مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقدار بار مجاز برای سفر به کانادا

مقدار بار مجاز برای سفر به کانادا

ازجمله نکته‌هایی که قبل از سفر باید به آن توجه کنید، عبارت‌اند از: چک‌کردن تاریخ انقضای پاسپورت، خرید بیمۀ سفر، خالی‌کردن یخچال، درخواست از یکی از نزدیکان برای سر‌زدن به منزل در غیاب شما‌، قفل‌کردن در و بستن پنجره‌ها، بستن فلکۀ آب، فراهم‌کردن شرایط موردنیاز برای حیوانات خانگی‌، ازبرق‌کشیدن وسایل برقی، کپی گرفتن از مدارک رسمی مانند پاسپورت و گواهی‌نامه و شارژ‌کردن دوربین، موبایل، تبلت و... .

مدارکی که برای سفر به کانادا باید همراه داشته باشید، ازاین‌قرارند‌: پاسپورت، eTA، گواهی بیمه، گواهینامۀ معتبر و گواهینامۀ بین‌المللی، کارت اعتباری، پول نقد (دلار کانادایی)، ووچر، بلیت هواپیما، شماره و آدرس دوستان و آشنایان، کتابچۀ سلامت، مشخصات تماس افرادی برای برقراری ارتباط در مواقع ضروری، راهنمای سفر یا کتابی برای خواندن و خودکار.

ایران در لیست کشورهایی که در کانادا بیشترین مهاجر را دارند، در رتبه چهارم قرار دارد. این آمار به ما نشان می‌دهد که هم ایرانیان به کانادا علاقه ویژه‌ای دارند و هم کانادایی‌ها از ایرانیان به خوبی پذیرایی می‌کنند. آخرین دغدغه یک متقاضی مهاجرت قبل از شروع زندگی در کشور مقصد، به سلامت عبور کردن از پروتکل‌های فرودگاه است. در این مقاله مقدار بار مجاز برای سفر به کانادا و سایر شرایط موجود در فرودگاه‌های این کشور را بررسی می‌کنیم.




تشریفات امنیتی فرودگاه های کانادا

کشوری مثل کانادا از نظم و ترتیب خاصی برخوردار است و برای همین باید در زمان ورود به این کشور، پروتکل‌های امنیتی فرودگاه را با دقت دنبال کنید تا مشکلی در مسیر مستقر شدنتان در کانادا ایجاد نشود. با دنبال کردن این دو گام ساده می‌توانید ورود بی‌دردسر به کانادا را تجربه کنید. مدارک شناسایی را در دسترس خود داشته باشید. گاهی در فرودگاه از شما سوالاتی در مورد هویتتان پرسیده می‌شود و اگر در چنین شرایطی مدارک هویتی در قسمت بار هواپیما باشد یا آن‌ها را پیدا نکنید، مشکلات جدی برای شما به وجود خواهد آمد. به همین خاطر بهتر است مدارک شناسایی خود را در یک کیف دستی یا جیب حمل کنید.

لوازم خود را به این ترتیب در سبد قرار دهید:

  • سکه، کلید و سایر لوازم فلزی
  • موبایل یا سایر وسایل ارتباطی (دارای سیم‌کارت)
  • مایعات و ژل‌ها (حتما باید در یک بطری شفاف یک لیتری ریخته شده باشند تا بتوانید آن‌ها را همراه خود به کانادا ببرید)
  • لپ‌تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی (بدون جلد یا کاور)
  • لباس‌های بزرگ و زمستانی مثل پالتو

در کنار این نکات بهتر است دقت کنید که رفتار افراد تازه‌وارد ممکن است حتی بیشتر از دیگران زیر نظر باشد و برای همین از نشان دادن رفتارهای مشکوک خودداری کنید. برای مثال از شوخی کردن در مورد مسائل امنیتی یا بحث کردن با دوستانتان بپرهیزید. فراموش نکنید که پس از پایان پروسه ورود به کانادا، زمان زیادی برای شوخی و معاشرت با دیگران خواهید داشت.

مقدار بار مجاز برای سفر به کانادا

قوانین مربوط به مقدار و نوع بار مجاز، برای هر خط هوایی متفاوت است. برای مثال ایرلاین‌هایی مثل IRANAIR و QATAR AIRWAYS به مسافر عادی (اکونومی) اجازه می‌دهند یک چمدان 30 کیلوگرمی در قسمت بار هواپیما داشته باشد و یک ساک دستی حداکثر هفت کیلوگرمی را همراه خود به داخل هواپیما ببرد. مسافران قسمت Business این خطوط هوایی هم می‌توانند دو چمدان حداکثر 40 کیلوگرمی را در قسمت بار هواپیما قرار دهند. برای خطوط هوایی مسیر اروپا مثل Air France و British مسافران عادی اجازه دارند یک چمدان 23 کیلوگرمی در قسمت بار هواپیما داشته باشند و مسافران Business می‌توانند دو چمدان حداکثر 46 کیلوگرمی را با خود حمل کنند. خطوط هوایی مربوط به آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) به مسافران عادی اجازه می‌دهند دو چمدان با وزن حداکثر 46 کیلوگرم را در هواپیما قرار دهند (هر چمدان حداکثر 23 کیلوگرم) و مسافران Business در این خطوط هوایی اجاره دارند دو چمدان با وزن حداکثر 64 کیلوگرم را در هواپیما قرار دهند (هر چمدان حداکثر 32 کیلوگرم) .

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دیدن کوه یخی در نیوفاندلند و لابرادور (Iceberg)
دیدن کوه یخی در نیوفاندلند و لابرادور (Iceberg)

گسترده آب هایی که از ساحل Labrador تا شمال شرقی جزیره Newfoundland امتداد دارد به Iceberg Alley مشهور است، و یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای دیدن غول‌های باستانی است که به آرامی به سمت جنوب در حرکت هستند. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با موزه های کانادا-بخش اول
آشنایی با موزه های کانادا-بخش اول

ما ۱۵ مورد از بهترین موزه های کانادا را گلچین کردیم که سال‌ها توانسته‌اند با نمایشگاه‌ها و کلکسیون‌های خود بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جذب کنند. ...

بیشتر بخوانید
آشنایی با موزه های کانادا-بخش دوم
آشنایی با موزه های کانادا-بخش دوم

ما ۱۵ مورد از بهترین موزه های کانادا را گلچین کردیم که سال‌ها توانسته‌اند با نمایشگاه‌ها و کلکسیون‌های خود بازدیدکننده‌های زیادی را به خود جذب کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: