مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزا تحصیلی چین

ویزا تحصیلی چین

ویزای دانشجویی چین

ویزای دانشجویی چین که به ویزای X نیز معروف است ، برای بیگانگانی صادر می شود که برای تحصیل ، تحصیلات پیشرفته یا کارپیمایی به چین می آیند. می توان آن را به دو نوع تقسیم کرد:

  • ویزای X1: برای تحصیل طولانی مدت > بیشتر از 180 روز
  • ویزای X2: برای تحصیل کوتاه مدت ≤ مساوی یا کمتر از 180 روز

اعتبار هر دو 90 روز پس از تاریخ صدور است ، در حالی که مدت اقامت برای ویزای X1 معمولاً 000 است ، که باید پس از ورود متقاضی به چین تعیین شود و ویزای X2 بیش از 180 روز نیست.

برای دانشجویان بین المللی، لازم است یک سازمان معتبر برای ارائه دوره یا کارآموزی به خارجیان پیدا کنید تا آنها یک فرم JW201 یا JW202 و یک نامه پذیرش ارسال کنند. 

مدارک و ویزای دانشجویی چین

  • گذرنامه
    • اصل گذرنامه متقاضی حداکثر تا شش ماه با حداقل یک صفحه خالی معتبر است. 
  • فرم درخواست
    • یک فرم درخواست ویزای دانشجویی چین که به طور دقیق و صادقانه تکمیل شده است.
  • عکس اخیر
    • یک عکس رنگی به سبک گذرنامه اخیر با چهره کامل ، نمای جلو ، بدون کلاه و در یک پس زمینه روشن ساده روی فرم درخواست قرار دهید.
  • اطلاعیه پذیرش
    • اصل و کپی اعلامیه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه چین.
  • فرم JW201 یا JW202 - فقط برای ویزای X1
    • اصل و کپی فرم درخواست ویزای دانشجویی خارجی تأیید شده JW201 یا JW202.*****

توجه داشته باشید:

1. از آنجا که دانشجویان آمریکایی اکنون می توانند برای ویزای پنج ساله X1 درخواست دهند ، در صورت درخواست ویزای 5 ساله X1 ، گذرنامه آنها باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.

2. فرم JW201 یا JW202 باید از طریق دانشگاهی که قرار است در آن ثبت نام کنید دریافت شود. فرم JW201 برای دانشجویان بین المللی که توسط دولت اعزام شده یا از طریق بورسیه تحصیلی دولت چین تأمین می شوند ، صادر می شود در حالی که JW202 برای دانشجویان خارجی که هزینه هایشان را شخصا پرداخت می کنند است. 

نحوه درخواست ویزای چین X

  1. شما می توانید درخواست خود را شخصاً به دفتر کنسولی سفارتخانه ها، کنسولگری های چین یا مراکز درخواست ویزای چین (China Visa Application Centers  = CVASC) ارسال کنید. 
  2. یا می توانید به شخص دیگری (به عنوان مثال دوستان ، خویشاوندان) ، یک آژانس مسافرتی یا یک آژانس ویزا را واگذار کنید تا در صورت عدم امکان مراجعه شخصی ، از طرف شما عمل کند. وکالت مورد نیاز نیست. 
  3. اکثر سفارتخانه ها یا کنسولگری های چین درخواست های پستی را رد می کنند ، اما در بسیاری از مراکز ارسال درخواست چین CVASC قابل قبول است.
  4. ملاقات حضوری در اکثر سفارتخانه ها و کنسولگری ها الزامی نیست. اما در صورت نیاز به ارائه درخواست به مراکز چینی CVASC ، ممکن است لازم باشد از طریق وب سایت آن یک قرار ملاقات آنلاین بگیرید. 

زمان پردازش ویزای دانشجویی چین

  • زمان پردازش معمولی 4 روز کاری است. اگر می خواهید ویزای خود را زودتر آماده کنید ، سرویس و خدمات سریع در دسترس است.
  • خدمات سریع: پردازش 2-3 روز کاری ؛ 20 دلار اضافی از شما اخذ می شود.
  • سرویس راش rush : پردازش 1 روز کاری ؛ 30 دلار اضافی از شما اخذ می شود.




هزینه ویزای دانشجویی چین

هزینه ویزای X با هزینه سایر انواع ویزای چین یکسان است. از آنجا که ویزای X1 فقط یک ورودی دارد و به ندرت سفارتخانه ها و کنسولگری های چین ویزای X2 چند ورودی را صادر می کنند ، در اینجا ما فقط هزینه های ویزای یک بار ورود و دو بار ورود را برای مرجع لیست می کنیم:

هزینه ویزای دانشجویی چین

انواع ویزای X  چینشهروندان ایالات متحده آمریکاشهروندان کاناداییشهروندان انگلستانشهروندان استرالیایی
تک ورودی140 دلارآمریکا142 دلار کانادا151 پوند
109/5 دلار استرالیا
ورودی های دوگانه140 دلارآمریکا142 دلار کانادا151 پوند139/5 دلار استرالیا


نکاتی که باید دارندگان ویزای X1 بدانید

دارندگان ویزای X1 باید ظرف 30 روز پس از ورود به چین برای اجازه اقامت موقت از اداره خروج و ورود محلی اقدام کنند. اجازه اقامت موقت را می توان با اعتبار حداکثر 5 سال صادر کرد. مدارک مورد نیاز شامل گذرنامه ، اخطار پذیرش ، فرم JW201 یا JW202 ، پرونده معاینه فیزیکی خارجی ، ثبت نام محل اقامت و عکس پس زمینه سفید به سبک گذرنامه است. با اعتبار مجوز اقامت موقت ، دانشجویان می توانند آزادانه به سرزمین اصلی چین و خارج از آن سفر کنند. هنگامی که تحصیل در چین به پایان می رسد ، دارندگان ویزای X1 باید برای لغو مجوز اقامت موقت به اداره خروج و ورود محلی مراجعه کرده و برای جلوگیری از مشکلات ، ویزای توریستی 30 روزه با ورود صفر درخواست کنند. 

نکاتی که باید دارندگان ویزای X2 بدانید

دارندگان X2 باید در مدت زمانی که در ویزا ذکر شده است در چین بمانند و نیازی به ارسال درخواست آنها برای اجازه اقامت موقت نیست. در صورت نیاز به تمدید ویزای X2 ، لطفاً 30 روز قبل از تاریخ انقضا به اداره خروج و ورود محلی مراجعه کنید. 

کارکردن در صورت داشتن ویزای X مجاز نیست

درصورت داشتن ویزای X شما مجاز به کار کردن نیستید. اما کار پاره وقت و کارآموزی خارج از دانشگاه ممکن است مجاز باشد. شما باید بعد از اقامت در چین با دانشگاه یا کارفرمای خود تماس بگیرید تا ببینید مجاز به چه چیزی هستید. برای دانشجویان خارجی که بر خلاف مقررات چینی یا فراتر از محدوده مشاغل یا محدودیت زمانی کار می کنند ، آنها به عنوان مشاغل غیرقانونی تلقی می شوند و احتمالاً باید دست از کارکردن بکشند یا اخراج شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: