مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کلگری برترین مقصد برای دانشجویان بین المللی در کانادا

کلگری برترین مقصد برای دانشجویان بین المللی در کانادا

کلگری پرجمعیت ترین شهر در استان آلبرتای کانادا است که در سال 2021، بیش از 32600 دانشجوی بین المللی در آن تحصیلکرده اند.

کلگری، سومین شهر قابل سکونت در جهان بر اساس شاخص زیست پذیری جهانی 2022 که توسط Economist Intelligence Unit تهیه شده است، می باشد. ما در این مقاله، به تشریح عواملی که این شهر را به مقصدی عالی برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است، میپردازیم.

زندگی به عنوان یک فارغ التحصیل از دبیرستان در کلگری

ساکنان کلگری به بیش از 120 زبان مختلف صحبت می‌کنند و به همین دلیل، کلگری به عنوان سومین شهر متنوع کانادا (از لحاظ فرهنگی) محسوب می شود. به عنوان عضوی ارزشمند از جامعه کلگری، دانشجویان بین المللی می توانند زندگی اجتماعی و پر جنب و جوش این شهر را تجربه کنند و با فرهنگ های دیگر تعامل داشته باشند. شهر کلگری، سالانه 333 روز آفتابی خواهد داشت – بیش از هر شهر بزرگ دیگری در کانادا – که آن را برای گشت و گذار و کسب تجربه های فراموش نشدنی، به مکانی ایده آل تبدیل می سازد.

میانگین سنی ساکنان کلگری کمتر از 38 سال است که یکی از پایین ترین میانگین ها در بین شهرهای بزرگ کانادا می باشد. این بدان معنی است که دانشجویان بین المللی در کلگری، مشکل کمی در یافتن دوستان جدید دارند؛ دوستانی که بتوانند تجربه های خود در این شهر را با آنها به اشتراک بگذارند. از لذت بردن از جشنواره کلگری استمپید (Calgary Stampede) گرفته تا بازدید از کوه های راکی، بزرگترین شهر آلبرتا چیزهای زیادی برای ارائه به افرادی دارد که به دنبال یک زندگی دانشجویی سرگرم کننده در کنار تحصیلات در سطح جهانی هستند.

با این حال، آموزش و سرگرمی تنها بخشی از داستان برای دانشجویان بین المللی است. آنها همچنین نیاز به تامین مالی خود را دارند. به این منظور، به لطف تغییر سیاستی که در نوامبر 2022 اعمال شد، دانشجویان بین المللی کانادایی به طور موقت می توانند در طول سال تحصیلی، به طور تمام وقت کار کنند.

دانش‌آموزان واجد شرایط، اکنون می‌توانند 'تمام وقت' (حتی خارج از تعطیلات برنامه‌ریزی شده در دانشگاه) کار کنند؛ بدین وسیله، آنها می تونند خود را از نظر مالی تامین کنند و تجربه کاری کانادایی کسب کنند.

توجه داشته باشید که این سیاست به طور موقت تا 31 دسامبر 2023 به قوت خود باقی خواهد ماند. به طور معمول، دانشجویان بین المللی در طول تحصیل می توانند 20 ساعت در هفته در خارج از محوطه دانشگاه، و در تعطیلات برنامه ریزی شده به طور تمام وقت شده کار کنند.

تحصیل در کلگری

طبق گزارش اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، 'سیستم آموزش پس از دبیرستان کلگری' شامل بیش از 60 موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) است. 'موسسات آموزشی تعیین شده' برای دانشجویان بین المللی مهم هستند زیرا اتباع خارجی باید قبل از درخواست مجوز تحصیل (Study Permit) در کانادا، یک نامه پذیرش از یکی از موسسات آموزشی تعیین شده دریافت کرده باشند.

یکی از موسسات آموزشی تعیین شده کلگری، موسسه فناوری آلبرتای جنوبی (Southern Alberta Institute of Technology (SAIT)) می باشد. این موسسه، یکی از تنها 15 موسسه آموزشی تعیین شده در کلگری است که به واسطه برنامه هایی که ارائه می دهد، دانشجویان بین المللی را واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) می کند. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، برای گرفتن اقامت دائم کانادا، عامل بسیار مهمی می باشد.

در موسسه فناوری آلبرتای جنوبی (SAIT)، به دانش‌آموزان برنامه‌هایی از طریق هشت دانشکده مختلف ارائه می‌شود که آنها را برای مشاغل در بسیاری از بخش‌های شغلی کلیدی، از جمله انرژی، فناوری دیجیتال، بازرگانی، ساخت‌وساز، بهداشت و ایمنی عمومی، گردشگری، تولید و اتوماسیون، و حمل‌ونقل آماده می‌کند.

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، می‌توانید برای انواع مدارک، برنامه ها و گواهینامه ها اپلای کنید. این برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که مهارت و اعتماد به نفس لازم را برای موفقیت در حرفه خود، به شما می دهند.




کلگری: زندگی پس از فارغ التحصیلی

پس از فارغ‌التحصیلی از یک موسسه آموزشی تعیین شده در کلگری مانند SAIT، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند منتظر آینده‌ای شکوفا در شهری با بیش از 1.6 میلیون نفر باشند.

همانطور که در بالا اشاره شد، SAIT یکی از معدود موسسات آموزشی تعیین شده در کلگری است که با برنامه هایی که ارائه می دهد، دانشجویان را برای PGWP واجد شرایط می کند. مجوزهای کاری پس از فارغ التحصیلی، به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد که تا سه سال در کانادا کار کنند و تجربه کاری کانادایی کسب کنند. بسیاری از برنامه های اقامت دائم فدرال و استانی به داوطلبانی که دارای تحصیلات و تجربه کاری در کانادا هستند، اعطا می گردد. به عبارت دیگر، SAIT نقش عمده ای در حمایت از بلندپروازی های دانشجویان خود برای مهاحرت به کانادا ایفا می کند.

به عنوان مثال، در اکتبر 2022، SAIT برای 35 فارغ التحصیل موسسه که اقامت دائم کانادا را دریافت کردند، مراسمی متفاوت و جدید برگزار کرد. در این مراسم، اساتید موسسه و مقامات استانی - از جمله جویتی گوندک، شهردار کلگری، و وزیر آموزش پیشرفته آلبرتا، دمتریوس نیکولایدس - به دانش آموزان پیوستند تا این نقطه عطف را گرامی بدارند.

این بخش بزرگی از دلیل موفقیت آلبرتا در ارتباط با دانشجویان بین‌المللی است و کلگری بخش بزرگی از این موفقیت است. در واقع، بر اساس داده‌های Conference Board of Canada، آلبرتا در سه سال متوالی، دومین درصد بالای دانشجویان بین‌المللی را در بین تمام استان‌ها داشته است. آلبرتا همچنین دومین مقصد محبوب در میان دانشجویان بین المللی است که از استان اولیه تحصیل خود نقل مکان کرده اند.

از دلایل دیگر محبوبیت آلبرتا و کلگری، می توان به هزینه های معقول زندگی و دستمزد رقابتی شهر اشاره کرد. 

به طور خاص، کلگری حداقل دستمزد 15 دلار در ساعت را برای ساکنان خود فراهم می کند، که بالاتر از مونترال و تورنتو است (و تنها 20 سنت از ونکوور کمتر است). کلگری همچنین کمترین میانگین اجاره ماهانه را برای یک آپارتمان یک خوابه (1000 دلار) و کمترین مالیات فروش (5٪) را در میان چهار شهر بزرگ کانادا (نمودار زیر) ارائه می دهد.

همچنین، کلگری، دارای بیشترین نرخ رشد در میزان افراد شاغل در شغل های فناوری و تکنولوژی در آمریکای شمالی می باشد؛ این بدین معنی است که کلگری به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز فناوری و نوآوری در کانادا است. این نرخ رشد، به درک این موضوع کمک می کند که چرا برد پری، رئیس و مدیر عامل Calgary Economic Development، معتقد است کلگری آینده درخشانی در پیش دارد: 'کلگری یک شهر در حال رشد است که در آن ذهن های خلاق و ایده های بزرگ گرد هم می آیند تا با برخی از بزرگترین چالش های جهان مقابله کنند.'

تمام این عوامل، کلگری را تبدیل به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی، که به دنبال شهری مناسب کانادا هستند، تبدیل می کند و بدین ترتیب، آنها می توانند مسیر خود را به سوی آینده ای موفق و مرفه در این کشور آغاز کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: