مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در دانشگاه های کبک

تحصیل در دانشگاه های کبک

تحصیلات دانشگاهی، دومین سطح آموزش غیر اجباری بعد از تحصیلات کالج می  باشد. در کبک، 18 دانشگاه برای تحصیل دانشجویان بین المللی در کبک وجود دارد که به طور مستقل فعالیت می کنند.

سال تحصیلی دانشگاه های استان کبک شامل 3 ترم است که معمولاً هر ترم 15 هفته به طول می انجامد:

  • ترم پاییز: از سپتامبر تا دسامبر
  • ترم زمستان: از ژانویه تا آوریل
  • ترم تابستان: از می تا آگوست

بیشتر دوره ها و فعالیت های آموزشی 3 واحد ارزش دارند. با این حال، برخی ممکن است 1، 2 یا 4 واحد ارزش داشته باشند. هر اعتبار نشان دهنده تقریباً 45 ساعت کار در هر ترم است. ساعات کار ممکن است شامل مطالعه فردی، حضور در کلاس، آزمایشگاه یا کارگاه، دوره کارآموزی، کلاس ها یا فعالیت های آنلاین باشد.

برای داشتن وضعیت دانشجوی تمام وقت در مقطع undergraduate (مقطع کارشناسی)، ترم شما نباید کمتر از 12 واحد باشد که معمولاً معادل 4 درس 3 واحدی می باشد.

برای داشتن وضعیت دانشجوی تمام وقت در مقطع graduate (کارشناسی ارشد)، ترم شما نباید کمتر از 9 واحد باشد. با این حال، این تعداد می تواند بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت باشد.

سه سطح تحصیلات دانشگاهی وجود دارد. برنامه‌های در مقاطع کارشناسی ارشد (سطح 2) و دکترا (سطح 3) به ترتیب عنوان graduate و post-graduate نیز شناخته می‌شوند.

Undergraduate (سطح 1)- در استان کبک کانادا

برنامه های اصلی ارائه شده در سطح 1 عبارتند از:

  • Bachelor’s degree (مدرک لیسانس)

Bachelor’s degree یک برنامه طولانی است که بر یک رشته تحصیلی خاص تمرکز دارد. بسته به برنامه، به 3 تا 4 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد و شامل 90 تا 120 واحد می باشد. این به طور کلی معادل 30 تا 40 دوره آموزشی است.

برای تکمیل این برنامه 90 واحدی در بازه زمانی مورد انتظار، معمولاً باید معادل 15 واحد (به طور متوسط 5 دوره) را در هر ترم تکمیل کنید. 

  • Certificate

Certificate یک برنامه کوتاه تکمیلی در یک رشته تحصیلی خاص است که برای تکمیل آن به 1 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارید. Certificate شامل 30 واحد است که معمولاً معادل 10 دوره آموزشی می باشد.

در برخی موارد، ترکیب سه Certificate می تواند منجر به اعطای bachelor’s degree شود. دوره های Certificate گاهی اوقات بخشی از bachelor’s degree هستند.


Graduate (سطح 2) در استان کبک کانادا

برنامه های اصلی ارائه شده در سطح 2 عبارتند از:

  • Master’s with thesis (کارشناسی ارشد با پایان نامه)

کارشناسی ارشد با پایان نامه، حول یک پروژه تحقیقاتی متمرکز است. به طور کلی برای تکمیل به 2 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد و شامل 45 واحد است.

  • سایر مدارک کارشناسی ارشد (به عنوان مثال حرفه ای یا غیر پایان نامه)

این برنامه ها بر روی تمرین یک حرفه یا یک پروژه تحقیقاتی (به میزان کمتری از گزینه با پایان نامه) تمرکز می کنند. این برنامه¬ها معمولاً به 2 سال تحصیل تمام وقت برای تکمیل نیاز دارند، اما ممکن است بیشتر طول بکشد و شامل 45 تا 60 واحد باشد.

  • Specialized graduate diploma (DESS)

DESS به شما اجازه می دهد تا تخصص خاصی را در یک زمینه خاص توسعه دهید. برای تکمیل آن به 1 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارید و شامل 30 واحد است که معمولاً معادل 10 دوره آموزشی می باشد.

Post-graduate (سطح 3) در استان کبک کانادا

برنامه اصلی در سطح 3 دکترا می باشد.

Doctorate (دکتری)

دوره دکتری که بر تحقیق و ارتقای دانش در یک رشته معین متمرکز است، شامل 90 واحد می¬باشد که حداقل 60 واحد آن به تحقیق اختصاص دارد. معمولاً برای تکمیل به 4 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد اما ممکن است طولانی تر یا کوتاه تر باشد.

برای برخی از برنامه های متشکل از 120 واحد، 1 تا 2 سال تحصیل اضافی مورد نیاز است.

شهریه و کمک مالی در استان کبک کانادا

شهریه پایه در سال های 2023-2024، 87.43 دلار به ازای هر واحد است. برای یک دانشجوی کبک که به صورت تمام وقت ثبت نام کرده است (30 واحد)، این مبلغ 2623 دلار در هر ترم است.

دانشجویان بین المللی در برنامه های تحقیقاتی سطح 2 و 3 نیز ملزم به پرداخت مبلغی علاوه بر شهریه پایه هستند:

  • سطح 2: 13944 دلار برای 30 واحد در سال 2023-2024، برای کل شهریه 16567 دلار
  • سطح 3: 12 272 دلار برای کل شهریه 14 895 دلار

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد حرفه ای توسط هر دانشگاه تعیین می شود.


پذیرش تحصیلی کبک

شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه های کبک با سایر موسسات در آمریکای شمالی متفاوت است. پذیرش در کبک پس از 13 سال تحصیل به جای 12 سال انجام می شود (به دلیل حداقل 2 سال تحصیل در کالج پیش دانشگاهی).

پذیرش در مقطع کارشناسی به طور کلی مستلزم داشتن مدرک مطالعات کالج (DCS) است.

اگر DCS ندارید، ممکن است با برآورده کردن شرایط تعیین شده توسط دانشگاه (مطالعه قطع شده، تجربه مرتبط در بازار کار یا آموزش آمادگی دانشگاهی) پذیرفته شوید.

مزایای تحصیل در کبک

آموزش با کیفیت و طیف متنوع برنامه ها

سیستم آموزشی کبک برنامه های متنوعی را در سطوح مختلف ارائه می دهد.

بیش از 3000 برنامه دانشگاهی موجود است که نیمی از آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

کبک دارای بیش از 700 مرکز تحقیقاتی دانشگاهی معتبر در زمینه‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، هوافضا، مواد در حال ظهور، فناوری‌های کوانتومی، مهندسی پزشکی و هنرهای تجسمی است.

شما به بهترین دانشگاه ها دسترسی خواهید داشت که به دلیل برتری برنامه های خود و تخصص اعضای هیئت علمی خود توسط نهادهای اعتباربخشی مانندAACSB International  (ایالات متحده آمریکا)، EQUIS (اروپا) و AMBA (بریتانیا) به رسمیت شناخته شده اند.

تحصیلات دانشگاهی بسته به مسیری که انتخاب می کنید، دسترسی به بازار کار یا دانشگاه را تسهیل می کند.

مراکز آموزش حرفه ای (Vocational Training Centers)، مجهز به فناوری پیشرفته، بیش از 150 برنامه را ارائه می دهند که بر فرصت های عملی برای یادگیری حرفه ای که مستقیماً با بازار کار مرتبط است تمرکز می کنند.

مطالعات شما در سطح بین المللی شناخته می شود و شانس شما را برای یافتن شغل رویایی خود افزایش می دهد.

شهریه مقرون به صرفه و هزینه زندگی

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی و هزینه های زندگی در کبک از پایین ترین ها در آمریکای شمالی است.

زندگی دانشجویی هیجان انگیز

کبک یک تجربه هیجان انگیز زندگی دانشجویی را در یک محیط امن ارائه می دهد. این جامعه به عنوان یک جامعه پذیرا، چندفرهنگی و دموکراتیک شناخته شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: