مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کانادا یا استرالیا؟ کدام برای تحصیل بهتر است

کانادا یا استرالیا؟ کدام برای تحصیل بهتر است

از رشته های پرطرفدار در کشور کانادا می توان به مدیریت بازرگانی، مدیا، مهندسی، پرستاری، علوم کامپیوتر و مهمان داری نام برد و درکشور استرالیا در گروه رشته های پرطرفدار رشته های حسابداری، MBA، health care، فناوری اطلاعات، تحصیل و مدیریت هتلداری قرار دارد.

هر دو کشور رشته های خود را درگروه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند.

واجد شرایط بودن/مدارک لازم 

کانادا

برای دوره های کارشناسی، شما باید دوره ی دوازده سال تحصیل مدرسه را کامل کنید. برنامه ی کارشناسی، چهار سال است.

در دوره ی کارشناسی ارشد و دکترا، گرفتن پذیرش در دوره های کارورزی آسان تر از دوره های دیگر است. برای گرفتن پذیرش برای دوره ی مدیریت شما باید مدرک GMAT داشته باشید و برای بعضی از دوره های مهندسی لازم است مدرک GRE داشته باشید.

هر یک از کالج های کانادا میانگین نمرات مشخصی را برای اخذ پذیرش در وب سایتشان اعلام می کنند و این مورد به شما کمک می کند تا بدانید نمره ی خوب چه نمره ایی است، همچنین لازم است در آزمون زبانی همانند آیلتس یا تافل شرکت کنید.

استرالیا

برای دوره های کارشناسی در استرالیا، تقریبا برای ثبت نام در تمام دانشگاه ها باید تحصیلات دوازده ساله ی مدرسه را گذرانده باشید و در دوره کارشناسی ارشد، شما بعد از گذراندن دوره ی سه ساله ی کارشناسی میتوانید برای پذیرش اقدام کنید واگر در گروه مهندسی دوره ی کارشناسی شما چهار ساله است. و برای پذیرش در دوره های مدیریت شما باید GMAT و برای دوره های علوم پایه داشتن مدرک GRE لازم است.

به احتمال زیاد برای دوره ی مدیریت از شما سابقه ی کار نمی خواهند و در صورتی که سابقه ی کار ندارید، شاید لازم باشد در دوره ایی برای گرفتن مدرک دیپلم ثبت نام کنید. داشتن مدرک آیلتس یا تافل را شاید بتواند برای گرفتن پذیرش از دانشگاه نادیده گرفت ولی داشتن مدرک زبانی برای اخذ ویزا حائز اهمیت است.

استرالیا و کانادا هر دو کشورهای انگلیسی‌زبان و توسعه‌یافته‌ای هستند که تراکم جمعیت پایینی دارند. اشتراک دیگر این دو کشور مربوط به مهاجرپذیری بالای آن‌ها است. در حال حاضر از راه‌های مختلفی می‌توانید به استرالیا یا کانادا مهاجرت کنید که از بین این راه‌ها، مهاجرت تحصیلی سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه به‌حساب می‌آید. حالا سوال اینجا است که بین استرالیا و کانادا کدام‌یک شرایط بهتری برای تحصیل دارد.



استرالیا یا کانادا؟ کدام کشور دانشگاه های بهتری دارد؟

هم کانادا و هم استرالیا تعدادی از برترین دانشگاه های جهان را دارند. اینها کیفیت عالی آموزش را همراه با امکانات اقامتی عالی ارائه می دهند.

استرالیا یا کانادا؟ کدام بورسیه‌های بهتری دارند؟

بورسیه های تحصیلی مختلفی در کالج های کانادا و استرالیا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. برای درخواست این بورسیه ها، دانشجویان باید معیارهای خاصی را متفاوت از همه بورسیه ها داشته باشند. همه بورسیه ها بیش از 25 تا 100٪ شهریه را با کمک هزینه اضافی پوشش می دهند. برخی از بورسیه های برتر در کانادا و استرالیا هستند

کانادا یا استرالیا؟ مقایسه از نظر هزینه تحصیل

در کنار سایر عوامل، هزینه تحصیل نقش اساسی در تصمیم گیری برای محل تحصیل دارد. کانادا از نظر شهریه بسیار ارزانتر از استرالیا است. دانشجویانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور با نرخ اقتصادی هستند باید آن را در نظر بگیرند. متوسط شهریه تحصیل در کانادا 18723 دلار آمریکا است در حالی که هزینه تحصیل در کانادا 32989 دلار است.

در زیر مقایسه ای از هزینه سالانه مورد انتظار برای تحصیل دوره های مختلف در کانادا و استرالیا آورده شده است.

کانادا یا استرالیا؟ مقایسه از نظر هزینه زندگی

هزینه زندگی نیز نقش مهمی در تصمیم گیری برای محل تحصیل دارد. دانش آموز هر جایی را که انتخاب کند، باید چند سال آینده را در آنجا بگذراند. برای جلوگیری از مشکلات مالی بعداً لازم است از قبل بودجه بندی کنید. میانگین هزینه زندگی در کانادا 7965 تا 9558 دلار است در حالی که هزینه زندگی استرالیا 14146 تا 14890 دلار است. در مقایسه، متوسط هزینه زندگی در کانادا تقریبا 50 درصد کمتر از استرالیا است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: