مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
نقاط قوت تحصیلات تکمیلی در کانادا

نقاط قوت تحصیلات تکمیلی در کانادا

با نزدیک به 280000 دانشجوی بین المللی، کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان است. دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی عالی، شهرهای چند فرهنگی و بین المللی و طبیعت خیره کننده، تنها چند دلیل از دلایل بی شمار این محبوبیت می باشد. 

چه علاقه مند به گذراندن زمان در مونترال زیبا و فرانسوی زبان، کلان شهر شلوغ تورنتو یا طبیعت بکر اطراف ونکوور باشید یا خیر، فرصت های نا محدودی، چه در شهرهای اصلی و چه در شهرهای کوچکتر، برای تحصیلات تکمیلی در کانادا وجود دارد.

انتخاب شهر محلِ تحصیل در کانادا

10 استان کانادا هر کدام فرصت های تحصیلات تکمیلی منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. در انتاریو، اتاوا و تورنتو به ترتیب، مرکز اصلی مالی و سیاسی کانادا می باشند. انتاریو، همچنین جایی است که می‌توانید آبشار نیاگارا را در امتداد مرز آمریکا بیابید.

در همین حال کبک، دارای تاریخی پر افتخار و هویتی فرانسوی زبان می باشد. بزرگترین شهر آن، مونترال، دارای دانشگاه های فرانسوی زبان و انگلیسی زبان، همراه با فضایی پرجنب وجوش است.

در بریتیش کلمبیا، ونکوور یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای آمریکای شمالی است و از موقعیتی عالی و زیبا در شمال غربی اقیانوس آرام بهره می‌برد؛ این شهر، دارای سواحل، مسیرهای پیاده‌روی و پیست‌های اسکی می باشد که هرکدام به سادگی قابل دسترس هستند.

در همین حال، استان آلبرتا در غرب کانادا به دلیل فراوانی فسیل دایناسورها که در دشت ها و رشته کوه های آن یافت می شود، مشهور است. اگر می خواهید دکتر آلن گرانت بعدی شوید، این استان منطقه بسیاری خوبی برای تحصیل شما خواهد بود (افشاسازی: مطمئن نیستم که او در یک دانشگاه کانادایی تحصیل کرده است!).

تامین مالی تحصیلات تکمیلی در کانادا

اگر دانشجوی بین المللی در کانادا هستید، چندین طرح بورسیه وجود دارد که می توانید در صورت واجدشرایط بودن، برای آنها درخواست دهید.

برخی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • Canada Graduate Scholarships – Masters Program
  • Fulbright Canada
  • Accelerate Program

برای مقطع دکترا، دانشجویان بین المللی می توانند برای بورسیه های زیر اپلای کنند:

  • Vanier Canada Graduate Scholarships for Doctoral Study
  • International Development Research Centre (IRDC) funding
  • Pierre Elliott Trudeau Foundation


اپلای برای برنامه تحصیلات تکمیلی در کانادا

اپلای برای کارشناسی ارشد یا دکترا در کانادا، به طور کلی مشابه سایر مقاصد اصلی آموزش عالی است؛ به طوری که دانشجو مستقیماً به دانشگاه مورد نظر درخواست می دهد و نه به یک پورتال پذیرش متمرکز.

معمولاً باید مدارک زیر را به هنگام اپلای برای مقاطع کارشناسی ارشد/ دکترا ارائه دهید:

  • مدرک لیسانس/ فوق لیسانس 
  • ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • رزومه 
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (در صورت وجود)
  • توصیه نامه ها

علاوه بر این، اگر برای مقطع دکترا درخواست می دهید، باید یک پروپوزال تحقیقاتی ارائه دهید. بسته به برنامه تحصیلی مورد نظر، ممکن است لازم باشد با یکی از اساتید دانشگاه، به عنوان سوپروایزر احتمالی خود، تماس بگیرید تا در مورد کار و تحقیقات خود صحبت کنید.

آخرین مهلت اپلای برای اکثر برنامه های کارشناسی ارشد که در ترم پاییز شروع می شود، ژانویه است.

ورود به کانادا

دانشجویان بین المللی که به کانادا می روند، به مجوز سفر الکترونیکی (eTA) و مجوز تحصیل (Study Permit) نیاز دارند. می توانید در مقاله راهنمای ما برای دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از نظر خط‌مشی‌های کووید-19 برای ورود به کانادا، باید نشان دهید که حداقل 14 روز به طور کامل واکسینه شده‌اید. همچنین باید برنامه ArriveCAN را دانلود کنید تا اطلاعات تماس و وضعیت واکسیناسیون خود را ثبت کنید.

فرصت های پس از تحصیل در کانادا

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا (PGWP)، به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در این کشور بمانند و پس از تحصیل به دنبال کار باشند:

  • اگر دوره تحصیل شما بین هشت ماه تا دو سال به درازا بیانجامد، می¬توانید به همان میزان، پس از تحصیل خود در کانادا بمانید و دنبال کار بگردید.
  • اگر دوره تحصیل شما بیش از دو سال به درازا بیانجامد، می توانید سه سال پس از تحصیل خود در کانادا بمانید و دنبال کار بگردید.

اخیرا، دولت کانادا، با درک تأثیر ویروس کرونا بر بازار کار، اقداماتی را انجام داده است تا این کشور را به مکانی جذاب برای اقامت دائم دانشجویان بین‌المللی تبدیل کند. در این اقدامات، دولت کانادا به دانشجویان بین‌المللی این فرصت را می‌دهد تا برای مجوز کار آزاد (open work permit) نیز علاوه بر PGWP درخواست دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: