مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت :
بلافاصله بعد از اینکه خانه ایی که می خواستید را پیدا کردید لازم است از طریق local residents’ registration office ثبت نام کنید. این مرکز به شما نامه ی تایید شده ثبت نام را می دهد. بعد از آن می توانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. دانشجویان بین المللی که وارد آلمان می شوند تا یک هفته بعد از انکه در مرکز مربوطه ثبت نام می کنند. بعد از تکمیل فرم های مربوطه، نامه ی تاییده به شما داده می شود، این مدارک را نگاه دارید، زیرا برای دریافت اجازه ی اقامت باید آن ها را ارائه دهید.
مدارک لازم برای ثبت نام در local residents’ registration office

  • پاسپورت به همراه ویزا
  • قرار دادامضا شده توسط صاحبخانه شما

فرم های residents’ registration office

به طور معمول ثبت نام به منظور دریافت تاییدیه رایگان است.

این نکته را به خاطر داشته باشید، که در صورت نقل مکان ، باید دوباره ثبت نام کنید.

اگر شما از کشورهای اتحادیه اروپا نیامدید.

اگر از کشورهایی خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در برنامه ایی که بیش از 90 روز زمان می برد، وارد کشور المان شده اید. باید به مرکز foreigners’ registration office مراجعه کنید، می توانید ادرس این مراکز را در پایگاه داده ی BAMF جستجو کنید، شما باید در این مراکز برای دریافت اجازه ی اقامت درخواست دهید.

مدارک لازم برای اخذ اجازه اقامت

برای ثبت درخواست خود در foreigners’ registration office باید شخصا به این مرکز بروید و درخواست خود را اعلام کنید، مدارکی که برای ثبت درخواست باید ارائه دهید، عبارتند از:

  • پاسپورت به همراه ویزا
  • نامه ی تاییدیه ثبت نام از مرکز residents’ registration office
  • مدارکی که ثابت کند، بیمه سلامت دارید
  • 110 یورو برای ثبت درخواست، (اثبات تمکن مالی)
  • ارائه مدارک سلامت (در صورت درخواست ازشما)
  • اجاره نامه
  • عکس پاسپورت یا بیومتریک

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است.

هزینه ی در خواست برای اجازه ی اقامت همانطور که گفته شد 10 یورو است و اگر بخواهید با توجه به قوانین مدت زمان اقامت خود را طولانی تر کنید لازم است که مبلغ 100 یورو را پرداخت نمایید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: