مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقایسه تحصیل در انگلستان و آمریکا

مقایسه تحصیل در انگلستان و آمریکا

طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی که توسط Times Higher Education تهیه شده است، بیش از نیمی ازدویست دانشگاه برتر جهان در امریکا یا انگلیس واقع شده اند. هر دو کشور از آموزش عالی با کیفیت و امکانات عالی برای تحقیق برخوردارند. همچنین، آنها دارای فرهنگی هستند که موجب ترویج روشنفکری و همچنین آزادی دانشگاهی می شود. با این حال، هر چند مطمئناً محیط عالی برای یادگیری فراهم می شود، تفاوت های زیادی بین دو کشور در مورد ساختار دانشگاه و همچنین زندگی دانشجویی وجود دارد. در این مقاله به تفاوت های اصلی بین سیستم های آموزشی آمریکایی و انگلیس خواهیم پرداخت.

مقایسه دوره تحصیل در انگلستان و آمریکا

شاید مهمترین تفاوت بین سیستم آموزش و پرورش در امریکا و انگلیس، مدت زمانی است که برای اتمام مدرک شما صرف می شود (به جز اسکاتلند، که یک مدرک لیسانس نیز چهار سال طول می کشد). به طور کلی، گرفتن مدرک تحصیلی در امریکا حدود یک سال بیشتر از انگلستان طول می کشد، البته این بستگی به این دارد که شما قبل از دکتری، مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده اید یا نه. در هر دو سیستم ، شما می توانید در دوره ی دکتری پیوسته شرکت کنید، اما در انگلستان گذراندن دوره ی کارشناسی ارشد قبل از انتقال به مقطع دکتری رایج است. دوره های تحصیل در انگلستان کوتاه تر است زیرا برنامه های دوره به طور کلی بسیار متمرکزتر از امریکا است.

مقایسه بازه ی ترم تحصیلی در انگلستان و آمریکا

اکثر دانشگاه های امریکا ترم های خود را از اواسط تا اواخر ماه آگوست آغاز می کنند، اگرچه کالج های کوچکتر مربوط به رشته های هنر ممکن است دیرتر شروع شود. بیشتر دوره ها از اواسط ماه دسامبر فاصله ی ببین ترم نسبتاً طولانی دارند و ترم دوم را اوایل تا اواسط ژانویه آغاز می کنند. با این حال، دانشگاه هایی که زمانبندی متفاوت، مانند سیستم سه ماهه یا چهار ماهه، دارند، ممکن است تعطیلات بین دو ترم زمستانی خود را در زمان تعطیلات شکرگذاری (thanksgiving) یعنی در پایان ماه نوامبر، آغاز کنند. ترم تحصیلی در انگلستان کمی متفاوت است. در حالی که بیشتر آن ها از سیستم دو ترمی نیز استفاده می کنند، سیستم های سه ماهه و سه ماهه در برخی دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از ترم های دانشگاهی در ماه سپتامبر یا اکتبر شروع می شوند و در ماه می یا ژوئن به پایان می رسند و سال تحصیلی کمی طولانی تر است. با این حال، ترم تحصیلی در سراسر انگلستان کمتر بر اساس استاندارد خاصی است. اگر می خواهید در انگلستان تحصیل کنید، دانشگاهتان ممکن است از یک تقویم آموزشی بسیار متفاوت استفاده کند.

مقایسه ساختار دانشگاه های انگلستان و آمریکا

بسیاری از دانشگاه های انگلستان از 'کالج ها' تشکیل شده اند که به یک رشته ی خاص اختصاص دارند. در حالی که کالج ها توسط دانشگاه اداره می شوند، هر کالج تا حد بسیار زیادی از کالج دیگر و همچنین از خود دانشگاه دارد. شما در کالج با دانشجویان کالج خود زندگی می کنید، با دانشجویان کالج خود غذا می خورید و به طور کلی برای مدت تحصیل در کالج خود می مانید. بجای فرستادن درخواست به بخش مرکزی پذیرش دانشگاه، مانند آمریکا، درخواست خود را مستقیماً به کالج رشته ای که می خواهید در آن تحصیل کنید می فرستید، یا در مورد برنامه های کارشناسی، از طریق یک سیستم متمرکز اقدام می کنید که به شما امکان می دهد به طور همزمان به چندین دانشکده مراجعه کنید. به این سیستم، خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج ها یا UCAS گفته می شود. این بدان معنی است که شما، حتی پیش از درخواست، باید بدانید که در چه رشته ای می خواهید تحصیل کنید. در عوض، در امریکا، شما متقاضی دانشگاهی بزرگتر هستید و برای سال اول یا بیشتر، دوره هایی را از رشته های مختلف می گذرانید و فقط در پایان سال اول یا شاید حتی در طول سال دوم، یک رشته اصلی را انتخاب می کنید. دانشگاه های آمریكا دارای 'مدارس' یا بخش های مختلف مانند دانشكده هنر و علوم هستند كه تعدادی از رشته های مرتبط با آن را در خود جای داده است. با این حال، حتی بعد از اینکه یک در رشته ی خاصی در یک دانشگاه آمریكایی پذیرفته می شوید، هنوز هم انتظار می رود كه خارج از آن رشته، در كلاس هایی موسوم به «دروس اختیاری منتخب» که مربوط به رشته های دیگر هستند، شرکت کنید. به همین دلیل می توان گفت که تأکید عمومی آموزش عالی در امریکا، کسب طیف وسیعی از دانش از رشته های مختلف است. در انگلیس، تأکید بیشتر بر عمق می شود: باید درک کاملی از موضوع انتخاب شده خود داشته باشید.




مقابسه تکالیف و نمرات در دانشگاه های انگلستان و آمریکا

از آنجا که سیستم امریکا بر گستردگی مطالب تأکید دارد، دوره ها نیاز به مطالعه ی هفتگی و حتی دو هفته یک بار دارند. همچنین، تکالیف دیگری مانند پروژه های نگارش جزئی، مقالات تحقیقاتی اصلی و ارائه های شفاهی در طول دوره نیاز است. در انگلیس، اکثر دانشگاه ها تا حد زیادی مبتنی بر تدریس هستند و فقط تکالیف گاه و بیگاه در طول ترم دارند. در بعضی موارد، ممکن است تکالیف خاصی وجود نداشته باشد و در عوض کل نمره شما ممکن است براساس یک امتحان نهایی باشد. در امریکا، نمره شما بستگی به عملکرد شما در انواع تکالیف خواهد داشت، زیرا امتحان نهایی فقط درصد کمی از کل نمره شما را تشکیل می دهد.

مقایسه ی هزینه ی تحصیل در آمریکا و انگلستان

هزینه تحصیلات در هر دو کشور مقرون به صرفه است، اما هزینه تحصیل در امریکا به طور کلی بیشتر است. طبق قانونی که در سال 2012 به تصویب رسید، دانشگاه های انگلیس ممکن است سالانه 9000 پوند (تقریبا 14300 دلار) هزینه داشته باشند. البته این فقط مربوط به شهروندان انگلیس و اتحادیه اروپا است و نه دانشجویان بین المللی. هزینه دانشجویان بین المللی می تواند به میزان قابل توجهی بیشتر باشد. دولت محدوده شهریه را تعیین می کند و هر دانشگاه هزینه های خود را تا حد مشخصی تعیین می کند. در مقابل، در امریکا، دولت کنترل بسیار کمی بر مبلغ دریافتی دانشگاه ها دارد. امریکا بین شهریه داخل یک ایالت و شهریه برای خارجِ آن و همچنین بین دانشگاه های خصوصی و دولتی تفاوت قائل است. این تمایزها شهریه را تعیین می کند. متوسط شهریه برای مؤسسات دولتی که دوره های دو ساله دارند، حدود 3000 دلار در سال است، در حالی که میانگین هزینه برای موسسات خصوصی که دوره های چهار ساله دارند، حدود 29000 دلار در سال است. سرانجام، برخی از موسسات دارای دوره چهار ساله خصوصی می توانند تا 50،000 دلار در سال هزینه داشته باشند. به منظور کمک به دانشجویان در پرداخت هزینه شهریه در هر دو کشور، وام از طریق دولت با شرایط مطلوب و نرخ بهره مناسب در دسترس است.

در مقابل، در امریکا، دولت کنترل بسیار کمی بر مبلغ دریافتی دانشگاه ها دارد. امریکا بین شهریه داخل یک ایالت و شهریه برای خارج آن و همچنین بین دانشگاه های خصوصی و دولتی تفاوت قائل است. این تمایزها شهریه را تعیین می کند. متوسط شهریه برای مؤسسات دولتی که دوره های دو ساله دارند، حدود 3000 دلار در سال است، در حالی که میانگین هزینه برای موسسات خصوصی که دوره های چهار ساله دارند، حدود 29000 دلار در سال است. سرانجام، برخی از موسسات دارای دوره چهار ساله خصوصی می توانند تا 50،000 دلار در سال هزینه داشته باشند. به منظور کمک به دانشجویان در پرداخت هزینه شهریه در هر دو کشور، وام از طریق دولت با شرایط مطلوب و نرخ بهره مناسب در دسترس است.

مقایسه ی محل اقامت در آمریکا و انگلستان

هر دو کشور خوابگاه هایی را را برای زندگی در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. تقریباً شبیه هم هستند، اگرچه در بریتانیا داشتن اتاق شخصی نرمال تر است، در حالی که در آمریکا، ممکن است حد اقل یک هم اتاقی داشته باشید. با این حال، پس از سال اول، در امریکا ممکن است گزینه های مسکن دیگری، مانند مسکن خصوصی یا خارج از دانشگاه، در اختیار دانشجویان قرار گیرد. همچنین اداره شدن خوابگاه توسط خود دانشجویان در انگلیس امری عادی ست، در حالی که امریکا معمولاً طیف وسیعی از خدمات غذایی را برای دانشجویان خود فراهم می کند. یک تفاوت بالقوه قابل توجه این است که ارائه ی سرویس خدمتکار در خوابگاه های انگلیس متداول است، اگرچه دانشجویان برای این سرویس هزینه معینی را پرداخت می کنند.

در حالی که هر دو کشور آموزشی عالی ارائه می دهند، هر سیستم روشی متفاوت برای آموزش دارد و مزایا و مضراتی برای هر یک وجود دارد. اگر قصد دارید در امریکا یا انگلستان تحصیل کنید، باید تفاوت های مختلفی را که در این مقاله ذکر شده است، به ویژه مدت زمان لازم برای اتمام دوره، شهریه و اینکه آیا عمق بیشتریا تنوع مطالب بیشتر را ترجیح می دهید، در نظر بگیرید.
 


آمریکاانگلیس
طول دورهکارشناسی: 4 سال

کارشناسی ارشد: 2 سال

دکتری:3-7 سال

کارشناسی: 3 سال

کارشناسی ارشد: 1 سال

دکتری: 3 سال

بازه ترم تحصیلیبیشتر دانشگاهها از سیستم ترم استفاده می کنند، اما برخی از آنها از سیستم سه ماههه یا چهارماهه استفاده می کنند.اکثر دانشگاه ها از اواسط تا اواخر آگوست شروع و در ماه می پایان می یابنددانشگاهها از سیستم ترم استفاده می کنند، اما برخی از آنها از سیستم سه ماههه یا چهارماهه استفاده می کنند.شروع و پایان یک سال تحصیلی در دانشگاه ها متفائت است
سبک تحصیلمتنوع تر، رشته های هتر، مطالعه خارج از رشته خودتانفقط در دانشکده خود کلاس دارید
عمق مطالب در مقابل تنوع مطالبگستردگی مطالبعمق مطالب
تکالیفتکالیف مطالعاتی و نوشتاری مداومتکالیف کلی، یا نداشتن تکلیف در طول دوره
هزینهبالامناسب
نمراتبراساس عملکرد کلی در همه ی تکلیف هافقط براساس امتحان پایان ترم
ورزشفعالیت های مهم اجتماعی،بورسیه های مورزشی داده می شود.ورزش های داخلی،به طور کلی هیچ بورسیه ورزشی در دسترس نیست
شرایط زندگیخوابگاه با هم اتاقی.مسکن خارج از موحطه دانشگاهبه طور کلی خوابگاه های بدون هم اتاقی،مسکن خارج از دانشگاه
نوع مدرککاردانی ،کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری،انواع مدارک فنی و حرفه اییدیپلم عالی ملی،گواهینامه تحصیلات عالی،دیپلم تحصیلات عالی،مدرک پایه،کارشناسی،کارشماسی ارشد،دکتریفانواع مدارک فنی و حرفه ای،مدارک تحصیلات تکمیلی به مقاطع تدریس و تحقیق تقسیم می شوند


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: