مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بایدها و نبایدهای پروفایل اکسپرس اینتری

بایدها و نبایدهای پروفایل اکسپرس اینتری

ایجاد و ارسال پروفایل برای اکسپرس اینتری (Express Entry) ممکن است فرآیندی ساده به نظر برسد، اما مهم است که برای درست انجام دادن آن وقت بگذارید. امتیاز CRS شما به اطلاعاتی که در پروفایل خود ارائه می دهید بستگی دارد و نتیجه درخواست مهاجرت شما می تواند به یک امتیاز CRS قوی بستگی داشته باشد. البته، همیشه راه‌هایی برای بهبود امتیاز اکسپرس اینتری شما پس از ارسال پروفایل وجود دارد، اما برای داشتن بهترین پروفایل ممکن در اکسپرس اینتری ، بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.

نحوه عملکرد اکسپرس اینتری

داوطلبانی که واجد شرایط یکی از برنامه های اکسپرس اینتری هستند، می توانند پروفایل خود را برای اکسپرس اینتری ارسال کنند. به پروفایل آنها، امتیاز CRS تعلق می گیرد و برای کاندیداهای دارای رتبه بالاتر به صورت دوره ای دعوت نامه هایی برای درخواست (ITA) اقامت دائم صادر می شود. نامزدهایی که ITA دریافت می کنند و برای اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری درخواست می دهند، درخواست آنها معمولاً ظرف شش ماه بررسی می شود.

باید¬ها: اعضای خانواده وابسته به خود را نیز لحاظ کنید

می توانید اعضای خانواده وابسته به خود را در پروفایل اکسپرس اینتری خود بگنجانید. برای مهاجرت به کانادا، اعضای خانواده تحت تکفل عبارتند از:

  • همسر یا شریک زندگی شما
  • فرزند تحت تکفل شما
  • فرزند تحت تکفلِ همسر یا شریک زندگی شما
  • فرزند تحت تکفل از فرزند تحت تکفل

اعضای خانواده وابسته به خود را می‌توان به‌عنوان 'همراه' یا 'غیر همراه' در پروفایل لحاظ کرد، بسته به اینکه آیا با شما به کانادا مهاجرت می‌کنند یا خیر. نکته کلیدی اینجاست که شما باید همه افراد تحت تکفل خود را در پروفایل بیاورید، چه آنها شما را به کانادا همراهی کنند یا نه. اگر یکی از وابستگان خود را در پروفایل خود لحاظ نکنید، بعداً نمی توانید اسپانسر او شوید.

نکته مهاجرتی: تعریف فرزند تحت تکفل در 24 اکتبر 2017، از سن زیر 19 سال به زیر 22 سال تغییر کرد.

نبایدها: اعضای خانواده غیر وابسته به خود را لحاظ نکنید 

برای مهاجرت به کانادا، اعضای خانواده زیر نمی توانند به عنوان وابستگان در پروفایل اکسپرس اینتری شما لحاظ شوند:

  • والدین
  • پدربزرگ و مادربزرگ
  • برادر یا خواهر
  • عمو یا عمه
  • خواهرزاده یا برادرزاده


بایدها: در آزمون آیلتس شرکت کنید

آیلتس رایج ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی است که برای ارزیابی توانایی شما در زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا نیاز است. این آزمون همچنین یکی از بزرگترین عوامل در محاسبه امتیاز CRS شما است که می توانید به راحتی آن را بهبود دهید. آماده سازی پروفایل اکسپرس انتری برای ارسال، مدتی طول می کشد. در حالی که منتظر مدارک خود هستید، ایده خوبی است که برای آیلتس آماده شوید.

منابع آنلاین زیادی برای مطالعه آیلتس وجود دارد. ما دسترسی رایگان به خدمات آموزشی آیلتس را برای تمام مشتریان اکسپرس اینتری خود فراهم می کنیم تا به آنها در گرفتن بهنرین نتیجه کمک کنیم. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دوباره در آزمون آیلتس شرکت کنید. در پایان، آیلتس یک آزمون است و بهترین تمرینی که می توانید برای هر آزمونی انجام دهید، تمرین و انجام نمونه آزمون های مختلف است.

نتایج آزمون آیلتس به مدت دو سال معتبر است، بنابراین برنامه ریزی زودهنگام برای شرکت مجدد در آزمون، حتی چندین بار، برای کسب نمره بهتر، می تواند به فرایند مهاجرت شما به کانادا کمک زیادی کند.

نبایدها: نمرات آزمون ها را با هم ترکیب نکنید

آیلتس و هر آزمون زبان مجاز دیگری، چهار توانایی زبان را آزمایش می کنند: خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن. هنگامی که نتایج آزمون زبان را در پروفایل اکسپرس اینتری خود ارائه می دهید، هر چهار نمره مهارت زبان، باید مختص به یک آزمون باشد. به عنوان مثال، فرض کنید نتایج آزمون اول شما به صورت زیر باشد:

  • Reading: 5.5
  • Writing: 6.0
  • Listening: 5.5
  • Speaking: 6.5

این با نمره کلی CLB 6 مطابقت دارد.

و نتایج آزمون دوم شما نیز به صورت زیر باشد:

  • Reading: 6.0
  • Writing: 6.0
  • Listening: 6.0
  • Speaking: 6.0

این با نمره کلی CLB 7 مطابقت دارد.

با وجود اینکه در آزمون اول خود، در توانایی صحبت کردن بهتر عمل نمودید، باید هر چهار نتیجه ای که برای مهارتهای خود می¬خواهید ارائه دهید، مختص به یک آزمون باشد. بنابراین، بهتر است در پروفایل اکسپرس اینتری خود، نتایج آزمایش دوم را ارائه دهید.


بایدها: تمام تجربیات کاری خود را ذکر کنید

وقتی صحبت از ارسال پروفایل اکسپرس انتری شما به میان می آید، تقریباً همیشه بهتر است تمام تجربیات کاری خود را –هرچند کوچک- ذکر کنید. هیچ اطلاعاتی را در مورد سابقه شغلی خود، صرفاً به این دلیل که احساس می کنید مرتبط نیست، از قلم نیندازید. حذف عمدی اطلاعات ممکن است 'ارائه نادرست(misrepresentation)' تلقی شود، که یک تخلف جدی است و می تواند منجر به محرومیت پنج ساله از کانادا شود.

حتی اگر به طور خاص برای یک شغل امتیازی کسب نمی کنید، همچنان باید آن را در پروفایل خود لحاظ کنید. برای کارهای غیرتخصصی امتیازی از دست نخواهید داد و کارهایی که آنها را با ارزش تلقی نمی کنید، ممکن است به طور غیرمستقیم به بهبود پروفایل شما کمک کند.

نبایدها: پاسخ هایی را که نمی دانید حدس نزنید

در مرحله ارسال پروفایل، از شما خواسته می شود اطلاعات زیادی در مورد خود و خانواده خود ارائه دهید. اغلب، شما نیازی به ارائه مدرک برای اثبات درستی آن اطلاعات تا مرحله بعدی فرآیند ندارید. اما باید بتوانید هر آنچه را که در پروفایل خود ادعا می کنید ثابت کنید. بنابراین، اگر سوالی را متوجه نشدید، یا در مورد پاسخ آن مطمئن نبودید، حدس نزنید. برای یافتن پاسخ مناسب وقت بگذارید.

همانطور که اشاره کردیم، اگر مشخص شود که خود را نادرست معرفی کرده اید، می تواند به طور جدی به شانس شما برای مهاجرت موفقیت آمیز به کانادا آسیب برساند.

باید¬ها: دستورالعمل ها را با دقت بخوانید

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، منابع و دستورالعمل های زیادی را برای تکمیل پروفایل اکسپرس اینتری شما ارائه میدهد. در واقع این اطلاعات آنقدر زیاد است که خواندنش می تواند طاقت فرسا باشد.

برای اطمینان از کامل و دقیق بودن پروفایل خود وقت بگذارید و تمامی دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. اشتباهات در مرحله تکمیل و ارسال پروفایل، می تواند تاثیر طولانی مدتی بر کل پرونده مهاجرت شما داشته باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: