مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه شیان چین

دانشگاه شیان چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ در ابتدا با نام دانشگاه نانیانگ در سال 1896 میلادی در شهر شانگهای راه‌اندازی گردید. در سال 1905 میلادی به واحد بازرگانی منتقل و به نام مدرسه عالی صنعتی ادامه فعالیت داد. دانشگاه تا سال 1921 بنام مدرسه عالی صنعتی شانگهای ادامه فعالیت داد تا اینکه در بهار سال 1921 میلادی بنام دانشگاه جیائوتونگ تغییر نام داد و تا سال 1949 به این نام فعالیت می کرد. در سال 1956 میلادی دانشگاه از شانگهای به شیان منتقل گردید و در سال 1959 دانشگاه جیائوتونگ با دو شعبه در شیان و شانگهای فعالیت می کرد. شعبه شهر شیان با نام دانشگاه شیان جیائوتونگ و شعبه شانگهای با نام شانگهای جیائوتونگ فعالیت دارد. دانشگاه جیائوتونگ دارای یک شعبه در کشور تایوان است که با نام دانشگاه شینژو فعالیت می نماید. دانشگاه پزشکی شیان و کالج اقتصاد و مالی شان‌شی در آوریل سال 2000 میلادی به دانشگاه شیان جیائوتونگ ملحق شدند. امروزه دانشگاه شیان جیائوتونگ به عنوان یک دانشگاه جامع تحقیقاتی با تمرکز بر موضوعاتی همانند مهندسی و علوم پایه است. علاوه بر این دانشگاه در زمینه رشته‌هایی همانند پزشکی، حقوق، مهندسی، اقتصاد، مدیریت، ادبیات و هنر، فلسفه و آموزش فعالیت دارد. دانشگاه دارای تعداد 26 مدرسه است و 84 دوره آموزشی در مقطع کارشناسی، 199 برنامه کارشناسی ارشد و 114 برنامه دکترا برگزار می نماید.

درباره دانشگاه شیان چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ در سال 2007 میلادی دارای بیش از 17000 دانشجو در مقطع کارشناسی و حدود 13000 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی بود. دانشگاه بیش از 1100 دانشجوی بین‌المللی دارد که از حدود 50 کشور مختلف جهان در این دانشگاه تحصیل می نمایند. دانشگاه دارای بیش از 2500 استاد و مربی تمام وقت بوده که به امور آموزش دانشجویان و تحقیقات می‌پردازند. در حال حاضر 16 نفر از اساتید دانشگاه شیان جیائوتونگ عضو آکادمی علوم و آکادمی مهندسی کشور چین به انضمام آکادمی علوم کشورهای جهان سوم هستند که نشان از رتبه و سطح علمی بالای اساتید و محققان دانشگاه دارد. بعلاوه اعضا همزمان عضو آکادمی مهندسی آمریکا و آکادمی رویال بریتانیا هستند که جزو معتبرترین آکادمی‌های بین‌المللی محسوب می‌شوند.

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین در شهر شیان از استان شان شی واقع شده است. دانشگاه دارای سه سایت به نام‌های شینگ‌کینگ، یانتا و کوجیانگ است. دانشجویان بین‌المللی دانشگاه در دو سایت شینگ‌کینگ و یانتا مستقر هستند. در سایت یانتا تعداد چهار مجتمع خوابگاهی وجود دارد که دانشجویان رشته‌های پزشکی و مالی در آن سکونت دارند. سایر دانشجویان خارجی در رشته‌های دیگر در سایت شینگ‌کینگ مستقر هستند و سایت دارای تعداد سه مجتمع خوابگاهی مجهز و مدرن است. در نزدیکی این سه مجتمع خوابگاهی نیز ایستگاه اتوبوس برای تردد دانشجویان وجود دارد. دانشگاه شیان جیائوتونگ در اصل همان کتابخانه مدرسه نانیانگ است که در سال 1896 میلادی در شهر شانگهای راه‌اندازی گردید و در سال 1921 بنام کتابخانه دانشگاه جیائوتونگ ادامه فعالیت داد. در سال 1956 میلادی همزمان با انتقال کتابخانه از شانگهای به شیان بیش از 92 درصد کتابها به کتابخانه شیان منتقل گردید. در سال 1959 پس از اینکه دو شعبه دانشگاه جیائوتونگ در شهرهای شیان و شانگهای از همدیگر مستقل شدند، کتابخانه به نام کتابخانه دانشگاه شیان جیائوتونگ ادامه فعالیت داد. کتابخانه دارای دو ساختمان شمالی و جنوبی است. ساختمان شمالی با 11.200 متر مربع در سال 1961 ساخته شد و ساختمان جنوبی با مساحت 18.000 متر مربع در سال 1991 میلادی راه‌اندازی گردید. کتابخانه دانشگاه دارای سیستم اتوماسیون INNOPAC بوده و به سیستم پرتال دانشگاه و اینترنت متصل است لذا دانشجویان می‌توانند به سهولت از منابع علمی کتابخانه بهره‌مند شوند.

برنامه‌های آموزش بین‌ المللی دانشگاه شیان چین

برنامه‌های آموزش بین‌المللی دانشگاه شیان جیائوتونگ در سال 1995راه‌اندازی شد و دانشگاه جزو اولین برگزار کننده برنامه دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی در چین بشمار می‌رود. در سال 2000 دوره‌های آموزشی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز به برنامه‌های دانشگاه افزوده شد. دانشگاه تا کنون بیش از 2000 دانشجوی بین‌المللی پزشکی از 63 کشور جهان را پرورش داده است و یکی از برترین مراکز آموزش عالی بین‌المللی در چین محسوب می‌شود. در حال حاضر دانشگاه شیان جیائوتونگ مجری برگزاری 62 دوره کارشناسی ارشد و 7 دوره کارشناسی ارائه شده در 12 مدرسه آموزش عالی دانشگاه به زبان انگلیسی است. در حال حاضر حدود 2400 دانشجوی بین المللی از 132 کشور جهان نظیر آمریکا، پاکستان، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، روسیه، ایران، قزاقستان، نپال، هند، تایلند و کره جنوبی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که بیش از 400 دانشجو از انواع بورسیه و کمک هزینه‌های دولت چین بهره‌مند می‌شوند. دانشگاه شیان جیائوتونگ دارای دو موسسه کنفوسیوس است. اولین موسسه در سال 2007 با همکاری دانشگاه نبراسکا آمریکا و دومین موسسه در سال 2009 با همکاری دانشگاه لیورپول راه‌اندازی گردید. این دو موسسه به آموزش فرهنگ و زبان چینی با همکاری دو دانشگاه و دپارتمان‌های مربوطه می‌پردازد و بیش از 10.000 دانشجوی خارجی را آموزش داده است.

رتبه بندی دانشگاه شیان چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ یکی از دانشگاه‌های برتر کشور چین و جهان محسوب می‌شود چنانچه طبق سیستم رتبه‌بندی دانشگاه برتر جهان QS، دانشگاه برای سال 2020 میلادی رتبه 307 جهانی با رتبه تحقیقاتی و پژوهشی بسیار بالا را کسب کرده است. از طرفی طبق سیستم رتبه‌بندی تایمز در دانشگاه‌های برتر جهان، دانشگاه شیان جیائوتونگ برای سال 2020 میلادی رتبه 501-600 جهانی را اخذ کرده است. همچنین این دانشگاه در سال 2019 طبق سیستم رتبه‌ بندی تایمز رتبه 90 برترین دانشگاه‌های قاره آسیا را بدست آورد. این دانشگاه همواره جزو دانشگاه‌های برتر چین و جهان رتبه‌ بندی می‌شود چنانچه سیستم رتبه‌بندی شانگهای در دانشگاه‌های برتر جهان در سال 2019 دانشگاه شیان را جزو 151-200 دانشگاه برتر جهان ارزیابی نموده است. دانشگاه شیان جیائوتونگ جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران بوده و تمام مدارک صادره از این دانشگاه در ایران مورد ارزش‌یابی قرار می‌گیرند. درصد دانشجویان نسبت به پرسنل و اساتید دانشگاه 12.5 بوده و 6 درصد دانشجویان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می دهند. نسبت دانشجویان دختر به پسر 32 به 68 است و حدود 37.000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه شیان چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین به عنوان یکی از اولین دانشگاه‌های چین است که از سال 1959 میلادی و با حمایت و کمک‌های مالی دولتی اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌نماید. از آن زمان تا کنون دانشگاه بیش از 5000 دانشجوی بین‌المللی از بیش از 63 کشور جهان داشته است. رشته‌ها و موضوعاتی که دانشجویان بین‌المللی بیش از سایر رشته‌ها در آن شرکت می‌نمایند شامل زبان چینی، مدیریت، مهندسی برق و الکترونیک، علوم کامپیوتر، مهندسی قدرت و انرژی، مهندسی مکانیک، مدیریت و سیاست عمومی، اقتصاد و مالی و طب سنتی چینی است. البته دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامع و برتر در کشور چین موضوعات مختلفی را ارائه داده و جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران نیز بشمار می‌رود.

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین دارای دو سایت به نام‌های شینگ‌کینگ و یانتا برای دانشجویان خارجی است. متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی، اقتصاد و مالی در سایت یانتا ثبت‌ نام می‌نمایند و سایر دانشجویان خارجی در سایت شینگ کینگ تحصیل می‌کنند. دانشجویانی که تقاضای سکونت در خوابگاه دانشگاه را دارند باید از قبل اقدام به رزرو خوابگاه نمایند. درخواست و خرید بیمه درمانی، داشتن نامه سلامت جسمانی، اخذ کارت دانشجویی و شماره دانشجویی، ثبت‌نام در دانشکده مربوطه و اقدام برای مجوز اقامت از دیگر کارهایی است که دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه باید انجام دهند. کلیه دانشجویان باید با در دست داشتن مدارک لازم در روز و مهلت زمانی تعیین شده برای ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه نمایند. مدارک مورد نیاز برای نام‌نویسی دانشگاه شیان جیائوتونگ شامل نامه پذیرش، ویزا تحصیلی، 5 قطعه عکس، برگه تایید سلامت جسمانی و پاسپورت است. دانشجویان باید شهریه تحصیل هر ترم را تا روز ثبت‌نام پرداخت نمایند. در صورت تاخیر در مراجعه و ثبت‌نام دانشگاه تا حداکثر 2 هفته، پذیرش و قبولی دانشجو لغو خواهد شد.


برای درخواست تحصیل در دانشگاه شیان جیائوتونگ چین و اخذ پذیرش از این دانشگاه، متقاضیان باید درخواست پذیرش آنلاین خود را تکمیل نموده و برای دانشگاه ارسال نمایند. در سایت دانشگاه بخشی به عنوان درخواست ثبت نام در دانشگاه وجود دارد که متقاضیان باید به آن وارد شوند. پس از ایجاد حساب کاربری و وارد نمودن آدرس ایمیل خود، متقاضی ایمیلی از طرف دانشگاه دریافت می نماید که لینک ثبت نام بر روی آن دیده می شود. پس از کلیک کردن بر روی لینک، متقاضی وارد صفحه ثبت نام دانشگاه می شود. در ادامه نام رشته تحصیلی، مقطع تحصیل، نیاز به استفاده از بورسیه، نوع گرایش تحصیلی، زبان تحصیل که می تواند چینی و یا انگلیسی باشد، اطلاعات فردی و هویتی، تصویر پاسپورت و سایر مدارک مورد نیاز از متقاضیان دریافت و شماره درخواست پذیرش نمایش داده می شود. متقاضیان باید این شماره را یادداشت نموده و در مراحل بعدی بکار برند. امور دانشجویان بین المللی دانشگاه شیان جیائوتونگ درخواستهای آنلاین را بررسی نموده و جواب آن طی مدت یک هفته از طریق ایمیل به متقاضی اعلام می گردد. دانشگاه شیان جیائوتونگ به دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش شده اند توصیه می کند که در طول سفر اول مبلغی مابین 6000 تا 10000 یوان چین جهت انجام امور جاری و ثبت نام در دانشگاه به همراه داشته باشند. برای تبدیل ویزای تحصیلی به مجوز اقامت در کشور چین، متقاصیان باید ویزای تحصیلی دریافت نمایند. برای دانشجویانی که قصد تحصیل بیش از شش ماه را دارند ویزای نوع X1 و برای دانشجویانی که کمتر از شش ماه در چین برای تحصیل اقامت دارند ویزای نوع X2 مناسب است. دانشجویانی که ویزای نوع X1 را دریافت می کنند، پس از ورود به چین به مدت یکماه زمان برای دریافت مجوز اقامت دارند. ویزای نوع X2 مدت زمان اقامت افراد را حداکثر تا 180 روز مشخص می نماید و متقاضیان باید در مدت زمان تعیین شده خاک چین را ترک نمایند.

اخذ بورسیه دانشگاه شیان چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ چین جزو سی دانشگاه برتر کشور چین محسوب می‌شود. این دانشگاه در جهت تشویق دانشجویان برتر خارجی به تحصیل در این دانشگاه، انواع برنامه‌های بورسیه و کمک هزینه را برای آنها در نظر می‌گیرد. برخی از این کمک هزینه‌ها دولتی بوده و از طرف دولت چین پرداخت می‌شود، برخی استانی و برخی توسط موسسات مالی خصوصی به دانشجویان اعطا می‌گردد. بطور کلی پنج نوع برنامه بورسیه و کمک هزینه در دانشگاه شیان جیائوتونگ وجود دارد که به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و در رشته‌های گوناگون اعطا می‌شود. هر یک از بورسیه‌ها دارای شرایط خاصی بوده و دانشجویان در صورت داشتن شرایط می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. بورسیه دولت چین، بورسیه انستیتو کنفوسیوس، بورسیه بورسیه دانشجویان بین‌المللی شیان، بورسیه CSC برای دانشجویان آمریکایی و بورسیه دولت شان شی از جمله بورسیه‌های موجود در دانشگاه هستند. هر کدام از این بورسیه‌ها دارای شرایط خاصی بوده که در سایت دانشگاه شیان جیائوتونگ چین به تفصیل بیان شده است. به عنوان مثال بورسیه دولت چین یکی از انواع بورسیه‌هایی است که به دانشگاه‌های دولتی و برتر چین تعلق می‌گیرد. مهلت زمانی ارسال درخواست معمولا از ژانویه تا ماه آوریل هر سال است. مدت زمان بورسیه برای دوره کارشناسی ارشد ما بین 2 تا 3 سال و برای دانشجویان دکترا ما بین 3 تا 4 سال است. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان چینی را دارند، در صورت نیاز به مدت یکسال دوره‌های آموزش زبان چینی را گذرانده و سپس مشغول تحصیل می‌شوند. مقدار کمک هزینه بدین صورت است که کل هزینه شهریه دانشگاه به انضمام هزینه خوابگاه را شامل می‌شود.

دانشجویان دانشگاه شیان جیائوتونگ مشمول بورسیه دولت چین در مقطع کارشناسی ارشد ماهیانه مبلغ 3000 یوان و دانشجویان دکترا مبلغ 3500 یوان دریافت خواهند کرد. بیمه کامل خدمات درمانی در کشور چین از دیگر مزیت‌های این نوع بورسیه است. از جمله شرایط درخواست بورسیه دولت چین باید گفت که متقاضیان باید خارجی بوده و دارای سلامت کامل جسمانی باشد. دانشجویان متقاضی بورسیه دولت چین در مقطع کارشناسی ارشد دارای سن کمتر از 35 سال و در مقطع دکترا سن کمتر از 40 سال داشته باشند. متقاضیان فرم درخواست بورسیه دولت چین و فرم درخواست بورسیه دانشگاه شیان جیائوتونگ را از طریق وب‌سایت دریافت نموده و به زبان انگلیسی و یا چینی تکمیل می‌نمایند. سایر مدارک از جمله عکس، مدارک شناسایی، نمرات و وضعیت تحصیلی مقطع قبلی، وضعیت سلامت پزشکی، رسید پرداخت هزینه درخواست بورسیه به میزان 800 یوان و سایر مدارک باید توسط متقاضیان تکمیل و ارسال گردد. درخواست متقاضیان توسط کمیته امور بورسیه دولت چین بررسی و دانشجویان مشمول دریافت بورسیه تعیین می‌شوند.

امکانات دانشگاه شیان چین

دانشگاه شیان جیائوتونگ دارای تعداد زیادی مدرسه و کالج وابسته است که انواع دوره‌های مختلف کاربردی و حرفه‌ای در آن ارائه می‌شود. دانشگاه دارای تعداد 12 مدرسه تجربی و 9 مرکز آموزش ملی است. همچنین دانشگاه دارای 18 مرکز آموزش تجربی استانی است که انواع دوره‌های آموزش مهندسی فنی و حرفه‌ای در آن برگزار می‌شود و تعداد 19 مدرسه آموزش تجربی دانشگاه انواع پروژه‌های مهندسی را به کارآموزان آموزش می‌دهند. دانشگاه شیان جیائوتونگ دارای یک کتابخانه بزرگ و قدیمی است که کتابخانه اصلی دانشگاه جیائوتونگ محسوب می‌شود. در سال 2000 همزمان با الحاق دو دانشگاه پزشکی شیان و انستیتو اقتصاد و مالی شان شی با دانشگاه، هر سه کتابخانه با یکدیگر ادغام و کتابخانه بزرگ دانشگاه شیان جیائوتونگ را تشکیل دادند. دانشگاه دارای حدود 5 میلیون جلد کتاب، 10.89 عدد مجله و روزنامه و بیش از 4107 مقاله علمی تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف همانند مهندسی، پزشکی، مدیریت، علوم پایه و غیره است. همچنین کتابخانه دارای منابع آموزشی الکترونیکی متعددی در بیش از 300 موضوع تحقیقاتی و علمی است. دانشگاه دارای ارتباطات بین‌المللی با 25 جامعه دانشگاهی از 9 کشور مختلف به منظور تبادل کتب، منابع آموزشی و تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته است.

دانشجویان دانشگاه شیان جیائوتونگ مشمول بورسیه دولت چین در مقطع کارشناسی ارشد ماهیانه مبلغ 3000 یوان و دانشجویان دکترا مبلغ 3500 یوان دریافت خواهند کرد. بیمه کامل خدمات درمانی در کشور چین از دیگر مزیت‌های این نوع بورسیه است. از جمله شرایط درخواست بورسیه دولت چین باید گفت که متقاضیان باید خارجی بوده و دارای سلامت کامل جسمانی باشد. دانشجویان متقاضی بورسیه دولت چین در مقطع کارشناسی ارشد دارای سن کمتر از 35 سال و در مقطع دکترا سن کمتر از 40 سال داشته باشند. متقاضیان فرم درخواست بورسیه دولت چین و فرم درخواست بورسیه دانشگاه شیان جیائوتونگ را از طریق وب‌سایت دریافت نموده و به زبان انگلیسی و یا چینی تکمیل می‌نمایند. سایر مدارک از جمله عکس، مدارک شناسایی، نمرات و وضعیت تحصیلی مقطع قبلی، وضعیت سلامت پزشکی، رسید پرداخت هزینه درخواست بورسیه به میزان 800 یوان و سایر مدارک باید توسط متقاضیان تکمیل و ارسال گردد. درخواست متقاضیان توسط کمیته امور بورسیه دولت چین بررسی و دانشجویان مشمول دریافت بورسیه تعیین می‌شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: