مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
10 دانشگاه ارزان در بریتیش کلمبیا کانادا

10 دانشگاه ارزان در بریتیش کلمبیا کانادا

استان بریتیش کلمبیا به‌ واسطه‌ی سواحل زیبا و رشته کوه‌های خارق‌العاده‌اش معروف است. به‌ عنوان غربی‌ترین استان کانادا، کارهای زیادی برای انجام دادن و تحصیل کردن در این استان وجود دارد! به‌ عنوان میزبان بسیاری از دانشگاه‌های ارزان‌ قیمت، استان بریتیش کلمبیا به خانه‌ی دوم خیلی از دانشجویان خارجی تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی دانشگاه‌های ارزان‌ قیمت استان بریتیش کلمبیا برای دانشجویان خارجی خواهیم پرداخت.

سیستم آموزش عالی در بریتیش کلمبیا چگونه است؟

بریتیش کلمبیا یک استان با 25 موسسه‌ی دولتی- 11 دانشگاه، 11 کالج و 3 موسسه است. 14 دانشگاه و کالج خصوصی نیز در این استان وجود دارد. درخواست‌ها را می‌توان از طریق پورتال درخواست EducationPlannerBC ارسال کرد.

یک دانشجوی خارجی که در بریتیش کلمبیا زندگی می‌کند، چقدر باید ماهانه هزینه کند؟

هزینه‌ی زندگی برای دانشجویانی که در بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنند، ماهانه حدود 1000 تا 1290 دلار کانادا (766 تا 988 دلار آمریکا) است.

متوسط هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا چقدر است؟

هزینه‌ی تحصیل برای دانشجویان خارجی از 13138 تا 51111 دلار کانادا (10058 تا 39126 دلار آمریکا) در سال متغیر است.

دانشگاه‌های ارزان‌ قیمت در بریتیش کلمبیا

دانشگاه پلی‌ تکنیک کوانتلن (Kwantlen Polytechnic University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 13138 تا 21866 دلار کانادا (10058 تا 16739 دلار) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی موجود است)

دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتلن، یک موسسه‌ی پلی‌تکنیک دولتی است که در سال 1981 تاسیس شد. این کالج سابق کوانتلن هم‌اکنون پردیس‌هایی در Langley، Whalley، Cloverdale، Richmond و Surrey دارد. با شروع شهریه از 10000 دلار در سال، دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتلن، ارزان‌ترین دانشگاه در استان بریتیش کلمبیا برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی است. دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتلن، 120 دوره در رشته‌‌هایی همچون تجارت، بهداشت، طراحی، هنر، تجارت و تکنولوژی، علم و باغبانی و پیشرفت تحصیلی و شغلی برگزار می‌کند.

کالج کاموسون (Camosun College)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 14840 دلار کانادا (11360 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: موجود نیست (فقط دوره‌های کارشناسی موجود است)

کالج کاموسون، یک کالج محلی است که در Interurban و Landsdowne شعبه دارد. این کالج در سال 1971 تاسیس شد و دوره‌های گواهینامه و دیپلم را در رشته‌هایی همچون تجارت، هنر، علوم بهداشت و درمان و کامپیوتر برگزار می‌کند. از طریق برنامه‌ی انتقال دانشگاهی، دانشجویان کالج کاموسون می‌توانند برای ادامه‌ی تحصیل، از این کالج به موسسه‌ی آموزش عالی دیگری منتقل شوند. برای پذیرش در این کالج، دانشجویان خارجی باید دیپلم دبیرستان و مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی داشته باشند. تا زمانی‌که دانشجو در اولین روز کلاس‌ها 19 سال سن داشته باشد، از دیپلم چشم‌پوشی می‌شود. برای برخی دوره‌ها، به مدارک خاصی نیاز است.




دانشگاه فریزر ولی (University of the Fraser Valley)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 15120 دلار کانادا (11575 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 25000 دلار کانادا (19138 دلار آمریکا) در سال

دانشگاه فریزر ولی (UFV)، یک دانشگاه دولتی است که در سال 1974 تاسیس شد. این موسسه‌ی آموزشی که ابتدا برای ارائه‌ی آموزش‌های حرفه‌ای تاسیس شده بود، اکنون شعبه‌هایی در Mission، Hope، Chilliwack و Abbotsford دارد. برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه در دانشکده‌های هنر، مطالعات حرفه‌ای، علوم، تجارت، تحصیلات مستمر، علوم بهداشتی و ... برگزار می‌شود. این دانشگاه ارزان‌ قیمت در استان بریتیش کلمبیا، دوره‌های انتقالی برگزار می‌کند که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا سال دوم و سوم تحصیل خود را در سایر موسسات آموزش عالی بگذرانند.

دانشگاه جزیره‌ی ونکوور (Vancouver Island University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 16680 دلار کانادا (12768 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 12500 تا 24000 دلار کانادا (9568 تا 18372 دلار آمریکا) در سال

دانشگاه جزیره‌ی ونکوور (VIU) که قبلاً به‌ عنوان کالج دانشگاه مالاسپینا شناخته می‌شد، یک دانشگاه دولتی است که در بریتیش کلمبیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1969 تاسیس شد و دارای یک پردیس اصلی در نانایمو و شعبه‌های منطقه‌ای در Duncan، Parksville و Powell River است. جدا از دوره‌ی 1 ساله و دوره‌‌های دیپلم 2 ساله، VIU همچنین دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌هایی همچون تجارت، آموزش، گردشگری و مهمان‌نوازی، علوم اجتماعی، علوم و فن‌آوری، علوم انسانی، هنر و طراحی، خدمات بهداشتی و علوم انسانی برگزار می‌کند. شرایط عمومی مورد نیاز برای متقاضیان خارجی شامل دیپلم دبیرستان و شرکت در آزمون تسلط به زبان انگلیسی است.

موسسه‌ی تکنولوژی بریتیش کلمبیا (British Columbia Institute of Technology)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 16462 تا 24460 دلار کانادا (12601 تا 18724 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 12174 تا 25682 دلار کانادا (9319 تا 19660 دلار آمریکا) در سال

موسسه‌ی تکنولوژی بریتیش کلمبیا (BCIT)، یک مدرسه‌ی دولتی پُلی‌تکنیک است که در سال 1964 تاسیس شد. پردیس اصلی این دانشگاه در برنابی واقع شده و پردیس‌هایی نیز در Metro Vancouver، North Vancouver و ریچموند دارد. با شروع شهریه از حدود 9300 دلار در سال، موسسه‌ی تکنولوژی بریتیش کلمبیا، ارزان‌ترین دانشگاه در بریتیش کلمبیا برای دانشجویان خارجی محسوب می‌شود. این دانشگاه هم‌اکنون دوره‌‌های پاره‌ وقت و تمام‌ وقت در رشته‌‌هایی همچون تجارت، علوم بهداشت و درمان، انرژی، محاسبات و مطالعات دانشگاهی، ساخت و ساز و محیط‌ زیست و حمل و نقل برگزار می‌کند. جدا از شرایط معمول پذیرش، برخی از دوره‌‌ها به تجربه‌ی کاری مرتبط به‌ عنوان پایه‌ای برای پذیرش نیاز دارند.

دانشگاه تامپسون ریورز (Thompson Rivers University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 18910 دلار کانادا (14475 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 10432 تا 11676 دلار کانادا (7986 تا 8939 دلار آمریکا) در سال

دانشگاه تامپسون ریورز یا TRU، یک دانشگاه تحقیقاتی/آموزشی دولتی است که در کاملوپس واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1970 تاسیس شد، دوره‌‌های حرفه‌ای، کارشناسی و کارشناسی ارشد را در پردیس اصلی و شعب خود در تامپسون شمالی و جنوبی برگزار می‌کند. در این دانشگاه، دانشجویان می‌توانند از بین 140 دوره‌‌ی حضوری و60 دوره‌ی آنلاین، یک رشته را انتخاب کرده و در آن ثبت‌ نام کنند. دوره‌های زیادی در دانشکده‌های ماجراجویی، هنرهای آشپزی و گردشگری، هنر، تجارت و اقتصاد، حقوق، آموزش و کار اجتماعی، پرستاری، تحول دانشجویی، علم و تجارت و فن‌ آوری برگزار می‌شود. متقاضیان خارجی باید حداقل 17 سال سن داشته باشند و دارای دیپلم دبیرستان و مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی باشند.

دانشگاه رویال رودز (University Royal Roads)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 21206 تا 23501 دلار کانادا (16233 تا 17990 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 31976 تا 51111 دلار کانادا (24478 تا 39126 دلار آمریکا) در سال

دانشگاه رویال رودز، یک موسسه‌ی آموزشی دولتی است که در Colwood بریتیش کلمبیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1995 تاسیس شد و در کالج نظامی سابق رویال رودز در جزیره‌ی ونکوور قرار دارد.

دانشگاه ترینیتی وسترن (Trinity Western University)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 22260 دلار کانادا (17040 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 20400 دلار کانادا (2625 تا 7965 دلار آمریکا) در سال

دانشگاه ترینیتی وسترن، یکی از دانشگاه‌های خصوصی در استان بریتیش کلمبیاست. این موسسه‌ی آموزشی مستقر در لانگلی در سال 1962 تاسیس شد و به‌واسطه‌ی آموزش علوم مقدماتی مسیحی خود شهرت دارد. به‌عنوان بزرگترین دانشگاه فرقه‌ای دولتی در کانادا، این دانشگاه دوره‌های گسترده‌ای را در رشته‌های علوم، علوم مقدماتی و مطالعات حرفه‌ای برگزار می‌کند. این دوره‌ها در دانشکده‌های علوم طبیعی و کاربردی، علوم انسانی و اجتماعی، تجارت، آموزش، سینتیک انسانی، پرستاری و هنر، رسانه و فرهنگ برگزار می‌شود. دانشگاه ترینیتی وسترن 11 دوره‌ی کارشناسی ارشد نیز برگزار می‌کند. دانشجویان خارجی، 13 درصد از کل جمعیت دانشجویی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.




دانشگاه شمالی بریتیش کلمبیا (University of Northern British Columbia)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 22718 تا 30058 دلار کانادا (17391 تا 23010 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 3430 تا 10406 دلار کانادا (2625 تا 7965 دلار آمریکا) در سال

دانشگاه شمالی بریتیش کلمبیا (UNBC)، یک موسسه‌ی تحقیقاتی است که در سال 1990 تاسیس شد. این دانشگاه دارای یک پردیس اصلی در پرنس جورج است و شعبه‌های منطقه‌ای نیز در Fort St. John، Terrace ،Prince Rupert و Quernel دارد. این دانشگاه ارزان‌قیمت در استان بریتیش کلمبیا دوره‌های کارشناسی را در رشته‌ی هنر، تجارت، آموزش، علوم بهداشت و درمان، علوم، علوم کاربردی، برنامه‌ ریزی و مددکاری اجتماعی برگزار می‌کند. جدا از دوره‌‌های دکترا در علوم بهداشت و درمان، روانشناسی و منابع طبیعی و محیط‌ زیست، این دانشگاه 21 دوره‌ی کارشناسی ارشد نیز ارائه می‌دهد. دیپلم دبیرستان (یا معادل آن) و مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی، بخشی از شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه شمالی بریتیش کلمبیاست.

دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria)

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی: 26983 دلار کانادا (20655 دلار آمریکا) در سال

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا: 6499 دلار کانادا (4975 دلار آمریکا) در سال

آخرین دانشگاه در این فهرست، دانشگاه ویکتوریاست، یک موسسه‌ی آموزشی دولتی که درOak Bay و Saanich واقع شده است. این کالج ویکتوریای سابق در سال 1903 تاسیس شد و نخستین موسسه‌ی آموزش عالی در بریتیش کلمبیا محسوب می‌شود. دانشگاه ویکتوریا از چندین مدرسه شامل مدرسه‌ی مهندسی، آموزش، هنرهای زیبا، توسعه‌ی انسانی و اجتماعی، حقوق، علوم انسانی، تجارت، علوم و علوم اجتماعی تشکیل شده است. به‌ عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان داخلی و خارجی، پذیرش در دانشگاه ویکتوریا کاملاً رقابتی است. علاوه بر داشتن شرایط دیگر، داشتن معدل خوب و ارائه‌ی بیانیه‌ی شخصی، شرط ورود به این دانشگاه محسوب می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: