مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در کانادا 2023 – راهنمای دانشجویان بین المللی

تحصیل در کانادا 2023 – راهنمای دانشجویان بین المللی

آیا می خواهید در کانادا تحصیل کنید؟ ما به تمام سوالات مهم شما پاسخ می دهیم؛ از جمله اینکه تحصیل در کانادا چقدر هزینه دارد، کدام دوره ها در دسترس هستند و چگونه می توانید از مجوز تحصیل کانادا به عنوان مسیری برای دریافت اقامت دائم کانادا استفاده کنید.

فهرست عناوین

شانس من برای دانشجوی بین المللی شدن در کانادا چقدر است؟

تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر سال همچنان در حال افزایش است. بسیاری از آنها پس از پایان تحصیل می توانند در کانادا بمانند. تایید مجوز تحصیل کانادا همیشه در اختیار و با صلاحدید افسر ویزا است. سال گذشته، کانادا بیش از 400000 دانشجوی بین المللی پذیرش کرد. اکثر این دانشجویان از فرانسه، نیجریه، چین، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده، برزیل، ایران، هند و ویتنام بودند. تنوع دانشجویان بین المللی برای دولت کانادا اولویت دارد. در سال 2019، کانادا Building on Success را که یک استراتژی آموزشی بین المللی جدید است را راه اندازی کرد. دولت 147.9 میلیون دلار برای این هدف در پنج سال بعد از 2019 (تا 2024) بودجه اختصاص داده است.

در اینجا مراحل اساسی فرآیند اپلای آمده است:

  • یک برنامه تحصیلی را انتخاب کنید: انتخاب برنامه شما یکی از مهم ترین عوامل درخواست مجوز تحصیل شما است. شما باید یک پرونده و پیش زمینه قوی برای تحصیل در کانادا در این برنامه خاص ارائه دهید. ما برنامه های مربوط را بر اساس تجربه کاری و سابقه تحصیلی شما ارائه می کنیم. این بهترین فرصت ممکن را برای ارسال یک درخواست موفق به شما می دهد.
  • درخواست برای موسسه آموزشی: پس از تصمیم گیری در مورد یک برنامه تحصیلی مناسب، ما به شما کمک می کنیم تا درخواست خود را آماده و ارسال کنید. قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل درخواست دهید، باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در کانادا داشته باشید.
  • درخواست مجوز تحصیلی (Study Permit): با در دست داشتن نامه پذیرش، آماده درخواست برای مجوز تحصیل خود خواهید بود. ما به شما کمک می کنیم تا درخواست خود را برای مهاجرت به کانادا آماده و ارسال کنید.

چک لیست مدارک دانشجویان بین المللی

مدارک خاصی برای فرآیند اپلای ضروری است. در زیر، لیستی از اسنادی که ممکن است از شما درخواست شود، آمده است.

  • نامه پذیرش: نامه ای که توسط موسسه آموزشی ارسال می شود که در آن پذیرش شما در برنامه تحصیلی آن موسسه را تایید می کند.
  • اثبات تمکن مالی: اثبات اینکه شما پولی برای حمایت از خود و اعضای خانواده در طول اقامت در کانادا دارید. شما باید نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی (اسکان، غذا و غیره) را برای سال اول خود در کانادا پوشش دهید.
  • مدارک هویتی: شناسنامه، گواهی ازدواج و گذرنامه.


مجوز تحصیل (Study Permit) کانادا چیست؟

مجوز تحصیل کانادا مدرکی است که به شما امکان می دهد در مدرسه ای در کانادا تحصیل کنید. هنگامی که برای تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) پذیرفته شدید، می توانید برای مجوز تحصیل کانادا اقدام کنید.

پروسه درخواست برای مجوز تحصیل کانادا چیست؟

برای اخذ مجوز تحصیل کانادا چهار مرحله وجود دارد:

  • واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید، مطمئن شوید که لزومات واجد شرایط بودن (Eligibility Requirements) را برای اخذ مجوز تحصیل کانادا دارید. شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:
    • نامه پذیرش از DLI؛
    • اثبات تمکن مالی؛
    • مدارک تکمیلی (بسته به کشور شهروندی و اقامت شما متفاوت است)؛
  • آماده کردن درخواست، درخواست خود را آماده کنید اگر تمام شرایط واجد شرایط بودن را دارید. اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد مورد نیاز برای کشور خود را جمع آوری کرده اید. افسران مهاجرت حق رد کردن درخواست را دارند که اگر احساس کنند متقاضی تمام شرایط لازم را نداشته است. بنابراین مهم است که یک نماینده واجد شرایط مهاجرت درخواست شما را قبل از ارسال بررسی کند.
  • ارسال درخواست: هنگام ارسال درخواست مجوز تحصیل خود دو گزینه دارید: 
    • ارسال درخواست الکترونیکی: یک حساب کاربری در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ایجاد کنید و سپس با استفاده از کپی های اسکن شده یا الکترونیکی اسناد، درخواست را به صورت الکترونیکی ارسال کنید. 
    • ارسال یک درخواست مبتنی بر کاغذ: درخواست خود را به صورت چاپی گردآوری کنید و آن را به مرکز درخواست ویزا (VAC) اختصاص داده شده به کشورتان ارسال کنید. 
  • اگر مجوز تحصیل شما تایید شد، به کانادا بیایید! لطفاً توجه داشته باشید که تا زمانی که به کانادا نرسیده اید، مجوز تحصیل در کانادا را دریافت نخواهید کرد. اگر مجوز شما تایید شود، دولت کانادا برای شما یک معرفی نامه ورود (Port of Entry Introduction Letter) را صادر می کند. شما باید این نامه را نگه دارید و هنگام ورود به کانادا به مسئول مهاجرت نشان دهید تا مجوز تحصیل خود را دریافت کنید. 

پروسه مجوز تحصیل کانادا چه مدت طول می کشد؟

زمان رسیدگی به مجوزهای تحصیلی بسیار متفاوت است. مدت زمانی که طول می کشد بستگی به کشور محل اقامت شما دارد. کوتاه ترین زمان رسیدگی به پرونده ها 1-2 هفته است، اما برخی از متقاضیان می توانند انتظار داشته باشند تا 16 هفته این پروسه به درازا بیانجامد. زمان پردازش به حجم پرونده های دریافتی بستگی دارد. اگر نزدیک به آغاز سال تحصیلی کانادا درخواست می دهید، ممکن است با تاخیر مواجه شوید. زمان پردازش سریعتر می خواهید؟ دریابید که آیا Study Direct Stream (SDS) واجد شرایط هستید یا خیر.

شرایط مجوز تحصیل کانادا چیست؟

شرایط و ضوابط خاصی برای مجوز تحصیل کانادا وجود دارد. شما باید به این شرایط احترام بگذارید تا تمام مزایای تجربه تحصیلی خود را حفظ کنید.

  • شما باید در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) ثبت نام کنید.
  • اگر در کبک مشغول تحصیل هستید، شما باید به عنوان دانشجوی پاره وقت یا دانشجوی تمام وقت ثبت نام کنید.
  • شما نباید بیش از 150 روز از برنامه تحصیلی خود مرخصی بگیرید.

درک و احترام به شرایط مجوز تحصیل شما بسیار مهم است. با انجام این کار، بیشترین بهره را از تجربه تحصیل در خارج از کشور در کانادا خواهید برد. دانشجویانی که به شرایط مجوز تحصیل خود احترام می گذارند، شانس بیشتری برای دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی دارند.


هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

خبر خوب این است که تحصیل در کانادا مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل در کانادا به طور کلی کمتر از هزینه های تحصیل در استرالیا، ایالات متحده و انگلستان است. در سال تحصیلی 2022-2023، متوسط شهریه سالانه برای یک دانشجوی بین المللی در مقطع کارشناسی در کانادا 27159 دلار کانادا بود. این در صورتی است که متوسط شهریه در همان سال گذرانده شده در یک دانشگاه آمریکایی 45950 دلار آمریکا می باشد. هنگام تصمیم گیری در مورد محل تحصیل در خارج از کشور، هزینه زندگی نیز عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر مقاصد برتر، برای دانشجویان بین المللی می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

کشور متوسط هزینه زندگی و شهریه برای یک سال (بر حسب دلار آمریکا)
کانادا 29947
انگلستان
35045
آمریکا
36564
استرالیا
42093


هزینه مسکن دانشجویی در کانادا

گزینه های زیادی برای زندگی دانشجویی در کانادا وجود دارد. از زندگی خوابگاه دانشگاه گرفته تا اجاره آپارتمان. دانشجویان می توانند متناسب با نیاز های خود، سبک زندگیشان را انتخاب کنند. به طور معمول، شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور، هزینه مسکن بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر دارند. دانشگاه تورنتو، که به حدودا 20000 دانشجوی بین المللی خدمات ارائه می دهد، هزینه ماهانه مسکن برای یک دانشجو را بین 1080 تا 2982 دلار کانادا در مرکز شهر تورنتو تخمین می زند.

در مونترال، هزینه زندگی در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی پایین است. دانشگاه مونترال هزینه مسکن دانشجویی ماهانه را 550 دلار کانادا تخمین زده است. شهر مونترال همچنان یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است و اخیراً در رتبه پنجم بهترین مقصد تحصیلی در جهان قرار گرفته است. در سینت جانز، نیوفاندلند، یکی از کوچکترین شهرهای کانادا، هزینه زندگی 10 تا 30 درصد کمتر از سایر شهرهای کانادا است. میانگین هزینه ماهانه اجاره خانه دو خوابه فقط 710 دلار کانادا یا 350 دلار برای هر اتاق است.

هزینه های غذا و حمل و نقل در کانادا

مشابه مسکن، هزینه غذا و حمل و نقل بین استان ها متفاوت است. به طور مثال، هزینه های غذا و حمل ونقل را در سه شهر تورنتو، مونترال و سینت جانز بررسی می¬کنیم (تمامی قیمت ها به دلار کانادا می باشد):

تورنتو:

  • حمل و نقل محلی: 122.45 دلار در ماه
  • منوی ناهار در منطقه تجاری: 17.00 دلار
  • بودجه پیشنهادی ماهانه مواد غذایی: 200.00 تا 400.00 دلار

مونترال:

  • حمل و نقل محلی: 80 دلار در ماه
  • منوی اصلی زمان ناهار در منطقه تجاری: 16.00 دلار
  • بودجه پیشنهادی ماهانه مواد غذایی: 350.00 دلار

سنت جان:

  • حمل و نقل محلی: 78.00 دلار در ماه
  • منوی اصلی ناهار در منطقه تجاری: 18.00 دلار
  • بودجه پیشنهادی ماهانه مواد غذایی: 240.00 دلار

بیمه سلامت دانشجویان در کانادا

همه دانشجویان بین المللی در کانادا باید از بیمه درمانی برخوردار باشند. برخی استان ها به طور خودکار به دانشجویان بین المللی دسترسی به بیمه سلامت عمومی کانادا را می دهند، اما برخی دیگر این کار را نمی کنند. دانش‌جویان استان‌هایی که پوشش درمانی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه نمی‌دهند، باید بیمه درمانی خصوصی بخرند. معمولا موسسات آموزشی در این استان ها، طرح های بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که ممکن است به شهریه و هزینه های دانشجویی شما اضافه شود.


نحوه تحصیل رایگان در کانادا

فرصت های بورس تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند وجود دارد. فرصت های در دسترس شما به رشته تحصیلی یا تحقیقاتی و به کشور مبدا شما بستگی دارد. با استفاده از این پایگاه داده می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بورسیه هایی که ممکن است مناسب شما باشد بیابید.

موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) چیست؟

یک موسسه آموزشی تعیین شده، هر مدرسه ای است که مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی است. تمام مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا DLI هستند و می توانند دانش آموزان کشورهای خارجی را پذیرش کنند. همه موسسات آموزشی بعد از دبیرستان DLI نیستند؛ بنابراین باید قبل از اپلای، لیست DLI های دولت کانادا را بررسی کنید.

انواع مختلف مدارس بعد از دبیرستان کانادا چیست؟

کانادا به دلیل ارائه آموزش در دسترس و با کیفیت برای دانشجویان بین المللی شهرت دارد. برای درک اینکه کدام برنامه تحصیلی برای شما مناسب است، ابتدا باید سطوح تحصیلی کانادا را بدانید. هر برنامه آموزشی فراتر از کلاس دوازدهم در کانادا، تحصیلات پس از متوسطه (post-secondary education) محسوب می شود. چند نوع مختلف آموزش پس از متوسطه وجود دارد که هر کدام هدف متفاوتی دارند. برنامه های خاص، ممکن است شرایط و ملزومات پذیرش خاص خود را داشته باشند. وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم که شرایط پذیرش اولیه هر برنامه ای را که برای آن درخواست می کنید، برآورده خواهید کرد.

آیا برای تحصیل در کانادا نیاز به شرکت در آیلتس دارم؟

برای تحصیل در یک مدرسه کانادایی باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشید. موسسات آموزشی بعد از دبیرستان کانادا، شرایط خود را برای مهارت های زبانی دانش آموزان بین المللی تعیین می کنند. الزامات مهارت زبان از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت است. در حین آماده سازی درخواست خود، باید در مورد الزامات خاص برنامه تحصیلی مدنظرتان تحقیق کنید. حتی برخی از موسسات آموزشی به شما اجازه می دهند پس از شروع تحصیل، دوره های زبان انگلیسی را تکمیل کنید.

برخی از دانشجویان بین المللی نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر مهارت های زبانی خود ندارند. اگر اهل یک کشور انگلیسی زبان هستید یا در مدرسه انگلیسی زیان تحصیل کرده اید، ممکن است نیازی به شرکت در آیلتس نداشته باشید. هر موسسه آموزشی الزامات زبان مختص به خود را دارد؛ مهم است که شرایط خاص موسسه و برنامه تحصیلی ای را که می خواهید در آن درخواست دهید، بررسی کنید.

آیا برای تحصیل در کانادا نیاز به ارسال letter of intent دارم؟

letter of intent شما بخش مهمی از درخواست مجوز تحصیل شما است. باید برنامه های شما برای تحصیل در کشور و اهداف شما در آن توضیح داده شود. شما باید در نامه خود نشان دهید که شرایط و ملزومات داشتن مجوز تحصیل در کانادا را به رسمیت می شناسید. هدف از این نامه این است که به دولت کانادا اطمینان داده شود که به شرایط مجوز تحصیل خود احترام می گذارید. پس از انقضای مجوز تحصیل شما باید با خروج از کشور موافقت کنید.

آخرین مهلت اپلای کانادا چه زمانی است؟

هر موسسه آموزشی، ددلاین خاص خود را دارد. شما باید مطمئن شوید که درخواست خود را قبل از این ددلاین ارسال کنید. مدارس کانادا هر ساله مملو از درخواست های دانشجویان علاقه مند به تحصیل در آن مدارس می شوند. با نزدیک شدن به ددلاین ها، مدارس گزینشی تر می شوند و وسواس بیشتری برای انتخاب دانشجویان از خود نشان می دهند. مدارس معتبرتر رقابتی تر نیز هستند؛ بنابراین هر چه زودتر درخواست خود را ارسال کنید، بهتر است.

کدام دانشگاه کانادایی برای من مناسب است؟

کانادا دارای مجموعه ای از موسسات آموزشی با اندازه ها و تخصص های مختلف است. در اینجا فهرستی از پنج مورد از شناخته‌شده‌ترین دانشگاه ها، و شرحی از هر کدام برای کمک به شروع کار آمده است!

  • دانشگاه تورنتو (UofT)

دانشگاه تورنتو احتمالاً یکی از دانشگاه های کانادایی است که قبلاً نام آن را شنیده اید! دانشجویان بین المللی، UofT را برای برتری آکادمیک و زندگی پر جنب و جوش دانشگاهی آن انتخاب می کنند. همچنین این دانشگاه در مرکز متنوع ترین شهر جهان واقع شده است و حدود 20000 دانشجوی بین المللی در آن تحصیل می کنند.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)

UBC بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شمالی است. 30 درصد از جمعیت دانشجویی UBC بین المللی هستند (16188 دانشجو از 156 کشور). این دانشگاه که در ساحل زیبای غربی کانادا واقع شده است، بخشی از شهر شلوغ ونکوور است. UBC یک انتخاب عالی برای کسانی است که علاقه مند به زندگی در یک شهر و در عین حال دسترسی به طبیعت هستند. زندگی در ونکوور به معنای دسترسی آسان به طبیعت زیبا از جمله جنگل، اقیانوس و کوه است.


  • دانشگاه مک گیل

مک گیل از شهرت بین المللی برخوردار است. جای تعجب نیست که بیش از 12000 دانشجوی بین المللی در آن تحصیل می¬کنند. با¬اینکه مک گیل در استان کبک فرانسه است، یک دانشگاه انگلیسی است. شهر مونترال به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی دانشجویی شناخته می شود؛ زیرا هزینه زندگی پایین و صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوشی دارد.

  • دانشگاه مونترال (UdeM)

UdeM دارای یکی از بالاترین رتبه بندی ها در بین دانشگاه های کانادا است و گزینه ای عالی برای کسانی است که علاقه مند به تحصیل به زبان فرانسه هستند! UdeM و مدارس وابسته به آن در شهر مونترال واقع شده اند و هر ساله به 9500 دانش آموز بین-المللی خدمات ارائه می دهند.

  • دانشگاه مک مستر

مک مستر یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه که در همیلتون (انتاریو) واقع شده است، تنها یک ساعت با ماشین از تورنتو فاصله دارد. همیلتون در حال رونق شغلی قابل توجهی در بخش فناوری و تکنولوژی است. این یک خبر عالی برای کسانی است که علاقه مند به کار در حین یا بعد از تحصیل هستند!

آیا می توانم در حین استفاده از مجوز تحصیلی خود، دانشگاه یا برنامه تحصیلی را تغییر دهم؟

با مجوز تحصیل کانادا، می توانید دانشگاه یا برنامه تحصیلی خود را در هر زمانی تغییر دهید. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که روش درست را دنبال می کنید و در شرایط مجوز تحصیل خود باقی می مانید.

آیا می توانم در حین تحصیل در کانادا کار کنم؟

بله! یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا این است که دانشجویان بین المللی حق کار دارند. این به جبران هزینه های شهریه و هزینه های زندگی کمک می کند. دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند به صورت پاره وقت (بیش از 20 ساعت در هفته) در طول دوره تحصیل کار کنند. در طول تعطیلات مانند تعطیلات تابستانی، برای دانشجویان بین المللی ممکن است حتی تمام وقت کار کنند. اکثر دانشجویان برای کار در حین تحصیل نیازی به مجوز کار ندارند، چه شغلشان در محوطه دانشگاه باشد چه خارج از دانشگاه. مجوز تحصیل شما بیان می کند که آیا شما مجاز به کار در خارج از دانشگاه هستید یا خیر.

آیا می توانم در حین تحصیل خانواده ام را با خود بیاورم؟

دانشجویان بین المللی که متاهل هستند یا بچه دارند ممکن است بخواهند خانواده خود را با خود بیاورند. افسران ویزای کانادا درخواست های مجوز تحصیل را که شامل همراهی اعضای خانواده می شود، بررسی خواهند کرد. باید توجه داشته باشید که قرار دادن اعضای خانواده در درخواست مجوز تحصیل ممکن است بر تصمیم افسر ویزا تأثیر بگذارد. اگر به عنوان یک خانواده تایید شده باشید، همسر شما می تواند در مدت اقامت در کانادا به صورت تمام وقت کار کند و هر کودک همراه می تواند به صورت رایگان تحصیل کند.

آیا همسرم می تواند در زمانی که من در کانادا تحصیل می کنم کار کند؟

اگر خانواده‌تان شما را همراهی کنند، همسرتان واجد شرایط مجوز کار آزاد (Open Work Permit) خواهد بود که به آنها اجازه می‌دهد تا زمانی که شما در حال تحصیل هستید، به‌ طور تمام وقت در کانادا کار کنند.

آیا می توانم در کبک تحصیل کنم؟

تحصیل در کبک به شما این امکان را می دهد که به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا هر دو تحصیل کنید. با این حال، شرایط ویزای دانشجویی کبک با بقیه کانادا کمی متفاوت است.


شرایط تحصیل در کبک چیست؟

برای تحصیل در کبک، به گواهی پذیرش کبک (CAQ) نیاز دارید. این سند توسط وزارت MIFI صادر می شود. این گواهی تایید می کند که کبک شما را به عنوان یک دانشجوی بین المللی پذیرفته است. اگر برنامه تحصیلی شما در کبک باشد، قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل درخواست دهید، به یک CAQ نیاز دارید. برای واجد شرایط بودن برای درخواست CAQ، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در کبک پذیرفته شوید؛
  • هزینه های مربوط به درخواست CAQ را بپردازید؛
  • موافقت با رعایت شرایط صدور CAQ برای تحصیل؛

اگر قصد تحصیل در برنامه ای را دارید که کمتر از 6 ماه طول می کشد، نیازی به CAQ یا مجوز تحصیلی ندارید. هنگامی که یک CAQ دارید، باید برای مجوز تحصیل از دولت کانادا درخواست دهید. وقتی مجوز تحصیل خود را دریافت کردید، آماده شروع تحصیل در کانادا هستید!

آیا دانشجویان بین المللی تحت پوشش سیستم بهداشت و درمان کانادا هستند؟

همه دانشجویان بین المللی در کانادا باید از بیمه درمانی برخوردار باشند. برخی استان ها به طور خودکار به دانشجویان بین المللی دسترسی به بیمه سلامت عمومی کانادا را می دهند، اما برخی دیگر این کار را نمی کنند. دانش‌جویان استان‌هایی که پوشش درمانی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه نمی‌دهند، باید بیمه درمانی خصوصی بخرند. معمولا موسسات آموزشی در این استان ها، طرح های بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که ممکن است به شهریه و هزینه های دانشجویی شما اضافه شود.

آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی در کانادا بمانم؟

کانادا این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند که در صورت تمایل به ماندن، به اقامت دائم این کشور دربیایند. اجازه کار پس از فارغ التحصیلی Post-Graduate Work Permit (PGWP)، به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در کانادا بمانند و تا سه سال پس از فارغ التحصیلی کار کنند. پس از یک سال کار در کانادا، فارغ التحصیلان بین المللی ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم باشند.

برای درخواست PGWP، باید ثابت کنید که تمام شرایط مجوز تحصیل خود را رعایت کرده اید. تحصیل، باید فعالیت اصلی شما در طول مدت اقامت شما در کانادا بوده باشد. PGWP معمولاً به همان میزان مدت زمان تحصیل شما در کانادا، برای شما در نظر گرفته می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: