مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پروسه ویزا و اجازه ی کار در کانادا

پروسه ویزا و اجازه ی کار در کانادا

مجوز کار (Work Permit) یک سند قانونی است که به یک تبعه خارجی اجازه می دهد در داخل کانادا مشغول به کار شود. هر سال، کانادا حدود نیم میلیون مجوز کار برای کارگران خارجی موقت در سراسر جهان صادر می کند. کانادا مقصد اصلی بسیاری از اتباع خارجی است که به دنبال فرصت های شغلی هستند. کار در کانادا نیز اولین قدم عالی برای کسانی است که به دنبال مهاجرت دائم به این کشور هستند. 

فهرست عناوین

چه کسانی واجد شرایط کار در کانادا هستند؟

اکثر اتباع خارجی برای واجد شرایط بودن برای کار در کانادا نیاز به مجوز دارند (که البته دارای استثنائاتی نیز می باشد).

برای درخواست مجوز کار، اکثر نامزدها به یک پیشنهاد شغلی کانادایی نیاز دارند که توسط Labour Market Impact Assessment (LMIA) پشتیبانی می شود. برخی از استثنائات برای این شرط وجود دارد که در آن کارگران خارجی می توانند برای مجوز کار بدون LMIA یا پیشنهاد شغلی درخواست دهند. نمونه هایی از این موارد عبارتند از: فارغ التحصیل یک موسسه آموزشی اختصاص یافته کانادا (DLI)، یا همسر شخصی که قبلاً مجوز کار یا تحصیل در کانادا را دریافت کرده است باشد. 

داوطلبانی که واجد شرایط درخواست مجوز کار هستند، باید شرایط زیر را نیز داشته باشند: 

  • پس از انقضای مجوز کار، قصد خود را برای ترک نشان دهند. 
  • ثابت کنند که بودجه کافی برای حمایت از خودشان و خانواده‌شان در کانادا و برای بازگشت به خانه دارند. 
  • از نظر کیفری یا پزشکی مشکلی نداشته باشند که برای ورود به کانادا غیرقابل پذیرش باشد. 
  • برنامه ریزی برای کار با یک کارفرمای واجد شرایط داشته باشند.
  • توانایی ارائه مدارک درخواستی را، جهت اثبات واجد شرایط بودن خود برای ورود به کانادا، دارند. 

انواع مجوزهای کار کانادا

گزینه های مختلفی برای دریافت مجوز کار کانادا وجود دارد. برخی از مجوزهای کار مستلزم ارائه پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای کانادایی هستند، برخی نیاز دارند که کارفرما LMIA را ارائه دهد، در حالی که برخی دیگر مستلزم این هستند که فرد به نوعی ارتباط با کانادا داشته باشد (تحصیلات قبلی، حمایت از همسر و غیره). لطفاً برای تعیین مجوز کاری که با شرایط شما مطابقت دارد به موارد ذکر شده در زیر مراجعه کنید: 

  • لزوم داشتن LMIA؛
  • Temporary Foreign Worker Program (TFWP)؛
  • LMIA تسهیل شده (کبک)؛
  • Global Talent Stream؛
  • معافیت از LMIA اما لزوم داشتن پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری؛
  • International Mobility Program؛
  • مجوزهای کار NAFTA؛ 
  • مجوزهای کار CETA؛ 
  • نقل و انتقالات درون شرکتی؛
  • Open Work Permits (بدون نیاز به پیشنهاد شغلی یا LMIA)؛
  • مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی (Post-Graduation Work Permits (PGWP))؛
  • اسپانسرینگ همسر از داخل کانادا؛
  • International Experience Canada (IEC)؛
  • Bridging Open Work Permit (BOWP)؛
  • همسر همراه دانشجو یا کارگر بین المللی؛

نحوه دریافت مجوز کار کانادا

پروسه اخذ مجوز کار کانادا بسته به نوع مجوز کاری که فرد درخواست می کند بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، اغلب اوقات، برای یک دانشجوی بین‌المللی که در کانادا تحصیل می‌کند، مجوز کار پاره وقت به‌ طور خودکار، به‌ عنوان بخشی از مجوز تحصیل او، صادر می‌شود. بیشتر درخواست‌های مجوز کار بسته (محدود) مستلزم آن است که یک شهروند خارجی یک پیشنهاد شغلی رسمی از یک کارفرمای کانادایی داشته باشد که توسط LMIA پشتیبانی می‌شود. حتی کسانی که معاف از LMIA هستند یا از نیاز به مجوز کار معاف هستند، باید از اسناد منحصر به فردی که برای اطمینان از اجازه ورود به کانادا باید تهیه کنند، آگاه باشند. دو راه کلی برای دریافت مجوز کار کانادا وجود دارد: 

  • مجوز کار بسته (محدود) (Closed (restricted) Work Permit)؛
  • مجوز کار آزاد (Open Work Permit)؛

مجوزهای کار محدود به کارفرمایان خاصی وابسته است؛ به این معنی که یک تبعه خارجی که مجوز کار بسته برایش صادر شده است، باید با همان کارفرما در همان مکان کار کند مگر اینکه مجوز کار خود را تغییر دهد. 




اگر من یک پیشنهاد شغلی کانادایی داشته باشم، آیا واجد شرایط درخواست مجوز کار هستم؟

داشتن یک پیشنهاد شغلی کانادایی لزوماً به این معنی نیست که شما واجد شرایط درخواست مجوز کار هستید. یک پیشنهاد شغلی باید شرایط خاصی داشته باشد تا برای درخواست مجوز های کار خاص معتبر تلقی شود. در بیشتر موارد، برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار، پیشنهاد شغلی متقاضی باید یکی از موارد زیر باشد: 

  • با ارزیابی مثبتی از LMIA حمایت شده باشد.
  • معاف از نیاز به LMIA باشد.

توجه به این نکته ضروری است که استان کبک فرآیند خاص خود را برای تعیین اعتبار پیشنهاد کار دارد. 

با داشتن مجوز کار، مجاز به انجام چه کارهایی در کانادا هستم؟

مجوز کار فیزیکی شما، محدودیت‌های خاصی را مرتبط با مجوز شما مشخص می‌کند. این محدودیت ها عمدتاً بر اساس نوع مجوز کاری که شما واجد شرایط آن هستید، تعیین می شود. شرایط ممکن است شامل نوع کاری که می توانید در آن مشغول شوید، کجا و برای چه کسی می توانید کار کنید و مدت زمانی که می توانید در کانادا کار کنید، باشد. دارندگان مجوز کار، مقیم دائم کانادا نیستند و باید تا پایان اقامت مجاز خود کشور را ترک کنند.

آیا خانواده من مشمول درخواست مجوز کار من می شود یا خیر؟

اگر برای مجوز کار تحت حمایت کارفرما درخواست می دهید، ممکن است واجد شرایط باشید که همسر و فرزندان وابسته (تحت تکفل) خود را همراهی کنید تا به کانادا بروید. اگر فرزندان شما در سن مدرسه هستند، می توانند بدون نیاز به مجوز تحصیل جداگانه در موسسات آموزشی کانادا حضور یابند. همسر یا شریک زندگی شما نیز ممکن است واجد شرایط درخواست مجوز کار آزاد باشد که به آنها اجازه می دهد برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند. 

هزینه مجوز کار کانادا چقدر است؟

هزینه پردازش برای مجوز کار بسته 155 دلار کانادا و برای مجوز کار آزاد 255 دلار کانادا به ازای هر نفر است. اگر مجوز کار را بازیابی می کنید یا به عنوان گروهی از هنرمندان نمایشی درخواست می دهید، هزینه های اضافی اعمال می شود. 

چگونه برای مجوز کار درخواست دهیم؟

روش درخواست بسته به نوع مجوز کار مد نظر شما متفاوت است. اولین قدم این است که مشخص کنید کدام مجوز کار برای شما بهترین گزینه است. اگر در مورد مراحل درخواست یا پر کردن فرم های آن به کمک نیاز دارید، به سادگی با ما تماس بگیرید و یکی از اعضای تیم ما با شما قرار جلسه مشاوره تنظیم می کند.

برای درخواست مجوز کار کانادا چه مدارکی لازم است؟

مدارک مورد نیاز برای مجوز کار کانادا بستگی به نوع مجوز کار مد نظر شما دارد. متقاضیان ممکن است به عنوان بخشی از درخواست مجوز کار خود، نیاز به ارائه مدارک زیر داشته باشند: 

  • فرم های درخواست تکمیل شده؛ 
  • گواهی وضعیت (Status) در کانادا (در صورت وجود)؛ 
  • گواهی وضعیت (Status) عضو خانواده (در صورت وجود)؛ 
  • LMIA (در صورت وجود)؛ 
  • پیشنهاد استخدام  به صورت کتبی (در صورت وجود)؛ 
  • رزومه؛
  • گواهی ازدواج (در صورت وجود)؛ 
  • گواهینامه پذیرش کبک (CAQ) (در صورت وجود)؛
  • اثبات اینکه شما شرایط و مهارت های لازم شغلی را برآورده می کنید؛
  • کپی معتبر پاسپورت شما؛
  • کپی مدرک تحصیلی؛
  • نتایج معاینه پزشکی (در صورت درخواست)؛ 
  • مدارک تمکن مالی برای اقامت در کانادا و بازگشت به کشور خود؛ 
  • رسید های پرداخت هزینه های دولتی لازم؛
  • عکس های اخیر در ابعاد عکس پاسپورت؛ 




بیومتریک برای مجوزهای کار کانادا

IRCC در حال حاضر اقدام موقتی را در نظر گرفته است که متقاضیانی را که برای مجوز کار از داخل کانادا درخواست می دهند، از بیومتریک معاف می کند. متقاضیان خارج از کانادا همچنان ملزم به ارائه بیومتریک پس از دریافت نامه دستورالعمل بیومتریک هستند. دستورالعمل های دولت کانادا را برای نحوه ارائه مشخصات بیومتریک خود در صفحه اختصاصی آنها دنبال کنید.

ارائه مدارک عدم سو پیشینه برای مجوزهای کار کانادا

افسر ویزا که درخواست شما را بررسی می کند ممکن است از شما بخواهد که گواهینامه های پلیس جهت عدم سو پیشینه را ارائه دهید. بسته به اینکه از کجا درخواست می دهید، این سند ممکن است بخشی از چک لیست درخواست شما باشد و باید همراه با ارسال اولیه شما ارائه شود. ممکن است از متقاضیان اجازه کار خواسته شود که گواهی نامه عدم سو پیشینه پلیس را از هر کشوری که 6 ماه یا بیشتر (پس از 18 سالگی) در آن زندگی کرده اند، ارائه دهند. 

معاینه پزشکی برای مجوز کار کانادا

اتباع خارجی که برای کار در کانادا درخواست می کنند، بسته به مدت اقامت در نظر گرفته شده، محل زندگی قبلی آنها و شغلی که در آن کار خواهند کرد، ممکن است نیاز به انجام معاینه پزشکی داشته باشند. اگر قصد دارید کمتر از 6 ماه در کانادا کار کنید، نیازی به معاینه پزشکی ندارید (به استثنای برخی موارد خاص). در صورتی که قصد دارید در شغلی کار کنید که شما را در تماس نزدیک با مردم قرار می دهد یا یک کارگر کشاورزی هستید که در کشورهای خاصی بوده است، به معاینه پزشکی نیاز دارید. اگر قصد دارید بیش از 6 ماه در کانادا کار کنید، در صورت وجود یکی از شرایط زیر، باید در معاینه پزشکی شرکت کنید: 

شما به مدت 6 ماه یا بیشتر در یکی از کشورهایی که در صفحه 'دریابید که آیا نیاز به معاینه پزشکی دارید' زندگی کرده یا به آن سفر کرده اید. 

شما قصد دارید در شغلی کار کنید که در آن با افرادی که در لینک فوق ذکر شده در تماس نزدیک باشید. 

معاینات پزشکی باید با یک پزشک تعیین شده توسط IRCC تکمیل شود. می توانید یک پزشک را در نزدیکی خود در وبسایت IRCC's Find a Panel Physician پیدا کنید.

متقاضیان این امکان را دارند که معاینات پزشکی خود را زودتر انجام دهند. این شامل تماس مستقیم با پزشک و شرکت در معاینه قبل از ارسال درخواست مجوز کار است. اگر نتایج معاینه پزشکی خود را همراه با درخواست خود ارائه نکنید، افسر IRCC دستورالعمل هایی را در مورد نحوه تکمیل معاینه پزشکی ارسال می کند و برای تکمیل آن تا تاریخ خاصی به متقاضی مهلت میدهد. 

لزوم عکس برای مجوز کار کانادا

اتباع خارجی که برای مجوز کار کانادا درخواست می کنند، باید یک عکس در اندازه عکس پاسپورت همراه با درخواست خود ارائه دهند. عکس باید مطابق با مشخصات گفته شده توسط IRCC باشد. 

چه مدت طول می کشد تا درخواست مجوز کار من بررسی شود؟

زمان رسیدگی به درخواست مجوز کار به نوع مجوز کار مدنظر و کشور محل اقامت متقاضی در زمان درخواست بستگی دارد. زمان پردازش از چند هفته تا چند ماه متغیر است. 

چه مدت طول می کشد تا درخواست LMIA من پردازش شود؟

دو نوع برنامه ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) وجود دارد: LMIA معمولی و LMIA ساده شده. LMIA ساده شده فقط برای درخواست مجوز در استان کبک موجود است. LMIA معمولی به صورت موردی پردازش می‌شود و زمان‌های پردازش از متقاضی به متقاضی بسیار متفاوت است. به طور کلی، حداقل پنج ماه طول می کشد تا در یک برنامه معمولی LMIA پاسخ دریافت کنید. اگر کارفرمایی واجد شرایط برای Global Talent Stream در کانادا باشد، ممکن است واجد شرایط پردازش تسریع شده LMIA باشد. پردازش LMIA ساده شده برای استخدام کبک معمولاً در حدود دو تا سه ماه طول می کشد. 

میزان موفقیت برای درخواست های مجوز کار/LMIA چقدر است؟

نمی‌توان درصد موفقیتی برای درخواست‌های مجوز کار/LMIA ارائه کرد، زیرا همه درخواست‌ها به صورت موردی بررسی می‌شوند. اگر متقاضی شرایط و ملزومات LMIA را برآورده کند، درخواست آنها باید تایید شود. با این حال، درخواست‌ها توسط افسران مختلفی ارزیابی می‌شوند و هر کدام از آنها، صلاحدید خود را در انتخاب اینکه آیا درخواست مجوز کار را تأیید کنند یا نه، دارد. 

چگونه می توانم وضعیت درخواست مجوز کار خود را بررسی کنم؟

اگر درخواست مجوز کار آنلاین ارسال کرده اید، می توانید وضعیت را از طریق حساب آنلاین خود بررسی کنید. اگر درخواستی مبتنی بر کاغذ ارسال کرده اید، می توانید وضعیت را با لینک کردن آن به یک حساب آنلاین IRCC بررسی کنید. 

دلایل رد درخواست مجوز کار کانادا

رد شدن درخواست مجوز کار می تواند ویرانگر باشد. دلایل زیادی وجود دارد که یک مجوز کار می¬تواند رد شده باشد. اگر مشخص نیست که چرا درخواست شما رد شده است، درخواست یادداشت های GCMS ممکن است به درک بهتر این موضوع کمک کند و در صورت تصمیم به درخواست مجدد، می توان نگرانی های افسر را رفع کرد. در اینجا چند دلیل متداول برای رد شدن مجوز کار آورده شده است: 

  • افسر متقاعد نشده است که شما مهارت کافی برای انجام کار مورد نظر داشته باشید. 
  • افسر متقاعد نشده است که شما در پایان اقامت مجاز خود در کانادا به کشور خود بازگردید.
  • شما معیارها و ملزومات مجوز کاری که برای آن درخواست کرده اید را ندارید.




چگونه می توانم همسر و افراد تحت تکفل خود را در درخواست مجوز کار خود لحاظ کنم؟

اگر برای یک مجوز کار بسته (محدود) کانادا درخواست می کنید، همسر شما ممکن است واجد شرایط مجوز کار آزاد باشد. اگر همسر شما واجد شرایط باشد، باید برای مجوز کار خود به طور مجزا درخواست دهد. در بیشتر موارد، آنها باید به صورت آنلاین برای این مجوز اقدام کنند.

چگونه مجوز کار خود را فعال کنم؟

نحوه فعال‌ سازی مجوز کار به این بستگی دارد که از کجا درخواست می‌دهید و چگونه درخواست می دهید.

فعال کردن مجوز کار پس از درخواست از داخل کانادا

اگر پس از درخواست مجوز کار از داخل کانادا، درخواست شما تایید شود، نامه تاییدیه ای از IRCC دریافت خواهید کرد. در صورتی که به صورت آنلاین درخواست داده باشید، نامه تایید در حساب کاربری شما ظاهر می شود. اگر درخواستی مبتنی بر کاغذ ارسال کرده باشید، نامه به آدرس پستی شما می رسد. پس از دریافت تاییدیه، مجوز کار فیزیکی شما از طریق پست ارسال خواهد شد. مجوز از قبل فعال شده است و می توانید از آن برای کار در کانادا استفاده کنید.

فعال کردن مجوز کار پس از درخواست از خارج کانادا

اگر پس از درخواست از خارج از کانادا، درخواست شما تایید شود، نامه ای حاوی دستورالعمل نحوه دریافت مجوز کار فیزیکی در هنگام ورود به کانادا، دریافت خواهید کرد. در صورتی که به صورت آنلاین درخواست داده اید، نامه دستورالعمل در حساب کاربری آنلاین شما ظاهر می شود. اگر روی کاغذ درخواست داده اید، نامه را در آدرس پستی خود دریافت خواهید کرد.

فعال کردن مجوز کار پس از درخواست هنگام ورود به خاک کانادا

برخی از متقاضیان ممکن است واجد شرایط درخواست مجوز کار در هنگام ورود به کانادا باشند. اگر برای مجوز کار در مرز کانادا درخواست می-دهید، باید مدارکی را به همراه داشته باشید که واجد شرایط بودن شما را تایید می کند. در صورت تایید، افسر می تواند مجوز کار را بلافاصله در مرز چاپ کند. این مجوز کار می تواند بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

ممکن است در ابتدا، جستجوی کار در کانادا دلهره آور بنظر برسد. خوشبختانه، منابع زیادی برای کسانی که به دنبال پیشنهاد شغلی رسمی از یک کارفرمای کانادایی هستند، وجود دارد.

راهنمای رزومه به سبک کانادا

برخی از موقعیت های شغلی در کانادا ممکن است نیاز به دانستن کد طبقه بندی مشاغل ملی (NOC Code) داشته باشد. این کد برای طبقه بندی انواع مشاغل بر اساس استانداردهای کانادا استفاده می شود.

مزایای کار در کانادا

کار در کانادا مزایای زیادی دارد. قوانین کار کانادا تضمین می کند که محل کار دارای درجه بالایی از امنیت است و همه کارفرمایان از قوانین و مقررات خاصی پیروی می کنند تا از رفاه کارکنان خود اطمینان حاصل کنند. همچنین، دستمزدهای کانادایی رقابتی هستند و طبق قانون، به اتباع خارجی باید دستمزدی معادل همتایان کانادایی خود ارائه شود.

در نهایت، برخی از مجوزهای کار کانادا، به همسر و فرزندان کارگران این امکان را می دهد که آنها را در کانادا همراهی کنند. یکی دیگر از مزایای قابل توجه برای کسانی که علاقه مند به مهاجرت دائم به کانادا هستند این است که با کسب تجربه کاری در کانادا، یک تبعه خارجی می تواند واجد شرایط بودن خود را برای تعدادی از برنامه های اقامت دائم کانادا افزایش دهد. برنامه های زیر، در درجات مختلف، برای تجربه کاری کانادا ارزش اعطا می کنند:

  • Express Entry
  • Canadian Experience Class (CEC)
  • Federal Skilled Worker (FSW)
  • Federal Skilled Trades (FST)
  • Provincial Nominee Programs (PNPs)
  • Quebec Immigration Programs
  • Atlantic Immigration Pilot Program

چگونه می توانم مجوز کار خود را تمدید کنم؟

به طور کلی، کارگران خارجی موقت که واجد شرایط تمدید مجوز کار خود هستند، باید به صورت آنلاین درخواست دهند. اگر قصد دارید مجوز کار خود را تمدید کنید، توصیه می شود این کار را حداقل 30 روز قبل از تاریخ انقضای مجوز فعلی خود انجام دهید. این تنها یک توصیه است و در هر صورت متقاضی تا روز انقضا فرصت دارد برای درخواست تمدید درخواست دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا واجد شرایط تمدید مجوز کار خود هستید یا خیر، با ما تماس بگیرید.




شماره مجوز کار من چیست؟

می توانید شماره مجوز کار خود را در گوشه سمت راست بالای مجوز خود بیابید و با حرف 'U' شروع می شود.

آیا می توانم بدون مجوز کار در کانادا کار کنم؟

اتباع خارجی برای کار در کانادا باید مجوز کار دریافت کنند (به جز چند اسثنا).

آیا می توانم مجوز کار کانادا را بدون پیشنهاد شغلی دریافت کنم؟

اتباع خارجی علاقه مند به کار در کانادا معمولاً برای درخواست مجوز کار به یک پیشنهاد شغلی کتبی از یک کارفرمای کانادایی نیاز دارند. با این حال، شرایطی وجود دارد که به کارگران خارجی اجازه می‌دهد برای مجوز کار آزاد، بدون پیشنهاد شغلی درخواست دهند و این به آنها اجازه کار در هر نقطه کانادا و زیر نظر هر کارفرمایی می دهد.

آیا مجوز کار کانادا محدودیت سنی دارد؟

کارگران خارجی برای دریافت مجوز کار کانادا باید حداقل 18 سال داشته باشند. هیچ حداکثر سنی برای متقاضیان اجازه کار وجود ندارد مگر اینکه تحت برنامه International Experience Canada (IEC) درخواست دهند.

آیا می توانم برای بیمه درمانی کانادا در زمانی که مجوز کار دارم درخواست بدهم؟

مراقبت های بهداشتی در کانادا توسط هر یک از استان ها و مناطق اداره می شود و هر کدام برنامه بیمه خاص خود را اجرا می کنند. برخی از استان ها به دارندگان مجوز کار اجازه می دهند برای پوشش بیمه درمانی استانی درخواست دهند. اکثر استان ها، قبل از واجد شرایط شدن برای بیمه درمانی، ساکنان را ملزم می کنند که برای چند روز معین حضور فیزیکی داشته باشند.

تفاوت بین مجوز کار کانادا و ویزا چیست؟

مجوز کار کانادا به اتباع خارجی اجازه کار در کانادا را می دهد، در حالی که ویزا یک سند مسافرتی است که برای ورود به این کشور استفاده می شود. ویزا یا ویزای اقامت موقت (TRV)، یک برچسب فیزیکی است که در پاسپورت شما قرار می گیرد و به عنوان سند سفر عمل می کند و به اتباع خارجی اجازه می دهد وارد کانادا شوند یا از طریق فرودگاه کانادا سفر کنند. اگر کانادا را ترک کنید، نمی توانید بدون ویزای معتبر یا eTA برگردید، حتی اگر مجوز کار معتبر داشته باشید.

آیا برای درخواست مجوز کار کانادا به آیلتس نیاز دارم؟

کانادا افراد متقاضی مجوز کار را ملزم به آزمون آیلتس یا هر آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی دیگری نمی کند. با این حال، اگر پیشنهاد شغلی به طور خاص به مهارت های فرانسوی و/یا انگلیسی نیاز دارد، و متقاضی از یک کشور غیر فرانسوی یا انگلیسی باشد، مدرکی مبنی بر توانایی های زبانی مانند آزمون زبان ممکن است توسط افسر مورد نیاز باشد.




مجوز کار کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

مجوزهای کار کانادا معمولاً برای یک دوره 1 تا 2 ساله معتبر هستند (جز چند استثنا). افسر ویزا معمولاً مجوز کار را بیش از اعتبار پاسپورت متقاضی یا بیش از اعتبار ذکر شده در LMIA صادر نمی کند. همچنین مجوز کار برای مدتی بیشتر از زمانی که تبعه خارجی برای اقامت در کانادا درخواست کرده یا بیشتر از مدتی که برای پیشنهاد شغلی لازم است، صادر نخواهد شد. بسته به برنامه ای که متقاضی تحت آن درخواست می کند، مدت مجوز کار نیز ممکن است کوتاه تر نیز باشد.

آیا برای ورود به کانادا به مجوز کار کانادایی نیاز دارم؟

اگر به خارج از کانادا سفر می کنید، برای ورود مجدد به مجوز کار خود علاوه بر یک سند مسافرتی معتبر نیاز خواهید داشت. مجوز کار به شما اجازه کار در کانادا را می دهد، اما به تنهایی اجازه سفر به کانادا را نمی دهد. برای آمدن به کانادا، علاوه بر پاسپورت معتبر، به ویزای اقامت موقت (TRV) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیاز دارید.

آیا کارفرمای من می تواند اسپانسر من برای کار در کانادا باشد؟

کارفرمایان کانادایی 'اسپانسر' نامزدهای کار در کانادا نیستند، بلکه می‌توانند با تضمین کردن LMIA یا ارائه یک پیشنهاد شغلی الکترونیکی (دسته‌های معاف از LMIA) به آوردن کارگران خارجی کمک کنند. کانادا ایجاب می کند که هر کارفرمای کانادایی که مایل به استخدام کارگر خارجی است باید LMIA دریافت کند یا پیشنهاد شغلی الکترونیکی ارائه دهد. هنگامی که کارفرما یک LMIA یا پیشنهاد شغلی الکترونیکی را تضمین کرد، می توان از آن برای درخواست مجوز کار کانادا استفاده کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: