مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط ویزای کار انگلستان

شرایط ویزای کار انگلستان

به عنوان یک فرد خارجی ممکن است برای کار در لندن یا هر شهر دیگری در انگلستان نیازمند اخذ مجوز باشید. در این مقاله نحوه اخذ یک ویزای کاری انگلستان را به شما می‌گوییم تا بتوانید با استفاده از آن به صورت قانونی و موفقیت‌ آمیزی در انگلستان کار کنید. شرایط و مزایای کاری شما برای کار در انگلستان به کشوری که از آن سفر می‌کنید و همچنین نوع کاری که می‌خواهید انجام بدهید بستگی دارد.

این کار به عنوان بخشی از فرایند مدیریت مهاجرت، جریان ورود کارگران از این کشورها را کنترل می‌کند. مهاجرت یک بحث داغ است؛ مقامات دولتی اخیرا مقررات سفت و سختی را به اجرا گذاشته ا‌ند، از جمله جریمه کردن کارفرماها و صاحب‌خانه‌هایی که بررسی‌های کافی را انجام نمی‌دهند. افزایش میزان آستانه حقوق و الزامات زبانی و نیز خاتمه دادن به بعضی ویزاهای کاری از جمله تغییرات جدید در ویزای کاری انگلستان بوده‌اند.

بیشتر ویزاهای کار در انگلستان نیازمند حمایت کارفرمای محلی از شما هستند تا قبل از اپلای کردن برای ویزای کار، ‌شغل و حمایت مالی از شما را تضمین کند. در حال حاضر ویزاهای کار به کارکنان موقت و دارای سطح مهارتی پایین داده نمی‌شود. در نتیجه نمی‌توان با نوع دیگری از ویزا وارد انگلستان شد و به کار موقت پرداخت. اطلاعات مربوط به حمایت‌های ویزای کار انگلستان برای ویزاهای تایر 2 و تایر 5 را در اینجا می‌توانید بخوانید. همچنین اگر قصد دارید بیشتر از 6 ماه در انگلستان بمانید باید برای مجوز بیومتریک اقامت اپلای کنید.

افراد زیر از ویزای کار انگلستان معاف هستند:

  • دیپلمات‌هایی که در زمان دریافت پیشنهاد پست خارج از انگلستان بوده‌اند؛
  • کاردارهای دولتی که برای کار رسمی در خارج از انگلستان بوده‌اند؛
  • اعضای نیروهای مسلح کشورهای مشترک ‌المنافع یا قلمروهای خارجی که در حال انجام مأموریت در انگلستان هستند؛
  • مقامات رسمی که در حال کار برای رئیس دولت هستند؛

ویزای کاری انگلستان Tier2

درصورتی می توان یک ویزای Tier2 (معمولی) اخذ نمود که یک شغل با مهارت خاص در UK به فرد پیشنهاد شده باشد یا خارج از ناحیه اقتصاد اروپا و سوئیس باشد. باید قبل از پذیرش برای ورود به UK برای کار حتماً از طرف یک اسپانسر، پشتیبانی شد. کاری که در انگلستان انجام می شود باید با کار سازمان اسپانسری فرد مرتبط باشد.

تا 3 ماه قبل از روز مقرر برای شروع کار در انگلستان می توان ویزا گرفت. این تاریخ در گواهی اسپانسری ثبت شده است. وقتی فرد از خارج از انگلستان پذیرفته می شود باید طی مدت 3 هفته درباره ویزای خود تصمیم بگیرد. می توان زمان های پردازش راهبری را برای فهمیدن اینکه گرفتن ویزا چقدر طول می کشد، چک کرد. در اکثر کشورها هر ساله بر اساس کمبود نیرو در مشاغل خاص اداره مهاجرت با همکاری اداره کار لیستی را مبنی بر حرفه و مشاغل مورد نیاز کشور اعلام می نمایند.

مدت مجاز اقامت ویزای کاری انگلستان

برای حداکثر مدت 5 سال و 14 روز با این نوع ویزا می توان در انگلستان ماند. یا به اندازه گواهی اسپانسری به اضافه 1 ماه، هر کدام که کوتاه تر است. اقامت نباید بیشتر از 14 روز قبل از تاریخ گواهی اسپانسری شروع شود. می توان برای تمدید این ویزا تا 5 سال دیگر هم پذیرفته شد، تا جایی که کل اقامت بیش از 6 سال نباشد.

می توان برای اسپانسر در شغل توضیح داده شده در گواهی اسپانسری کار کرد، شغل دومی در بخش مشابه و همان سطح شغل اصلی برای 20 ساعت کاری در هفته داشت، شغلی را انجام داد که از کسری کارگر برخوردار است یا کارهای داوطلبانه داشت و تا زمانی که تداخلی با شغلی که اسپانسر فراهم کرده نداشته باشد به خارج سفر کرده و به انگلستان برگرشت و اعضا خانواده خود را همراه داشت.

گواهی اسپانسری انگلستان (CoS) چیست؟

گواهی اسپانسری شماره مرجعی است که اطلاعاتی درباره شغل و جزئیات شخصی دارد. یک گواهی واقعی یا سند کاغذی نیست. اسپانسر این شماره را می دهد. به علاوه باید اطلاعات دیگری بدهند که برای پذیرش کمک کند، برای مثال اینکه فرد چه قدر حقوق می گیرد؟ باید شماره اسپانسر به فرم پذیرش اضافه شود. تنها می توان یک بار از آن استفاده کرد. گواهی اسپانسری برای یک ماه از تاریخ ارائه شده اعتبار دارد.




حقوق و درآمد مناسب در انگلستان

درآمد در انگلستان به پارامترهای مختلفی من جمله شهر مورد نظر بستگی دارد. با اینکه متوسط درآمد 40 ساعت در هفته در کل کشور بریتانیا حدود 35222£ (پوند) می باشد. اما این سطح درآمدی در واقع درآمد قطعی در تمامی مناطق و شهرهای این کشور نمی باشد و توزیع درآمد از یک توزیع نابرابری برخوردار است. مثلا همان طوری که نقشه درآمدی انگلستان 2020 نیز نشان می دهد، میانگین درآمد کارگری در لندن با 44184£ (پوند) بالاترین سطح و منطقه شمال غربی انگلستان با متوسط درآمدی 35367£ (پوند) پایین ترین سطح درآمدی این کشور محسوب می شود.

از طرف دیگر، نرخ بیکاری در انگلستان نیز از وضعیت خوبی در کل اروپا برخوردار است. مطابق آمارهای موجود، نرخ بیکاری انگلستان در سه ماهه منتهی به می سال 2020 در حدود 3.9% بوده است. این شرایط دقیقا درست مثل مدت مشابه دوره قبلی بوده است و پایین تر از انتظارات و پیش بینی های بازار که حدود 4.2% اعلام شده است.

زبان انگلیسی برای ویزای کاری انگلستان

ممکن است لازم باشد هنگام پذیرفته شدن، دانش زبان انگلیسی خود اثبات شود. به چند روش می توان این دانش را اثبات کرد. گذراندن تست زبان انگلسیی پذیرفته شده با حداقل سطح CEFR B1 در مهارت های خواندن، نوشتن، مکالمه و گوش دادن و داشتن مدرک دانشگاهی که انگلیسی را آموخته و توسط UK NARIC به عنوان معادل درجه لیسانس انگلستان، درجه ارشد و یا دکترا محسوب شود. ممکن است بتوان الزامات زبان انگلیسی را به روش های دیگر برآورده ساخت یا به سطح انگلیسی بالاتر در بعضی شرایط نیاز داشت. ملیت های ذیل نیاز نیست زبان انگلیسی خود را اثبات کنند:

  • استرالیا
  • جامایکا
  • باهاما
  • نیوزیلند
  • باربادوس
  • کانادا
  • دومینیکا
  • آمریکا

پذیرش خارج از انگلستان

برای ویزای Tier2 باید به صورت آنلاین پذیرفته شد. باید اثر انگشت و عکس گرفته شده در مرکز پذیرش ویزا به عنوان بخشی از پذیرش باشد. باید مجوز اقامت را طی 10 روز پس از روز ورود به انگلستان جمع آوری کرد. ممکن است بتوان بسته به کشوری مبدا، ویزا را سریعتر گرفت.

ممکن است بتوان برای تمدید ویزا به منظور اقامت در انگلستان تحت ویزای Tier2 اقدام کرد. بهتر است هر وابسته ای را که در ویزای کنونی فرد هستند در درخواست برای تمدید در نظر گرفته شوند. این قضیه شامل حال بچه هایی که در طول مدت اقامت 18 ساله شدند نیز می شود. برای این کار قبل از انقضای ویزا باید اقدام کرد. یکی از راهکارهای اخذ اقامت و داشتن مجوز ویزای کاری این کشور به دست آوردن کار پس از تحصیل در انگلستان است. دانشجویان می توانند پس از تحصیل در این کشور با داشتن یک پیشنهاد کاری در راستای تحصیلات جهت اخذ ویزای کار اقدام نمایند.

ویزای Tier 1 انگلستان

این روادید برای سرمایه گذاری می باشد. متقاضی این روادید باید 1000000£ (پوند) سرمایه داشته باشد و پس از سرمایه گذاری تنها به یک چهارم این مبلغ می تواند دسترسی داشته باشد و آن را باید در خرید ملک یا ایجاد کسب و کار صرف کند. افرادی که این روادید را کسب می کنند، بعد از 5 سال سکونت در انگلیس، می توانند مقیم این کشور شوند.

ویزای Entrepreneur و Post-Study Work انگلستان

متقاضیان ویزای Entrepreneur باید حداقل 210000£ (پوند) پول داشته باشد تا بتواند در انگلستان کسب و کار ایجاد کند. در صورتی که متقاضی این روادید به زبان انگلیسی مسلط باشد، 10 امتیاز به روادید وی اضافه خواهد شد. ویزای POST-STUDY WORK برای افرادی که میخواهند بعد از تحصیل در انگلستان مشغول به کار در انگلستان شوند، ایجاد شده است.




ویزای Tier 2 انگلستان (Skilled Workers)

کسب روادید Tier 2 رو برای کارگران ماهر نیاز به یک پیشنهاد کاری در انگلیس دارد. متقاضیان این روادید باید از کمپانی های معتبر انگلیسی پیشنهاد کاری داشته باشند. اگر افراد دورگه، رهبر مذهبی و یا ورزشکار هستند، نگران نباشند؛ زیرا کسب این روادید برای این دسته افراد نیز ممکن می باشد. شایان ذکر است که متقاضیان این روادید باید یک پشتیبان مالی در انگلستان داشته باشند. پشتیبان مالی این روادید باید حداقل ضامن 800000£ (پوند) پول نقد باشد. این مبلغ باید 3 ماه قبل از مهاجرت متقاضی، در حساب بانکی ضامن وجود داشته باشد.

روش ارسال اطلاعات ویزای کاری انگلستان

درخواست باید به شعب اداره پست مشخص شده در صورتی که آنلاین اقدام شده (19.20£ (پوند) هزینه دارد) تحویل داده شود. اگر درخواست برای تمدید ویزا موفق باشد مجوز اقامت صادر می شود. سه نکته در این خصوص وجود دارد:

  • طی 8 هفته برای درخواست های آنلاین زمان لازم است.
  • طی 10 روز اگر می توان از خدمات درخواست الویت Tier2 استفاده کرد.
  • اگر درخواست شما پیچیده باشد و زمان بیشتری ببرد با فرد تماس خواهند گرفت. برای مثال وقتی لازم است مدارک ساپورت بررسی و مشخص شود.
  • زمانی که درخواست پذیرفته شد، می توان تا وقتی اجازه داده شده در انگلستان اقامت کرد تا زمانی که آخرین ویزای فرد منقضی شود.

دریافت ویزای کار انگلستان بدون ارائه دعوتنامه شغلی

برای کشور انگلستان اگر قصد اخذ ویزای کار دارید باید دعوتنامه شغلی را ارائه دهید. در بعضی موارد شما می توانید بدون داشتن دعوتنامه ویزای کار این کشور را دریافت نمائید. در بعضی مواقع شما می توانید بدون داشتن دعوتنامه نیز در این کشور مشغول به کار شوید. متقاضیان می توانند برای اخذ ویزای کارآفرینی اقدام نمایند و با ارائه طرح کسب و کار خود می توانند برای اخذ اقامت این کشور از این طریق اقدام نمایند. ویزای کارآفرنی به حداقل به سرمایه 500000£ (پوند) نیاز دارد و نسبتا شرایط سختی را برای این ویزای باید پشت سر بگذارید.

ویزای همراه اشخاص متقاضی کار در انگلستان

در حالت موفقیت در گرفتن ویزای به نام ویزای Tier 2 که به صورت عمومی می باشد. خانواده این اشخاص نیز قادر می باشند که به اشخاص متقاضی کار در این کشور ملحق شوند ولی این اشخاص ملزم به اثبات توانایی مالی در راستای حمایت نمودن از خانواده خود می باشند. با این توضیح که این اشخاص به صورت از قبل تعین شده دارای مجوز لازم برای انجام کار نمی باشند. اعضای خانواده این اشخاص در بر گیرنده اشخاص زیر می باشند:

  • همسر شخص متقاضی ویزای کار در این کشور
  • فرزندان شخص متقاضی کار در این کشور که سنشان زیر 18 سال باشد.
  • فرزندان شخص متقاضی کار در این کشور که سنشان بالای 18 سال باشد.
  • دیگر اعضای خانواده شخص متقاضی کار در این کشور

با این توضیح که اعضای خانواده این شخص مانند والدین شخص متقاضی کار در این کشور می توانند اقدام به در خواست ویزای کوتاه مدت 6 ماهه در این کشور کنند.

ویزای جستجوی کار انگلیس

انگلستان ویزای جستجوی کار ندارد. اگر شغل را عوض شود، ممکن است لازم باشد برای درخواست تمدید ویزای Tier2 خود اقدام کرد اگر:

  • فرد بخواهد شغل خود را عوض کند و کار جدید با کارفرمای متفاوتی است.
  • شغل به کد گروه بندی شغل دیگری با استاندارد متفاوت تغییر می کند.
  • شغل از لیست مشاغل کمیاب بیرون آید.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دلایل تحصیل در انگلیس
دلایل تحصیل در انگلیس

علاوه بر این، در مقایسه با سطح آموزش ارائه‌شده به شما، برآمدن از پس پرداخت هزینه‌های دانشگاه‌های بریتانیا امکان‌پذیر است. اگر از خود بپرسید چرا من باید در بریتانیا تحصیل کنم، اطلاعات زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه شوید. در ادامه‌ی مطلب، به برخی از آ ...

بیشتر بخوانید
کار در حین تحصیل در انگلیس
کار در حین تحصیل در انگلیس

در بریتانیا، مشابه خیلی از مقاصد تحصیلی در جهان، به دانشجویان خارجی اجازه‌ی کار پاره‌وقت داده می‌شود. به‌عنوان یک دانشجوی خارجی در بریتانیا، شما اجازه دارید در طول ترم، حداکثر تا 20 ساعت در هفته و در طول تعطیلات به شکل تمام‌وقت کار کنید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)

تحصیل در بریتانیا هزینه‌ی بالایی دارد. برخی دانشجویان ممکن است رویای تحصیل و کسب مدرک از دانشگاهی در بریتانیا را داشته باشند، اما همچنان در جستجوی بهترین انتخاب، بر حسب مسائل مالی هستند. در بریتانیا، دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام، هزینه‌های تحصیلی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: