مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تمدید ویزای تحصیلی کانادا

تمدید ویزای تحصیلی کانادا

اکثر اتباع خارجی که مایل به تحصیل در کانادا هستند باید مجوز تحصیل (Study Permit) داشته باشند. در صورتی که یک دانشجوی بین المللی بیش از حد انتظار طول بکشد تا برنامه تحصیلی خود را تکمیل کند، یا اگر به یک برنامه تحصیلی طولانی تر منتقل شود، به احتمال قوی مجبور می شود مجددا برای تمدید Study Permit خود درخواست بدهد.

تمدید استادی پرمیت کانادا

در صورتی که یک دانشجوی بین المللی در کانادا بخواهد بیش از مدت اعتبار Study Permit خود به تحصیل ادامه دهد، تمدید مجوز تحصیل الزامی است. برای تمدید مجوز، دانشجوی بین المللی باید درخواستی را برای تمدید اقامت خود در کانادا به عنوان دانشجو به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کند.

این درخواست باید به صورت الکترونیکی ارسال شود مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد. دولت کانادا ایجاب می کند که اکثر درخواست های اقامت موقت از داخل کانادا از طریق درخواست الکترونیکی انجام شود، از جمله:

  • تمام درخواست های تمدید وضعیت اقامت موقت که از داخل کانادا انجام می شود. 
  • همه درخواست‌ها برای مجوز تحصیل (Study Permit) یا کار (Work Permit) که از داخل کانادا انجام می شود. 
  • کلیه درخواست های تجدید مجوز تحصیل (Study Permit) یا کار (Work Permit) که از داخل کانادا انجام می شود. 

دانشجو باید از قبل برنامه ریزی کند تا اطمینان حاصل شود که این درخواست قبل از تاریخ انقضای مجوز فعلی آنها ارسال شده است.

مادامیکه که درخواست قبل از این تاریخ ارسال شده باشد و شرایط Study Permit دانشجویان تغییر نکرده باشد، آنها اجازه دارند از طریق وضعیت ضمنی (Implied Status) به عنوان دانشجو در کانادا بمانند تا زمانی که برای درخواست تمدید آنها تصمیم قطعی گرفته شود. اما اگر شرایط مجوز تغییر کرده باشد، تبعه خارجی وضعیت ضمنی ندارد و باید منتظر بماند تا تصمیمی در مورد درخواست خود دریافت کند.

اگر دانشجویی قبل از انقضای مجوز خود برای تمدید مجوز تحصیلی اقدام نکند، می تواند برای بازگرداندن وضعیت تا 90 روز پس از انقضا درخواست دهد. اگر یک تبعه خارجی بخواهد مجوز تحصیل خود را تغییر دهد، مانند تغییر سطح تحصیل، انتقال به موسسات دیگر، یا تغییر شرایط ذکر شده در مجوز تحصیل خود، ممکن است صرفا درخواست برای تمدید مجوز تحصیلی خود کافی نباشد. در این موارد، ممکن است لازم باشد برای مجوز تحصیلی جدید درخواست دهد.


ویزای اقامت موقت (TRV) کانادا

 هر تبعه خارجی از کشوری که برای ورود به کانادا نیاز به ویزا دارد، باید بداند که احتمال آنکه ویزای اقامت موقت (TRV) آنها در همان تاریخ انقضای مجوز تحصیلآنها منقضی شود، زیاد است. داشتن یک TRV معتبر برای یک تبعه خارجی که در کانادا تحصیل می کند اجباری نیست، زیرا این Study Permit است که اجازه شرکت در فعالیت های تحصیلی را می دهد. با این حال، TRV اجازه ورود و ورود مجدد به کانادا را می دهد. اگر در طول دوره تحصیلی خود قصد سفر به خارج از کانادا را دارید، ممکن است نیاز به تمدید TRV داشته باشید.

تمدید مجوز تحصیل (Study Permit) استان کبک

در استان کبک، دانشجویان بین المللی باید هم Study Permit معتبر و هم گواهینامه معتبر پذیرش کبک (CAQ) داشته باشند. اگر یک دانشجوی بین المللی مایل به ادامه تحصیل پس از تاریخ انقضای ذکر شده در CAQ خود باشد، باید برای یک CAQ جدید به وزارت مهاجرت، تنوع و شمول (MIDI) درخواست دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: