مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چگونه برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهیم؟

چگونه برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهیم؟

کانادا یک مقصد برتر برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. اگر علاقه مند به تحصیل در کانادا هستید، ابتدا باید مجوز تحصیل (Study Permit) کانادا را دریافت کنید. دستورالعمل های گام به گام ما را برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا دنبال کنید! 

درخواست مجوز تحصیل در کانادا (Study Permit)

 مجوز تحصیل، از لحاظ قانونی، به یک فرد اجازه تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده را در کانادا اعطا می کند. هنگام درخواست برای مجوز تحصیل، یک تبعه خارجی باید دارای الزامات و شرایط ذکر شده در این درخواست باشد. همچنین، شرایط خاصی وجود دارد که باید در تمام مدت حضور دانشجو در کانادا رعایت شود. درخواست مجوز تحصیل، مراحل زیادی دارد و زمان‌ رسیدگی به درخواست ها از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است؛ بنابراین بهتر است با برنامه ریزی از قبل، اطمینان حاصل کنید که بررسی مجوز شما قبل از شروع دوره تحصیلی انجام می شود. اکثر برنامه های تحصیلی پس از دبیرستان در کانادا در سپتامبر، ژانویه یا مِی شروع می شود؛ اگرچه تعدادی از برنامه ها خارج از این تاریخ ها دانشجو قبول می کنند. از آنجایی که یک تبعه خارجی نمی تواند بدون نامه پذیرش (acceptance letter) برای درخواست مجوز تحصیل اقدام کند، باید تاریخ شروع و روند اپلای برای مدارس و برنامه های مورد علاقه خود را از قبل بررسی کنند تا مطمئن شود که زمان کافی برای دریافت نامه پذیرش و تکمیل درخواست مجوز تحصیلی دارند.

 مدارس کانادا اغلب ددلاین های متفاوتی را برای دانشجویان بین‌المللی نسبت به دانشجویانی که از داخل کانادا درخواست می‌کنند، تعیین می‌کنند. مطمئن شوید که از ددلاین برنامه یا دانشگاه خود آگاه هستید! 

الزامات مجوز تحصیل در کانادا (Study Permit Requirements)

هنگام درخواست مجوز تحصیل کانادا، دو دسته از الزامات وجود دارد: 

  • الزامات واجد شرایط بودن (Eligibility Requirements)؛
  • الزامات در حین تحصیل در کانادا؛

برای اینکه واجد شرایط درخواست مجوز تحصیل باشید باید این معیارها را داشته باشید:

  • نامه پذیرش (acceptance letter): برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) داشته باشید. 
  • اثبات تمکن مالی (Proof of Financial Support): شما باید مدارکی ارائه دهید که ثابت کند بودجه کافی برای پوشش هزینه شهریه سال اول تحصیل خود و همچنین هزینه یک سال زندگی (مسکن، غذا و غیره) خود و اعضای خانواده همراه خود  را دارید. لطفاً توجه داشته باشید که این وجوه می تواند به نام شما یا نام یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک باشد. 
  • مدارک پشتیبان (Supporting Documentation): اسناد پشتیبان زیادی باید همراه با تمام درخواست های مجوز تحصیل ارائه شود. این اسناد از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. به منظور تعیین مدارک مورد نیاز برای یک کشور خاص، می توانید به وب سایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مراجعه کنید.


هنگامی که برای مجوز تحصیل خود درخواست می دهید، افسر ویزا تأیید می کند تا مطمئن شود که شرایط لازم را دارید. اگر افسر ویزا راضی نباشد، درخواست شما را رد می کند. 

الزامات در حین تحصیل در کانادا

اگر مجوز تحصیل شما تایید شده باشد و به عنوان یک دانشجوی بین المللی وارد کانادا شوید، برای حفظ اعتبار مجوز تحصیلی خود باید شرایط زیر را داشته باشید. در حین تحصیل در کانادا تحت مجوز تحصیل، یک تبعه خارجی باید: 

  • همیشه در یک موسسه آموزشی تعیین شده ثبت نام شده باشد. 
  • در جهت تکمیل برنامه خود پیشرفت کند. 
  • به شرایط مندرج در مجوز تحصیل خود احترام بگذارد و آنها را رعایت کند. 
  • در صورتی که دیگر شرایط لازم را نداشته باشد، تحصیل را متوقف کند. 
  • زمانی که مجوز تحصیل او منقضی می شود، کانادا را ترک کند. 

فرایند درخواست مجوز درخواست در کانادا (Application Process)

برای اخذ مجوز تحصیل کانادا چهار مرحله وجود دارد: 

  • چک کردن واجد شرایط بودن: واجد شرایط بودن خود را برای درخواست مجوز تحصیل بررسی کنید و از آن اطمینان حاصل کنید. شما نیاز به نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده، مدرک تمکن مالی، و همچنین طیف وسیعی از مدارک پشتیبان دارید که بسته به کشور شهروندی و اقامت شما متفاوت است. 
  • آماده کردن درخواست: درخواست خود را آماده کنید اگر تمام شرایط واجد شرایط بودن را دارید. اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد مورد نیاز برای کشور خود را جمع آوری کرده اید. افسران مهاجرت حق رد کردن درخواست را دارند که اگر احساس کنند متقاضی تمام شرایط لازم را نداشته است. بنابراین مهم است که یک نماینده واجد شرایط مهاجرت درخواست شما را قبل از ارسال بررسی کند. 
  • ارسال درخواست: هنگام ارسال درخواست مجوز تحصیل خود دو گزینه دارید: 
  • ارسال درخواست الکترونیکی: یک حساب کاربری در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ایجاد کنید و سپس با استفاده از کپی های اسکن شده یا الکترونیکی اسناد، درخواست را به صورت الکترونیکی ارسال کنید. 
  • ارسال یک درخواست مبتنی بر کاغذ: درخواست خود را به صورت چاپی گردآوری کنید و آن را به مرکز درخواست ویزا (VAC) اختصاص داده شده به کشورتان ارسال کنید. 

اگر مجوز تحصیل شما تایید شد، به کانادا بیایید! لطفاً توجه داشته باشید که تا زمانی که به کانادا نرسیده اید، مجوز تحصیل در کانادا را دریافت نخواهید کرد. اگر مجوز شما تایید شود، دولت کانادا برای شما یک معرفی نامه ورود (Port of Entry Introduction Letter) را صادر می کند. شما باید این نامه را نگه دارید و هنگام ورود به کانادا به مسئول مهاجرت نشان دهید تا مجوز تحصیل خود را دریافت کنید. 


لطفا توجه داشته باشید که مجوز تحصیل شما، ویزا نیست؛ این بدین معنی است که بسته به کشور شهروندی خود، ممکن است برای آمدن به کانادا به ویزای مسافرتی نیاز داشته باشید. که البته برای تحصیل در کانادا نیاز به دریافت ویزای تحصیلی هست.

  • کشورهای معاف از ویزا: این کشورها برای ورود به کانادا نیازی به ویزا ندارند. برای دریافت مجوز تحصیل می توانند مستقیماً به کانادا بیایند. لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است برای سفر به کانادا همچنان به مجوز الکترونیکی سفر (eTA) نیاز داشته باشند.
  • کشورهای غیر معاف از ویزا: این کشورها برای ورود به کانادا نیاز به ویزا دارند. هنگامی که درخواست مجوز تحصیل شما تایید شد، افسر ویزا باید ویزای سفری را برای شما ارسال کند که به شما اجازه سفر به کانادا را بدهد. 

اگر هم اکنون به طور قانونی در کانادا هستید، می توانید از داخل کشور درخواست مجوز تحصیل دهید. اگر مجوز تحصیل شما تایید شود برای شما پست خواهد شد.

سندی که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد در کانادا تحصیل کنند، اجازه تحصیل نامیده می شود تا ویزای تحصیلی. اصطلاح 'ویزا (Visa)' به سندی اشاره دارد که به شما اجازه ورود به کانادا را می دهد، در حالی که 'مجوز (Permit)' به شما اجازه می دهد در فعالیت های خاصی در هنگام اقامت در کانادا شرکت کنید، مانند کار یا تحصیل! 

معافیت های مجوز تحصیل در کانادا

همه اتباع خارجی برای تحصیل در کانادا نیاز به مجوز ندارند. موارد زیر رایج ترین معافیت ها از مجوز تحصیل هستند:

تحصیل کوتاه مدت: اگر یک تبعه خارجی در حال تکمیل یک برنامه تحصیلی است که مدت آن شش ماه یا کمتر است، نیازی به مجوز تحصیل ندارد. اگر تبعه خارجی بیش از شش ماه طول بکشد تا چنین برنامه ای را تکمیل کند، باید قبل از سپری شدن شش ماه اولیه مجوز تحصیل دریافت کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: