مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رفع ریجکتی ویزای کانادا

رفع ریجکتی ویزای کانادا

کانادا میزبان تعدادی از بهترین دانشگاه ‌های جهان است. بر اساس رتبه‌ بندی مجله ‌ی تایمز از بهترین دانشگاه‌ های جهان در سال 2022، 32 موسسه‌ ی آموزشی در کانادا جزء بهترین ‌های جهان محسوب می ‌شوند. با داشتن هفت دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر، کانادا فرصت‌ های زیادی را برای تحصیل در سطح جهان ارائه می‌ دهد. دو موسسه ‌ی آموزشی برتر کانادا - دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا - از نظر تحقیقات نمره‌ ی بالایی دارند. بسیاری از دانشگاه‌ های کانادا به‌‌ واسطه ‌ی ارتقای چشم ‌اندازهای جهانی از طریق جذب دانشجویان و کارکنان بین‌ المللی و تشویق همکاری ‌های بین ‌المللی شهرت دارند. در نتیجه، می‌توانید در محیط دانشگاه، انتظار فضا و اتمسفری جهانی داشته باشید.

تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای هم ‌رده فرصتی فوق‌ العاده محسوب می‌شود. امکان دریافت بورسیه تحصیلی و پوشش هزینه ‌های زندگی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان مهیاست. مزیت کشور کانادا نسبت به سایر کشور‌ها، در امکان‌ اخذ ویزا برای پدر یا مادر دانش ‌آموز دارای پذیرش از کالج‌ها یا دبیرستان ‌های واقع ‌در کاناداست. همچنین امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان دانشجو از نکات مثبت این کشور است. اجازه کار تمام ‌وقت همسر دانشجو فرصتی است کم‌ نظیر که این کشور در اختیار دانشجویان قرار می ‌دهد. توجه داشته باشید امکان اخذ اقامت دائم پس از سه سال اقامت در این کشور وجود دارد.

ویزای تحصیلی کانادا مدرکی است که به شما برای مدتی محدود اجازه حضور قانونی در کانادا برای ادامه تحصیل را می‌دهد. اخذ ویزای تحصیلی کانادا مزایای زیادی دارد که به طورخلاصه ذکر می‌کنیم.

  • شما در کانادا که یک کشور با سیستم آموزشی عالی است تحصیل می‌کنید.
  • هزینه‌های آموزشی و شهریه‌های دانشگاه در کانادا معقول است.
  • با مدرک زبان انگلیسی می‌توانید از اکثر دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید و نیاز به یادگیری زبان سوم نخواهید داشت.
  • همسر و فرزندان وابسته شما می‌توانند همراهتان به کانادا سفر کنند.
  • در زمان تحصیل امکان کار پاره وقت برای خود و کار تمام وقت برای همراهانتان وجود دارد.
  • در انتها مدرک تحصیلی ارزشمندی دریافت کرده و آینده شغلی تضمین شده‌ای خواهید داشت.
  • به عنوان فردی که در کانادا تحصیل و کار کرده است؛ شانس شما برای دریافت اقامت دائم و تابعیت کانادا افزایش می‌یابد.


مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای اخذ پذیرش در مقاطع مختلف و اخذ ویزای تحصیلی باید مدارکی که در فهرست زیر نام برده‌ایم را آماده کنید.

  • اسکن شناسنامه همراه با ترجمه
  • اسکن شناسنامه ترجمه شده همسر و همراهان
  • ترجمه رسمی مدارک مالی مانند گواهی صورت حساب بانکی و تعهد نامه مالی
  • اصل و اسکن پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس 5×3 پشت نویسی شده
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • بیمه نامه معتبر
  • نامه تمکن مالی
  • استادی پلن
  • پذیرش از دانشگاه
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان و مدرک آزمون آیلتس، تافل و سایر آزمون‌ها در فرمت Pdf
  • گواهی صورت حساب بانکی 4 ماه اخیر قبل از تقاضا
  • اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی

هزینه کارشناسی در کانادا

هزینه اخذ ویزای کارشناسی شامل پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه، مبلغ تمکن مالی، شهریه دانشگاه، بلیط هواپیما، هزینه انگشت نگاری و پرداخت هزینه گواهی تحصیل (Study Permit) می‌شود که به طور میانگین در جدول زیر آمده است.

آیتم هزینه
شهریه 32000 دلار
تمکن مالی برای یک سال 12000 دلار
هواپیما 750 تا 1200 دلار
انگشت نگاری و استادی پرمیت 185 دلار


هزینه کارشناسی ارشد در کانادا

هزینه اخذ ویزای کارشناسی ارشد شامل پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه، مبلغ تمکن مالی، شهریه دانشگاه، بلیط هواپیما، هزینه انگشت نگاری و پرداخت هزینه استادی پریمیت می‌شود که به طور میانگین در جدول زیر آمده است.

آیتم هزینه
شهریه 19000 دلار
تمکن مالی برای یک سال 12000 دلار
هواپیما 750 تا 1200 دلار
انگشت نگاری و استادی پرمیت 185 دلار


هزینه دکتری در کانادا

هزینه اخذ ویزای دکتری شامل پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه، شرکت در آزمون‌ها و اخذ مدارک مورد نیاز، مبلغ تمکن مالی، شهریه دانشگاه، بلیط هواپیما، هزینه انگشت نگاری و پرداخت هزینه استادی پریمیت می‌شود که به طور میانگین در جدول زیر آمده است.


آیتم هزینه
شهریه 19000 دلار
تمکن مالی برای یک سال 12000 دلار
هواپیما 750 تا 1200 دلار
انگشت نگاری و استادی پرمیت 185 دلار


هزینه های کلی در حالت ها و مقطع های مختلف در کانادا

هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه علاوه بر مقطع تحصیلی به شهر زندگی نیز بستگی دارد. هزینه زندگی در شهرهای کوچک کانادا کمتر از شهرهای بزرگ است. و هزینه‌های شهریه مراکز آموزشی در کانادا در مقاطع مختلف به طور میانگین به صورت زیر است.

مقطع هزینه سالیانه به صورت میانگین
دبستان 8000 تا 16000 دلار
دبیرستان 12000 تا 16000 دلار
مدارس شبانه روزی 30000 تا 80000 دلار
کارشناسی 32000 دلار
کارشناسی ارشد و دکتری 19000 دلار


ریجکتی ویزای کانادا

ریجکتی چیست؟ ریجکت ویزای کانادا یا همان رد شدن ویزای کانادا که برخی هم آن را ریفیوز ویزا می‌نامند به دلایل مختلف می‌تواند رخ دهد. در این مقاله مراحل و اقدامات پسا ریجکتی، مخصوصا ریجکت ویزای توریستی کانادا و ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا را بررسی شده است.

حرف اصلی اداره مهاجرت برای ریجکت چیست؟

به طور کلی علت مردود شدن ویزای کانادا این است که آفیسر قانع نمی‌شود که قصد شما از ماندن در کانادا موقت است و او بر این عقیده است که شما در پایان اقامت موقت خود کانادا را ترک نمی‌کنید.

در کل چرا باید آفیسر ها بعضی را ریجکت کنند؟

تقاضا بالا، ظرفیت کم

خب واقعیت محض این است: کانادا مقصد جذابی‌ است و از سراسر دنیا هجوم برای ورود به کانادا وجود دارد. اما آیا این کشور 35 میلیون نفری ظرفیت این تعداد مهاجر را دارد؟‌ قطعا خیر. در سال 2019 فقط از کشور هندوستان بیش از یک میلیون نفر درخواست استادی پرمیت دادند. یک میلیون نفر فقط از یک کشور. پس با درخواست زیاد و ظرفیت محدود مواجه هستیم و چاره‌ای جز ریجکتی برخی پرونده ها نیست. قطعا هیچ کسی دوست ندارد در بین ریجکتی ها باشد.

زمان محدود برای بررسی هر پرونده منجر به خطا می‌شود

خیلی سریع. آفیسرها باید در رسیدگی به پرونده‌ها سریع عمل کنند. این آمار بسیار زیاد است و منابع انسانی رسیدگی به پرونده‌ها محدود. پس این جاست که آفیسرها مجبورند سریع عمل کنند. به نقل از منابع آگاه، هر آفیسر برای بررسی یک پرونده شاید زمانی کوتاهتر از 6 دقیقه صرف کند. واقعا در 6 دقیقه چطور انبوه مدارک مورد نیاز ویزا بررسی می‌شوند؟


نقص پرونده

 در بیشتر موارد وجود مشکلات در پرونده و کمبود مدارک موجب ریجکتی ویزای کاناداست. در این راستا باید سناریو و برنامه ریزی شما طوری باشد که بتوانید آفیسر را قانع کنید. در غیر اینصورت او ویزای کانادا شما را مردود می‌کند. موارد زیادی در تصمیم آفیسر برای صدور یا ریجکت ویزا دخیل هستند. عجله نکنید و در این مقاله همراه ما باشید.

مثال: متقاضی‌ای 40 سال دارد و دارای مدرک دیپلم و مدرک زبان هم ندارد. او متاهل بوده و همزمان برای خود ویزای دانشجویی و برای همسر و فرزندش ویزای همراه درخواست کرده است. پرونده ایشان توسط آفیسر مردود اعلام شده زیرا آفیسر شک دارد که قصد متقاضی از مهاجرت به کانادا موقت باشد. به همین دلیل متقاضی را به دلیل عدم ارائه برنامه تحصیلی مناسب و عدم قانع شدن در خصوص بازگشت او در پایان تحصیل مردود کرده است.

قبل از ارتکاب جرم، مجرمید!

یادتان باشد در سیستم اداره مهاجرت کانادا شما ابتدا به فرض گناه کار هستید و باید از همان ابتدا گناهکار نبودن خود را اثبات کنید. یعنی از نظر حقوقی پیش فرض این است که شما قصد دارید در کانادا بمانید مگر این که شما این را اثبات کنید. پس وظیفه شماست که بدون هیچ درخواستی از خودتان در همان شروع قضیه دفاع کنید. بله شما جرمی را انجام ندادید ولی باید اثبات کنید که گناه کار نیستید. 

بند 216 قانون مهاجرت را مرور میکنیم:

همواره وظیفه متقاضی است که نشان دهند قصد اقامت موقت در کانادا را داشته و در پایان تحصیل خود کانادا را ترک خواهد کرد.

محتوای نامه ریجکتی چیست؟

ابتدا یک نمونه نامه ریجکتی را ببینید.

هر پرونده‌ای که ریجکت شود، در قبال آن آفیسر موظف به صدور نامه مکتوب با ذکر دلایل کلی مردود شدن ویزای متقاضی است. در این نامه آفیسر گزینه یا گزینه هایی که به نظر او متقاضی نتوانسته او را قانع کند علامت میزند و نامه را در اکانت آنلاین ویزای متقاضی قرار می‌دهد. معمولا نامه ریجکت سفارت کانادا تا یک هفته پس از انگشت نگاری صادر می‌شود. اما در مواردی هم زمان طولانی تری برای صدور نامه ریجکت مشاهده شده است. نمونه ای از یک نامه ریجکتی ویزای تحصیلی را مشاهده کنید.

نامه ریجکتی همان طور که می‌بینید گنگ و ناواضح است. استادی پلن شما ظاهرا خوب بوده ولی آفیسر اعتقاد دارد که گنگ بوده. نامه های مالی شما به نظر خوب و بدون مشکل هستند ولی آفیسر نظر دیگری دارد. اما در این نامه هیچ توضیحی نیست و همین موضوع شما را گیج می‌کند.

اما واقعا راهی نیست که اطلاعات بیشتری بگیریم؟‌ چطور دقیق تر از دلایل رد شدن ویزا باخبر شوم؟

امکان دسترسی به اطلاعات در کشور کانادا باید آزاد باشد. یعنی پشت صحنه ادارات را باید بتوان دید. خب این یکی از جذابیت های کشور کاناداست. ATIP یا همان قانون Access to Information and Privacy به شما اجازه می‌دهد که به مدارک ارائه شده به حدود 270 ارگان فعال در کانادا دسترسی پیدا کنید. یکی از این ارگان‌ها اداره مهاجرت کانادا است. 

پس در این مرحله درخواست یکی از نت های  CAIPS/FOSS/GCMS را می‌دهید. 

در نامه کیس نت چه اطلاعاتی وجود دارد‌؟

نامه ثبت و توضیحات آفیسر را کیس نت می‌نامند. در این نامه اطلاعات بیشتری نسبت به نامه ریجکتی پیدا می‌کنید. اما الزاما این اطلاعات هم دقیق و مشخصا برای پرونده شما نوشته نشده‌اند.

دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا

اگر شما درخواست ویزای توریستی کانادا بدهید و آفیسر قانع نشود که قصد اصلی شما بازدید از کاناداست، او ویزای کانادا شما را مردود خواهد کرد. دلیل اصلی مردود شدن در ویزای توریستی کانادا هم یکی از عوامل زیر است:

  • نداشتن بودجه کافی برای پرداخت هزینه های سفر
  • ضعیف بودن شرایط مالی فرد دعوت کننده شما
  • هدف از سفر برای آفیسر قانع کننده نباشد و او بر این عقیده باشد که شما قصد اقامت بلند مدت در کانادا را دارید
  • سابقه سفرهای قبلی شما
  • نداشتن برنامه درست و مشخص برای سفر
  • عدم ارسال درست و کامل مدارک و فرم ها
  • پیوند های شما با کشور مبدا


دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا

معمولا در هنگام ریجکت ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی متن این چنینی دریافت می‌کند:

بر اساس قوانین مهاجرت به کانادا متقاضی باید تصمیم خود برای بازگشت به کشورش پس از تحصیل در کانادا را نشان دهد. شما باید به ویزا آفیسر نشان دهید که واجد شرایط قوانین ویزا بر اساس بند 12 قانون هستید و همچنین باید اثبات کنید که دارای بودجه کافی برای پرداخت هزینه های شهریه و هزینه های زندگی خود در کانادا هستید. پس از بررسی دقیق تمامی مدارکی که برای ما ارسال کردید، بنده قانع نشدم که شما واجد شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید. به همین دلیل ویزای تحصیلی شما را مردود اعلام می‌کنم. دلیل این تصمیم به خاطر یک یا چند مورد از موارد زیر است:

  • شما اثبات نکردید که دارای بودجه کافی برای تحصیل و زندگی و بازگشت به کشور خود هستید.
  • شما مرا قانع نکردید که پس از اتمام دوره کانادا را ترک خواهید کرد.
  • شما تمام مدارک را ارسال نکرده اید.
  • بر اساس مدارک و فرم های ارسالی من قانع نشدم که شما همه موارد را به درستی تکمیل کرده باشید.
  • برنامه تحصیلی شما گنگ است.
  • پیوند های شما با کشور مبدا از کشور مقصد ضعیف تر هستند.

شایع ترین دلایل ریجکت ویزای ایرانیان

بر اساس تجربه ما بیشتر متقاضیان ایرانی بر اساس یکی از دلایل زیر ریجکت می‌شوند:

وابستگی خانوادگی ضعیف به کشور محل زندگی

عدم وجود وابستگی و گره های عاطفی کافی با کشور اصلی اثری معکوس بر روند موفقیت آمیز پروسه ویزا دارد زیرا ممکن است موجب شک و تردید در آفیسر شود. مثلا شما برادر و خواهری در مونترال دارید و خودتان هم قصد تحصیل در دانشگاه کنکوردیا را در ذهن می‌گذرانید.

راه حل:

توضیح دهید که از نظر عاطفی به کشور خود وابسته هستید و اعضای خانواده شما به قدری مهم هستند که بدون آنها زندگی برای شما دشوار خواهد شد. 

نداشتن چشم انداز شغلی در کشور خود

پس از اتمام تحصیل برنامه شغلی شما چیست؟‌ چه انگیزه شغلی باعث می‌شود شما به کشور خود بازگردید؟‌ 

راه حل:

  • برای افرادی که مشغول به کار هستند، ارائه نامه‌ای از طرف کارفرمای فعلی متقاضی که نشان می‌دهد پس از پایان تحصیلات در کانادا و بازگشت به خانه خود، همچنان ضمانت شغلی برای وی وجود دارد می‌تواند سندی محکم برای تضمین چشم انداز شغلی شخص متقاضی باشد.
  • همچنین متقاضیانی که اشتغال به کار ندارند می‌توانند دلایلی ارائه نمایند که تحصیل در رشته‌ای خاص در یکی از دانشگاه‌های کانادا، در آینده به آنها کمک می‌کند تا موقعیت شغلی مناسبی در کشور خود بدست بیاورند. ولی در هر حال افسر اداره مهاجرت ممکن است چنین نتیجه گیری کند که هدف از درخواست ویزای تحصیلی توسط متقاضی این باشد که به طور دائم در کانادا اقامت کند و قصد بازگشت به وطن خود را نداشته باشد.

نداشتن تاریخچه سفر مناسب

اگرچه این نکته به صورت عاملی جداگانه مورد تاکید قرار نگرفته است و آفیسرها باید سایر فاکتورهای مرتبط را نیز در نظر بگیرند، ولی نداشتن سابقه سفر به خارج از کشور، Travel History و یا نداشتن سفر هوایی ممکن است موجب ریجکت شدن ویزای تحصیلی گردد.

بر طبق دادگاه های بسیاری که تجربه موفقی در آنها داشته‌ایم، سابقه سفر ضعیف نباید به عنوان عامل منفی روی پرونده های تحصیلی در نظر گرفته شود. سابقه سفر در بررسی آفیسر ها باید عامل Neutral یا خنثی باشد و از این رو در صورت مردود شدن بر پایه سابقه سفر، اهرم موثری برای طراحی دعوی حقوقی خواهیم داشت.

راه حل:

در صورت امکان یک یا چند سفر خارجی داشته باشید.


شرایط مالی نامناسب

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید مدارک مالی مناسبی را برای سال اول تحصیل ارائه نمایند. با وجود ارائه مدارک مالی باز هم ممکن است آفیسرها ویزای شما را مردود کنند زیرا مطمئن نیستند که منبع تامین مالی شما چه بوده است.

راه حل:

صرفا تمرکز بر تامین مالی برای سال اول تحصیل ممکن است کافی نباشد و بهتر است که اسناد و مدارک مالی ارائه شده بتوانند مدت زمان بیشتری از دانشجو حمایت نمایند. برای اطلاعات بیشتر مقاله تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه کنید.

داشتن اهداف دوگانه

واقعا گیج کننده است. کانادا می‌خواهد که شما پس از اتمام تحصیل آنجا را ترک کنید. از طرف دیگر، برنامه های مهاجرتی زیادی برای اخذ اقامت تحصیلی پس از فارغ التحصیلی در کانادا وجود دارد.

پس چطور می‌شود؟ بله. شما باید قصد و نیت ماندن در کانادا را نداشته باشید ولی اگر پس از اخذ ویزا به هر دلیلی تصمیم شما عوض شد، کانادا با آن مشکلی ندارد و اتفاقا به شما راهکارهای زیادی هم پیشنهاد می‌دهد.

راه حل:

توضیحات خوب و کافی بدهید که در زمان اقدام برای ویزای دانشجویی قصد ماندن بلند مدت در کانادا را ندارید. اگر به هر دلیلی مجبورید هر دو درخواست را نشان دهید، مثلا اکانت اکسپرس اینتری دارید و برای تحصیل هم اقدام می‌کنید، توصیه می‌کنیم از راهنمایی یک وکیل کمک بگیرید. چون موضوع Dual intent کمی پیچیده است.

رفع ریجکتی کانادا و اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا

اما بسیاری از متقاضیان سوال می‌کنند که پس از ریجکت شدن چه اقداماتی میتوان انجام داد؟ آیا پس از مردود شدن در ویزای کانادا امکان اپلای مجدد هست؟

به دفعات متعدد مشاهده شده است که متقاضی ویزای کانادا که در بار اول مردود شده در دفعات بعدی موفق به اخذ ویزا گردیده است. دانستن این مسئله که دلیل اصلی مردودی پرونده ویزای کانادا چه بوده و اینکه آفیسر دقیقا به چه دلایلی ویزا را رد کرده است بسیار حائز اهمیت است.

راه اول: درخواست مجدد ویزا – تصمیم ساده تر

مدارک را تقویت کرده و با پرداخت پروسسینگ فی دوباره درخواست میدهید. مزیت در این روش این است که امکان اضافه کردن مدارک را خواهید داشت.

راه دوم: درخواست ریکانسیدریشن ویزا – حل مشکل داخل اداره مهاجرت

بدون تغییر در مدارک درخواست بررسی مجدد به اداره مهاجرت میدهید. مدیر آفیسر ها این درخواست را بررسی میکند.

راه سوم: اعتراض در کورت – پناهگاه آخر

در دادگاه عالی کانادا شکایت میکنید. این شکایت در مورد این نیست که نتیجه ویزای شما منفی بوده بلکه بخاطر این است که نحوه رسیدگی به مدارک ارسالی شما منصفانه و منطقی نبوده است.

کدام راه را پیشنهاد می‌کنیم؟‌

بستگی به نوع ریجکتی شما دارد. هر کدام در شرایطی مزایا و معایب خود را دارد. هر پرونده باید به صورت جداگانه و دقیق بررسی شود تا تصمیم درستی درباره آن گرفته شود.

زمان اقدام مجدد پس از ریجکت شدن ویزای کانادا

قانون مشخصی برای اینکه با چه بازه زمانی پس از ریجکت ویزای کانادا درخواست مجدد بدهید وجود ندارد ولی از نظر تجربی بهتر است زمانی مجدد درخواست دهید که علت اصلی مردودی را می‌دانید و در خصوص رفع آن مشکل قدم برداشته‌اید.

پس از رفع مشکل پرونده میتوان بلافاصله درخواست مجدد برای ویزای کانادا را بدهید. انگشت نگاری برای ویزای کانادا پس از ریجکت شدن در صورتی که ده سال از اعتبار آن گذشته شده باشد، الزامی است. همچنین شما باید تمام هزینه های مربوط به اداره مهاجرت کانادا را مجدد پرداخت کنید.


کورت چیست؟‌ حالا نوبت سیستم قضایی کاناداست!

آخرین پناهگاه پیگیری قصه ریجکتی ویزای کانادا در دادگاه های عالی کانادا اتفاق می افتد. حالا شما از سیستم اداره مهاجرت کانادا ناامید شده اید و به دادگاه های کانادا متوسل شده‌اید. سیستم قضایی کانادا امکان قبول یا ریجکت کردن شما را ندارند و صرفا روی نحوه رسیدگی به پرونده شما نظر می‌دهند.

نتیجه مرحله دوم: اگر بخت یار باشد سیستم قضایی کانادا به شما پیشنهاد ستل پرونده را خواهد داد. حالا شما دو راه دارید:

  1. ستل را بپذیرید که منجر به رفع ریجکتی شما و باز شدن پرونده خواهد شد. هنوز ویزای کانادا را ندارید. پرونده شما به حالت سابمیت درآمده است، درست مانند زمانی که روز اول پرونده را سابمیت کردید. اداره مهاجرت در بررسی مجدد پرونده که حتما توسط آفیسر دیگری انجام خواهد شد شروع میکند. از شما آپدیت مدارک را خواهد خواست و تصمیم جدید صادر میشود. در آپدیت مدارک معمولا پرینت حساب 6 ماهه و برخی دیگر مدارک درخواست می شوند. 
  2. ستل را نپذیرید و پرونده را به مرحله بعدی (Hearing) ببرید.

نتیجه مرحله سوم: اگر نتیجه مثبت باشد یعنی باز سیستم قضایی کانادا تصمیم آفیسر را رد می‌کند و تصمیم را برای بررسی مجدد به اداره مهاجرت می‌سپارد و اگر نتیجه منفی باشد که پرونده بسته می‌شود. 

پرونده هایی که در این مرحله رای مثبت از کورت می‌گیرند معمولا در بررسی بعدی اداره مهاجرت نتیجه مثبت می‌گیرند و به ندرت پیش می آید که خلاف این اتفاق بیفتد. پس از آن بالاخره می‌توانید برای پیکاپ ویزای کانادا اقدام کنید.

مهلت اقدام برای بردن پرونده به کورت کانادا چقدر است؟‌

اگر شما در خارج از کانادا هستید 60 روز و اگر در داخل کانادا اقدام کردید 15 روز فرصت دارید. پس عجله کنید. 

هزینه دادگاه کانادا برای ریجکتی ویزا چقدر است؟‌

در مجموع دستمزد وکلا در کانادا بالاست. ما با ایجاد شرایط خاص برای ایرانیان تاکنون به صدها متقاضی کمک کرده ایم که این مرحله از زندگی شان را پشت سر بگذرانند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: