مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تخلفاتی که باعث می شود ویزای کانادا نگیرید

تخلفاتی که باعث می شود ویزای کانادا نگیرید

اگر سابقه کیفری دارید و قصد دارید به کانادا بیایید، درک انواع جرایمی که شما را 'غیرقابل پذیرش (inadmissible)' می‌کند، مهم است.

'غیرقابل پذیرش' بودن در اصل به این معنی است که شما اجازه ورود به کانادا را ندارید. غیرقابل پذیرش بودن از نظر کیفری، یکی از رایج ترین دلایلی است که ممکن است اجازه ورود به کانادا به شخص داده نشود. برای تعیین اینکه آیا اتهام کیفری شما ممکن است اجازه ورود به کانادا را از شما بگیرد یا خیر، درک انواع محکومیت ها در کانادا مفید است.

جرایم، تحت قانون کیفری کانادا در یکی از این سه دسته قرار می گیرند: جزئی (summary)، قابل کیفرخواست (indictable) یا ترکیبی (hybrid).

جرایم جزئی (summary)، معمولاً از نظر نوع جرم و مجازات در بین این سه نوع جرم، کم‌خطرترین تلقی می‌شوند. از سوی دیگر، جرایم قابل کیفرخواست (indictable)، جرایم سنگین تر با مجازات های شدیدتر هستند. جرم ترکیبی (hybrid)، جرمی است که در آن دادستان می تواند بر اساس جدیت اقدامات متهم، تصمیم بگیرد که آیا به صورت 'جزیی' یا 'کیفرخواست' با آن برخورد کند.

توجه به این نکته ضروری است که یک تبعه خارجی حتما نباید در 'داخل' کانادا جرمی مرتکب شده باشد تا از نظر کیفری قابل پذیرش نباشد. افسران مهاجرت، معادل کانادایی هر جرم جنایی ارتکابی در خارج از کشور را تعیین می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا یک فرد از نظر کیفری برای کانادا قابل پذیرش است یا خیر.

جرم قابل کیفرخواست - جرمی که باعث غیرقابل پذیرش شدن شما برای ورود به کانادا می-شود

یک جرم قابل کیفرخواست همیشه منجر به رد پذیرش برای ورود به کانادا می شود. نمونه هایی از جرایم قابل کیفرخواست عبارتند از:

  • سرقت بیش از 5000 دلار کانادا
  • شکستن و وارد شدن
  • آتش زدن
  • جعل
  • ایجاد صدمه بدنی به صورت غیرقانونی
  • قصور مجرمانه موجب صدمه بدنی
  • شلیک از اسلحه گرم به قصد صدمه زدن 
  • تخلف رانندگی منجر به مرگ

جرم ترکیبی - جرمی که 'می تواند' باعث غیرقابل پذیرش شدن شما برای ورود به کانادا -شود

هنگام طبقه بندی جرم یک تبعه خارجی، افسران مرزی یا مهاجرت، یک جرم ترکیبی را جرمی قابل کیفرخواست در نظر میگیرند. برخی از  جرایم ترکیبی که می‌توانند منجر به غیرقابل پذیرش شدن در کانادا شوند عبارتند از:

  • رانندگی بی پروا
  • حمله ساده به اشخاص
  • رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر یا مشروبات الکلی (DUI)
  • رانندگی در هنگام وجود نقصی در اعضای بدن (DWI)

جرم رانندگی تحت تأثیر (DUI)، دلیل رایجی برای غیرقابل پذیرش شدن یک تبعه خارجی برای ورود به کانادا است. حتی اگر محکومیت DUI شما چندین سال پیش رخ داده باشد، باز هم می تواند بر توانایی شما برای ورود به کانادا تأثیر بگذارد. با این حال، اگر شما محکوم به DUI هستید، هنوز گزینه هایی برای آمدن به کانادا وجود دارد.




آیا می توانم با اتهام نگهداری ماری جوانا وارد کانادا شوم؟

از اکتبر 2018، داشتن حداکثر 30 گرم شاهدانه خشک شده در کانادا، قانونی است. با این حال، داشتن ماری جوانا غیرقانونی، که از طریق خرده‌فروشی مجاز خریداری نمی‌شود، همچنان یک جرم 'جزئی' محسوب می¬شود. به همین دلیل، این امکان وجود دارد که این جرم شما را برای ورود به کانادا غیرقابل پذیرش کند. اگر شما به بیش از یک جرم 'جزئی' مجرم شناخته شده اید، این ممکن است بر توانایی شما برای آمدن به کانادا تأثیر بگذارد.

چگونه می توانم بر عدم پذیرش کیفری خود غلبه کنم؟

گزینه های موجود برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری، به زمان و مکان وقوع جرم و شدت جرم بستگی دارد.

اگر شما به جرمی در خارج از کانادا محکوم شده اید، باید بازپروری شده (rehabilitated) در نظر گرفته شوید تا قابل پذیرش باشید. اگر بیش از پنج سال از پایان محکومیت صادر شده برای جرمی که در خارج از کانادا انجام شده است گذشته باشد، ممکن است واجد شرایط درخواست بازپروری باشید. اگر بیش از ده سال از اتمام دوران محکومیت شما گذشته باشد، ممکن است بازپروری شده تلقی شوید.

برای جرائم مربوط به رانندگی، اگر گواهینامه شما به عنوان بخشی از محکومیت شما گرفته شود، دوره پنج ساله باید پس از پایان ممنوعیت رانندگی شما شروع شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: