مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آخرین قرعه کشی سپتامبر اکسپرس انتری کانادا

آخرین قرعه کشی سپتامبر اکسپرس انتری کانادا

در 14 سپتامبر، اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) 3250 دعوت‌نامه برای درخواست مهاجرت در جدیدترین قرعه‌کشی برنامه‌ی مهاجرتی اکسپرس انتری (Express Entry) صادر کرد که ششمین قرعه‌کشی از زمان شروع دوباره‌ی قرعه‌کشی‌های برنامه‌های مهاجرتی در 6 جولای بوده است.

حداقل امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) 511 بود. هیچ برنامه‌ی مهاجرتی خاصی برای قرعه‌کشی در نظر گرفته نشده بود، یعنی برای متقاضیان برنامه‌ی مهاجرتی تجربه‌ی کار کانادا (CEC)، برنامه‌ی نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) و برنامه‌ی تجارت حرفه‌ای فدرال (FSTP) دعوت‌نامه صادر شد. برنامه‌ی اکسپرس انتری، یکی از برجسته‌ترین راه‌های مهاجرت به کاناداست.

تا آخرین قرعه‌کشی در 31 آگوست، تعداد داوطلبان دریافت‌کننده‌ی ITA با هر قرعه‌کشی 250 نفر افزایش یافت. هفته‌ی گذشته شاهد افزایش قابل‌توجه 500 ITAs بودیم و قرعه‌کشی امروز ادامه‌ی این فرایند است. همچنین یک کاهش تدریجی در حداقل امتیاز CRS وجود دارد که در هر قرعه‌کشی بین 8 یا 9 امتیاز کاهش پیدا می‌کند. با این حال، این قرعه‌کشی متفاوت است، چون تنها کاهش پنج امتیازی در آن وجود داشت. حداقل امتیاز CRS در قرعه‌کشی 6 جولای، 557 بود.

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا قرعه‌کشی اکسپرس انتری همه‌ی برنامه‌ها را به‌مدت بیش از 18 ماه متوقف کرد و از دسامبر 2020 آن را از سر گرفت. در این مدت، فقط داوطلبان واجد شرایط برای اقامت دائم تحت برنامه‌ی CEC یا برنامه‌ی مهاجرتی متقاضیان اُستانی (PNP) برای ارائه‌ی درخواست مهاجرت خود دعوت شدند. با این حال، قرعه‌کشی‌های برنامه‌ی مهاجرتی CEC نیز در سپتامبر 2021 متوقف شد.

کانادا در مسیر پذیرش نزدیک به 432000 مهاجر قرار دارد

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا اخیرا گفته که تا پایان سال 2022، کانادا رکورد کنونی جذب مهاجر خود را خواهد شکست و 405330 مهاجر جدید را در یک سال جذب خواهد کرد. از پایان ماه ژوئن، کانادا پذیرای بیش از 300000 مهاجر دائمی جدید در سال 2022 بوده است.

در سال جاری، تاکنون کانادا 40785 مهاجر را از طریق برنامه‌ی مهاجرتی اکسپرس انتری پذیرفته است. این امکان هست که اگر مهاجرت با سرعت فعلی خود ادامه یابد، کانادا حتی از هدف برنامه‌ی سطوح مهاجرتی سال 2022 خود که جذب نزدیک به 432000 نفر است، فراتر رود.

برای تسهیل در این فرایند، IRCC اقداماتی همچون 100% دیجیتالی کردن فرایند درخواست و همچنین استخدام 1250 کارمند جدید را انجام داده است.

کانادا همچنان به جذب مهاجران جدید ادامه خواهد داد، چون تلاش می‌کند با نرخ بیکاری تاریخی پایین خود و بیش از یک میلیون شغل خالی مقابله کند. افزایش میزان بازنشستگی در دهه‌ی آینده، همراه با نرخ پایین زاد و ولد، به این معناست که کانادا قادر به حمایت از نیروی کار یا اقتصاد بدون مهاجرت نیست.


تغییرات سال 2023

برای برطرف کردن بهتر شکاف‌های موجود در نیروی کار، IRCC قصد دارد در سال 2023 یک تغییر قابل‌توجه در برنامه‌ی مهاجرتی اکسپرس انتری ایجاد کند. این تغییرات به اداره‌ی مهاجرت این امکان را می‌دهد تا برای افرادی با تجربه‌ی کاری، تحصیلات یا توانایی‌های زبانی خاص، ITA صادر کند. این می‌تواند هر متقاضی از هر گروه مهاجرتی باشد که به این باور رسیده‌اند که برای حمایت از اقتصاد و نیروی کار کانادا، از موقعیت خوبی برخوردار می‌باشند. این امر در برخی موارد بر امتیازات CRS تاثیر می‌گذارد و ممکن است در برخی قرعه‌کشی‌های آینده از اهمیت کمتری برخوردار شود.

در ماه ژوئن، شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، منطق این طرح را در کنفرانس فن‌آوری Collision توضیح داد و اظهار داشت: 'اگر بتوانیم مهارت‌هایی را طراحی کنیم که در 20 تا 30 سال آینده مورد نیاز است، می‌توانیم افرادی را به کانادا بیاوریم که می‌توانند تغییرات شگرفی در کشور ایجاد کنند و تاثیر اقتصادی قابل‌توجهی داشته باشند.'

برنامه‌ی مهاجرتی اکسپرس انتری چیست؟

برنامه‌ی مهاجرتی اکسپرس انتری، سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه‌ی مهاجرتی در کاناداست: برنامه‌ی مهاجرتی تجربه‌ی کار کانادا (CEC)، برنامه‌ی مهاجرتی نیروی کار ماهر فدرال (FSWP) و برنامه‌ی تجارت حرفه‌ای فدرال (FSTP). نامزدهای برنامه‌ی متقاضیان استانی (PNP) در Pool اکسپرس انتری در حال حاضر واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند.

اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) برای رتبه‌بندی پرونده‌های متقاضیان استفاده می‌کند. متقاضیانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، یک دعوت‌نامه برای درخواست (ITA) دریافت می‌کنند و سپس می‌توانند برای اقامت دائم درخواست پذیرش دهند.

پس از ارائه‌ی درخواست داوطلب، یک افسر IRCC آن درخواست را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد. این افسر اطلاعات متقاضی را می‌خواهد و ممکن است مصاحبه‌ای ترتیب دهد یا مدارک بیشتری درخواست کند. پس از تکمیل این مرحله، در صورت تائید، متقاضی مقیم دائم کانادا شده و یک قدم به اخذ شهروندی کانادا نزدیک‌تر می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: