزشکی، کارشناسی علوم آزمایشگاهی و کارشناسی رشته‌‌ی بهداشت دندان را برگزار می‌کند. این دانشگاه دارای فارغ‌ التحصیلان مشهوری است که موفقیت‌‌های چشمگیری در رشته‌‌ی خود داشته‌اند.

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه آتاوا

این مدرسه‌ی پزشکی دو زبانه در سال 1945 در آتاوا تاسیس شد و دوره‌ی 4 ساله‌ی پزشکی را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی برگزار می‌کند. همه‌ی دوره‌ها به هر دو زبان برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند در هر دوره‌ی انتخابی شرکت کنند. بنابراین، اگر دو زبانه هستید، این فرصت مناسبی است تا با اصطلاحات پزشکی هر دو زبان آشنا شوید. امتحانات را می‌توان به هر دو زبان انجام داد. در بین مدارس پزشکی، دانشگاه آتاوا از نظر شدت و تاثیر تحقیقات، رتبه‌ی 5 را در کانادا به خود اختصاص داده و در نتیجه، مقصد خوبی برای تحقیقات و داشتن تخصص بیشتر پس از گرفتن مدرک پزشکی است.

دانشگاه وسترن- دانشکده‌ی پزشکی و دندانپزشکی شولیچ

دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه وسترن با دانشکده‌ی دندانپزشکی تحت عنوان مدرسه‌ی شولیچ ترکیب شده است. مدرسه‌ی شولیچ در سال 1881 تاسیس شد و پیوسته جزو بهترین دانشکده‌های پزشکی در کانادا و جهان بوده است. یک حقیقت برجسته این است که آن‌ها در سازگاری‌های رزیدنتی خوب عمل می‌کنند، یعنی برای فارغ‌ التحصیلان خود، نرخ سازگاری بالایی دارند (بالای 90%).

دانشگاه لاوال- دانشکده‌ی پزشکی

آخرین دانشگاه این لیست، دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه لاوال است. دانشگاه لاوال که در استان کبک، استان فرانسوی‌زبان کانادا، واقع شده، دوره‌های خود را به زبان فرانسه برگزار می‌کند. 'اولین دوره‌ی' آموزش پزشکی چهار تا پنج سال طول می‌کشد و پایه و اساس آموزش پزشکی برای هر کسی است که به‌دنبال پیوستن به حرفه‌ی پزشکی است. این دوره به جلسات پیش از کارآموزی که 2 سال طول می‌کشد و مرحله‌ی کارآموزی که 20 ماه طول می‌کشد، تقسیم می‌شود. برای تحصیل در دانشگاه لاوال، باید به زبان فرانسه مسلط باشید، چون کل دوره به زبان فرانسه برگزار می‌شود و تمام اطلاعات مربوط به پذیرش نیز به زبان فرانسه است. سالانه فقط یک جا برای دانشجویان پزشکی غیرکانادایی تمام‌وقت وجود دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: