مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در یونان

تحصیل رایگان در یونان

یونان به عنوان یکی از دیدنی ترین و تاریخی ترین کشورهای اروپا شناخته شده است. محصور در دریای مدیترانه، بودن در چنین کشور فرهنگی می تواند تجربه ای منحصر به فرد باشد. این یکی از اصلی‌ترین عواملی است که یونان را به مکانی استثنایی و نمادین برای ادامه تحصیل یک فرد تبدیل می‌کند.

مردم یونان همچنین به دلیل مهمان نوازی خود شناخته شده اند و این دلیل دیگری است برای اینکه یونان را به کشوری وسوسه انگیز برای تحصیل تبدیل کند زیرا دانشجویان بین المللی به راحتی می توانند از شوک فرهنگی خود خلاص شوند. از مضامین تئوری سیاسی و دموکراسی گرفته تا فردگرایی و فلسفه، به جرات می توان گفت که جهان کنونی باید برای چیزهای متعددی که امپراتوری یونان باستان به جهان داد، سپاسگزار باشد. به این ترتیب، می توان تضمین کرد که دانشجویان می توانند در قلب این فضای تاریخی تحصیل کنند و در عین حال از آموزش با کیفیت استقبال کنند. علاوه بر این، اکثر دانشگاه های این کشور نیز به دلیل وضعیت ارزان و گاهاً بدون شهریه خود شناخته شده اند. با هزینه ارزان‌تر زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، انتخاب ایده‌آلی برای دانشجویانی است که مایلند به بودجه خود توجه بیشتری داشته باشند.

بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در یونان

در حال حاضر دانشجویان زیادی رویای تحصیل در دانشگاه های اروپایی با با امکاناتی مثل: اخذ بورسیه تحصیلی دارند، در دانشگاه های کشور یونان امکان اخذ بورس تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط وجود دارد. یونان دارای سنت بسیار طولانی در آموزش و پرورش است که با وجود شرایط بد اقتصادی همچنان سیستم بورس که از طریق نهاد IKY یا بورس بنیاد دولت اداره می شود را حفظ کرده است، در حقیقت تمام بورس های تحصیلی ارائه شده در کشور یونان و سایر کشورهای عضوء اتحادیه اروپا توسط سازمان IKY هماهنگ و ارائه می شوند. برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور یونان دانشجویان باید در اولین قدم فرم های در نظر گرفته شده برای اخذ بورسیه تحصیلی را تکمیل کنند تا پس از ارزیابی و در صورت واجد شرایط بودن بورسیه تحصیلی به فرد اعطاء شود.

ارزش بورس های تحصیلی بنیاد IKY متغیر است مقرری در نظر گرفته شده ماهانه بین 450€ تا 600€ (یورو) متغیر است، اما هزینه های درمان پزشکی به همه دانشجویان تعلق می گیرد. دانشجویانی که در آزمون ورودی موفق به اخذ نمره بالا شوند در سال اول تحصیلی مبلغ 1500€ (یورو) بابت کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند. دانشجویان خارجی از کشورهای در حال توسعه ماهانه مبلغ 600€ (یورو) به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند همچنین این دانشجویان می توانند به صورت رایگان در دوره های آموزش زبان یونانی شرکت کنند و مبلغ 1000€ (یورو) بابت هزینه رفت و آمد دریافت خواهند کرد.

معرفی دانشگاه ها جهت تحصیل رایگان در یونان

دانشجویان خارجی و بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های یونان به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیاز دارند به این منظور باید به بررسی دقیق دانشگاه های این کشور بپردازند و بهترین گزینه را برای ادامه تحصیل با توجه به سوابق تحصیلی و هزینه دانشگاه انتخاب کنند. پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر باید تلاش کنید پذیرش دانشگاه را کسب کنید به این منظور باید مدارک لازم مثل: سوابق تحصیلی، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی، اسکن گذرنامه، انگیزه نامه، توصیه نامه و ترجمه رسمی مدارک را از طریق وب سایت دانشگاه ارسال کنید. 

5 دانشگاه برتر یونان در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
Harokopio University
351-400 - 801-900
University of Crete 401-500 651-700 801-900
National and Kapodistrian University of Athens 401-500 651-700 401-500
Aristotle University of Thessaloniki 601-800 551-560 401-500
Technical University of Crete 801-1000 - -


نحوه اخذ ویزای تحصیلی یونان

علاوه بر گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور یونان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور به ویزای دانشجویی این کشور نیز نیاز دارید، برای دریافت ویزای تحصیلی دانشجویان باید از طریق سفارتخانه یا کنسولگری این کشور اقدام کنند. با بررسی درخواست اولیه زمان مصاحبه حضوری برای متقاضی تعیین می شود که در این زمان فرد باید مدارک و مستندات تعیین شده را جهت بررسی بیشتر درخواست به مامور مربوطه ارائه کند. با توجه به اینکه کشور یونان دارای سفارتخانه در شهر تهران است دانشجویان ایرانی می توانند به راحتی اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی و سایر ویزاهای کشور یونان انجام دهند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کشور یونان عبارتند از:

  • تکمیل الکترونیکی فرم درخواست اخذ ویزای تحصیلی
  • عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید
  • گذرنامه معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • بیمه مسافرتی با پوشش حداقل 30000€ (یورو)
  • مدارک شناسایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ترجمه رسمی و تایید شده مدارکی که به زبان انگلیسی نیستند
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور یونان
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی

کار دانشجویی در یونان

اگر شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی را ندارید نگران نباشید زیرا می توانید در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوید، در حقیقت کار در طول دوران تحصیل فرصت عالی برای تامین بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل است. دانشجویان می توانند در بخش های اداری، رستوران ها و کافه ها، فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی، فروشنده پوشاک، پمپ بنزین، پارک های تفریحی، کتابخانه ها، مراکز گردشگری، نگهداری از سالمندان، پرستار کودکان و غیره در طول زمان های تعیین شده کار کنند. همچنین دانشجویان می توانند مشغول به تدریس شوند و بابت آن حقوق و دستمزد بالایی دریافت کنند. دانشجویان می توانند با توجه به مقطع تحصیلی بین 10 الی 30 ساعت کار کنند، ساده ترین راه برای یافتن کار دانشجویی در این کشور مراجعه به وب سایت های کاریابی معتبر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: