مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند

وقتی صحبت از آموزش با کیفیت بالا می شود، فنلاند یکی از اولین کشورهایی است که به ذهن می رسد. فنلاند یک کشور شمال اروپا با جمعیت 5.54 میلیون نفر در سال 2020، نه تنها موفق شده است که با پیشرفت تحصیلی همگام شود، بلکه در ایجاد یک استاندارد جهانی نیز موفق بوده است. فنلاند که عضو اتحادیه اروپاست و دارای 35 موسسه آموزش عالی است، انتخاب خوبی برای دانشجویان از سراسر جهان است. یک جامعه برابری طلب که در آن دانش و یادگیری مادام العمر بسیار ارزشمند است، فنلاند یک محیط اجتماعی عالی برای تقویت یادگیری و رشد شخصی شما ارائه می دهد.برای یک دانشجوی بین‌المللی، زندگی در فنلاند با راحتی ارائه شده توسط زیرساخت‌ها و فناوری سطح بالا، امنیت زندگی در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان، و لذتی که طبیعت با چهار فصل متمایز ارائه می‌کند، افزایش می‌یابد. درخواست برای برنامه لیسانس و کارشناسی ارشد از www.studyinfo.fi شروع می شود. شرایط واجد شرایط بودن و ورود، و همچنین دوره دقیق درخواست، مختص برنامه مدرک است، بنابراین از تابع جستجو در www.studyinfo.fi برای بررسی این جزئیات استفاده کنید.

شهریه و بورسیه

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA در فنلاند مشمول هزینه تحصیل در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. دانشگاه‌ها همچنین گزینه‌های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان با استعداد غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا که در برنامه‌های مدرک با شهریه پذیرش می‌شوند، ارائه می‌دهند. هر دانشگاه هزینه و سیستم بورسیه خود را دارد، اما هزینه های سالانه بین 5000 تا 18000 یورو متغیر است. اطلاعات دقیق بورسیه به طور مستقیم از دانشگاه ها در دسترس است.

نگاه کنید به: www.studyinfinland.fi/scholarships

 شرایط زبان انگلیسی 

برای تحصیل در فنلاند به مدرک رسمی زبان انگلیسی نیاز دارید. برای دریافت یکی، باید یکی از آزمون های محبوب بین المللی انگلیسی را پشت سر بگذارید. می توانید خودتان برای این آزمون ها آماده شوید یا می توانید در دوره آمادگی زبان انگلیسی ثبت نام کنید. این نوع دوره ها توسط بسیاری از مدارس و موسسات دیگر در سراسر جهان ارائه می شود. با گذراندن دوره آموزشی مناسب آزمون زبان انگلیسی، مهارت های زبانی خود را برای کسب نمرات مورد نیاز برای آزمون های آیلتس، تافل، PTE آکادمیک، C1 Advanced یا سایر آزمون های انگلیسی ارتقا می دهید.

هزینه تحصیل در فنلاند

هزینه های تحصیل در دانشگاه های پایانی بر اساس عواملی مانند نوع موسسه، ملیت دانشجو، سطح تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد) و غیره متفاوت است. دانشگاه های دولتی دارای ساختار شهریه زیر هستند:

0 یورو در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس

5000 تا 18000 یورو در سال برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA

0 یورو در سال برای برنامه های دکترا برای همه دانشجویان بین المللی

دانشگاه های خصوصی معمولاً شهریه های بالاتری دارند و ممکن است بین دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا تفاوتی قائل نشوند.

هزینه زندگی

متوسط هزینه زندگی ماهانه یک دانشجو در فنلاند تقریباً 700-900 یورو است. این ممکن است بسته به محل تحصیل شما در فنلاند کمی متفاوت باشد - برای مثال، هزینه های اقامت و سایر هزینه های زندگی ممکن است در منطقه شهری هلسینکی و سایر شهرها بیشتر باشد.

شرایط ادامه تحصیل در مقاطع مختلف:

 کارشناسی

برای درخواست برای برنامه لیسانس، به مدرک دبیرستان یا معادل آن نیاز دارید.

مدارک لیسانس UAS بین 210-270 واحد ECTS است و مدت آن بسته به برنامه مدرک بین 3.5 تا 4.5 سال است.

مدارک لیسانس دانشگاه 180 واحد ECTS و مدت آن 3 سال است. مدارک لیسانس دانشگاه معمولاً ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می دهند.

مدارک مورد نیزا برای تحصیل در کارشناسی ارشد

  • شناسنامه؛
  • عکس های اخیر؛
  • گذرنامه یا کارت ملی شما؛
  • یک یا چند نامه مرجع از کارفرمایان یا استادان گذشته؛
  • کپی مدارک یا گواهینامه های گذشته، از جمله مدرک لیسانس شما؛
  • ریز نمرات دانشگاهی؛
  • تعهد نامه؛
  • رزومه؛
  • تمکن مالی

بسته به موضوع یا تخصص کارشناسی ارشد انتخابی خود، ممکن است از شما خواسته شود که نمرات آزمون های اضافی مانند GRE، GMAT یا LSAT را ارائه دهید. بررسی کنید که آیا برنامه شما به هر یک از اینها یا موارد دیگر نیاز داردیا خیر.

لیست مدارک بستگی به الزامات خاص دانشگاه های فنلاند دارد، بنابراین ممکن است از شما خواسته شود که مدارک اضافی را اضافه کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که شما باید ترجمه رسمی انگلیسی اسناد خود یا ترجمه به زبان محلی را ارائه دهید.

پذیرش در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا توسط دانشگاه ها ارائه می شود. برای واجد شرایط بودن برای درخواست برنامه دکترا به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارید.

مدرک دکترا معمولاً حدود 4 سال طول می کشد و شامل 240 واحد ECTS است.

دانشگاه های فنلاند هم دوره های تحصیلات تکمیلی و هم دوره های دکترا را ارائه می دهند

لیست دانشگاه های مطرح فنلاند جهت اقدام اپلای و جستجوی برنامه ها:

  • دانشگاه آلتو
  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشگاه فنلاند شرقی
  • دانشگاه Jyväskylä
  • دانشگاه لاپلند
  • دانشگاه LUT
  • دانشگاه اولو
  • دانشکده اقتصاد هنکن
  • دانشگاه هنر هلسینکی
  • دانشگاه تامپره
  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه واسا
  • دانشگاه Åbo Akademi

لینک جستجوی برخی دانشگاه های دیگر:

https://www.studyinfinland.fi/universities-list-view?educational_level=University&level_of_degree=All&field_of_study=All&sort_bef_combine=random_ASC

موارد بیشتر و مرور کلی

مسکن

اسکان دانشجویی در فنلاند، هم برای دانشجویان مبادله ای و هم برای دانشجویان مدرک، معمولاً توسط بنیادهای مسکن دانشجویی سازماندهی می شود. بسیاری از شهرها و شهرداری ها نیز دارای خوابگاه هایی هستند که توسط جامعه شهرداری یا موسسه آموزشی نگهداری می شود.

در مورد خوابگاه دانشجویی در فنلاند بخوانید: https://www.studyinfinland.fi/life-finland/accommodation 

حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در فنلاند بسیار خوب سازماندهی شده است و دانش آموزان از تخفیف ویژه ای برخوردار می شوند که رفت و آمد را مقرون به صرفه می کند. هنگام زندگی در شهرهای بزرگ فنلاند نیازی به داشتن ماشین شخصی نیست.

 

 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: