مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای چین

ویزای چین

از شرایط لازم برای مهاجرت به چین و درخواست ویزای مناسب گرفته تا جلوگیری از سوء تفاهم های فرهنگی، راهنمای عملی ما شما را در تمام مراحل مهاجرت به چین و بازگشت به وطن راهنمایی می کند. چین غول مالی مدرن با ریشه های سنتی عمیق، پر از تنوع اقتصادی، فرهنگی و جغرافیایی است که آن را به مکانی جذاب برای مهاجرت تبدیل کرده است. این کشور با داشتن زبان پیچیده و بسیاری از قوانین نانوشته اجتماعی، به شوک فرهنگی شهرت دارد.

کشور چین یکی از کشورهای توریستی و بسیار زیبای دنیا می باشد که افراد زیادی برای مقاصد مختلف کاری، تحصیلی و یا تجاری تصمیم می گیرند به این کشور زیبا سفر کنند.

کشور چین در آسیای شرقی واقع شده است و پرجمعیت ترین کشور جهان می باشد این کشور از آثار تاریخی و دیدنی بسیاری برخوردار است و از نظر اقتصادی به عنوان کشوری پیشرفته شناخته می شود مراکز و دانشگاه های این کشور از سطح علمی بالایی برخوردار است. موسسات آموزشی کشور چین هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان را به خود جذب می کند. به طور کلی این کشور برای مسافرت های کوتاه و بلند مدت بسیار مناسب است و از لحاظ اقتصادی در سطح مطلوبی قرار دارد.

ویزا و انواع ویزای کشور چین

ویزا برگه ای است که به پاسپورت شما الصاق می شود و اجازه ی ورود شما به کشور چین یا دیگر کشورها را صادر می کند فرد متقاضی باید طبق آنچه در ویزا درج شده است رفتار کرده و در زمان مقرر به کشور چین بازگردد.

بدون داشتن ویزا امکان سفر به این کشور میسر نخواهد شد و به صورت قانونی نمی توانید وارد این کشور شوید. اطلاعاتی مانند نوع ویزا، اعتبار ویزا، زمان شروع و پایان ویزا در ویزا ثبت شده است. شما می توانید در بین زمان شروع و پایان وارد کشور چین شده و از آن استفاده کنید.

ویزا انواع مختلفی دارد به عبارت دیگر با توجه به هدف شما از سفر به این کشور برایتان ویزا صادر می شود. در صورتی که می خواهید برای تحصیل به این کشور سفر کنید باید ویزای تحصیلی و در صورت ازدواج با تبعه ی چینی باید اقدام به دریافت ویزای ازدواج کنید در صورتی که می خواهید با مهارت و تخصص خود در کشور چین به کار مشغول شوید می توانید ویزا کاری چین را دریافت کنید.

مدت اعتبار ویزایتان با توجه به نوع ویزای صادر شده برای شما متغیر است به عنوان مثال اعتبار ویزای توریستی و گردشگری از ویزای تحصیلی کم تر است.


مراحل اخذ ویزای چین

مراحل دریافت ویزای کشور چین عبارت است از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  •  دریافت وقت سفارت ویزا
  •  پیکاپ ویزا و پاسپورت

ابتدا باید فرم دریافت ویزای چین را تکمیل کرده و به آدرس ایمیل سفارت کشور چین ارسال کنید این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، هدف سفر، انگیزه، آدرس و شماره تلفن فرد متقاضی می باشد.

بعد از ارسال فرم به سفارت کشور چین باید منتظر باشید با درخواست اولیه ی شما موافقت شود در صورت موافقت باید برای دریافت وقت سفارت اقدام کنید.

در مرحله ی بعد فرد متقاضی باید در زمان مقرر به همراه مدارک خود در سفارت کشور چین حاضر شده و مراحل مربوط به انگشت نگاری را انجام دهد بعد از گذشت 2 تا 3  هفته جواب درخواست ویزا برای شخص  ارسال خواهد شد. در صورت قبول شدن در مصاحبه و کامل بودن مدارک ، مدارک فرد متقاضی برای پیکاپ آماده خواهد شد پیکاپ یعنی ویزا و پاسپورت بعد از ارسال به سفارت به هم الصاق می شود.

شرایط تمدید ویزای چین

شخص متقاضی باید در زمان تعیین شده در ویزا به کشور چین وارد شده و تا زمان اعتبار ویزا در این کشور حضور داشته باشد. در صورت اتمام مدت اعتبار ویزایتان در صورتی که هنوز نیاز به ماندن در این کشور دارید باید نسبت به تمدید ویزای چین اقدام کنید.

در صورتی که در یکی از دانشگاه های کشور چین تحصیل می کنید و مدت زمان تحصیلتان به پایان رسیده است و تصمیم دارید در مقاطع بالاتری تحصیل کنید باید نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنید.

در صورتی که نیاز داشتید مدت زمان بیشتری از ویزای خود در این کشور بمانید باید نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنید.

نحوه ی ترجمه ویزای چین

تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای چین باید به زبان چینی یا انگلیسی ترجمه شوند در صورت عدم ترجمه ی مدارکتان ویزا برایتان صادر نخواهد شد توجه داشته باشید که مدارکتان باید در دارالترجمه ها و مراکز معتبر ترجمه شود تا دچار مشکل نشوید توجه داشته باشید اقدامات لازم را پیش از وقت سفارت انجام دهید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.


مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای چین

برخی از مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای چین عبارت است از:

  • اصل شناسنامه و پاسپورت
  • ارائه ی پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماهه
  • دو قطعه عکس جدید و رنگی به ابعاد 4*6
  • رزرو هتل در کشور چین
  • ارائه ی دعوت نامه
  • اثبات تمکن مالی

هزینه صدور ویزای چین

هزینه ی ویزای این کشور با توجه به درخواست ویزا که از نوع انفرادی یا گروهی است همچنین مدت زمان اعتبار ویزا به چند دسته تقسیم می شود.

  •  ویزای تک ورود انفرادی با اعتبار شش ماهه : 100 دلار
  • ویزای دو بار ورود انفرادی با اعتبار شش ماهه : 150 دلار
  • ویزای چند بار ورود انفرادی با اعتبار شش ماهه : 200 دلار
  •  ویزای چند بار ورود انفرادی با اعتبار دوازده ماهه : 300 دلار
  • ویزای گروهی : 80 دلار

اخذ ویزای تحصیلی چین

کشور چین دانشگاه ها و موسسات آموزشی سطح بالا و معتبری دارد هر ساله افراد زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایران برای تحصیل به کشور چین سفر می کنند. در صورتی که تصمیم دارید برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنید باید ابتدا برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید.

فرد متقاضی باید ابتدا بعد از انتخاب دانشگاه مورد نظر مدارک و اطلاعات خود را برای این دانشگاه ارسال کند دانشگاه چین بعد از بررسی مدارک و سوابق شما در صورت موافقت برایتان دعوت نامه ای ارسال می کند و شما می توانید با داشتن دعوت نامه برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید.

لازم به ذکر است فرد متقاضی در زمان تحصیل در کشور چین نمی تواند به صورت تمام وقت و رسمی به کار بپردازد برای همین باید بتواند هزینه های زندگی و تحصیل در کشور چین را پرداخت کند علاوه بر این قبل از درخواست ویزا باید محل اقامت مناسب و یا خوابگاهی در کشور چین داشته باشد.


اخذ ویزای کاری چین

با توجه به وضعیت نامناسب کار و شغل در کشورمان افراد زیادی از جمله افراد نخبه و تحصیل کرده تمایل زیادی به کار در کشورهای پیشرفته و بزرگی مثل چین دارند البته کار کردن در کشور چین خیلی راحت نیست استخدام در کشورهایی مثل چین نیاز به داشتن تخصص بالایی دارد برای همین درخواست استخدام و دعوت نامه برای افراد تحصیل کرده ارسال می شود.

برای اشتغال در کشور چین باید از سوی یک شرکت یا کارفرمایی در کشور چین دعوت نامه دریافت کنید برای همین باید در آگهی استخدام شرکت کرده و در صورت قبولی کارفرما برایتان دعوت نامه ارسال خواهد کرد و مسئولیت حقوق و مزایای شما در این کشور را برعهده خواهد گرفت با داشتن دعوت نامه می توانید به راحتی برای اخذ ویزا کاری کشور چین اقدام کنید.

اخذ ویزای پزشکی چین

برخی از افراد برای درمان بیماری به دلیل نبود امکانات  و تجهیزات مناسب در کشور خود تصمیم به مهاجرت به کشورهای دیگر که از علم و تجهیزات مناسبی برخوردار هستند می گیرند برای سفر به کشوری مانند چین باید اطلاعات دکتری که قرار است در چین معالجه ی شما را بر عهده بگیرد و آدرس محل کارش به همراه گواهی مبنی بر این که پزشک مراحل درمانی شما را بر عهده گرفته است در هنگام مراجعه به سفارت کشور چین ارائه دهید. توجه داشته باشید اطلاعات و مدارک بیمار در ایران هم باید به سفارت چین تحویل داده شود.

اخذ ویزای ازدواج چین

ویزای ازدواج یکی از روش های اخذ اقامت دائم در کشور چین می باشد. برای دریافت ویزای ازدواج چین باید با شخصی که تبعه ی کشور چین است یا در آن جا اقامت دائم دارد ازدواج کند این فرد می تواند بعد از 5 سال از مدت عقد و ازدواج در چین اقامت دائم این کشور را دریافت کند. لازم به ذکر است برای دریافت اقامت دائم در این کشور زن و شوهر باید مشکل محل اقامت و تامین هزینه های خود را نداشته باشند.

 اخذ ویزای توریستی چین

کشور چین جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری دارد گردشگران زیادی از کشورهای مختلفی از جمله ایران علاقه ی زیادی به جاذبه های دیدنی این کشور دارند در صورتی که دوست دارید برای تفریح و گردش به این کشور سفر کنید باید برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام کنید برای همین باید ابتدا در فرم ثبت نام ویزا هدف از سفر خود به کشور چین را گردشگری انتخاب کنید در صورتی که دوست و یا اقوامی در کشور چین دارید می توانید با دریافت دعوت نامه از جانب او و ارائه ی آن به سفارت کشور چین به راحتی مراحل دریافت ویزا را طی کنید.

سفارت کشور چین در تهران

آدرس سفارت چین در تهران : اقدسیه رو به روی آتش نشانی پلاک 73

  • تلفن سفارت : 021-22291240-1
  • فکس : 021-22290690
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه اجاره خانه و زندگی در چین
هزینه اجاره خانه و زندگی در چین

گزینه محبوبی که برای دانشجویان بین المللی وجود دارد این است که می توانند اقامت درخوابگاه های دانشجویی ارائه شده توسط دانشگاه را انتخاب کنند که هزینه آن چیزی بین 150 تا 400 دلار در ماه متغیر است. گزینه دیگری نیز از جمله اجاره یک آپارتمان در شهری به تنهایی ...

بیشتر بخوانید
فرهنگ و زبان در چین
فرهنگ و زبان در چین

وقتی چیزی درباره فرهنگ چین می شنوید اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند چیست؟ نمی تواند تنها یک چیز باشد! از غذاها و چای معروف چینی گرفته تا هنرهای رزمی مثل کونگ فو، فنگ شویی، سال نو چینی و زودیاک، همراه با خرس های ناز پاندا و یینگ و یانگ (مفهومی فلسفی در ...

بیشتر بخوانید
بهترین شهرهای چین برای تحصیل
بهترین شهرهای چین برای تحصیل

در دانشگاه های دولتی شهریه در هر سال تحصیلی به طور متوسط بین 2500$ تا 10000$ (دلار آمریکا) می باشد؛ در حالی که رشته های علوم انسانی از جمله تاریخ، ادبیات چین و غیره شهریه کم تری دارند، رشته های هنری، رشته های مهندسی و غیره در گروه رشته های پرهزینه قرار داد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: