مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دریافت نامزدی PNP در کانادا

دریافت نامزدی PNP در کانادا

گواهی نامزدی استانی به روشی محبوب برای مهاجرت به کانادا تبدیل شده است. ده ها برنامه نامزد استانی (PNP) وجود دارد که هر کدام معیارهای خود را برای واجد شرایط بودن دارند. سوال اینجاست که چگونه می توانید موفق به کسب گواهی نامزدی استانی شوید؟

نحوه دریافت گواهی نامزدی استانی کانادا

از آنجایی که هر استان برنامه نامزد استانی (PNP) مختص به خود با برنامه های متفاوت خاص خود را دارد، مرتب کردن همه آنها برای یافتن اینکه واجد شرایط کدام یک هستید می‌تواند چالش برانگیز باشد. این واقعیت که استان ها اغلب الزامات واجد شرایط بودن و زمان باز و بسته شدن برنامه ها را تغییر می دهند، شرایط را پیچیده تر می کند. بهترین اقدام برای دریافت نامزدی استانی، تحقیق و نظارت بر همه برنامه‌هایی است که ممکن است واجد شرایط آنها باشید.

این تحقیق و نظارت ارزشش را دارد، زیرا دریافت گواهی نامزدی استانی به این معنی است که می توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید. اگر برای یک جریان استانی همراه با اکسپرس اینتری درخواست می‌دهید، نامزدی به شما 600 امتیاز اضافی در سیستم رتبه‌ بندی جامع (CRS) اضافه می کند. این 600 امتیاز، اساساً دعوت به درخواست برای اقامت دائم کانادا را تضمین می کند. همچنین برای کاندیدهایی که پروفایل اکسپرس انتری ندارند، PNP هایی وجود دارد که اغلب به آنها 'base PNP' گفته می شود. اگر گواهی نامزدی استانی را از یک base PNP دریافت کنید، می توانید مستقیماً برای اقامت دائم درخواست دهید.

هر برنامه نامزد استانی منحصر به فرد است. با این حال، چند دستورالعمل کلی وجود دارد که به شما برای دریافت گواهی نامزدی استانی کمک می کند:

تجربه در یک شغل پر تقاضا

بسیاری از استان‌ها، جریان PNP ای دارند که به استخدام کارگران خارجی با تجربه در مشاغل خاص اختصاص دارد. این برنامه ها به استان ها کمک می کند تا به کمبود نیروی کار پاسخ دهند. مشاغلی که 'پر تقاضا' در نظر گرفته می شوند، بر اساس استان و در طول زمان تغییر می-کنند. نظارت دقیق بر این فهرست‌ها، برای همه استان‌هایی که چنین برنامه¬هایی را ارائه می‌دهند، می‌تواند بهترین راه برای دریافت گواهی نامزدی استانی باشد. چند مثال از این برنامه ها در زیر آورده شده است:

  • Saskatchewan Occupations In-Demand
  • Ontario Human Capital Priorities
  • Nova Scotia Labour Market Priorities stream


پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما

مانند جریان‌های مشاغل پر تقاضا، 'جریان‌های پیشنهادی شغلی' برای کمک به کارفرمایان در استان های مختلف، برای رفع نیاز به نیروی کار طراحی شده‌اند. اگر یک کارفرما نتواند یک فرصت شغلی را با استفاده از بازار کار محلی پر کند، 'جریان های پیشنهاد شغلی' به او امکان دسترسی به بازار بین المللی را می دهد. اگر یک پیشنهاد شغلی دارید و کارفرمای شما در استانی با این نوع برنامه نامزدی قرار دارد، ممکن است واجد شرایط درخواست گواهی نامزدی استانی باشید.

مزیت جریان‌های پیشنهاد شغلی این است که بسیاری از آنها به کارفرمایان اجازه می‌دهند فرآیند ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) را دور بزنند. بسیاری از استان‌ها با دولت فدرال موافقت‌نامه‌هایی دارند که به آنها اجازه می‌دهد برای نامزدهای موفق 'نامه‌های حمایتی (letters of support)' صادر کنند. از این نامه ها می توان برای درخواست مجوز کار کانادا به جای LMIA استفاده کرد. این کار استخدام متقاضیان خارجی و همچنین کسب نامزد استانی را آسان‌تر می کند. بسیاری از جریان‌های پیشنهاد شغلی برای درخواست، نیازی به پروفایل اکسپرس اینتری ندارند. این بدان معناست که حتی اگر واجد شرایط ورود به اکسپرس اینتری نباشید، همچنان ممکن است واجد شرایط دریافت گواهی نامزدی باشید. چند مثال از این برنامه ها در زیر آورده شده است:

  • Ontario Employer Job Offer
  • Nova Scotia Skilled Worker

پیشنهاد شغلی کارفرما در یک شغل مورد تقاضا

گاهی اوقات، استان‌ها جریان‌های مهاجرتی را به نامزدهایی ارائه می‌دهند که در یک شغل مورد تقاضا تجربه دارند و قبلاً از یک کارفرما در آن شغل پیشنهاد شغلی گرفته اند. چند مثال از این برنامه ها در زیر آورده شده است:

  • Ontario In-Demand Skills
  • British Columbia Healthcare Professional Category

تجربه به عنوان یک دانشجو

اکثر استان ها دارای یک جریان نامزدی استانی برای داوطلبانی هستند که تجربه تحصیل در آن استان را دارند. در واقع، فارغ التحصیلان بین المللی شانس بسیار زیادی برای مهاجرت دارند. اگر از یک موسسه آموزشی پس از متوسطه در کانادا فارغ التحصیل شده اید، و در اکسپرس اینتری نیز هستید، ممکن است تنها بدلیل تحصیل خود، واجد شرایط دریافت حداکثر 30 امتیاز CRS اضافی باشید. اگر به عنوان دانشجو در کانادا تجربه ندارید، برنامه دانشجوی بین المللی ما می تواند به شما کمک کند موسسه آموزشی و برنامه ای در کانادا پیدا کنید که می تواند به شما در رسیدن به اهداف تحصیلی، شغلی و مهاجرتی کمک کند. چند مثال از این برنامه ها در زیر آورده شده است:

  • British Columbia International Graduate
  • Manitoba International Education


تجربه به عنوان کارگر موقت

تجربه کار در استان به عنوان کارگر موقت می تواند به شما در گرفتن نامزدی استانی کمک کند. بسیاری از استان‌ها دارای جریان‌هایی هستند که برای کمک به کارگران موقت برای کسب اقامت دائم طراحی شده است. برخی از این جریان ها مستلزم این هستند که هنگام درخواست نامزدی در کانادا کار کنید و کارفرمای شما یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائمی به شما بدهد. برخی دیگر فقط به تجربه اخیر به عنوان کارگر در استان نیاز دارند. اگر واجد شرایط مهاجرت به کانادا نیستید، شروع به کار به عنوان یک کارگر موقت می تواند شرایط شما را از جهات زیادی بهبود بخشد. شما می توانید توانایی زبان خود را بهبود بخشید و شبکه حرفه ای خود را توسعه دهید تا بتوانید یک پیشنهاد شغلی دائمی دریافت کنید. چند مثال از این برنامه ها در زیر آورده شده است:

  • Saskatchewan Experience
  • Manitoba Skilled Workers in Manitoba Category

جریان های تجاری

برخی از استان ها، برنامه های نامزد استانی را برای نامزدهایی ارائه می دهند که مایل به داشتن و راه اندازی یک کسب و کار در استان هستند. معمولاً برای واجد شرایط بودن برای این نوع جریان ها باید تجربه مدیریتی و حداقل دارایی شخصی معین شده را داشته باشید. چند مثال از این برنامه¬ها در زیر آورده شده است:

  • British Columbia Entrepreneur Immigration Stream
  • Ontario Entrepreneur Stream

راه های دیگر برای دریافت نامزدی استانی

برخی از استان ها برای اهداف مهاجرتی خود، جریان های نامزدی استانی دیگری دارند. به عنوان مثال، انتاریو می خواهد تعداد تازه واردهای فرانسوی زبان را در انتاریو افزایش دهد. بنابراین، اگر تسلط بالایی به زبان فرانسوی دارید، ممکن است واجد شرایط برنامه Ontario French Speaking Skilled Worker باشید. ساسکاچوان صنعت کشاورزی بزرگی دارد. به همین دلیل، آنها یک برنامه نامزدی استانی را برای نامزدهایی که تجربه کشاورزی دارند و علاقه-مند به مالکیت، فعالیت یا سرمایه گذاری در مزرعه ای در ساسکاچوان هستند، ارائه می دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: