مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا

تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا

ویزای ملی سطح D

اگر دانشجویی اهل ایران هستید، برای تحصیل در ایتالیا، به ویزای ملی سطح D نیاز دارید. این ویزا برای دانشجویانی همچون شماست که می‌خواهند تحصیلات خود را در ایتالیا انجام دهند. اگر قصد تحصیل در ایتالیا دارید، باید اطلاعات لازم را درباره‌ی چگونگی کسب ویزای ملی سطح D، کسب کنید.

گرفتن این ویزا، چقدر طول می‌کشد؟

مطمئن شوید که زمان مناسب، برای درخواست ویزای‌تان را دارید. بلافاصله بعد از آنکه در دانشگاه انتخابی‌تان پذیرفته شدید و ثبت‌نام کردید، می‌توانید درخواست خود را برای دریافت ویزای ملی سطح D در ایتالیا ارائه دهید. شما باید حداقل 3 ماه قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی‌تان، درخواست صدور ویزا دهید.

گام‌های اصلی برای گرفتن ویزای دانشجویی در ایتالیا

برای گرفتن ویزای دانشجویی که به دانشجویان ایرانی، اجازه‌ی تحصیل در ایتالیا را بدهد، باید این کارها را انجام دهند:

شما می‌توانید قرار مصاحبه‌ای را مستقیماً با سفارت ایتالیا در ایران (احتمالاً از طریق تلفن) ترتیب دهید. مدارک درخواست خود را به سفارت ببرید و مدارک زیست‌سنجشی (بیومتریک) خود را به آن‌ها تحویل دهید.

دانشجویان ایرانی ممکن است مجبور شوند مدارک بیومتریک خود را در طول فرایند درخواست ویزای‌شان ارائه دهند. مدارک بیومتریک شما، مدارک هویتی همچون اثر انگشت و عکس‌های‌تان است که کشورها برای اهداف امنیتی، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در طول فرایند درخواست خود، باید در یک مصاحبه‌ی ویزا شرکت کنید.

ویزای ملی سطح D در ایتالیا، به‌مدت 3 ماه معتبر است. برای آنکه بتوانید در طول دوره‌ی تحصیلی خود در ایتالیا بمانید، ممکن است نیاز باشد هر ساله ویزای خود را تجدید کنید. اگر می‌خواهید بعد از اتمام تحصیلات‌تان در ایتالیا بمانید، باید برای ویزای متفاوتی درخواست بدهید یا ویزای خود را از طریق اداره‌ی مهاجرت تجدید کنید.

برای صدور ویزای دانشجویی، چه مقدار باید هزینه کرد؟

برای درخواست ویزای ملی سطح D در ایتالیا، باید 50 یورو پرداخت کنید. بسته به موقعیت خود، مسئولان ایتالیایی به شما اجازه می‌دهند تا این هزینه را آن‌لاین یا در یک مرکز درخواست ویزا در ایران یا از طریق بانک پرداخت کنید.

برای ویزای ایتالیا، دانشجویان ایرانی نیازی نیست بیمه‌ی سلامت داشته باشند.

شما باید هزینه‌ی کنسولی 57 یورو را نیز پرداخت کنید. بعد از رسیدن به ایتالیا، شما باید اجازه‌ی اقامت خود را درخواست دهید و 30 یوروی دیگر نیز پرداخت کنید.

برای بدست آوردن ویزای دانشجویی، به چه مدارکی نیاز دارم؟

وقتی درخواست ویزا می‌دهید، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید ثابت کنید این است که می‌توانید از خود، در طول دوره‌ی تحصیلی‌تان، حمایت کنید. برای صدور ویزای ایتالیا، باید اثبات کنید که از منبع بیرونی یا در حساب بانکی‌تان، 900 یورو در ماه دارید.

دانشجویان ایرانی مجبور نیستند اثبات کنند که برای تحصیل در یک دانشگاه خارجی در ایتالیا، می‌توانند انگلیسی را خوب صحبت کنند. داشتن مهارت‌های زبانی، به این منظور است که شما می‌توانید در کلاس‌های خود موفق شوید و مسیر تحصیلی‌تان را در ایتالیا، مدیریت کنید.

دانشجویان ایرانی نیازی ندارند تا قبل از ورود به ایتالیا، تست پزشکی بدهند.

دانشجویان ایرانی نیازی به افتتاح یک حساب بانکی محدود ندارند. این نوع حساب بانکی، مقدار پولی را که می‌توانید هر ماه برداشت کنید، محدود می‌کند و فقط به شما اجازه می‌دهد که وقتی به ایتالیا رسیدید، به آن دسترسی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات دقیق در این‌ مورد،مشاورین ما در بخش اعزام پاسخگوی شما هستند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: