مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تمام اطلاعات برای Job Match کانادا

تمام اطلاعات برای Job Match کانادا

دولت کانادا یک سرویس Job Match دارد که برخی از کارگران خارجی را با آگهی های شغلی ارسال شده توسط کارفرمایان کانادایی تطبیق می دهد. این سیستم، با توجه به میزان سازگاری و تطبیق جوینده با یک شغل، امتیازی از 5 به جوینده می دهد.

سرویس Job Match کانادا چیست؟

سرویس Job Match که از طریق Job Bank کانادا عمل می کند، آگهی های شغلی کارفرمایان کانادایی را با مشخصات افراد جویای کار مطابقت می دهد. این سرویس، امتیازی به جوینده در مقیاس یک تا پنج اختصاص می دهد. این امتیاز، میزان تطابق پروفایل هر کارجو را با معیارهای تبلیغاتی ارزیابی می کند. امتیاز 1، تطابق جزئی است، در حالی که امتیاز 5 تقریباً یک تطابق کامل میباشد.

این سرویس، هم یک حساب کاربری استاندارد و هم یک حساب کاربری پلاس ارائه می دهد. حساب استاندارد، از کاربران می خواهد که فقط آدرس ایمیل خود را وارد کنند، در حالیکه، حساب کاربری پلاس از کاربران می خواهد که ایمیل و شماره بیمه اجتماعی یا شماره پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد کنند.

کاریابی در کانادا

سرویس Job Match چگونه عمل می کند؟

جویندگان کار با استفاده از مدارک تحصیلی و تجربه کاری خود یک پروفایل در Job Bank ایجاد می کنند. هنگامی که یک کارفرمای کانادایی یک آگهی شغلی ارسال می کند، Job Match جویندگانی را پیدا می کند که مشخصات آنها مطابق با شرایط کار آگهی شده باشد. کارفرما می تواند 'نمودار مقایسه (Comparison chart)' را مشاهده کند؛ این نمودار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ببینند پروفایل جوینده کار چقدر با الزامات شغلی مطابقت دارد.

پروفایل جویندگان کار ناشناس باقی می مانند. کارفرمایان فقط می توانند تجربیات، مهارت ها و مدارک آنها را مشاهده کنند. اگر کارفرمایی به پروفایلی علاقه مند است، می تواند برای آن دعوت نامه ای برای مصاحبه ارسال کند.

Job Match برای جویندگان کار اکسپرس اینتری

داوطلبان شرکت کننده در اکسپرس اینتری می توانند یک حساب 'جوینده کار (Job Seeker)' برای خودشان ایجاد کنند. این یک فرصت عالی برای کارگران خارجی است تا با کارفرمایان کانادایی ارتباط برقرار کنند.

رزرو داشتن کاری در کانادا، قبل از ورود به کانادا، برای اکثر داوطلبان اکسپرس اینتری اولویت بالایی دارد. بدین وسیله نه تنها داشتن شغل به محض ورود به کانادا تضمین شده است، بلکه پیشنهاد شغلی می تواند تفاوت زیادی در شانس موفقیت شما در اکسپرس اینتری ایجاد کند. یک پیشنهاد شغلی معتبر تا 200 امتیاز در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) ارزش دارد.

Job Match ارتباط مستقیم با کارفرمایان کانادایی را برای جویندگان کار آسان تر می کند. با این حال، این بدان معناست که داشتن سابقه کار در پروفایل Job Bank مهمتر از همیشه است. ثبت نام در Job Bank در اسرع وقت نیز می تواند تفاوت زیادی در شانس موفقیت شما ایجاد کند زیرا در حال رقابت با سایر جویندگان کار هستید.

اگر شهروند یا مقیم دائم کانادا نباشید، برای ثبت پروفایل Job Bank باید در اکسپرس اینتری پروفایل داشته باشید. بنابراین، اگر واجد شرایط هستید، Job Match دلیل دیگری برای سابمیت کردن پروفایل اکسپرس اینتری در اسرع وقت است.

کار در کانادا


کارگران خارجی موقت در کانادا

در بیشتر موارد، کارفرمایان کانادایی که می خواهند کارگران خارجی را استخدام کنند، باید برای ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) درخواست دهند. قبل از اینکه بتوانند LMIA را بدست آورند، کارفرمایان باید از Job Match برای نشان دادن تلاش های خود برای استخدام شهروندان و افراد مقیم کانادا استفاده کنند.

در حالی که برخی از مجوزهای کار در کانادا از LMIA معاف هستند، مانند مجوزهایی که از طریق جریان استعدادهای جهانی، در مشاغل واجد شرایط NAFTA یا برنامه تحرک بین المللی (IMP) ارائه می شود، بیشتر مجوزهای کار در کانادا به LMIA مثبت نیاز دارند.

برای دریافت LMIA، کارفرمایان باید شرایط استخدامی خاصی را برآورده کنند. بخشی از این الزامات استخدامی شامل استفاده از Job Match خواهد بود.

ارزیابی تاثیر بازار کار

LMIA ثابت می کند که استخدام یک کارگر خارجی به بازار کار کانادا آسیبی نمی رساند. در طول فرآیند درخواست LMIA، کارفرمایان باید تلاش خود را برای یافتن یک شهروند یا مقیم دائم کانادا برای پر کردن این فرصت شغلی ثابت کنند.

اگر یک کارفرمای کانادایی فردی را برای موقعیتی با دستمزد بالا استخدام می کند، باید همه جویندگان کار دارای نمره تطبیق 4 یا بیشتر را در 30 روز اول ارسال آگهی شغل دعوت کند. اگر استخدام برای موقعیتی با دستمزد پایین است، باید از همه جویندگان کار دارای نمره تطبیق 2 یا بالاتر دعوت به عمل آورد.

دستمزد بالا یا کم؟

اگر کارفرما دستمزدی را ارائه دهد که بالاتر از متوسط دستمزد ساعتی استانی یا منطقه ای باشد، به عنوان یک موقعیت با دستمزد بالا در نظر گرفته می شود.

اگر کارفرما دستمزدی را ارائه دهد که کمتر از میانگین دستمزد ساعتی استانی یا منطقه ای باشد، به عنوان یک موقعیت با دستمزد پایین در نظر گرفته می شود.

کارفرمایان کانادایی باید از حداقل دو روش دیگر استخدام، علاوه بر Job Match، برای بدست آوردن LMIA مثبت استفاده کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: