مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل امور مالی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

تحصیل امور مالی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

کانادا میزبان چند تا از تاریخی‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در آمریکای شمالی است. جامعه‌ی چند فرهنگی کانادا و نگاه جهانی آن، باعث شده که این کشور برای هزاران دانشجوی خارجی، گزینه‌ی محبوبی به‌حساب بیاید

10 دانشگاه برتر کانادا در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه تورنتو
18 26 22
دانشگاه بریتیش کلمبیا 37 46 42
دانشگاه مک گیل 44 27 67
دانشگاه مک مستر 80 140 82
دانشگاه مونترال 88 111 101 تا 150
دانشگاه آلبرتا 125 126 101 تا 150
دانشگاه آتاوا 162 230 201 تا 300
دانشگاه کلگری 201 تا 250 235 151 تا 200
دانشگاه سایمون فریزر 201 تا 250 298 301-400
دانشگاه واترلو 201 تا 250 149 151 تا 200

صنعت مالی طیف وسیعی از سازمان‌ها را شامل می‌شود که با مدیریت پول سروکار دارند. مسیرهای شغلی زیادی در بخش مالی وجود دارد. از یک سو، عملکردی به نام امور مالی وجود دارد که در همه شرکت‌های تجاری مشترک است. از سوی دیگر، صنعت خدمات مالی وجود دارد که شرکت‌های فعال در زمینه‌هایی همچون سرمایه‌گذاری، وام، بیمه، معاملات اوراق بهادار و انتشار اوراق بهادار را شامل می‌شود. رشته امور مالی دانشجویان را با مهارت‌های مورد‌نیاز برای ورود به موقعیت‌های مدیریت مالی در شرکت‌های تجاری، سازمان‌های مدیریت سرمایه‌گذاری و خدمات، بانک‌ها، مؤسسه‌های مالی یا سازمان‌های دولتی مرتبط با امور مالی خصوصی آشنا می‌کند.

فارغ‌التحصیلان رشته امور مالی در مشاغلی ازاین‌دست می‌توانند مشغول کار شوند: تحلیلگر مالی، برنامه‌ریز مالی، هماهنگ‌کنندۀ بودجه، دستیار مالیاتی، حسابدار، تحلیلگر اعتبار، مشاور تحلیلگر تجاری و مدیر حقوق و دستمزد. در این مطلب، بیشتر دربارۀ تحصیل امور مالی در دانشگاه بریتیش کلمبیا صحبت خواهیم کرد.


رتبه‌بندی دانشگاه بریتیش کلمبیا

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال 2022، دانشگاه بریتیش کلمبیا چهل‌وششمین دانشگاه معتبر جهان و سومین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده است. افزون‌بر‌این، دانشگاه یادشده در رشته حسابداری و امور مالی در جایگاه چهل‌وسوم دانشگاه‌های مطرح دنیا ایستاده است.

مقاطع تحصیلی رشته امور مالی  در کانادا

دانشکدۀ کسب‌و‌کار Sauder دانشگاه بریتیش کلمبیا رشته امور مالی را در مقاطع تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد که درادامه، با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

کارشناسی رشته بازرگانی در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا کارشناسی رشته بازرگانی را در دانشکدۀ کسب‌وکار Sauder ارائه می‌دهد. تحصیل این رشته چهارساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. دانشجویان از سراسر جهان رشته بازرگانی را به‌منظور رشد مهارت‌ها و افزایش اعتماد‌به‌نفس خود برای تبدیل‌شدن به رهبران آیندۀ تجارت می‌توانند انتخاب کنند. آنان از اعضای هیئت‌علمی پژوهشی و متخصصان این صنعت علم بازرگانی و تجارت را خواهند آموخت و از فرصت‌های یادگیری تجربی Co-op و مبادلات بین‌المللی بهره‌مند خواهند بود.

دانشجویان پس از گذراندن دروس اصلی در سال‌های اول و دوم، در سال‌های سوم و چهارم از میان ده گرایش موجود در دانشکده، یکی را می‌توانند انتخاب کنند و در آن زمینه متخصص شوند. در سال‌های پایانی دورۀ کارشناسی، آنان با گذراندن دوره‌هایی که بر گرایش خاصی از تجارت متمرکز است، مسیر شغلی‌شان را شکل خواهند داد. ده گرایش تخصصی یادشده عبارت‌اند از: حسابداری، مدیریت فناوری کسب‌وکار، کارآفرینی، امور مالی، مدیریت زنجیرۀ تأمین جهانی و مدیریت تدارکات، بازاریابی، عملیات و تدارکات، رفتار سازمانی و منابع انسانی و املاک و مستغلات.

علاقه‌مندان به تحصیل کارشناسی رشته بازرگانی گرایش امور مالی این دروس را باید بگذرانند: امور مالی شرکت، نظریۀ سرمایه‌گذاری، بازارهای مالی کاربردی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تأمین مالی، بازارها و مدیریت درآمد ثابت، مدیریت ریسک و مهندسی مالی


کارشناسی ارشد MBAدر دانشگاه UBC

کلاس‌های کارشناسی ارشد رشته MBA در دانشکدۀ کسب‌وکار Sauder دانشگاه بریتیش کلمبیا برگزار می‌شود. هدف از ارائۀ رشته یادشده تربیت دانشجویانی ماهر و باتجربه برای حل مشکلات استراتژیک و تاکتیکی است که مدیران امور مالی امروز با آن‌ها مواجه‌اند. متقاضیان کارشناسی ارشد رشته MBA برای مشاغلی همچون بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت پول، امور مالی شرکت‌ها، معاملات اوراق بهادار، بانکداری تجاری و تحقیقات و مشاورۀ مالی آماده خواهند شد. دانشجویان کارشناسی ارشد رشته MBA یکی از این چهار گرایش تخصصی را می‌توانند انتخاب کنند: 

  1. رهبری فناوری و تجزیه‌و‌تحلیل؛
  2. مدیریت محصول و خدمات؛
  3. نوآوری و کارآفرینی؛
  4. امور مالی.

علاوه‌بر گرایش‌های تخصصی ذکر‌شده، دانشجویان می‌توانند کارشناسی ارشد MBA خود را سفارشی و کورس‌های درسی از گرایش‌های مختلف را انتخاب کنند و بگذرانند. گزینۀ سفارشی (Custom) مختص دانشجویانی است که به‌دنبال اشتغال در حوزۀ مشاوره هستند و نیاز دارند دانش عمیق‌تری از گرایش‌های مختلف رشته MBA در دانشگاه بریتیش کلمبیا کسب کنند

کارشناسی ارشد امور مالی دانشگاه بریتیش کلمبیا

کارشناسی ارشد امور مالی نیز در دانشکدۀ کسب‌وکار Sauder دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه می‌شود که تحصیل آن دو سال زمان می‌برد و تمام دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. کارشناسی ارشد امور مالی دوره‌ای پژوهش‌محور و مختص دانشجویانی است که تمایل دارند پس از دورۀ کارشناسی ارشد، در دورۀ دکتری ادامه‌تحصیل دهند. ناگفته نماند این دوره تخصصی‌تر از دورۀ کارشناسی ارشد MBA با تخصص امور مالی است و ترکیبی از کورس‌های دکتری و کورس‌های کارشناسی ارشد را شامل می‌شود. گفتنی است پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد امور مالی بسیار رقابتی است و علاقه‌مندان باید رزومه و سابقۀ تحصیلی بسیار قوی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد یکی از رشته‌های تجارت، اقتصاد، ریاضیات، آمار، علوم یا مهندسی داشته باشند. گفتنی است برای کسب پذیرش در برنامۀ کارشناسی ارشد رشته امور مالی در دانشگاه بریتیش کلمبیا سابقۀ کار الزامی نیست. 

دکتری امور مالی در کانادا

دورۀ دکتری رشته امور مالی در دانشکدۀ کسب‌وکار Sauder دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه می‌شود. علاقه‌مندان به تحصیل امور مالی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در برنامۀ دکتری، مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در یکی از رشته‌های اقتصادی، ریاضی، مهندسی یا دیگر رشته‌های کمّی و محاسباتی باید گرفته باشند. گفتنی است به‌استثنای افرادی که بورسیۀ خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، حداقل سه ‌سال بورسیۀ کمک‌تحصیلی برای علاقه‌مندانِ این رشته در نظر گرفته شده است. اعضای هیئت‌علمی امور مالی برای دانشجویان دکتری پژوهش‌هایی مستقل از دانشگاه تدارک خواهند دید. شایان ذکر است دانشجویان دورۀ دکتری امور مالی به گذراندن یک کورس Cross-Divisional روش تحقیق و یک کورس روش تدریس و کورس‌های امور مالی ملزم هستند. کورس‌های تخصصی امور مالی عبارت‌اند از: نظریۀ مالی، مباحث پیشرفته در تئوری مالی شرکت، مباحث پیشرفته در قیمت‌گذاری دارایی‌های نظری، موضوع‌های پیشرفته در قیمت‌گذاری دارایی تجربی، سمینار پژوهشی در امور مالی و موضوع‌هایی در زمینۀ تجارب مالی شرکت.

گفتنی است دانشجویان دکتری امور مالی دیگر کورس‌های درسی را از بخش‌های دیگر مانند حسابداری، علوم مدیریت، اقتصاد و ریاضیات با راهنمایی مشاورشان انتخاب و با تکمیل پروژه‌ای پژوهشی در تابستان، تحقیقات حرفه‌ای‌شان را در سال اول دوره آغاز می‌کنند. بیشترِ متقاضیان پس از سال دوم در آزمون جامع شرکت می‌کنند و باقی‌ماندۀ زمانشان را برای پژوهش روی رساله‌شان صرف می‌کنند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: