مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

دانشگاه آکسفورد در رتبه ی بهترین دانشگاه‌های بریتانیا (انگلستان، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی) قرار دارد. دانشگاه‌های برتر بریتانیا کدامند؟ اگر می‌خواهید در انگلستان، ولز، اسکاتلند یا ایرلند شمالی تحصیل کنید باید چه دانشگاه‌هایی را مد نظر قرار دهید؟ دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) و دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) در رده‌های اول و دوم قرار  دارند، در حالی که سه دانشگاه از لندن در بین پنج دانشگاه برتر اول قرار دارند. سه دانشگاه از اسکاتلند در بین 25 دانشگاه برتر قرار دارند: دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)، دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow) و دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)، در حالی که بهترین دانشگاه ولز، دانشگاه کاردیف (Cardiff University) است که در رتبه ی 27 قرار دارد. برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در ایرلند شمالی هستند، بهترین دانشگاه در این رنکینگ دانشگاه کوینز بلفاست (Queen’s University Belfast) است. در بین دانشگاه‌های برتر در بریتانیا، حدود 20 مورد از آنها در لندن قرار دارند، از جمله مؤسسات مشهوری مثل امپریال کالج (کالج سلطنتی) لندن (Imperial College London) و کالج دانشگاهی لندن (UCL) و دانشگاه‌های جدیدی مثل وست‌مینستر (University of Westminster) و دانشگاه گرینویچ (University of Greenwich).

آلمان یکی از مقاصد پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی است. تحصیل رایگان و امکان تحصیل به زبان انگلیسی دو فاکتور جذاب برای تحصیل در آلمان هستند، دانشگاه های آلمان یکی از انتخاب های دانشجویان ایرانی هستند و می توانید در آلمان همزمان با تحصیل تا 20 ساعت در هفته کار کنید و بعد از پایان دوره ی تحصیلتان این اجازه به شما داده می شود که تا 18 ماه در آلمان اقامت داشته و در صورت پیدا کردن کار مرتبط ویزای کاری به شما داده می شود، اخذ ویزای کار آلمان با تحصیل در آلمان اولین قدم برای اخذ اقامت دائم آلمان و پاسپورت آلمان است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان لازم است مدارک تحصیلی خود را ترجمه و تاییدیه سفارت آلمان را بگیرید، مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی داشته باشید.

کلیات مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

در حالی که آلمان جزو معدود کشورهایی است که امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا فراهم می کند، انگلستان نه تنها رایگان نیست، بلکه از دانشجویان بین المللی شهریه به مراتب بیشتری هم اخذ می کند. در جدول ذیل تفاوت شهریه دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان فوق لیسانس در سال 2021 بیان شده است:

بورسیه تحصیلی انگلستان
شهریه دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان بین المللیشهریه دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان انگلیسی
بین 10000£ تا 35000£ (پوند) در سالحدود 9250£ (پوند)

اما شباهت هایی بین این 2 کشور وجود دارد. مثلا هم در انگلستان و هم در آلمان دانشجویان تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. به علاوه هر 2 کشور مزبور اجازه می دهند دانشجویان پس از فارغ التحصیلی همچنان اقامت آن ها را تا مدتی داشته باشند تا کاری پیدا کنند و ویزای کاری اخذ نمایند. البته مدت اجازه ای که آلمان به دانشجویان می دهد بیشتر از انگلستان است. در آلمان دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی خود تا 18 ماه همچنان اجازه اقامت در این کشور را دارند تا شغلی پیدا کنند.

مقطع فوق لیسانس در آلمان

کشور آلمان همواره یکی از مقاصد اصلی اکثر دانشجویان بین المللی در مقطع فوق لیسانس می باشد. این کشور به لحاظ آموزشی و تحصیلی در سطح بین الملل جایگاه ویژه و رفیعی دارد. شرایط مورد نیاز برای تحصیل فوق لیسانس آلمان عبارت است از:

  • مدرک کارشناسی از دانشگاه معتبر
  • معدل بالا در مقطع کارشناسی
  • مدرک زبان آلمانی

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آلمان مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نیاز می باشد، اکثر برنامه های تحصیلی و ارائه دروس و رشته ها در آلمان در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی و آلمانی می باشد

اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

در آلمان دانشگاه ها سالیانه 2 بار اقدام به پذیرش می نمایند. این 2 ترم در فصول زمستان و تابستان می باشد. تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان امکان پذیر می باشد، همچنین دانشجویان پس از فراغت از تحصیل فرصت های شغلی بسیاری پیش روی خود دارند. این فرصت های شغلی برای دانشجویانی که به زبان آلمانی تحصیل نموده اند افزون تر می باشد. امکان کاریابی در آلمان برای دانشجویی که در آلمان تحصیل نموده نسبت به سایر دانشجویان بیشتر فراهم می باشد. دانشجویان در زمان تحصیل امکان کار حین تحصیل در آلمان را دارا می باشند.




دانشگاه های فوق لیسانس آلمان

در مقاله مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس می توان بیان کرد که در آلمان دانشگاه ها به 2 دسته تقسیم می شوند: دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی. تحصیل در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان امکان پذیر می باشد. ولیکن برای تحصیل در آلمان در دانشگاهای خصوصی دانشجویان موظف به پرداخت شهریه می باشند. دانشگاه های خصوصی به طور مستقل و تحت نظر شرکت های مستقلی میباشند. شهریه سالانه در این دانشگاه ها از 10000€ تا 30000€ (یورو) می باشد. بیشتر دانشجویان تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان را ترجیح می دهند. چنانچه دانشجویان قصد تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی را داشته باشند بدون شهریه قادر به تحصیل می باشند. در صورتی که نیاز به پرداخت شهریه وجود داشته باشد .این شهریه مبلغ کمی را شامل خواهد.

تحصیل فوق لیسانس در انگلیس

دانشجویان فوق لیسانس در انگلیس 30 الی 35 ساعت در هفته به مطالعه می‌پردازند. در کشور انگلیس امکان تحصیل در مقطع فوق لیسانس به طور پاره وقت و تمام وقت وجود دارد. همچنین دانشجویان ‏مجوز کار تحصیل در انگلیس را دارا می باشند. این مجوز برای کار به مدت 20 ساعت در هفته می باشد. برای تحصیل در انگلیس در مقطع فوق لیسانس هزینه ثابتی وجود ندارد. شهریه تحصیل در این مقطع برای دانشجویان در انگلیس سالانه حدود 4000€ الی 9000€ (یورو) باشد. این مبلغ برای دانشجویان بین المللی و خارجی به بالای 14000€ (یورو) در سال میرسد. باید به این نکته اشاره داشت که این مبلغ بسته به رشته و دانشگاه متغیر است. همچنین اعتبار و نوع دانشگاه بر میزان شهریه تاثیر گذار می باشد و حتی با دریافت بورس ها قابل کاهش است.

شرایط تحصیل در انگلیس در 2021

دانشجویان در سال 2021 قادر به اشتغال به کار در انگلستان می باشد. با داشتن شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان دانشجویان قادر به کار حین تحصیل می باشند. این کار به صورت پاره وقت مدت 20-15 ساعت در هفته می باشد. عموماً دانشجویان از این مجوز برای پوشش بخشی از هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان استفاده می نمایند. در انگلیس شروع ترم فوق لیسانس در ماه سپتامبر می باشد. گرچه زمان ثبت نام دانشگاه های مختلف متغیر می باشد.

تفاوتهای مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

با مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس میتوان تفاوت های اساسی را خاطر نشان کرد. در کشور آلمان امکان تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی وجود دارد. در انگلیس تنها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 برای تحصیل در آلمان الزامی می باشد. مدت دوره تحصیلی فوق لیسانس در آلمان 2 سال می باشد. تحصیل در همین مقطع در کشور انگلیس 1 سال زمان میبرد. امکان اخذ پذیرش در کشور آلمان برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس 2 بار در سال وجود دارد. اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور انگلیس تنها 1 بار در سال امکان پذیر می باشد. برای تحصیل در برخی از رشته های در انگلیس باید در آزمون ورودی شرکت نمود.

این آزمون ورودی به زبان انگلیسی و شرکت در آن مستلزم تسلط به این زبان می باشد. رشته های مدیریت و مهندسی نمونه ای از این رشته ها می باشند. برای دانشجویان امکان تحصیل رایگان آلمان فراهم می باشد. تحصیل در انگلیس در مقطع فوق لیسانس منوط به پرداخت هزینه شهریه می باشد‌. برای اثبات استطاعت مالی جهت اخذ ویزا در این کشور به طور مختلفی باید عمل کرد، در آلمان 3 ماه مبلغ مورد نظر در حسابی در کشور مبدا بدون برداشت قرار گیرد. برای اخذ ویزای انگلیس باید مبلغ مورد نظر به مدت 28 روز در حساب باقی بماند. با توجه به مسائل گفته شده شما نیز قدرت تشخیص این برتری را خواهید داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: