مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته علوم مواد در دانشگاه تورنتو

رشته علوم مواد در دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یکی از معتبرترین دانشگاه های کانادا و جهان است و از آنجا که این دانشگاه انتخاب تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل است.

10 دانشگاه برتر کانادا در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه تورنتو
18 26 22
دانشگاه بریتیش کلمبیا 37 46 42
دانشگاه مک گیل 44 27 67
دانشگاه مک مستر 80 140 82
دانشگاه مونترال 88 111 101 تا 150
دانشگاه آلبرتا 125 126 101 تا 150
دانشگاه آتاوا 162 230 201 تا 300
دانشگاه کلگری 201 تا 250 235 151 تا 200
دانشگاه سایمون فریزر 201 تا 250 298 301-400
دانشگاه واترلو 201 تا 250 149 151 تا 200

علوم مواد رشته‌ای میان‌رشته‌ای است و معمولاً با نام علوم و مهندسی مواد شناخته می‌شود. علم مواد اشتراک‌های زیادی با فیزیک و شیمی و مهندسی دارد و در دوره‌ای، برای روشنگری استفاده می‌شد. محققان از تفکر تحلیلی شیمی و فیزیک و مهندسی برای درک مشاهد‌ه‌های باستانی و پدیدارشناختی در متالورژی و کانی‌شناسی استفاده می‌کردند. از دهۀ 1940، علم مواد به‌عنوان حوزه‌ای خاص و متمایز از علم و مهندسی شناخته شد و دانشگاه‌های فنی بزرگ جهان دانشکده‌هایی برای مطالعۀ آن ایجاد کردند. دانشگاه‌های کانادا نیز دوره‌های متنوعی در زمینۀ علوم مواد ارائه می‌دهند. در‌حال‌حاضر، دانشگاه تورنتو برترین دانشگاه کانادا برای تحصیل گرایش‌های مرتبط با رشته علوم مواد است؛ بنابراین در این مقاله، دربارۀ چندوچون تحصیل رشته علوم مواد در دانشگاه تورنتو صحبت خواهیم کرد.


رتبه‌بندی دانشگاه تورنتو

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال 2022، دانشگاه تورنتو بیست‌وششمین دانشگاه معتبر جهان و نخستین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده است. افزون‌بر‌این، دانشگاه یادشده در رشته علوم مواد جایگاه سی‌وچهارم را در میان دانشگاه‌های مطرح دنیا ازآنِ خود کرده است. دانشگاه تورنتو رشته علوم مواد و مهندسی را در مقاطع تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد.

کارشناسی علوم مواد در دانشگاه تورنتو

در دانشگاه تورنتو، دانشکدۀ مهندسی و دپارتمان علوم و مهندسی مواد رشته علوم مواد را ارائه می‌دهد. مهندسان علوم مواد بر بهبود و چگونگی ساخت متمرکزند و مواد جدید تولیدی باعث عملکرد بهتر و فناوری‌های پایدار می‌شود. دانشجویان مقطع کارشناسی مهندسی مواد نحوۀ طراحی و دست‌کاری ساختار و خواص مواد را در سطح مولکولی و اتمی خواهند آموخت. آنان کورس‌هایی درسی در زمینۀ شیمی و فیزیک و ریاضی می‌گذرانند و سپس، با دانش مهندسی تخصصی در زمینۀ فناوری نانو، پلیمرهای تطبیقی، مواد نیمه‌هادی پیشرفته، فوتوولتائیک و پزشکی قانونی آشنا می‌شوند . مهندسان علوم مواد در دو سال آخر دورۀ کارشناسی بر حوزه‌های مواد زیستی، طراحی مصالح، تولید با مواد و پردازش مواد پایدار می‌توانند تمرکز کنند.

تحصیل رشتۀ علوم مواد در مقطع کارشناسی دانشگاه تورنتو چهارساله و تمام‌وقت و زبان تدریس دروس انگلیسی است. علاقه‌مندان به تحصیل رشته علوم مواد در دانشگاه تورنتو باید این مدارک عمومی را ارائه دهند:

  1. دیپلم دبیرستان به‌همراه ریزنمره‌ها؛
  2. حداقل نمرۀ 16 از 20 در دروس فیزیک و شیمی و ریاضی؛
  3. مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ 7 آیلتس و حداقل نمرۀ 93 تافل). 


مقاطع تحصیلات تکمیلی علوم مواد در کانادا

مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته علوم مواد در دانشگاه تورنتو سه دوره را شامل می‌شود:

  1. کارشناسی ارشد مهندسی (MEng)؛
  2. کارشناسی ارشد علوم کاربردی (MASc)؛
  3. دکتری (PhD). ناگفته نماند هیچ‌یک از دوره‌های تحصیلی رشته علوم مواد در دانشگاه تورنتو به ارائۀ مدرک GRE نیاز ندارند. 

کارشناسی ارشد مهندسی (MEng) دوره‌ای پیشرفته در زمینۀ مهندسی مواد است که دانشجویان در حوزۀ صنعتی مهندسی مواد اطلاعات فراوانی کسب و در مدتی کمتر از یک‌ سال مدرکشان را دریافت می‌کنند. شایان ذکر است دانشجویان ممتاز ممکن است پس از دورۀ کارشناسی ارشد مهندسی (MEng) به‌سرعت بتوانند وارد دورۀ کارشناسی ارشد پژوهشی مهندسی مواد (MASc) شوند. علاقه‌مندان به شرکت در دورۀ کارشناسی ارشد حرفه‌ای مهندسی مواد مدرک کارشناسی مهندسی علوم مواد با حداقل معدل B یا 73درصد و رزومه و دو توصیه‌نامه باید ارائه دهند. درضمن، مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ 7 آیلتس و حداقل نمرۀ 93 تافل) خود را هنگام ثبت‌نام در وبگاه مدنظر باید بارگزاری کنند.

دورۀ کارشناسی ارشد علوم کاربردی (MASc) مهندسی علوم مواد با هدف تربیت دانشجویانی به‌منظور اشتغال در مشاغل مرتبط با پژوهش طراحی شده است و دانشجویان در انتهای دوره، پایان‌نامه باید ارائه دهند و از آن دفاع کنند. شایان ذکر است دانشجویان علاقه‌مند به ادامه‌تحصیل در مقطع دکتری مهندسی علوم مواد در دورۀ کارشناسی ارشد علوم کاربردی مهندسی علوم مواد باید شرکت کنند. تحصیل در دورۀ مذکور پاره‌وقت (شش‌ساله) یا تمام‌وقت (سه‌ساله) است. علاقه‌مندان به شرکت در دورۀ کارشناسی ارشد علوم کاربردی مهندسی مواد مدرک کارشناسی مهندسی علوم مواد با حداقل معدل B+ یا 78درصد، رزومه، دو توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه باید ارائه دهند. افزون‌براین، مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ 7 آیلتس و حداقل نمرۀ 93 تافل) خود را موقع ثبت‌نام در وبگاه مدنظر باید بارگزاری کنند.

دکتری رشته علوم مواد در دانشگاه تورنتو

دورۀ دکتری رشته علوم مواد در دانشگاه تورنتو پیشرفته‌ترین دورۀ پژوهشی در زمینۀ علوم و مهندسی مواد به‌شمار می‌رود. دانشجویان در انتهای این دوره، رساله باید ارائه دهند و از آن دفاع کنند. تحصیل رشتۀ علوم و مهندسی مواد در مقطع دکتری دانشگاه تورنتو فقط تمام‌وقت است و دو تا شش سال طول می‌کشد. علاقه‌مندان به شرکت در دورۀ دکتری رشته علوم و مهندسی مواد مدرک کارشناسی ارشد مهندسی علوم مواد با حداقل معدل B+ یا 78درصد، رزومه، دو توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه باید ارائه دهند. درضمن، مدرک زبان انگلیسی معتبر (حداقل نمرۀ 7 آیلتس و حداقل نمرۀ 93 تافل) خود را هنگام ثبت‌نام در وبگاه مدنظر بارگزاری کنند. شایان ذکر است دانشجویان کارشناسی ارشد علوم کاربردی (MASc) مهندسی علوم مواد در دانشگاه تورنتو به‌سرعت در برنامۀ دکتری علوم و مهندسی مواد دانشگاه تورنتو می‌توانند ادامه‌تحصیل دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: