مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کالج های طراحی کانادا

کالج های طراحی کانادا

کانادا با داشتن بیش از 200000 دانشجوی خارجی، یک بازیگر مهم و بزرگ جهانی در حوزه‌ی آموزش عالی است. محبوبیت این کشور در بین دانشجویان خارجی جای تعجب ندارد- کانادا کشوری است که به مُدارا معروف است و با داشتن چندین دانشگاه در سطح و اندازه‌ی جهانی، منطقی است که داوطلبانی که به‌دنبال کشوری خوب برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. چند دلیل برای در نظر گرفتن تحصیل در کانادا برای سال 2022 از این قرار است:

  • چشم‌انداز بین‌المللی- بیش از 200 ملیّت در بین دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند وجود دارد و جامعه‌ی کانادا، یکی از متنوع‌ترین جوامع در سطح جهان است.
  • سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی آموزش- آموزش عالی در کانادا از سطوح بالای بودجه‌‌های دولتی بهره می‌برد و این کشور از نظر حمایت‌های دولتی برای آموزش عالی، در صدر کشورهای OECD قرار دارد.
  • دوزبانه بودن– با داشتن دو زبان رسمی (انگلیسی و فرانسوی) و جمعیتی چندفرهنگی، کانادا فرصت یادگیری یک زبان جدید یا بهبود مهارت‌های زبانی موجود خود را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  • فرصت‌های تحصیل در مقاطع پس از کارشناسی ارشد- اگر مایل به ماندن در کانادا پس از اتمام تحصیل خود هستید، می‌توانید واجد شرایط اخذ مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی باشید که به شما این امکان را می‌دهد تا برای مدت مشابه دوره‌‌ی تحصیل خود، در این کشور کار کنید.
  • کیفیت زندگی- استاندارد زندگی در کانادا بسیار بالاست و این کشور دارای محیطی امن و پایدار برای تحصیل است.

دانشگاه‌های هنر در سرتاسر دنیا، ازجمله کانادا رشته‌های هنری مختلفی همچون نقاشی و طراحی گرفته تا عکاسی، فیلم‌سازی، طراحی مُد، بازی‌سازی و انیمیشن را ارائه می‌دهند. دانشجویان با تحصیل رشته‌های هنر در دانشگاه‌های کانادا، به‌سرعت در زمینۀ دلخواهشان پیشرفت می‌کنند و در رشته محبوبشان پژوهش و کار عملی می‌توانند انجام دهند. از مزایای مهم تحصیل رشته‌ های هنر در کانادا به کسب درآمد درخورتوجه حین و بعد از تحصیل می‌توان اشاره کرد. گفتنی است شهریۀ مدرسه‌ها و دانشگاه‌های هنر در کانادا کمی گران‌تر از کشورهای پیشرفتۀ دیگر است

کانادا یکی از کشورهای برتر دنیا برای تحصیل است که رشته‌های تحصیلی پرطرفداری در دانشگاه‌ها و کالج‌های فراوانش ارائه می‌دهد. طراحی یکی از رشته‌هایی است که دانشجویان فراوانی قصد دارند برای تحصیل آن به کانادا مهاجرت کنند. در کانادا، تعداد کالج‌ها و مؤسسه‌های آموزشی ارائه‌دهندۀ رشته‌های مربوط به طراحی کم نیستند؛ بنابراین در این مطلب، قصد داریم کالج های طراحی کانادا را معرفی کنیم. پیش‌ از ‌آنکه به موضوع اصلی این مقاله وارد شویم، لازم است اطلاعاتی دربارۀ تحصیل رشتۀ طراحی در کانادا ارائه دهیم.


رشته های طراحی در کانادا

طراحی به مفهوم ساختن چیزی با‌توجه‌به هدف آن شیء و با دقت به جنبۀ زیبایی و ظاهر آن است. هدف از این رشته پیشرفت و بهبود اوضاع ظاهری است و همان‌طورکه می‌دانید، این رشته بسیار گسترده است و علاقه‌مندان به آن با رشته‌های مختلف این حوزه باید آشنا شوند. برخی از رشته‌هایی که طراحی نقش مهمی در آن‌ها ایفا می‌کند، عبارت‌اند از: طراحی خودرو، طراحی شبکه، طراحی محصول، طراحی مُد، انیمیشن، معماری دریایی (کشتی‌سازی)، مهندسی هوانوردی، بازی‌سازی یا توسعۀ بازی، معماری و طراحی چرم و نقاشی.

دانشگاه های برتر طراحی در کانادا

همان‌طورکه در مقدمه اشاره کردیم، دانشگاه‌ها و کالج‌ها و مؤسسه‌های آموزشی زیادی در کانادا وجود دارند که رشته‌های مربوط به طراحی را ارائه می‌دهند. درادامه، پنج دانشگاه برتر برای تحصیل طراحی در کانادا را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار

یکی از دانشگاه‌های قدیمی کانادا دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار است که در زمینۀ هنر و طراحی و رسانه تخصص دارد. این دانشگاه رشته‌هایی نظیر کارشناسی ارشد هنرهای زیبا و کارشناسی ارشد طراحی را ارائه می‌دهد و در این حوزه، شهرت جهانی دارد. در مقطع کارشناسی نیز، دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار رشته‌هایی مانند نقاشی و عکاسی و سفالگری را ارائه می‌دهد که تحصیل آن‌ها سه سال به‌طول می‌انجامد.


دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر کانادا و حتی جهان در زمینۀ ارائۀ رشته‌های مرتبط با طراحی و هنر شناخته می‌شود. در مقطع کارشناسی، این دانشگاه رشته‌های متعددی در حوزۀ هنر و طراحی ارائه می‌دهد؛ ازجمله نقاشی و مجسمه‌سازی و طراحی صنعتی. ناگفته نماند تحصیل رشته‌های مذکور چهار سال طول می‌کشد.

دانشگاه کنکوردیا

دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه کنکوردیا هم در مقطع کارشناسی و هم کارشناسی ارشد رشته‌های فراوانی در زمینۀ هنر و طراحی ارائه می‌دهد. برخی از رشته‌های مرتبط با طراحی و هنر این دانشگاه عبارت‌اند از: طراحی بازی و طراحی انیمیشن و تئاتر.

دانشگاه منیتوبا

دانشگاه منیتوبا نیز ازجمله دانشگاه‌های مطرح کانادا در زمینۀ ارائۀ رشته‌های مرتبط با طراحی و هنر به‌شمار می‌رود. این رشته‌ها اغلب در دانشکدۀ معماری دانشگاه منیتوبا ارائه می‌شوند که از میان آن‌ها به طراحی داخلی و معماری منظر و برنامه‌ریزی شهری می‌توان اشاره کرد.

دانشگاه رایرسون

یکی دیگر از مراکز آموزش عالی معتبر برای تحصیل رشتۀ طراحی و هنر در کانادا دانشگاه رایرسون است. در دانشکدۀ طراحی و ارتباطات دانشگاه مذکور، رشته‌های فراوانی در زمینۀ طراحی و هنر ارائه می‌شود

آشنایی با کالج های طراحی کانادا

علاوه‌بر دانشگاه‌های برتر در حوزۀ طراحی و هنر، در کانادا کالج‌های فراوانی نیز برای تحصیل رشتۀ طراحی به‌چشم می‌خورد. در‌ادامه، به این کالج‌ها و رشتۀ ارائه‌شده در آن‌ها و طول دورۀ تحصیل رشتۀ ذکرشده اشاره خواهیم کرد. بهترین کالج های طراحی کانادا بدین‌شرح‌اند: کالج Centennial (طراحی محصول، سه‌ساله)، کالج Humber (کارشناسی طراحی، چهارساله)، کالج Franshawe (Design Foundation، یک‌ساله)، کالج Mohawk (طراحی گرافیک، سه‌ساله)، کالج George Brown (Digital Experience Design، چهارساله)، کالج Niagara (Art and Design Foundation، یک‌ساله)، کالج Conestoga (کارشناسی طراحی، چهارساله)، کالج St. Clair (طراحی داخلی، سه‌ساله) و کالج Canadore (طراحی گرافیک، سه‌ساله).


بهترین کالج های طراحی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

تنها تعداد اندکی از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا رشتۀ طراحی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند که از میانشان می‌توان به این‌ها اشاره کرد: دانشگاه آلبرتا، دانشگاه یورک، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه OCAD، دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار، دانشگاه کارلتون و کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا.

بهترین کالج های طراحی کانادا برای طراحی مُد و پارچه و محصول

بهترین کالج های طراحی کانادا برای تحصیل رشته‌های طراحی مُد و طراحی پارچه و طراحی محصول ازاین‌قرارند‌: کالج Humber، دانشگاه پلی‌تکنیک Kwantlen، دانشگاه امیلی کار، کالج Centennial، کالج George Brown، کالج St. Claire (واحد جنوب)، مدرسۀ مُد دانشگاه رایرسون، مؤسسۀ طراحی مُد COCO، کالج Lasalle و آکادمی طراحی مُد ریچارد رابینسون.

بهترین کالج های طراحی کانادا برای طراحی داخلی

بهترین کالج های طراحی کانادا برای تحصیل رشتۀ طراحی داخلی عبارت‌اند از: دانشگاه رایرسون، دانشگاه Georgian، دانشگاه منیتوبا، کالج Humber، Algonquin College Ottawa، دانشگاه دالهاوزی، کالج Bow Valley کلگری، کالج Franshawe، دانشگاه کلگری و Conestoga College Kitchener.

بهترین کالج های طراحی کانادا برای طراحی گرافیک

در فهرست بهترین کالج های طراحی کانادا برای تحصیل طراحی گرافیک، این نام‌ها دیده می‌شود‌: کالج George Brown، دانشگاه OCAD، مدرسۀ فیلم‌سازی تورنتو، مؤسسۀ فناوری آلبرتای شمالی، دانشگاه Fraser Valley، کالج Fleming و مؤسسۀ فناوری بریتیش کلمبیا.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: