مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت کاری به ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا

کار در ایتالیا برای مهاجران انگلیسی زبان هیچ مشکلی ندارد، اما بستگی زیادی به زمینه ی کاری تان هم دارد. اما ممکن است در برخی مشاغل، ایتالیایی صحبت کردن، کلید به دست آوردن آن شغل باشد. باتوجه به نرخ بیکاری در ایتالیا، ممکن است بازار کار در این کشور بد باشد. با این وجود ما به شما نشان میدهیم که چطور فارغ از زمینه ی شغلی تان در ایتالیا کار پیدا کنید.  به یاد داشته باشید که صحبت به زبان ایتالیایی میتواند کلید رسیدن به یک شغل پایدار و روبه رشد در این کشور باشد. 

بیشتر کارکنان روزهای کاری منظمی از دوشنبه تا جمعه دارند. اگر به صورت مستقل مشغول به کار باشید مزایای ایجاد روزها و ساعات کاری باب میل خودتان از سختی ها و مشکلات ایجاد کسب و کار مستقل خودتان، بیشتر هستند. تمام کارکنانی که در تامین اجتماعی بیمه شده اند، میتوانند از مزایایی اعم از خدمات درمانی عمومی رایگان، حقوق بازنشستگی، مرخصی کار یا مزایای در مواقع نیاز برخوردار شوند. کارکنان مستقل، در یک طرح تامین اجتماعی متفاوت بیمه میشوند، و این بدان معناست که برخی مزایا ممکن است برای آنها اعمال نشوند. چه مستقل کار کنید و چه حقوق بگیر باشید، باید ماهیانه حداقل درآمد متوسط 1800 یورو (1980 دلار آمریکا) را داشته باشید.

رویه مهاجرت کاری به ایتالیا در 2021

برای بررسی وضعیت مهاجرت کاری به کشور ایتالیا در سال 2021، لازم است اصولا وضعیت کاری در آن کشور را بررسی نماییم. ایتالیا را می توان کشوری توسعه یافته و صنعتی دانست. این کشور در صنایعی مانند صنایع غذایی، خودرو سازی، مد و پوشاک، نفتی و پتروشیمی، گردشگری و… جزو کشورهای پیشرو و تراز اول دنیا می باشد. با این حال وضعیت آن به وضوح با کشوری مانند آلمان متفاوت است و در حال حاضر، ظرفیت پایینتری به منظور جذب نیروی کار خارجی دارد. ایتالیا بیش از 60 میلیون نفر جمعیت دارد و مردم آن با وجود چهره های سرشناسی در علم، صنعت، هنر، ادبیات و تقریبا تمامی زمینه ها، عموما مردمانی خلاق و مبتکر شناخته می شوند.

مقایسه مهاجرت کاری به ایتالیا و آلمان

برخی بر آنند که نوآوری، بنیان اقتصاد ایتالیا را شکل می دهد و بنابراین بیشتر مردم در آن کشور به طور مستقل و بر پایه کارآفرینی زندگی می کنند و این نکته مهمی است که متقاضیان مهاجرت کاری به ایتالیا باید بدان توجه کنند. داشتن مهارت خاص به منظور امرار معاش در ایتالیا نقش مهمی در موفقیت افراد دارد؛ از مهارت در امور عمومی تری مانند آشپزی و خیاطی تا تخصص در امور خاص تری مانند طراح و تکنیسین.

طبق آخرین گزارشی که اتحادیه اروپا در سایت رسمی خود و برای ماه ژانویه سال 2021 منتشر کرده است، نرخ بیکاری در ایتالیا 9.7% است. همین گزارش، نرخ بیکاری در کشوری مانند آلمان را 3.4% اعلام می کند و این یعنی اختلافی حدودا 3 برابری. به خاطر همین است که آلمان نیاز به استخدام نیروی کار متخصص و جوان دارد به همین دلیل ویزایی به نام ویزای جستجوی کار دارد که باعث شده بدون داشتن پیشنهاد شغلی نیز افراد بتوانند برای کار وارد این کشور شوند. این در حالی است که مهاجرت کاری به ایتالیا تنها با داشتن قرارداد کاری از کارفرمایی واجد صلاحیت در ایتالیا امکان پذیر است.




انواع مهاجرت کاری به ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا 2 نوع می باشد که در این بخش از مقاله به این موضوع پرداخته می شود:

  • مهاجرت از طریق پیشنهاد کار (Job Offer)؛
  • مهاجرت از طریق کار تعطیلات (Holiday)؛

پیشنهاد کار یا Job Offer عبارت است از آن که کارفرمایی با شخصیت حقوقی ایتالیایی و با حصول پیش شرط های قانونی مربوطه، طی دعوت نامه ای رسمی اعلام می دارد که به فلان نیروی کار احتیاج دارد و از او دعوت به همکاری می نماید. پیش شرط قانونی صدور چنین پیشنهاد کاری از این قرار است که آن کارفرما در گام نخست و به موجب قانون حمایت از نیروی کار داخلی باید 3 ماه در همان کشور ایتالیا برای همان موقعیت کاری، آگهی استخدام دهد و اگر متقاضی واجد شرایطی پیدا نشد، در گام بعدی باید 3 ماه در محدوده کشورهای عضو اتحادیه اروپا آن را آگهی کند و اگر باز هم متقاضی واجد شرایطی پیدا نشد، آنگاه می تواند دعوتنامه فوق را صادر نماید.

ترفندی که می تواند تضمینی برای رسیدن به آن موقعیت کاری باشد بدین صورت است که فرد متقاضی می تواند ابتدا طی اخذ پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی ایتالیا را اخذ نماید و وارد ایتالیا شود و بعدا با اجازه کار پاره وقتی که دانشجویان دارند، در همان مرحله اول آگهی، آن کار را به دست آورد. پس از تصاحب کار مورد نظر، می تواند از ادامه تحصیل در ایتالیا انصراف دهد و نوع ویزای خود را تغییر دهد. کار تعطیلات (Holiday) نیز عبارتست از امکان ویژه ای که شهروندان استرالیا، نیوزلند، کانادا، کره جنوبی و ایتالیا طی توافق نامه ای فی مابین دولت ها، به منظور کار در سایر کشورهای فوق خواهند داشت. در حال حاضر چنین ویزای در کشور ایتالیا وجود ندارد.

ویزا و مهاجرت کاری به ایتالیا

طرح مجوز کار ایتالیا به صورت منطقه ای اداره می شود، بنابراین اجرای آن به طور قابل توجهی بسته به مقصد دقیق در ایتالیا متفاوت است. زمان های پردازش بین مناطق متفاوت است، اما متوسط آن حدود 2 ماه است. ویزای صادره به این منظور، ویزای شنگن می باشد که دارنده آن، از مزایای آن بهره مند خواهد بود. به موجب این ویزا، دارنده آن امکان تردد در سراسر منطقه شنگن را خواهد داشت و می تواند با سفر به سایر کشورهای عضو از امکان کار و تحصیل در جاهای دیگر نیز برخوردار گردد که البته این امر، راهکارهای خاص خود را خواهد داشت.




مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا

مهم ترین مدارکی که هر فرد برای دریافت ویزای کاری کشور ایتالیا به آن نیاز خواهد داشت عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر؛
  • 2 قطعه عکس رنگی مربوط به 6 ماه اخیر؛
  • اصل یا کپی قرارداد امضا شده با کارفرمای قانونی در کشور ایتالیا؛
  • پرداخت هزینه صدور ویزای کاری ایتالیا؛
  • بیمه معتبر در کشور ایتالیا؛
  • گواهی محل اقامت در طول مدت 10 روز از لحظه ورود به ایتالیا؛
  • مدارک مربوط به دوره تحصیلی فرد؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا

اگر دانشجویی اهل ایران هستید، برای تحصیل در ایتالیا، به ویزای ملی سطح D نیاز دارید. این ویزا برای دانشجویانی همچون شماست که می‌خواهند تحصیلات خود را در ایتالیا انجام دهند. اگر قصد تحصیل در ایتالیا دارید، باید اطلاعات لازم را درباره‌ی چگونگی کسب ویزای ملی س ...

بیشتر بخوانید
تحصیل پزشکی در ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل ارزان پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: