مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقایسه تحصیل در انگلستان و استرالیا

مقایسه تحصیل در انگلستان و استرالیا

در این مقاله شرایط تحصیل در کشور انگلستان با استرالیا را باهم مقایسه می کنیم. از رشته های پرطرفدار در کشور انگلستان می توان رشته های بازرگانی و مدیریت، حقوق، علوم اجتماعی، هنر و طراحی، روانشناسی، رشته های مربوط به آموزش، پرستاری، علوم زیستی و داندانپزشکی نام برد و درکشور استرالیا در گروه رشته های پرطرفدار رشته های حسابداری، MBA ،health care، فناوری اطلاعات، تحصیل و مدیریت هتلداری قرار دارد. هر دو کشور رشته های خود را درگروه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند.

مقایسه ی شراط مهاجرت به انگلستان و استرالیا

برای دوره های کارشناسی در استرالیا، تقریبا برای ثبت نام در تمام دانشگاه ها باید تحصیلات دوازده ساله ی مدرسه را گذرانده باشید و در دوره کارشناسی ارشد، شما بعد از گذراندن دوره ی سه ساله ی کارشناسی میتوانید برای پذیرش اقدام کنید واگر در گروه مهندسی دوره ی کارشناسی شما چهار ساله است. و برای پذیرش در دوره های مدیریت شما GMAT و برای دوره های علوم پایه داشتن مدرک GRE  پیشنهاد می شود.

به احتمال زیاد برای دوره ی مدیریت از شما سابقه ی کار نمی خواهند و در صورتی که سابقه ی کار ندارید، شاید لازم باشد در دوره ایی برای گرفتن مدرک گواهینامه آموزشی مدیریت ثبت نام کنید. داشتن مدرک آیلتس یا تافل، PTE را شاید بتواند برای گرفتن پذیرش از دانشگاه نادیده گرفت ولی داشتن مدرک زبانی برای اخذ ویزا حائز اهمیت است. برای ورود به دوره ی کارشناسی در کشور انگلستان، باید دوره ی 13 ساله ی مدرسه را گذرانده باشید و با توجه به اینکه دوره ی تحصیل در ایران 12 سال است، متقاضی باید در کالج ثبت نام کند، در حال حاضر دانشگاه های انگلستان مدرک دوساله ی CBSE را برای گرفتن پذیرش در دوره های کارشناسی را می پذیرند.

در دوره ی Post-Graduate، داوطلب باید دوره ی سه ساله ی Under-Graduate را با موفقیت گذرانده باشد. برای گرفتن پذیرش در رشته های مدیریت بهتر است در آزمون GMAT شرکت کرده باشید. و برای دوره های علوم پایه باید با دانشگاه و دپارتمان مربوطه صحبت کنید، شاید از شما مدرک GRE بخواهند.همانند کشور آمریکا، شاید از شما بخواهند برای شرکت در دوره ی مدیریت، چند سال سابقه ی کار داشته باشید. داشتن مدرک زبانی آیلتس یا تافل یا PTE تقریبا برای تمامی دانشگاه ها الزامی است و در صورتی که ارائه مدرک زبان برای مدتی معلق شده باشد، شما برای اخذ ویزا به مدرکی جهت اثبات توانایی برقراری ارتباط با زبان انگلیسی احتیاج دارید.

مقایسه ی هزینه های زندگی در کشور انگلستان و استرالیا

هزینه زندگی در انگلستان و استرالیا به عوامل مختلفی از جمله دانشگاه، دوره و شهر محل تدریس ارتباط دارد.

هزینه های سالانه دوره ی کارشناسی
ویژگی هادوره ی کارشناسی در انگلستان

(پوند)

دوره ی کارشناسی در استرالیا

(پوند)


شهریه8,000-27,00015,000-33,000
خوراک و اجاره منزل12,000-15,00019,000-20,000
طول دوره3سال3سال
مجموع20,000-42,00034,000-53,000




هزینه های سالانه دوره ی کارشناسی ارشد و دکترا
ویژگی هادوره ی کارشناسی ارشد در انگلستان

(پوند)

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

(پوند)


شهریه10,000-20,00020,000-37,000
خوراک و اجاره منزل12,000-15,00019,000-20,000
طول دوره1-2سال1-2سال
مجموع22,000-35,00039,000-57,000

مقایسه فرآیند اخذ ویزا انگلستان و استرالیا

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا به صورت زیر است:

  • هزینه ی اپلای ویزای استرالیا  620 دلار استرالیا است.
  • همراه/ همسر فرد دانشجو در صورتی اجازه ی کار با ساعت نامحدود دارد که دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا قصد تحصیل داشته باشد.
  • فردی که ویزای دانشجویی دارد می تواند دو هفته ایی 40 ساعت کار کند. 

دانشجویان برای تحصیل تمام وقت با ویزای (Tier 4 general). با توجه به محدودیت ها دریافت ویزا در چند سال اخیر، گرفتن ویزای تحصیلی بریتانیا از گذشته دشوارتر شده است، برای این ویزا، قوانین زیر صادق است:

  •  این ویزا فقط برای دوران تحصیل شما ارزش قانونی دارد.
  •  اگر شما برای دوره ی دیپلم پذیرش گرفته باشید، ویزای شما حداکثر سه سال است.
  • اگر پذیرش شما از دانشگاه باشد، اعتبار ویزای شما حداکثر 4 سال است.
  • هزینه ی درخواست ویزا 348 پوند است و اگر همراه داشته باشید هزینه ی اپلیکیشن شما و همراهانتان 366 پوند می شود.
  • باتوجه به پرونده ی شمادر طول تحصیل به شما اجازه ی کار داده خواهد شد. دو نوع اجازه ی کار حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی تعریف شده است.
    •  نوع اول: تا 20 ساعت کار در هفته در طول ترم و کار تمام وقت در طول تعطیلات (فقط در کمپس دانشگاه) 
    •  نوع دوم : اجازه ی کار تمام وقت که بخشی از برنامه ی 'sandwich course' است.

مقایسه اجازه ی کار بعد از پایان دوران تحصیل در انگلستان و استرالیا

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند برای دریافت ویزای دو ساله اقدام کنند و فارغ التحصیلان که جز این گروه نیستند می توانند از طریق ویزای 485 درخواست اجازه ی کار 18 ماهه داشته باشند.

در سال 2012 ویزای Tier 1 (Post-study work) برای درخواست دهنده های جدید بسته شد، بنابراین شما باداشتن ویزای دانشجویی، نمی توانید ویزای کار بعد از تحصیل بگیرید و اگر می خواهید بعد از پایان دوران تحصیل در انگلستان مشغول به کار شویدباید برای ویزای Tier 2 درخواست دهید که برای افراد با مهارت های بالا است. شرایط گرفتن ویزای Tier 2 این است که حداقل حقوق سالیانه ی شما برای شغل جدید 20,500 پوند باشد. شما باداشتن این ویزا می توانید به مدت 5 سال در انگلستان کار کنید.




مقایسه مشاغل مورد نیاز در انگلستان و استرالیا

از مشاغل برتر استرالیا می توان به مشاغل مربوط به آموزش و پرورش، خدمات پزشکی، صنایع مهمان داری، طراحی سیستم های کامپیوتری و حسابداری اشاره کرد.

از شغل های پردرآمد در انگلستان می توان به مدیریت شرکت ها، کارگردانی، مهندس مکانینک، خلبان و پرستاری اشاره کرد.

مقایسه دریافت اقامت دائم در انگلستان و استرالیا

گرفتن اقامت دائم در استرالیا امکان پذیر است اما فرآیندی زمان بر است، اداره ی مهاجرت استرالیا برای اینکه مطمئن شود درخواست دهنده مدارک جعلی ارائه نداده است، گذشته ی فرد را بررسی می کند، از این رو فرایند گرفتن اقامت استرالیا طولانی است، با اینکه دریافت PR استرالیا زمان بر است اما امکان گرفتن شهروندی استرالیا وجود دارد.

باتوجه به تغییرات و سیاست گذاری های دولت انگلستان، مهاجرت به انگلستان دشوار شده است. تلاش دولت انگلستان در این بوده است که کالج های جعلی را تعطیل کنند و پذیرش مهاجران خارج از حوزه ی اروپا را به حداقل برساند. اگر شما با ویزای تحصیلی یا کاری به انگلستان آمده اید، شانس بسیار کمی دارید که در بتوانید در انگلستان بمانید و به احتمال زیاد مجبورخواهید بود که کشور را ترک کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: