مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برترین دانشگاه های چین 2022

برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود استانداردهای 100 دانشگاه برتر چین است- در کنار سرمایه‌گذاری عظیم ملی چینی‌‌ها، شهرت تحصیلات عالی را در چین بالا بُرده است و چه‌کسی دوست ندارد در چین تحصیل کند؟ در حالیکه تقریباً 20 درصد مردم روی کره‌ی زمین در چین زندگی می‌کنند، این کشور یکی از سریع‌ترین اقتصادهای در حال رشد جهان را داراست. از آشپزی گرفته تا فرهنگ، چین تجربه‌ی منحصربه‌فردی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این کشور بزرگ دارای زیباترین مناظر روی کره‌ی زمین است، از کوه‌های رنگین‌کمان در پارک ملی Zhangye Danxia گرفته تا روستاهای ماهیگیری ساحلی و شهرهای بزرگ که همچنان در حال گسترش هستند. با افزایش روزافزون تعداد دانشگاه‌ها در چین، انتخاب مکانی برای تحصیل در این کشور، بسیار سخت به‌نظر می‌رسد. با این حال، طرح‌های دولت چین، دانشگاه‌های برتر را به سیستمی مشابه گروه دانشگاه‌های راسل در بریتانیا و Ivy League در آمریکا طبقه‌بندی کرده است.

پروژه‌ی 211 که در سال 1995 ایجاد شد، برای ارتقای استانداردهای تحقیقاتی دانشگاه‌های برتر چین طراحی شد. موسساتی که به استاندارد آموزشی خاصی می‌رسند، بودجه‌ی قابل‌توجهی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. 112 موسسه‌ی آموزش عالی با پروژه‌ی 211 مرتبط هستند. پروژه‌ی 985 سه سال بعد ایجاد شد و از استراتژی مشابهی استفاده می‌کند، اگرچه فقط 39 دانشگاه بواسطه‌ی این پروژه، حمایت مالی دریافت کرده‌اند و در سال 2011، اعلام شد که عضویت هیچ دانشگاه جدیدی در این گروه اعطاء نخواهد شد. گزینشی‌‌ترین گروه، لیگ C9 است، گروهی از 9 دانشگاه برتر نخبه‌ی چین که 10 درصد بودجه‌ی تحقیقات ملی چین را دریافت می‌کنند. جدیدترین طرح، طرح Double First Class University است که هدف از آن، توسعه‌ی گروهی از دانشگاه‌ها و دپارتمان‌های نخبه‌ی دانشگاهی در چین تا انتهای سال 2050 است. این فهرست، 42 موسسه‌ی آموزشی را در چین دربرمی‌گیرد.

5 دانشگاه برتر چین

دانشگاه های برتر چین -  دانشگاه تسینگوا (Tsinghua University)

دانشگاه تسینگوا که در سال 1911 تاسیس شده، در منطقه‌ی هایدیان در شمال غربی پکن واقع شده است. این دانشگاه، معماری سنتی خود را حفظ کرده و در کنار ساختمان‌های بسیاری که به‌سبک غربی ساخته شده‌اند، نشان‌دهنده‌ی تاثیر تاریخی آمریکا بر این دانشگاه است. دانشگاه تسینگوا، یک دانشگاه تحقیقاتی جامع است که 20 مدرسه و 54 دپارتمان آن، رشته‌های هنر، اقتصاد، آموزش، مهندسی، تاریخ، مدیریت، پزشکی، حقوق، ادبیات، فلسفه و علوم را آموزش می‌دهد. برحسب زندگی خارج از کلاس درس، این دانشگاه دارای بیش از 110 انجمن دانشجویی است که در حوزه‌های علوم و فن‌آوری، ورزش، هنر و رفاه عمومی فعالیت می‌کنند. بسیاری از چهره‌های موفق در رشته‌های سیاست، آموزش و صنعت، از دانشگاه تسینگوا فارغ‌التحصیل شده‌اند، از جمله دو برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، فیزیکدانان تسونگ-دائو لی و چن نینگ یانگ.

دانشگاه های برتر چین -  دانشگاه پکن (Peking University)

دانشگاه پکن، عضو لیگ C9 است که مشابه گروه دانشگاه‌های Ivy League آمریکا و در کل، یکی از بهترین موسسات چین در رتبه‌بندی‌های جهانی است. این دانشگاه، نخستین دانشگاه ملی مدرن در چین بود و از زمان تاسیس آن در سال 1898، به‌عنوان یک موسسه‌ی آموزشی برجسته شهرت دارد. این موسسه‌ی آموزشی به‌خاطر پردیس‌های خود در منطقه‌ی هایدیان در شمال غربی پکن مشهور است. این دانشگاه، میزبان چند تا از برجسته‌ترین باغ‌ها و معماری‌های سنتی پکن است. چندین دروازه به پردیس این دانشگاه منتهی می‌شود که دروازه‌ی غربی به‌دلیل نقاشی‌های دیواری کشیده شده روی سقف آن، شناخته‌شده است. برای تشویق تبادل بین‌المللی دانشجو، دانشگاه پکن، دوره‌‌های مشترکی را با دانشگاه کرنل، دانشگاه ییل، دانشکده‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن، مدرسه‌ی روابط بین‌الملل پاریس، دانشگاه واسدا، دانشگاه ملی سئول و دانشگاه توکیو ایجاد کرده است.

دانشگاه های برتر چین -  دانشگاه فودان (Fudan University)

دانشگاه فودان شامل چهار پردیس در مرکز شهر شانگهای است: هندان، فنگلین، ژانجیانگ و جیانگوان. این دانشگاه در آموزش خود، یک رویکرد علوم مقدماتی را در پیش گرفته و تعدادی از دوره‌های تحصیلی آن به‌زبان انگلیسی تدریس می‌شود. این دانشگاه تقریباً با 200 دانشگاه خارجی همچون دانشگاه کلمبیا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه سیدنی، KU Leuven، دانشگاه منچستر و ساینس پو همکاری آموزشی دارد. دانشجویان همچنین تشویق می‌شوند که به برنامه‌ی تبادل بین‌المللی دانشجو بپیوندند و حدود 40 درصد از آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. دانشگاه فودان بسیار رقابتی است و کمتر از 0.2 درصد از پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی کالج ملی پذیرفته می‌شوند.

دانشگاه های برتر چین -  دانشگاه علم و صنعت چین (University of Science and Technology of China)

دانشگاه علم و صنعت چین، یک دانشگاه تحقیقاتی ملی در Hefei، استان آنهویی است. این دانشگاه برای تقویت آموزش علم و فن‌آوری در چین تاسیس شده است. 15 مدرسه در این دانشگاه وجود دارد که علوم فیزیک، علوم زیستی، مهندسی نرم‌افزار و فن‌آوری الکترو نوری و بسیاری از رشته‌های دیگر علم و فن‌آوری را آموزش می‌دهند. دانشگاه علم و صنعت چین همچنین دارای دو آزمایشگاه ملی است- مرکز ملی تابش Synchrotron و آزمایشگاه ملی علوم فیزیک Hefei- این دانشگاه، تنها دانشگاهی در کشور چین است که چنین امکاناتی در اختیار دارد. این موسسه‌ی آموزشی همچنین دارای کتابخانه‌ای بزرگ، یک شبکه‌ی کامپیوتری درجه یک و بیمارستانی است که به درمان دانشجویان، کارکنان و خانواده‌های آن‌ها و همچنین ارائه‌ی امکانات آموزشی برای دانشجویان پزشکی می‌پردازد.

دانشگاه های برتر چین -  دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University)

دانشگاه ژجیانگ در سال 1897 تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین و گزینشی‌‌ترین دانشگاه‌های چین محسوب می‌شود. تحقیقات در این دانشگاه 12 رشته‌ی دانشگاهی را شامل می‌شود: کشاورزی، هنر، اقتصاد، آموزش، مهندسی، تاریخ، حقوق، ادبیات، مدیریت، پزشکی، علوم طبیعی و فلسفه. تعدادی از مراکز تحقیقاتی در خود پردیس دانشگاه واقع شده‌اند، از جمله 6 مرکز ملی تحقیقات مهندسی، 3 مرکز ملی تحقیقاتی کلیدی علوم انسانی و اجتماعی و 13 آکادمی تحصیلات مستقل. این دانشگاه با بیش از 140 دانشگاه در 30 کشور جهان از جمله کالج امپریال لندن، دانشگاه پرینستون و دانشگاه ایلینویز همکاری‌های استراتژیک آموزشی دارد.

اسامی دانشگاه های برتر چین 2022

دانشگاه های برتر چین 2022
رتبه ی جهانیرتبه درچیندانشگاهشهر
=16
1=

Peking University

پکن
16=1=

Tsinghua University

پکن
60
3

Fudan University

شانگهای
75=4

Zhejiang University

Zhejiang
84
5

Shanghai Jiao Tong University

شانگهای
=886

University of Science and Technology of China

Anhui
=105
7

Nanjing University

Jiangsu
1578

Wuhan University

Hubei
=162
9

Southern University of Science and Technology (SUSTech)

Guangdong
18110

Huazhong University of Science and Technology

Hubei
251-300
11=

Beijing Normal University

پکن
251-30011=

Sun Yat-sen University

Guangdong
301-35013=

Central South University

Hunan
301-35013=

East China Normal University

شانگهای
301-35013=

Nankai University

Tianjin
301-35013=

Tongji University

شانگهای
351-40017

Shenzhen University

Guangdong
401-50018=

Hunan University

Hunan
401-50018=

Sichuan University

Sichuan
401-50018=

South China University of Technology

Guangdong
401-50018=

Southern Medical University

Guangdong
401-50018=

Tianjin University

Tianjin
401-50018=

Xi’an Jiaotong University

Shaanxi
401-50018=

Xiamen University

Fujian
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
ویزا تحصیلی چین
ویزا تحصیلی چین

ویزای دانشجویی چین که به ویزای X نیز معروف است ، برای خارجی هایی صادر می شود که برای تحصیل، تحصیلات پیشرفته یا کارپیمایی به چین می آیند. می توان آن را به دو نوع تقسیم کرد: ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: