مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
50 کار که باید در هلند انجام دهید-بخش سوم

50 کار که باید در هلند انجام دهید-بخش سوم

ادامه ی مراکز تفریحی هلند

33- Foodhallen

یک ایستگاه تراموای سابق در محله‌ی مدرن Oud-West، مکان مناسبی برای یک بازار مواد غذایی سرپوشیده (بخشی از مجموعه‌ی بزرگ De Hallen) با تعداد زیادی رستوران‌های کوچک است.

در مجموع، بیش از 20 رستوران در این منطقه وجود دارد و این یعنی حتی مشکل ‌پسندترین افراد نیز حتماً رستورانی مطابق با سلیقه‌ی خود پیدا می‌کنند.

افرادی که دارای ذائقه‌ی جهانی هستند، مجبورند بین غذای یونانی، رولت‌های Temaki، صدف‌های درآورده شده در محل، کباب آمریکایی، رولت‌های تابستانی ویتنامی، فلافل، غذای چینی Dim Sum، تاپاس، هات‌داگ‌های لذیذ، پیتزاهای چوبی و... گزینه‌ی غذایی خود را انتخاب کنند.

بسیاری از جذابیت‌های Foodhallen ناشی از فضای سرگرم‌ کننده و فکری آن است و جمعه یا شنبه شب‌ها، همه‌ چیز می‌تواند در اینجا بسیار پُر جنب و جوش باشد. برای داشتن نمای عالی از این سالن، به ‌سمت گالری بروید.

34- Concertgebouw

در 125 سالگرد سالن کنسرت هنری Concertgebouw در Museumplein، پیشوند Koninklijk (سلطنتی) توسط ملکه بئاتریکس به این سالن اهدا شد. Concertgebouw، یکی از تالارهای بزرگ کنسرت در جهان است که دارای یک تالار اصلی است که ظرافت و آکوستیک خود را کاملاً متناسب با موسیقی کلاسیک رمانتیک قرار داده است. بنابراین، برای شنیدن کمی موسیقی مالر و اشتراوس، حتماً برنامه‌ی این سالن را چک کنید.

شما همچنین می‌توانید چهارشنبه‌ها (به‌استثنای ماه‌های ژوئیه و آگوست)، در یک کنسرت ناهار رایگان در Recital Hall شرکت کنید. تورهای دارای راهنمای Concertgebouw در روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه، در دسترستان قرار دارد که شما را به بخش‌هایی از ساختمان می‌رساند که به شکل عادی، نمی‌توانید آن‌ها را ببینید، بخش‌هایی که داستان‌های جالبی را از گذشته‌ی 130 ساله این بنای تاریخی منتقل می‌کند.

35- بازار آلبرت کویپ (Albert Cuyp)

از منطقه‌ی Ferdinand Bolstraat تا Van Woustraat درDe Pijp  Oud-Zuid، یک بازار در فضای باز خیابان Albert Cuypstraat وجود دارد. بازار Albert Cuyp در اواخر قرن بیستم شکل گرفت تا نظم و انضباط را در کار انبوهی از تاجرانی بوجود آورد که قصد داشتند در آنجا تجارت کنند. در حالی که در ابتدا، این بازار فقط شنبه شب‌ها برگزار می‌شد، اما امروزه از دوشنبه تا شنبه در ساعات روز برگزار می‌شود و 300 غرفه در هر دو طرف خیابان برپا می‌شوند و محصولات خود را می‌فروشند.

شما می‌توانید هر کالایی را در این بازار پیدا کنید. محصولات تازه، پنیر، شاه‌ماهی، ادویه‌جات، پارچه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم جانبی مُد و همچنین غذاهای سورینامی، مراکشی و .....

رقابت بالا، قیمت‌ها را پایین نگه می‌دارد و احتمالاً مکان بهتری به‌ جز این بازار برای دیدن یک آمستردامی واقعی که روز خود را می‌گذراند، وجود نداشته باشد.

36- Fashion for Good

اولین موزه‌ی جهان که در راکین- مرکز آمستردام- قرار دارد، به نوآوری‌های پایدار مُد اختصاص داده شده است. در موزه‌ی Fashion for Good که به‌ تازگی در اکتبر 2018 افتتاح شد، شما با پوچی احمقانه‌ی صنعت مُد در قرن بیست و یکم روبرو خواهید شد. به‌ عنوان مثال، تقریباً 60٪ از کل لباس‌ها در نهایت به زباله راه پیدا می‌کنند یا یک سال پس از تولید، سوزانده می‌شوند. موزه‌ی Fashion for Good با استفاده از دستگاه‌های ساخته شده، کار حدود 50 مبتکر را نشان می‌دهد که قصد دارند برخی از اشتباهات این صنعت را برطرف کنند. Mycotex را در نظر بگیرید که پارچه‌هایی با استفاده از میکروپروتئین‌ها تولید می‌کند یا Colorfix که از میکرواُرگانیسم‌های مهندسی شده، رنگ تولید می‌کند. شما در مورد پُلی‌استر قابل‌تجزیه یا چرم ساخته شده از سیب، اطلاعاتی کسب خواهید کرد و خواهید فهمید که فن‌آوری بلاک‌چِین (زنجیره‌ی بلوکی)، چگونه تولید را تغییر داده است. همه‌چیز در فروشگاه این موزه پایدار است و استودیوی طراحی، به شما این امکان را می‌دهد یک تی‌شرت پایدار ایجاد کنید که در محل درست شده است.


37- Hortus Botanicus

محله‌ی Plantage به‌ عنوان بخش شرقی Canal Belt برنامه‌ ریزی شده بود، اما کمبود تقاضا برای مسکن‌ سازی در قرن هفدهم، به این گوشه‌ی شهر اجازه داد تا پُر درخت و وسیع باقی بماند.

در این گوشه از آمستردام، جاذبه‌های توریستی زیادی وجود دارد. یکی از مهم‌ ترین آن‌ها، Hortus Botanicus است که در سال 1638 و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی در جهان تاسیس شد. در سال‌های اولیه، در این باغ، گیاهان دارویی برای پزشکان و داروسازان در زمانی که شیوع طاعون هنوز شایع بود، پرورش داده می‌شد.

Hortus Botanicus در سال 1682 به مکان فعلی خود منتقل شد و خیلی زود، گونه‌هایی که از تمام نقاط زمین توسط شرکت هلندی East India جمع ‌آوری شده بود، در آن کاشته شد. امروزه بیش از 6000 گونه‌ی گیاهی در Hortus Botanicus رشد می‌کنند و به‌ شکل جالبی، کاشت یک گیاه قهوه تنها در این مجموعه منجر به کاشت‌های گسترده در سراسر جهان می‌شود. مشاهده‌ی غرفه‌ی شش ضلعی قرن هفدهم یا سیکادهای موجود در کاخ نخل (1915) را که به سبک مکتب آمستردام ساخته شده، فراموش نکنید.

38- موزه‌ی آمستردام

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره شهری که بر روی تفکر آزاد، تحمل دیگران، یوهان کرایف، شرکت هلندی East India، نوآوری در معماری، منطقه‌ی معروفی به ‌نام محله‌ی روسپیان و موارد دیگر ساخته شده، اطلاعات کسب کنید، به این موزه مراجعه کنید. مکان این موزه، یک صومعه‌ی سابق است که در طول دوران اصلاحات پروتستان‌ها، به یتیم ‌خانه تبدیل شد. برای گشت و گذار سریع در گذشته‌ی آمستردام، این موزه، یک تجربه‌ی یک ساعته را با استفاده از ایستگاه‌های تعاملی، به‌ ویژه آثار باستانی منتخب و اثرات محیطی، در اختیار شما قرار می‌دهد. World-City یک نمایشگاه دائمی جدید در موزه‌ی آمستردام است که به بررسی روابط آمستردام با سایر نقاط جهان در طول قرن‌ها می‌پردازد. یک اثر استثنایی در این موزه، نقشه‌ی هوایی از قرون وسطی و نقاشی The Dam اثر جورج هندریک بریتنر، امپرسیونیست برجسته‌ی آمستردام است.

39- موزه‌ی Joods Historisch

تنها موزه‌ای که به تاریخ یهودیان در هلند اختصاص داده شده، در میان چهار کنیسه‌ای قرار دارد که به سال 1671 بازمی‌گردد و روبروی کنیسه پرتغالی قرار دارد. بلیط‌های مشترک برای دیدار از این جاذبه‌ها فروخته می‌شوند و موزه‌ی Joods Historischisch، شرح هیجان‌انگیزی از بیش از 400 سال یهودیت در آمستردام را در اختیار شما قرار می‌دهد. ساختمان‌های این موزه از زمان هولوکاست تا تاسیس موزه در سال 1987 مورد استفاده جامعه‌ی یهودیان قرار نگرفته است. مجموعه‌ی اشیای تشریفاتی، آثار هنری و یافته‌های باستان‌ شناسی، در این موزه بسیار زیاد است و تنها بخش کوچکی از آن را می‌توان هر بار در نمایشگاه‌های مهمی نشان داد که غالباً به شرایط یهودیان در جنگ جهانی دوم می‌پردازند. همچنین یک کتابخانه‌ی رسانه‌ای وجود دارد که دارای کتاب، موسیقی، مجله، فیلم، بروشور و عکس است که استفاده از آن، از سال 1987 برای عموم آزاد است. یک بخش فوق ‌العاده در این موزه، موزه‌ی کودکان است که بچه‌‌ها می‌توانند داخل یک خانه‌ی یهودی شوند، غذای Challah در آشپزخانه درست کنند و نوشتن نام خود به زبان عبری و نواختن آلات موسیقی سنتی را یاد بگیرند.

40- باغ ‌وحش سلطنتی آرتیس (ARTIS) آمستردام

این باغ‌ وحش که در سال 1838 تأسیس شد، در محله‌ی Plantage قرار دارد و قدیمی‌ترین باغ وحش آمستردام و همچنین قدیمی‌ترین باغ‌ وحش هلند است. کمی از جذابیت باغ ‌وحش سلطنتی Artis، از ساختمان‌های تاریخی آن، مانند کتابخانه (1867) و آکواریوم (1882) می‌آید. کودکان البته با مجموعه‌ی حیوانی آشنا می‌شوند که تا حدود 900 گونه از آن وجود دارد.

چند مورد از گونه‌های جانوری موجود در این باغ‌ وحش شامل فیل‌های آسیایی، شامپانزه‌ها، زرافه‌ها، کایمان (نوعی تمساح آمریکایی)، مجموعه‌ی بزرگی از لاک ‌پشت‌ها، مارها و مارمولک‌ها و همچنین شکارچیانی مانند جگوار، سیاه‌گوش‌ها، گرگ‌ها و شیرهای آلاسکا هستند. باغ ‌وحش Artis با بیش از 200 گونه‌ی درختی، جذابیت گیاه‌ شناسی نیز دارد و بلوط موجود در محفظه‌ی شامپانزه‌ها، حداقل از قدمت 250 ساله برخوردار است.

41- Verzetsmuseum

در روبروی باغ‌ وحش آرتیس، موزه‌ی مقاومت هلند قرار دارد که در ساختمان بزرگ ساخته شده برای انجمن آواز یهودیان در سال 1876 واقع شده است. این موزه که دارای طراحی زیبایی است و با استفاده از نمایشگاه‌های چندرسانه‌ای، تلاش‌های انجام شده برای مختل کردن اشغال آلمان را بازگو می‌کند.

در این موزه، می‌توانید درباره‌ی حمله‌ی جسورانه به شهرداری آمستردام در سال 1943، اطلاعاتی کسب کنید. گروهی از هنرمندان و دانشجویان با پوشیدن لباس پلیس، به شهرداری راه پیدا کردند و بمبی را در آنجا قرار دادند که سوابق 70،000 یهودی ساکن در آمستردام را نابود کرد.

همچنین یک زمان ‌بندی عمومی‌تری از جنگ جهانی دوم -از اعتصابات گرفته تا جاسوسی‌ها و کمک به افراد در پنهان شدن و جعل اسناد- در این موزه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

42- تور یوهان کرویف آرنا

در سال 2018، استادیوم Amsterdam ArenA، ورزشگاه خانگی تیم فوتبال آژاکس آمستردام به افتخار بازیکن و مدیر سابق این تیم، یوهان کرویف که در سال 2016 درگذشت، تغییر نام داد و به‌نام او نام ‌گذاری شد. برای علاقه‌‌مندان این بازی زیبا، آژاکس همیشه به‌عنوان باشگاهی که به جهان فوتبال در دهه‌ی 1970 اعتبار داده، شناخته می‌شود و همچنان برخی از هیجان ‌انگیزترین استعدادهای جوان جهان فوتبال را این باشگاه بیرون داده است. کار ساخت این استادیوم 55000 نفری، در سال 1996 به پایان رسید و شامل چند نوآوری مانند یک سقف کاملاً قابل ‌جمع‌شدن است. با یک تور ۷۵ دقیقه‌ای، شما می‌توانید به همه‌ جا دسترسی داشته باشید- تونل ورود بازیکنان، حیاط، گالری مشاهیر آژاکس، اتاق کنفرانس مطبوعاتی، اتاق کنترل ورزشگاه و ... (توجه داشته باشید که اتاق رختکن آژاکس در روزهای مسابقه، خارج از دسترس شماست).


43- TonTon Club West

Zuiverlingshal (پالایشگاه) در Westergasfabriek، یک باشگاه برای بزرگسالان است که آمستردام را مجذوب خود کرده است. در کنار بازی‌های قدیمی سکه‌ای، بازی‌هایی همچون هاکی هوایی، پین‌بال و Token-Redemption در این باشگاه وجود دارد. این باشگاه همچون وارد شدن به یک نسخه‌ی بزرگسالانه از یک فیلم نوجوانانه‌ی دهه‌ی 80 با تمام ویژگی‌های آن دوران است، ویژگی‌هایی همچون رامن برگر، Dance Dance Revolution، بازی‌های ریتمیکی همچون Taiko no Tatsujin و ...

44- Museum Het Schip

نمونه‌ی بارز دانشکده‌ی معماری اکسپرسیونیستی آمستردام دقیقاً در مسیرهای Westerpark قرار دارد. با طراحی Michel de Klerk، Het Schip هنوز یک قرن بعد به‌ خاطر شکل غیر متعارف خود، ارزش دیدن دارد. این موزه دارای یک سالن اجتماعات است، در حالی که اداره‌ی پست سابق آن در سال 2001، به موزه‌ی مدرسه آمستردام تبدیل شد. این موضوع، تاریخچه‌ی این جنبش را از 1910 تا 1930 به‌یاد می‌آورد و طراحی و ساخت Het Schip (کشتی به زبان انگلیسی) را توضیح می‌دهد که یک شگفتی واقعی در معماری است.

بعد از دیدن این موزه، شما خطوط منحنی مدرسه‌ی آمستردام را در سراسر شهر مشاهده خواهید کرد. همچنین در محله‌ای که این موزه در آن قرار دارد، قدم بزنید تا بیشتر با معماری این سبک آشنا شوید و همچنین بخشی از آمستردام را ببینید که معمولاً در رادار توجه گردشگران نیست.

45- ماهی حشینه را امتحان کنید

ترشی ماهی حشینه الان دارای جایگاه خاصی در TSG (غذاهای سنتی تضمین‌ شده) اروپایی است. عطر و طعم این ماهی جوان که در محلول آب ‌نمک رسیده شده، ممکن است برای افرادی که با آن بزرگ نشده‌اند، جذاب نباشد، اما تا زمان امتحان کردن، از طعم آن آگاه نخواهید شد.

بهترین ماهی حشینه، Hollandse Nieuwe است که بین اواسط ماه مه و اواخر ژوئن زمانی از آب گرفته می‌شود که این ماهی جوان، نه لاغر است و نه چاق. روش آمستردامی‌ها برای لذت بردن از این غذای خیابانی، به‌ صورت تکه تکه کردن این ماهی بر روی تخته‌ی پیاز خام خرد شده در کنار ترشی یا روی یک صفحه‌ی کاغذی یا لای یک تکه نان است.

46- Bloemenmarkt

در کانال Singel بین Koningsplein و Muntplein، تنها بازار گل شناور جهان قرار دارد. از سال 1862، تاجران گل و پیاز گل را در این بازار از داخل خانه‌های قایقی می‌فروشند. سکوهای شناور موجود بر روی رودخانه‌ی آمستل، در حاضر ثابت است و از سایبان‌های شیشه‌ای برای مرطوب نگه داشتن وسایل، استفاده می‌شود. این سکو‌ها انعکاس ‌دهنده‌ی گلخانه‌ها در سرتاسر هلند هستند و نرگس زرد، ارکیده، میخک، بنفشه، گل شمشاد، گل بهمن و البته گل لاله را حتی خارج از فصل تولید می‌کنند. در بازار Bloemenmarkt، پیاز گل‌ها در تمام طول سال به فروش می‌رسد، بنابراین شما می‌توانید پیاز گل‌های خود را پرورش دهید، در حالی که فصل گل لاله، بین اواسط ماه آوریل تا آغاز ماه مه است. این زمان مناسبی برای سوار قطار شدن و دیدن نمایش‌های دیدنی و جذاب بهاره در باغ Keukenhof در لیس (Lisse) است.

47- سری به ساحل بزنید

شبکه‌ی ریلی متراکم هلند، بدین معنی است که استراحت‌گاه‌های ساحلی دریای شمالی مانند Zandvoort و Scheveningen، گزینه‌های اصلی سفر روزانه از آمستردام در تابستان هستند. اما شما می‌توانید بدون ترک شهر، به ساحل برسید و در مجموعه‌ای از سواحل شهری ساخته‌ی دست انسان که به کافه‌ها و رستوران‌ها متصل هستند، لذت ببرید. Strand Zuid در Europaplein دارای بیش از 2000 متر مربع شن نرم است که در آن، می‌توانید از نوشیدنی کوکتل بر روی ننو لذت ببرید.

شما همچنین می‌توانید یکبار دیگر از IJ به Pllek در NDSM در آمستردام-Noord عبور کنید که منظره‌ای دلچسب از این شهر و چشم‌انداز پایداری دارد. سه چهارم منوی Pllek، غذاهای گیاهی است و در کنار موسیقی زنده، کلاس‌های یوگا، جشنواره‌های کوچک، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های هنری در ساحل برگزار می‌شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: