مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بیمه دانشجویی در کانادا

بیمه دانشجویی در کانادا

کانادا در سراسر جهان به‌دلیل بهره‌مندی از سیستم دولتی خدمات درمانی درمانی کارآمد بسیار شهرت دارد. این سیستم خدمات درمانی را برای شهروندان این کشور بدون موانع درآمدی و جامع در سراسر کانادا به‌صورت عمومی ارائه می‌دهد. سیستم خدمات درمانی کانادا در استان‌های مختلف متفاوت است. دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند لازم است قبل از ورود به کانادا، بیمه‌ی درمانی خریداری کنند. غالباً، این کار از طریق موسسه‌ی آموزشی انجام می‌شود. دانشگاه‌ها و کالج‌های خاصی در طرح بیمه‌ی سلامت دانشگاه یا UHIP ثبت شده‌اند که هزینه‌ی ماهانه‌ای را برای دانشجو در بردارد. دانشجویان خارجی، ملزم به ثبت‌نام در طرح UHIP هستند.

برخی استان‌های کانادا به دانشجویان بین‌المللی بیمۀ درمانی استانی و تعداد بیشتری از استان‌های این کشور طرح‌های بیمۀ درمانی خصوصی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. در بسیاری از دانشگاه‌های استان‌هایی که دانشجویان بین‌المللی را به دریافت بیمۀ درمانی خصوصی ملزم می‌کنند، بسته‌های بیمۀ درمانی ویژه‌ای نیز به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. بیمۀ دانشجویی در کانادا از مزیت‌های مهم تحصیل در کانادا به‌حساب می‌آید که با آن بسیاری از هزینه‌های درمانی دانشجویان بین‌المللی پوشش داده می‌شود.


بیمۀ خدمات درمانی در کانادا

تمامی شهروندان و ساکنان دائم کانادا بدون نیاز به پرداخت هزینه به خدمات درمانی و پزشکی ضروری دسترسی دارند. درحالی‌که خدمات درمانی عمومی در سطح دولت فدرال اجباری است، برنامه‌های خدمات درمانی دولت استانی را مناطق جداگانه اجرا می‌کنند. بنابراین، جزئیات دقیق پوشش بیمۀ درمانی باتوجه‌به محل زندگی افراد متفاوت است. افرادی که اقامت دائم کانادا را ندارند یا شهروند این کشور نیستند، برای بهره‌مندشدن از خدمات درمانی هزینه‌اش را باید شخصاً بپردازند؛ مگر اینکه بیمۀ درمانی خصوصی داشته باشند. برای دریافت بیمۀ خصوصی چندین گزینه وجود دارد: 1. خرید از شرکت بیمه؛ 2. دریافت بیمۀ درمانی از کارفرما؛ 3. ثبت‌نام ازطریق دانشگا‌ه یا کالج. در مواقع اضطراری، تمامی استان‌ها و منطقه‌ها خدمات رایگان ارائه می‌دهند, حتی اگر بیمار از کارت بهداشت دولتی برخوردار نباشد. بااین‌حال، بسته به وضعیت مهاجرت فرد ممکن است محدودیت‌های بسیاری در خدمات ارائه‌شده وجود داشته باشد. به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی با ویزای تحصیلی معتبر، با دریافت کارت خدمات درمانی استان محل تحصیل به خدمات درمانی رایگان و زیادی دسترسی خواهید داشت. گفتنی است بسیاری از خدمات پزشکی زیرپوشش سیستم خدمات درمانی استان‌های کانادا قرار نمی‌گیرند؛ ازجمله دندانپزشکی، بینایی‌سنجی، داروهای تجویزی و برخی خدمات مربوط به آزمایش‌های تشخیصی. علاوه‌براین، تعدادی از خدمات مانند بستری‌ در بیمارستان فقط تاحدی زیرپوشش سیستم خدمات درمانی استان‌ها قرار می‌گیرند. بدون داشتن بیمۀ درمانی اضافی، حتی اقامت کوتاه‌مدت در بیمارستان هزاران دلار برای بیماران ممکن است هزینه دربرداشته باشد. شایان ذکر است برخی بیمارستان‌ها از پذیرش بیماران بدون پوشش بیمۀ درمانی خصوصی در کانادا خودداری می‌کنند.

در استان‌های که خدمات درمانی به دانشجویان غیرکانادایی ارائه نمی‌دهند، دانشجویان بین‌المللی بیمۀ درمانی خصوصی باید بخرند. دولت کانادا برای کمک به دانشجویان بین‌المللی دو گزینۀ پیشنهاد می‌کند:

  1. Student Secure بیمۀ درمانی را به دانشجویان تمام‌وقت و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهد که در طول دوران تحصیل می‌توانند از آن استفاده کنند.
  2. Atlas Travel به‌گونه‌ای طراحی شده است که دانشجویان را به‌مدت یک سال زیرپوشش بیمۀ دانشجویی در کانادا قرار می‌دهد.

دریافت کارت بیمۀ درمانی دانشجویی کانادا

دانشجویان بین‌المللی برای برخورداری از بیمۀ دانشجویی در کانادا، کارت بیمۀ درمانی باید دریافت کنند. فرم درخواست کارت بیمه بامراجعه به مطب پزشک یا بیمارستان یا داروخانه‌های استان محل تحصیل یا آنلاین می‌توانید دریافت کنید. ناگفته نماند برای بهره‌مندی از هرنوع درمان دارویی، همراه داشتن کارت بیمۀ درمانی الزامی است. نکتۀ مهم دیگر این است که کارت بیمۀ درمانی‌تان را نباید به فرد دیگری قرض دهید؛ چراکه از مزایای داشتن آن محروم خواهید شد. اگر کارت بیمۀ درمانی‌تان را گم کردید، برای تعویض و دریافت کارت جدید هزینه‌ باید پرداخت کنید.


بیمۀ خدمات درمانی خارج از استان‌های کانادا

پوشش هزینه‌های خدمات درمانی رایگان دولتی یا خصوصی استانی تنها در همان استان محل سکونت شهروندان و دانشجویان ارائه می‌شود. آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند به دیگر استان‌های کانادا سفر کنند، با ارائه‌دهندۀ بیمۀ درمانی‌شان باید مشورت کنند تا متوجه شوند در طول سفر زیر پوشش بیمه‌ قرار می‌گیرند یا خیر. درصورتی‌که بیمۀ درمانی دانشجویان بین‌المللی در سفرهای بیرون از استان اجرایی نباشد، افراد بیمۀ درمانی خصوصی باید تهیه و هزینه‌های درمانی در طول سفر را تأمین کنند.

بیمۀ خدمات درمانی دانشجویی در استان آلبرتا

بیمۀ دانشجویی در کانادا در استان آلبرتا بیمۀ سلامت عمومی را نیز دربرمی‌گیرد. دانشجویان بین‌المللی استان آلبرتا که حداقل شش ماه مشغول ‌تحصیل هستند، معمولاً ازطریق بیمه‌نامۀ مراقبت‌های بهداشتی آلبرتا (AHCIP) زیرپوشش بیمۀ سلامت استان آلبرتا قرار می‌گیرند. خدمات درمانی آلبرتا فقط هزینه‌های اولیۀ بهداشتی را پوشش می‌دهد و مراقبت‌های دندانپزشکی یا داورهای تجویزی را شامل نمی‌شود. اگر دانشجویی واجدشرایط دریافت بیمۀ AHCIP نباشد، از شرکت بیمۀ خصوصی می‌توانند زیرپوشش خدمات درماتی آلبرتا قرار بگیرند.

بیمۀ خدمات درمانی دانشجویی در استان بریتیش کلمیبا

استان بریتیش کلمبیا نیز بیمۀ دانشجویی در کانادا را ارائه می‌کند. دانشجویان بین‌المللی بعد از شش‌ ماه تحصیل در دانشگاه‌های استان بریتش کلمبیا، از خدمات پزشکی MSP برخوردار می‌شوند. دانشجویان به‌محض ورود به دانشگاه برای دریافت خدمات درمانی باید اقدام کنند ولی فرایند خدمات درمانی ممکن است سه ماه طول بکشد. تعدادی از دانشگاه‌ها و کالج‌های استان بریتیش کلمبیا بسته‌های بیمۀ درمانی ویژه‌ای به دانشجویان‌شان ارائه می‌دهند و حتی برخی از آن‌ها، دانشجویان را به خرید این بسته‌ها ملزم می‌کنند. اگر وضعیت دانشجویی با MSP هماهنگی نداشته باشد، در طول اقامت در استان بریتیش کلمبیا از شرکت‌های خصوصی بیمۀ درمانی باید بخرد.

بیمۀ خدمات درمانی دانشجویی در استان کبک

از دیگر استان‌های ارائه‌دهندۀ بیمۀ دانشجویی در کانادا به استان کبک می‌توان اشاره کرد. استان کبک با دَه کشور مختلف موافقت‌نامه‌های متقابلی برای پوشش بیمۀ درمانی رایگان دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های این استان دارد. دانشجویان دیگر کشورها که زیرپوشش قرارداد متقابل قرار ندارند، ازطریق دانشگاه در طرح بیمۀ درمانی گروهی ارائه‌شده دانشگاه محل تحصیل ثبت‌نام می‌شوند. مثل دیگر استان‌های کانادا، دانشجویان فاقد شرایط برخورداری از بیمۀ درمانی رایگان ازطریق شرکت‌های خصوصی بیمه باید اقدام کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: